Březen 13, 20187 r Takže se to chová tak jak mne a sk0d@ a je to závislé na teplotě, jak už jsem nadhazoval dříve, prostě to tak je, každá gram se při měření spotřeby počítá.
Březen 13, 20187 r Dnes najeto 260 km do Filipovic v Jeseníkách. V zásuvce zapalovače jsem měl voltmetr. Před startem měla baterie 12,1 V. Po natartování už na volnoběh naměřeno 14,9 V. Jízda na plný plyn, případně brzdění motorom nemělo vliv na změnu napětí - stabilně 14,9 V. S-S systém zapnutý vypnutý taky neměl vliv na napětí trvale 14,9 V. Vnější teplota od 3 do 12 st. C. Při cestě zpět z Filipovic do Ovy se po odjezdu z Filipovic nic nezměnilo napětí 14,9 V. Přestal jsem napětí sledovat. V Opavě jsem kouknul a napětí bylo na 14,6 V jak se zapnutým, tak i z vypnutým S-S systémem, tak i na volnoběh, motor v záběru rychlost 130 km/h i pří "rekuperaci" (brždění motorem). Po odpojení a opětném připojení voltmetru ukazoval 30 km z Opavy do Ovy svých 14,6 V. Vnější teplota 5 až 10 st. C.
Březen 13, 20187 r Mam kvoli poistnej udalosti FIII s 1.0TSI 70kW = zajtra sem hodim log s grafom. Edit: https://uloz.to/!WzD4CPESqTbb/skoda-fabia-2017-1-0tsi-70kw-tracklog-2018-mar-14-05-23-40-xlsx Upraveno Březen 14, 20187 r od sk0d@
Březen 14, 20187 r před 18 hodinami, Pepyczech napsal: Budu si asi muset zvyknout nejezdit z kopce na neutrál, aby se to občas nabilo rekuperací. Na neutrál z kopce to bude nabíjet? Si asi špatně vykládám pojem "rekuperace". Jo sorry, píšeš "nejezdit" Upraveno Březen 14, 20187 r od Galaxy64 neumim číst
Březen 14, 20187 r Ne, jakmile začne auto brzdit motorem, začne rekuperovat. Proto píše že se bude muset odnaučit vyřazovat vyřazovat z kopce.
Březen 14, 20187 r Jeho si zle pochopil jazdí dole kopcom na neutrál. Ono to funguje dobíjanie dole kopcom ale pri zaradenej rýchlosti, brzdíš motorom a dobíja to.
Březen 14, 20187 r Lidi, s kvaltem z kopce jezdím od 1 auta se vstřikováním, tedy Forman monomotronic tedy před 24 lety, to šetří víc jak celá rekuperace. Jede se za 0. Bez kvaltu za cca0,3l/h. Tedy kdo s autem se vstřikováním plachtí na neutrál se šetřením z dob karburátoru nikam neposunul. Omluva za OT.
Březen 14, 20187 r No jak se to vezme, tak jednoznacne to neni, na neutral z toho kopce totiz zase dal dojedes.
Březen 14, 20187 r Zarazím to hned na začátku - zde žádné diskuse o vyřazování/nevyřazování při jízdě z kopce nebudu tolerovat!
Duben 22, 20187 r V 13. 3. 2018 na 19:28, Martab napsal: Chce to vyšší teploty a bude to taky lítat nahoru dolů Dneska jsem zprovoznil Torque na telefonu a nahodil budíky. Teplota 25° a nic nelítalo. Před nastartováním něco pod 12,5V a po nastartování a během 30km jízdy, stále 14,4V-14,7V . I při brzdění motorem z kopce, s vypnutou klimou. Na jednu stranu jsem rád že to nekolísá, ale zas je mi divný že to pracuje jinak, než většině zde na fóru.
