Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Takže se to chová tak jak mne a sk0d@ a je to závislé na teplotě, jak už jsem nadhazoval dříve, prostě to tak je, každá gram se při měření spotřeby počítá.

Dnes najeto 260 km do Filipovic v Jeseníkách. V zásuvce zapalovače jsem měl voltmetr. Před startem měla baterie 12,1 V. Po natartování už na volnoběh naměřeno 14,9 V. Jízda na plný plyn, případně brzdění motorom nemělo vliv na změnu napětí - stabilně 14,9 V. S-S systém zapnutý vypnutý taky neměl vliv na napětí trvale 14,9 V. Vnější teplota od 3 do 12 st. C.

Při cestě zpět z Filipovic do Ovy se po odjezdu z Filipovic nic nezměnilo napětí 14,9 V. Přestal jsem napětí sledovat. V Opavě jsem kouknul  a napětí bylo na 14,6 V jak se zapnutým, tak i z vypnutým S-S systémem, tak i na volnoběh, motor v záběru rychlost 130 km/h i pří "rekuperaci" (brždění motorem). Po odpojení a opětném připojení voltmetru ukazoval 30 km z Opavy do Ovy svých 14,6 V. Vnější teplota 5 až 10 st. C.

Chce to vyšší teploty a bude to taky lítat nahoru dolů :) 

před 18 hodinami, Pepyczech napsal:

Budu si asi muset zvyknout nejezdit z kopce na neutrál, aby se to občas nabilo rekuperací.

Na neutrál z kopce to bude nabíjet?

Si asi špatně vykládám pojem "rekuperace".

 

Jo sorry, píšeš "nejezdit"

Upraveno od Galaxy64
neumim číst

Ne, jakmile začne auto brzdit motorem, začne rekuperovat. Proto píše že se bude muset odnaučit vyřazovat vyřazovat z kopce.

Jeho si zle pochopil jazdí dole kopcom na neutrál.

Ono to funguje dobíjanie dole kopcom ale pri zaradenej rýchlosti, brzdíš motorom a dobíja to.

Lidi, s kvaltem z kopce jezdím od 1 auta se vstřikováním, tedy Forman monomotronic tedy před 24 lety, to šetří víc jak celá rekuperace. Jede se za 0. Bez kvaltu za cca0,3l/h.

Tedy kdo s autem se vstřikováním plachtí na neutrál se šetřením z dob karburátoru nikam neposunul.

Omluva za OT. 

No jak se to vezme, tak jednoznacne to neni, na neutral z toho kopce totiz zase dal dojedes.

Zarazím to hned na začátku - zde žádné diskuse o vyřazování/nevyřazování při jízdě z kopce nebudu tolerovat!

  • 1 měsíc později...
V 13. 3. 2018 na 19:28, Martab napsal:

Chce to vyšší teploty a bude to taky lítat nahoru dolů :) 

Dneska jsem zprovoznil Torque na telefonu a nahodil budíky. Teplota 25° a nic nelítalo. Před nastartováním něco pod 12,5V a po nastartování a během 30km jízdy, stále 14,4V-14,7V . I při brzdění motorem z kopce, s vypnutou klimou. Na jednu stranu jsem rád že to nekolísá, ale zas je mi divný že to pracuje jinak, než většině zde na fóru.

Je možné že jak je zase moc teplo, tak se to chová jinak (i bez klimatizace), protože emise se homologují při předem stanovených podmínkách. Když si vzpomenu, tak jak bude nad 25°C a pojedu autem, tak to vyzkouším :) 

Skús sledovať dlhšie.... keď som to po oteplení monitoroval, skákalo mi to ako bolo uvádzané vyššie.. pri bežnej jazde okolo 13V a pri brzdení motorom 14,9V. Ale občas niektorú jazdu som mal celú dobu okolo 14,6-14,9V. Možno auto priebežne sleduje baterku a ak je treba, necháva ju dobíjať aj počas bežnej jazdy a nečaká na brzdenie motorom.

Upraveno od brrrrm

No, netešte sa že to neskáče, dobite bateriu a zasa to bude chodiť ako chce, ono si to stráži aj to v akom je stave bateria.

  • 3 týdny později...

Zdravím, chci se zeptat, v servisu mi řekli, že by bylo vhodné si dobít baterii v autě a jelikož jim ho tam nemohu nechat musím si ji dobít doma. Na fotce je nabíječka kterou doma mám, je vhodná, když mám auto se start stop systémem? Mohl by mi někdo zkušený napsat jak mám dát auto nabíjet? Díky moc.

IMG_20180518_204512.jpg

Plus kabel na plus vyvod baterie, minus kabel na kostrici bod karoserie.

Nejde ani tak o start - stop, ale o typ baterie. Na typ AGM, GEL nebo EFB, by měla být vhodní nabíječka. Dobíjecí napětí nesmí přelézt 14,6 V. Na "klasickou" baterii se zaplavenými elektrodai stačí jakákoliv.

 

Chce nabíjet "doma", takže + na +, - na -. Nabíječku dát na nejmenší výkon a pak multimetrem sledovat napětí. U VRLA když přestane stoupat (někde okolo 16 V), tak ukončit nabíjení. U AGM, GEL nebo EFB ukončit nabíjení už při 14,6 V.

Upraveno od McMatej

+ na +, - na kostrici bod. 

A tou nabijeckou si teda nejsem jistej. Nestalo by za to investovat neco penez a poridit neco up-to-date?

Mam CTEK MXS5.0 a spokojenost. 

Taky myslím, že by to chtělo výměnu. Ta nabíječka z fotky to zvládne ale při špatné manipulaci tu baterku z fabky vystřeli na měsíc. 

  • 6 měsíců později...

Tak jsem včera dopoledne změřil baterii přímo na polech baterie..ukázala jen 12,02 V, dobil sem, po dobití cca 12,7 V..nikam se nejel..před chvíli po cca 24 hod. jsem ji šel znovu změřit a opět jen cca 12V..co to znamená ? mrtvá baterie ? zajímavé je i to, že když hodím na nabíjčeku, tak za cca 15 min. hlásí plně dobito..už se v tom ztrácím..auto staré 17 měsíců, baterka normálně startuje zatím..

No do (y)

Teraz okrem nabijaciek za 5000 sa budu kupovat voltmetre za 2000.

https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html Na tomto odkazu jsou popsány 3 druhy baterií a McMatej se mýlí s informací, že na VRLA stačí jakákoli nabíječka. Právě AGM a gelové baterie jsou VRLA. Dále jsem se na uvedeném odkazu dočetl, že EFB baterie nejsou vhodné pro systém rekuperace. Nevím jakou baterii kdo má, ale já mám z výroby EFB 59 Ah, takže se šetří na všem.

@pkey nevím, jak v ostatních škodovkách, ale Fabia má z výroby pouze EFB baterie.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.