Listopad 27, 20186 r tak dá se EFB pořídit ještě levněji, než jsem dával odkaz včera, s trochu jinými parametry a velikostí, ale šla by tam taky, běžně za tuhle cenu, žádná akce... https://raglu.cz/startovaci-baterie-exide-el604 Upraveno Listopad 27, 20186 r od ski1961
Listopad 27, 20186 r https://auto.idnes.cz/autobaterie-baterie-akumulator-nabijecka-f1w-/autoservis.aspx?c=A181121_183851_autoservis_fdv Dnes na idnes
Listopad 27, 20186 r Super článek ačkoliv to myslím nejsou žádné nové informace. Problém je, že my tady chodíme kolem aut s meřáky a oni v článku zjednodušeně napíší že baterie je na nízké napětí stavěná. Zajímal by mne tedy víc odborný článek s hodnotami, kdy je baterie OK a kdy už dochází k její degeneraci. Např já jsem měl u auta které několik měsíců nejelo 12.18V po nabití automatickou nabijeckou má 13,38V A opravdu by mne zajímalo jestli by v baterie bez meho dodatečného nabití vydržela zimu tak aby nedegradovala.
Listopad 27, 20186 r Tak jedině hledat u výrobce. Připadně zahraniční autoservery. Ony ty naše EFB zimu přežiji lépe jak klasické. Protože pokus o nastartování našich polonabitých by normální baterie nepřežila. Tím startovacím proudem by došlo k destrukci desek. EFB je vnitřně odolnějši. Ono taky až na pár vyjímek baterky drží. A taky ta servisní úprava SW dost pomohla.
Listopad 29, 20186 r On 11/27/2018 at 7:46 PM, milanxx said: Tak jedině hledat u výrobce. Připadně zahraniční autoservery. Ony ty naše EFB zimu přežiji lépe jak klasické. Protože pokus o nastartování našich polonabitých by normální baterie nepřežila. Tím startovacím proudem by došlo k destrukci desek. EFB je vnitřně odolnějši. Ono taky až na pár vyjímek baterky drží. A taky ta servisní úprava SW dost pomohla. V čem konkrétně ta poslední SW úprava pomohla?
Listopad 30, 20186 r Nabíjení v autě na sídlišti? No problem! https://www.hobynaradi.cz/elektrocentrala-benzinova-800w-12-230v-kd109-kraft-dele/?eco=mail&utm_source=ecomail&utm_campaign=20181122&utm_medium=email&utm_term=44336&ecmid=44336 ?
Listopad 30, 20186 r a ten smrad v aute co ? a moznost pozaru ? Pred panelakem proste neni jina moznost nez baterka ven.
Listopad 30, 20186 r vejfuk hadicí ven a proč by to mělo hořet? Má to spalovací motor ne hořák. A bylo by to i levné přídavné topení. webasto hadra.
Prosinec 26, 20186 r Problém s nízkým napětím baterie (bez ohledu na její typ) je v tom, že v řídící jednotce je nastaveno tzv. "inteligentní nabíjení", kdy se baterie nabíjí pouze na 80%. To způsobuje poškození baterie sulfatací. V běžném provozu to hned nepoznáte, auto jezdí a startuje normálně, nicméně baterie může být poškozena a mít skutečnou kapacitu např. 50%. Problémy mohou způsobit spotřebiče, které jsou citlivé na nízké napětí baterie a nejdou pak zapnout, např. přídavné topení. Baterii tak musíte často měnit, místo toho, aby vám vydržela 10 let. Zda má vaše auto "inteligentní nabíjení" poznáte snadno podle snímače proudu (Hallova sonda) na konci kabelu u "-" pólu baterie. Jde z něho kablík do řídící jednotky. Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce a jeho přepnutí na "konvenční nabíjení", kdy se baterie bude nabíjet na 100%. Vypnutí systému Start-Stop nestačí. U vozů Ford na to ale nestačí jednoduchá aplikace přes bluetooth, je potřeba dvourychlostní HW adaptér na CAN-bus a speciální program.Vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce BCM vozů Ford
Prosinec 26, 20186 r Hallová sonda tam určite nie je. Bude tam najskor nejaký odporový delic. Vo fordoch stačí odpojit konektor z Tej "krabičky" na minusovom pole baterky a dobijanie zacne fungovat ako klasické. Nepotrebuješ žiadne specialne zariadenia ani aplikace.
Únor 20, 20196 r Zajímalo by mě, proč má z minusového konektoru @Martin Z sebevražedné nutkání. Rád bych se dostal k relevantní informaci, jestli to skutečně přepne na standardní dobíjení a jestli to hodí chybovou hlášku. Pokud ano, tak jestli po zpětném připojení hláška zmizí. Je tu někdo, kdo provozuje auto v režimu s odpojeným konektorem? Prošel jsem tuto sekci, ale začínám se v tom nějak ztrácet. Díky za věcnou a ověřenou informaci.
Únor 20, 20196 r @pkey ano, vypnutí konektoru na mínus polů vypne S/S a zruší rekuperaci, takže dobíjení je klasické..pokud vím, tak žádnou chybu to nikde nehlasí..tohle se hodně řeší v jiném vlákně z odkazu a vypnuté to má takto už několk uživatelů, jedním je např. uživatel "osobne" https://forum.skodahome.cz/topic/145154-rekuperace-energie/?page=2
Únor 21, 20196 r K tomuto dlouho probíranému problému by mě ještě zajímalo (pokud má někdo úpravu od @ferda25) , jak to pak vypadá na STK při měření emisí. Několikrát jsem zde četl, že celé to bláznění s rekuperací a vysáváním baterie vzniklo pro splnění homologačních parametrů. Přitom je jasné, že v běžném provozu ty emise asi vycházejí poněkud hůře. Má už někdo praktickou zkušenost? Děkuji
Únor 21, 20196 r Neplést si pojem a pojem. Emise na stk jsou za katalizátorem ato je věcí řj motoru a spalování. To na co mají vliv tyto úpravy jdou na vrub co2 a ten se počítá ze spotřeby. To je ta homologace a důsledek jsou pak ty hodnoty v TP za které auto nejezdí ani bez těchto úprav. U nás si na to nehrajem ale v Německu se podle toho platí daně. A automobilka se musí vejít do koncernového průměru. Jinak by platila pokutu EU.
Únor 21, 20196 r @milanxx nějak jsem Tě nepochopil. Pokud jsou v TP hodnoty emisí (co2), které pak auto nakonec není schopno splnit i bez zmiňovaných úprav, jak potom může projít STK? Co se týče deklarované spotřeby, tak to asi žádné auto nemůže dosáhnout. Alespoň auta která jsem za svůj život provozoval žrali alespoň o 1L víc podle profilu trasy. Upraveno Únor 21, 20196 r od pkey doplnění poznámky o spotřebě
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.