Duben 22, 20187 r Je možné že jak je zase moc teplo, tak se to chová jinak (i bez klimatizace), protože emise se homologují při předem stanovených podmínkách. Když si vzpomenu, tak jak bude nad 25°C a pojedu autem, tak to vyzkouším
Duben 22, 20187 r Skús sledovať dlhšie.... keď som to po oteplení monitoroval, skákalo mi to ako bolo uvádzané vyššie.. pri bežnej jazde okolo 13V a pri brzdení motorom 14,9V. Ale občas niektorú jazdu som mal celú dobu okolo 14,6-14,9V. Možno auto priebežne sleduje baterku a ak je treba, necháva ju dobíjať aj počas bežnej jazdy a nečaká na brzdenie motorom. Upraveno Duben 22, 20187 r od brrrrm
Duben 30, 20187 r No, netešte sa že to neskáče, dobite bateriu a zasa to bude chodiť ako chce, ono si to stráži aj to v akom je stave bateria.
Květen 18, 20187 r Zdravím, chci se zeptat, v servisu mi řekli, že by bylo vhodné si dobít baterii v autě a jelikož jim ho tam nemohu nechat musím si ji dobít doma. Na fotce je nabíječka kterou doma mám, je vhodná, když mám auto se start stop systémem? Mohl by mi někdo zkušený napsat jak mám dát auto nabíjet? Díky moc.
Květen 18, 20187 r Nejde ani tak o start - stop, ale o typ baterie. Na typ AGM, GEL nebo EFB, by měla být vhodní nabíječka. Dobíjecí napětí nesmí přelézt 14,6 V. Na "klasickou" baterii se zaplavenými elektrodai stačí jakákoliv. Chce nabíjet "doma", takže + na +, - na -. Nabíječku dát na nejmenší výkon a pak multimetrem sledovat napětí. U VRLA když přestane stoupat (někde okolo 16 V), tak ukončit nabíjení. U AGM, GEL nebo EFB ukončit nabíjení už při 14,6 V. Upraveno Listopad 24, 20186 r od McMatej
Květen 19, 20187 r + na +, - na kostrici bod. A tou nabijeckou si teda nejsem jistej. Nestalo by za to investovat neco penez a poridit neco up-to-date? Mam CTEK MXS5.0 a spokojenost.
Květen 19, 20187 r Taky myslím, že by to chtělo výměnu. Ta nabíječka z fotky to zvládne ale při špatné manipulaci tu baterku z fabky vystřeli na měsíc.
Květen 19, 20187 r @lubomir.kozak kup si v Lídlu tuhle nabíječku a budeš mít po starostech..zapojíš a víc se starat nemusíš.. https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED-Nabijecka-autobaterii-ULGD-3-8-A1/p100230508
Listopad 23, 20186 r Tak jsem včera dopoledne změřil baterii přímo na polech baterie..ukázala jen 12,02 V, dobil sem, po dobití cca 12,7 V..nikam se nejel..před chvíli po cca 24 hod. jsem ji šel znovu změřit a opět jen cca 12V..co to znamená ? mrtvá baterie ? zajímavé je i to, že když hodím na nabíjčeku, tak za cca 15 min. hlásí plně dobito..už se v tom ztrácím..auto staré 17 měsíců, baterka normálně startuje zatím..
Listopad 23, 20186 r Multimetrem lze stav akumulátoru zjistit jen orientačně, levné multimetry mají nepřesnost při 12V DC i 0,5V, a to je v tomto případě na nic. Skutečný stav akumulátoru lze zjistit pouze tímto. https://www.nako.cz/2781-telwin-zatezovy-voltmetr-na-autobaterie-battery-tester-802517.html
Listopad 23, 20186 r https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html Na tomto odkazu jsou popsány 3 druhy baterií a McMatej se mýlí s informací, že na VRLA stačí jakákoli nabíječka. Právě AGM a gelové baterie jsou VRLA. Dále jsem se na uvedeném odkazu dočetl, že EFB baterie nejsou vhodné pro systém rekuperace. Nevím jakou baterii kdo má, ale já mám z výroby EFB 59 Ah, takže se šetří na všem.
Listopad 23, 20186 r @pkey nevím, jak v ostatních škodovkách, ale Fabia má z výroby pouze EFB baterie.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.