Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Dnes najeto 260 km do Filipovic v Jeseníkách. V zásuvce zapalovače jsem měl voltmetr. Před startem měla baterie 12,1 V. Po natartování už na volnoběh naměřeno 14,9 V. Jízda na plný plyn, případně brzdění motorom nemělo vliv na změnu napětí - stabilně 14,9 V. S-S systém zapnutý vypnutý taky neměl vliv na napětí trvale 14,9 V. Vnější teplota od 3 do 12 st. C.

Při cestě zpět z Filipovic do Ovy se po odjezdu z Filipovic nic nezměnilo napětí 14,9 V. Přestal jsem napětí sledovat. V Opavě jsem kouknul  a napětí bylo na 14,6 V jak se zapnutým, tak i z vypnutým S-S systémem, tak i na volnoběh, motor v záběru rychlost 130 km/h i pří "rekuperaci" (brždění motorem). Po odpojení a opětném připojení voltmetru ukazoval 30 km z Opavy do Ovy svých 14,6 V. Vnější teplota 5 až 10 st. C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Pepyczech napsal:

Budu si asi muset zvyknout nejezdit z kopce na neutrál, aby se to občas nabilo rekuperací.

Na neutrál z kopce to bude nabíjet?

Si asi špatně vykládám pojem "rekuperace".

 

Jo sorry, píšeš "nejezdit"

Editováno: , autor: Galaxy64
neumim číst
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi, s kvaltem z kopce jezdím od 1 auta se vstřikováním, tedy Forman monomotronic tedy před 24 lety, to šetří víc jak celá rekuperace. Jede se za 0. Bez kvaltu za cca0,3l/h.

Tedy kdo s autem se vstřikováním plachtí na neutrál se šetřením z dob karburátoru nikam neposunul.

Omluva za OT. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 13. 3. 2018 na 19:28, Martab napsal:

Chce to vyšší teploty a bude to taky lítat nahoru dolů :) 

Dneska jsem zprovoznil Torque na telefonu a nahodil budíky. Teplota 25° a nic nelítalo. Před nastartováním něco pod 12,5V a po nastartování a během 30km jízdy, stále 14,4V-14,7V . I při brzdění motorem z kopce, s vypnutou klimou. Na jednu stranu jsem rád že to nekolísá, ale zas je mi divný že to pracuje jinak, než většině zde na fóru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús sledovať dlhšie.... keď som to po oteplení monitoroval, skákalo mi to ako bolo uvádzané vyššie.. pri bežnej jazde okolo 13V a pri brzdení motorom 14,9V. Ale občas niektorú jazdu som mal celú dobu okolo 14,6-14,9V. Možno auto priebežne sleduje baterku a ak je treba, necháva ju dobíjať aj počas bežnej jazdy a nečaká na brzdenie motorom.

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, chci se zeptat, v servisu mi řekli, že by bylo vhodné si dobít baterii v autě a jelikož jim ho tam nemohu nechat musím si ji dobít doma. Na fotce je nabíječka kterou doma mám, je vhodná, když mám auto se start stop systémem? Mohl by mi někdo zkušený napsat jak mám dát auto nabíjet? Díky moc.

IMG_20180518_204512.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde ani tak o start - stop, ale o typ baterie. Na typ AGM, GEL nebo EFB, by měla být vhodní nabíječka. Dobíjecí napětí nesmí přelézt 14,6 V. Na "klasickou" baterii se zaplavenými elektrodai stačí jakákoliv.

 

Chce nabíjet "doma", takže + na +, - na -. Nabíječku dát na nejmenší výkon a pak multimetrem sledovat napětí. U VRLA když přestane stoupat (někde okolo 16 V), tak ukončit nabíjení. U AGM, GEL nebo EFB ukončit nabíjení už při 14,6 V.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak jsem včera dopoledne změřil baterii přímo na polech baterie..ukázala jen 12,02 V, dobil sem, po dobití cca 12,7 V..nikam se nejel..před chvíli po cca 24 hod. jsem ji šel znovu změřit a opět jen cca 12V..co to znamená ? mrtvá baterie ? zajímavé je i to, že když hodím na nabíjčeku, tak za cca 15 min. hlásí plně dobito..už se v tom ztrácím..auto staré 17 měsíců, baterka normálně startuje zatím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html Na tomto odkazu jsou popsány 3 druhy baterií a McMatej se mýlí s informací, že na VRLA stačí jakákoli nabíječka. Právě AGM a gelové baterie jsou VRLA. Dále jsem se na uvedeném odkazu dočetl, že EFB baterie nejsou vhodné pro systém rekuperace. Nevím jakou baterii kdo má, ale já mám z výroby EFB 59 Ah, takže se šetří na všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...