cisarnero Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 V 12. 12. 2017 na 8:15, osobne napsal: Na druhou stranu by pak ridici jednotka mela logicky deaktivovat S-S system, kdyz si bude myslet, ze je autobaterie vybita. Nebo ne? Bylo by to pak mozna nejjednodussi deaktivovani S-S systemu. Ale rozhodne bych autobaterii pri nabijeni neodpojoval od elektroinstalace vozidla, pravdepodobne by to vymazalo nektere hodnoty z pameti ridici jednotky. Mozna by to znamenal primo Hard Reset? Pokud vim, tak v autoservisu ti i pri vymene autobaterie pripoji elektroinstalaci vozidla na jiny zdroj el. napeti, aby to nebylo ani vterinu bez napeti. Když budu potřebovat vyměnit žárovky v levém světlometu je doporučovaný postup pro snadný přístup demontovat aku. Mám start box dávající 12V a připojil bych jej místo aku (jak uvádíte to dělají v servisu). Kde připojit mínusový pól místo aku, na svorku mínus, nebo na kostřící bod na karoserii ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 Kostrici bod pro snadnejsi manipulaci pri vymene baterie, jinak to je asi jedno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 Pri nabijani je to kostriaci bod, urcite nie minjs pol baterie. Teda dal by som to tam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 Chapu to dobre, ze kdyz hodim do auta starou baterku nabitou a hodim z ni kabel do zapalovace, tak mohu puvodni baterku odpojit a auto to nebude vedet? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 Ano. Ale lepší je to v motoru. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 4. leden 2020 Sdílet Vloženo 4. leden 2020 Ahoj nabízím tip na vylepšení pokud vám chybí krytka na plusovém konektoru baterie. Cena necelé 2 USD. O bytelnosti svědčí to že krytka přežila cestu přes půl světa pouze v sáčku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 4. leden 2020 Sdílet Vloženo 4. leden 2020 Ty jo já nevím jestli to je úplně dobře tahle krytka, a pokud ano, tak určitě póly pořádně namazat tukem na baterie. Protože když to porovnám s mojí zkušeností, tak jsem si takhle odrovnal naviják u kolky, protože se mi nelíbily dole jenom šroubovaný kontatkty, dal jsem si tu práci a dal tam gumové krytky, no bylo to to nejhorší co jsem mohl udělat, protože jak se v tom drží vlhkost tak to koroduje jako prase a regulérně mi to uhnilo do takové fáze, že s tím nešlo nic dělat.. Navíc, tady jak je to ze shora zakryté, tak ta vlhkost která se bude logicky teplem odpařovat nemá z tý krytky kam a zkondenzuje zpátky na ten pól. Už jsem se poučil, tuk se mi taky nelíbí, protože se na něj chytá sajrajt, pak jsem na doporučení koupil speciální sprej na kontakty od wurtha používám to na všechny póly, i na ten novej naviják jsem to dal, tam se to musí občas obnovit, protože tam se to odře o hlínu a bordel, nicméně na autech mi to drží víc jak 5let bez absolutní známky koroze.. Možná porovnávám neporovnatelné ale takovou mám zkušenost 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fab3 Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Fabia III 1,2TSI start-stop (start-stop ručně vypínám) Měl bych technický dotaz. Teď v zimě po nastartování (800 otáček/min) je na na baterii 14,8V. Má někdo tušení, jak velkým proudem (aspoň odhadem) se dobíjí autobaterie? Při jízdě je tam taky 14,8V. Má smysl třeba jen nastartovat auto a nechat běžet motor, když tam teď v zimě je těch 14,8V pořád. (Ať se ekologové v Bruselu třeba poserou s tím start-stopem) Jezdím jen krátké trasy. Tak jestli někdo poradí, zda-li to má význam. Loni jsem to nechal 2x nabít v servise, když to napsalo slabá baterie na displeji. Bydlím na sídlišti, na podzim jsem si koupil nabíječku a 30m kabelu a 3x to nabil, ale už mne to nebaví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 Vytáhni prostě přebytečný konektor z mínusového pólu baterie, je to nejjednodušší řešení. Přestane to udržovat baterii v polovybitém stavu (což škodovka nazvala "inteligentní dobíjení"), vypne rekuperaci i SSS. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 29. leden 2020 Sdílet Vloženo 29. leden 2020 (editace) @fab3 Tak tak problém bude vtom že jezdíš krátké trasy! Dokud někdo nepustí ven jak vypnout rekuperaci kódováním můžeš jen vytáhnout ten konektor. Az stavajici baterka doslouží konektor vytáhnu, teď už to nemá cenu.. Mohl by jsi preventivně změřit klidový odběr jestli nemáš problém s elektrikou a změřit kapacitu baterky testerem v servisu, v servisu si nechat změřit altik je na to potřeba klešťový ampermetr. Podle mne ti ji na poprvé jen nabijou. Musís trvat na pormereni baterky i altiku.. Bude li oboje negativní jezdi delší trasy... Auto si prostě nabíjí jak se mu zlíbí a bez vytažení konektoru s tím noc neuděláš. Ani opakovaným zakládáním stejného tématu :D .. Editováno: 29. leden 2020, autor: zwan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 (editace) Ahoj, řeším podobný problém jako vy tady na Leonu (2017). Zkoušel někdo reklamovat ? Výrobce baterií uvádí na prvních místech, že baterii (startovací) je třeba udržovat v nabitém stavu. Takže výrobce auta do něj dal buď nevhodný typ baterie kde není splněn základní požadavek daný výrobcem baterie, nebo je chyba v autě... Stalo se mi, že servis napsal ve faktuře za servisní prohlídku "potřeba dobít baterii !!"... já se zeptal jakto že není nabitá, vždyť ji v autě dobíjí alternátor. Nedostal jsem žádné vysvětlení... takže dám auto na reklamaci. Protože závadu diagnostikovali sami od sebe a nijak nevysvětlili a ani neodstranili - budu chtít závadu odstranit. Samozřejmě nechci reklamovat ten stav samotný - pač dobijí baterku a hotovo, ale budu reklamovat původ toho stavu - závadu nedobíjení baterie dle instrukcí výrobce baterky. To zní logicky ne ? Editováno: 6. Únor 2020, autor: runner 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Tiez som zostal v soku,ked som si na fakture precital,ze dobit akumulator...a to som ho vecer predtym doplna/nabijacka svietila na zeleno stav plneho nabitia/ dobijal.....stacila 30km cesta do servisu a bola opat vybita. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Zní to logicky. Akorát to nejspíš svedou na vadnou autobaterii s tím, že na ní se záruka nevztahuje. Nebo jim dokážeš prokázat, že alternátor dobíjí nedostatečně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 (editace) Nedobitá baterka snad není závada. Baterku lze nabít nebo proměřit - čímž lehce prokážu že není vadná. V extrému koupím u nich novou objedu servis dokola a přijedu znovu - že chci zpět peníze za baterii a navíc odstranit závadu ? Editováno: 6. Únor 2020, autor: runner 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Výrobci baterií se tímto tvrzením brání, jelikož by museli reklamovat prakticky každou baterii v novějších vozech. Jakmile ji dobiješ, rekuperace ji následnou jízdu vyšťaví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Ano, a přesně tento stav tu baterii ničí. Čímž výrobce auta nedodržuje způsob použití baterie daný výrobcem baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Servis by měl údaje o nabíjení vytáhnout z řídící jednotky a vytisknout. Případně si koupit monitoring baterie viz např. HOT Bluetooth 12V Battery Tester Battery Monitor Car Battery Analyzer Charging Cranking Test Voltage Test For Android IOS Phone s Bluetooth připojením na mobil a zobrazením grafu napětí baterie (vč. historie). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Před hodinou, runner napsal: Ano, a přesně tento stav tu baterii ničí. Čímž výrobce auta nedodržuje způsob použití baterie daný výrobcem baterie. Nebuď naivní, tento svět nefunguje na principu černá a bílá, ale milióny odstínů šedi. Pokud si chceš ničit nervy, ztrácet čas a vyrábět žaludeční vředy, tak to riskni. Čímž nechci říci, abychom si nechali kálet na hlavu, ale nebudu řešit věci typu: "proč jedna lentilka v sáčku bonbónů je barevnější a ta druhá vybledlejší". Já tedy řeším podstatnější věci v životě, toto mi připadá, že chceš bojovat s větrnými mlýny. Nebo tedy, když půjdu do důsledku věci tak vrať to auto, jestli ho ještě máš v záruce, když Ti tedy nesprávně dobíjí baterii. Určitě dokážeš že se to bude opakovat 3x po sobě a pak dle zákona máš přeci právo na vrácení výrobku, ne ? A už vidím jak uspěješ, ten čas co máš v životě daný, bych věnoval raději na jiné věci. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 DušanV: omlouvám se, ale musím :-) Já to trochu otočím... tak proč jsi tady na fóru ? Tato sekce je o baterii a jejím dobíjení. Pokud takový problém nemáš, nebo je ti to jedno a máš jiné priority - tak proč jej komentuješ ? Tomu zase nerozumím já - že investuješ do takového komentáře, a neřešíš podstatnější věci v životě ? A abych ti vysvětlil proč se v tom hrabu... Já si koupil auto s předpokládanými náklady na servis v nějaké výši a tak to i prezentuje prodejce. Pokud si mám co 3 roky koupit novou baterku za 4 200,- plus práce - tak to servisní náklady skoro zdvojnásobí - což mi vadí. Kdyby mi to prodejce řekl při koupi - tak si takové auto nekoupím. Pro mě je investice do nového auta celkem nákladná věc a když se projevuje jinak než mi bylo slíbeno tak mě to prostě štve. