Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tak dá se EFB pořídit ještě levněji, než jsem dával odkaz včera, s trochu jinými parametry a velikostí, ale šla by tam taky, běžně za tuhle cenu, žádná akce...

https://raglu.cz/startovaci-baterie-exide-el604

 

screenshot-raglu.cz-2018-11-27-10-14-12.jpg

Upraveno od ski1961

Super článek ačkoliv to myslím nejsou žádné nové informace. 

Problém je, že my tady chodíme kolem aut s meřáky a oni v článku zjednodušeně napíší že baterie je na nízké napětí stavěná. 

Zajímal by mne tedy víc odborný článek s hodnotami, kdy je baterie OK a kdy už dochází k její degeneraci. 

Např já jsem měl u auta které několik měsíců nejelo 12.18V po nabití automatickou nabijeckou má 13,38V 

A opravdu by mne zajímalo jestli by v

baterie bez meho dodatečného nabití vydržela zimu tak aby nedegradovala. 

Tak jedině hledat u výrobce. Připadně zahraniční autoservery. Ony ty naše EFB zimu přežiji lépe jak klasické. Protože pokus o nastartování našich polonabitých by normální baterie nepřežila. Tím startovacím proudem by došlo k destrukci desek. EFB je vnitřně odolnějši. Ono taky až na pár vyjímek baterky drží. A taky ta servisní úprava SW dost pomohla.

Admini, mate dodrbaneho reklamneho bot-a, nevie rozpoznat moj humor.

Screenshot_20181128-201504.thumb.png.e502d72d8c8313061c6abd5665d18bb8.png

On 11/27/2018 at 7:46 PM, milanxx said:

Tak jedině hledat u výrobce. Připadně zahraniční autoservery. Ony ty naše EFB zimu přežiji lépe jak klasické. Protože pokus o nastartování našich polonabitých by normální baterie nepřežila. Tím startovacím proudem by došlo k destrukci desek. EFB je vnitřně odolnějši. Ono taky až na pár vyjímek baterky drží. A taky ta servisní úprava SW dost pomohla.

V čem konkrétně ta poslední SW úprava pomohla?

No jelikož se zbláznilo nabíjení a potom uz ne.

hmm..dobrý...a celou dobu nabíjení u toho budu stát ne ? ?

 

 

Dáš do kufru ne, a necháš jen na centimetr pootevřené okna :D

a ten smrad v aute co ?

a  moznost  pozaru ?

Pred panelakem proste neni jina moznost nez baterka ven.

@zwan přesně tak..už jsem ji měl venku asi 3x a všechno v pohodě..

vejfuk hadicí ven a proč by to mělo hořet? Má to spalovací motor ne hořák.  A bylo by to i levné přídavné topení. webasto hadra.

 

 

Nevidíte smajlíky nebo co?

  • 4 týdny později...

Problém s nízkým napětím baterie (bez ohledu na její typ) je v tom, že v řídící jednotce je nastaveno tzv. "inteligentní nabíjení", kdy se baterie nabíjí pouze na 80%. To způsobuje poškození baterie sulfatací. V běžném provozu to hned nepoznáte, auto jezdí a startuje normálně, nicméně baterie může být poškozena a mít skutečnou kapacitu např. 50%. Problémy mohou způsobit spotřebiče, které jsou citlivé na nízké napětí baterie a nejdou pak zapnout, např. přídavné topení. Baterii tak musíte často měnit, místo toho, aby vám vydržela 10 let.

 

Zda má vaše auto "inteligentní nabíjení" poznáte snadno podle snímače proudu (Hallova sonda) na konci kabelu u "-" pólu baterie. Jde z něho kablík do řídící jednotky.

Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce a jeho přepnutí na "konvenční nabíjení", kdy se baterie bude nabíjet na 100%. Vypnutí systému Start-Stop nestačí.

U vozů Ford na to ale nestačí jednoduchá aplikace přes bluetooth, je potřeba dvourychlostní HW adaptér na CAN-bus a speciální program.

Vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce BCM vozů Ford
 

Hallová sonda tam určite nie je. Bude tam najskor nejaký odporový delic. Vo fordoch stačí odpojit konektor z Tej "krabičky" na minusovom pole baterky a dobijanie zacne fungovat ako klasické. Nepotrebuješ žiadne specialne zariadenia ani aplikace.

 

 

To staci udelat i ve skodovce. Navic se tim zaroven vypne i SSS.

A je to tu zase...minusovy konektor ...kol100

  • 1 měsíc později...

Zajímalo by mě, proč má z minusového konektoru @Martin Z sebevražedné nutkání. Rád bych se dostal k relevantní informaci, jestli to skutečně přepne na standardní dobíjení a jestli to hodí chybovou hlášku. Pokud ano, tak jestli po zpětném připojení hláška zmizí. Je tu někdo, kdo provozuje auto v režimu s odpojeným konektorem? Prošel jsem tuto sekci, ale začínám se v tom nějak ztrácet. Díky za věcnou a ověřenou informaci.

@pkey ano, vypnutí konektoru na mínus polů vypne S/S a zruší rekuperaci, takže dobíjení je klasické..pokud vím, tak žádnou chybu to nikde nehlasí..tohle se hodně řeší v jiném vlákně z odkazu a vypnuté to má takto už několk uživatelů, jedním je např. uživatel "osobne"

https://forum.skodahome.cz/topic/145154-rekuperace-energie/?page=2

 

K tomuto dlouho probíranému problému by mě ještě zajímalo (pokud má někdo úpravu od @ferda25) , jak to pak vypadá na STK při měření emisí. Několikrát jsem zde četl, že celé to bláznění s rekuperací a vysáváním baterie vzniklo pro splnění homologačních parametrů. Přitom je jasné, že v běžném provozu ty emise asi vycházejí poněkud hůře. Má už někdo praktickou zkušenost?

Děkuji

Neplést si pojem a pojem. Emise na stk jsou za katalizátorem ato je věcí řj motoru a spalování. To na co mají vliv tyto úpravy jdou na vrub co2 a ten se počítá ze spotřeby. To je ta homologace a důsledek jsou pak ty hodnoty v TP za které auto nejezdí ani bez těchto úprav. U nás si na to nehrajem ale v Německu se podle toho platí daně. A automobilka se musí vejít do koncernového průměru. Jinak by platila pokutu EU.

 

@milanxx nějak jsem Tě nepochopil. Pokud jsou v TP hodnoty emisí (co2), které pak auto nakonec není schopno splnit i bez zmiňovaných úprav, jak potom může projít STK?  Co se týče deklarované spotřeby, tak to asi žádné auto nemůže dosáhnout. Alespoň auta která jsem za svůj život provozoval žrali alespoň o 1L víc podle profilu trasy.

Upraveno od pkey
doplnění poznámky o spotřebě

Projde když se chce! A to je právě ten hnus co je potřeba vymýtit! Podvádění. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.