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 runner: trochu problém je, že "inteligentně" dneska dobíjejí prakticky všechny novější automobily bez ohledu na značku. Jsou v zásadě tedy tři možnosti: 1. smířit se s tím 2. koupit si starší auto který ID ještě nemá 3. ID spolu se startstopem vypnout Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Myslím, že pokud by se to ho chytil schopný právník, šlo by podat hromadnou žalobu na výrobce aut a požadovat finanční odškodnění v rámci celé EU. Důkazy jsou myslím jasné: v návodu k autu není o ničení baterie jejím dobíjení jen na max. 80% ani zmínka a všichni výrobce baterií naopak požadují nabíjení vždy na 100%. Byl by to bič na ekoteroristy v Buselu, ať odškodnění zaplatí eurosposlanci, kteří stále tlačí a hlasují pro nesmylné emisní limity osobních aut, přitom kašlou na kamiony, stavební stroje, generátory, motorky (zvlášť dvojtakty), lokomotivy a hlavně námořní lodě. Elektromobily samozřejmě nevyjímaje, do "0" emisí je nutné započítat energeticky nákladnou výrobu akumulátorů, elektromotorů, vodičů a elektronických součástek a síť nabíjecích stanic napájených z velké části z uhelných elektráren. Je to něco podobného, jako když Apple záměrně zpomaloval běh starších iPhonů a chtěl tak přinutit jejich uživatele ke koupi nového. V návodu k použití o tom samozřejmě nebyla ani řádka. Uživatelům musel zaplatit odškodnění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Jarda-k: Jasný, jde o dvě věci.. VW to má dle dostupných informací nejagresivněji nastaveno. A ten důležitější aspekt je ten že tě o tom neinformují. Asi jen nemám rád nepříjemná překvapení a předpokládal jsem že mě u auta do pěti let takové investice nečekají. Je to moje třetí nové auto v řadě, ale pomalu se vytrácí ta výhoda... Kdy prostě nemusím nic řešit a jezdím. To už brzo snad bude lepší kupovat stará auta. Caster: nemyslím že je problém v Bruselu. Myslím že emise musí dolů abychom to tady dětem nepředali zhuntovaný. Automobilka ale jako každý korporát a víceméně celá společnost řeší všechno povrchně, pokrytecky a dej bože lehko, místo rozumné inovace. A hlavně zatloukat ať to nevypadá že to bude na úkor zákazníka, nebo snad dokonce jiného (beztak většího) znečištění někde jinde (15 kg chemikálií v odepsané baterii). Stejně jako my (typicky v Česku) s tím prostě nic dělat nebudem. Já to půjdu reklamovat minimálně proto abych na to poukázal.... ať už na to pokrytectví, tajnůstkářství, bezohlednost, a třeba dají novou baterku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Jsem přesvědčen (z hlediska práva) že když baterie odejde po dvou letech, tak je to nereklamovatelné. Když dřív, tak jí v rámci reklamace vymění za novou. A pokud při servisní prohlídce zjistí servis vybitou baterii jako závadu do dvou let od koupě, tak ta závada reklamovatelná také je. Po dvou letech už ne. Z hlediska psychologického jsem přesvědčen, že když vím, jak si to sám mohu zdarma, rychle a jednoduše vyřešit (odpojit konektor), tak se nemá cenu s tím zbytečně reklamovat, hádat, nervovat, zdržovat, soudit, krátit si život, ničit psychické zdraví a pohodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OtaH Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Mě baterie zaplaťpánbůh nezlobí. Ačkoliv s autem jezdím jen tři týdny v roce a zbylý čas stojí v garáži. Myslím si, že těm co mají nějaké problémy zlobí elektrika nebo ukostření co já vím. Ale moc takových stejně co vím není a proto to nejspíš bude způsobené chybnou montáží při výrobě. Tudíž opravitelné. Každopádně na hromadnou žalobu bych případně přispěl pokud by to měl být problém větší než si myslím a zapojilo by se nás víc. O ekologii stejně nemůže být řeč když si dobrovolně můžeš vypnout start stop systém tlačítkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Proč se k inteligentnímu dobíjení nedává vždy AGM, když EFB baterii prokazatelně škodí? Nechápu, není to ekonomické ani ekologické. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.