Březen 12, 20196 r @janci47 no nevím, jestli tohle platí tak kategoricky..tohle už jsem někde četl a sám jsem to před delší dobou zkoušel, že jsem zapnul vyhřívaní sedačky spolujezdce, ale na rekuperaci to nemělo žádný vliv..
Březen 12, 20196 r Myslel jsem pojmy, rekuperační brzdění a rekuperační brzdění motorem. A právě že si skoro fšici stěžují že nám to motorem málo brzdí. Asi jsem se moc zahloubal do F1, Le Mans a do techniky elektromobilů. Tam je to opravdu to co si představuji pod pojmem rekuperace. A to tušení bylo v 7 km do práce a 7 zpátky. A že mi to cestou nedobije baterku když si ještě budu hřát. V 2015 jsem vůbec netušil že auto bude s baterkou zacházet jinak. Myšlenkově na technice Š120 po F1C takže jsem si myslel, že když běží motor tak se baterka nabíji. A vida po 4 letech stále něco nové. A je to vidět na těch grafech z CHA. @MilanHos každý den cca 30 tam a 30 zpět je na 80%. Já 7 a 7 jsem trvale na 40%. Když mrzne jsem na 12,0 a to je 0%. A taky teď podle SG je u mně teď jedno jestli mrzne nebo je +17, napětí je 14,7-15,0. Takže pokud to jde, tak v sobotu šoupnu baterku na 4 hodiny nabíječku Ctek. Taky teď naposled nabíječka hlásila plně nabito a jel jsem domů při +15 a celou cestu 14,9-15,0. Tedy teď řeším důsledek kdy se blíží smrt baterie.
Březen 12, 20196 r [mention=98162]ski1961[/mention] Je to opravdu tak. Na vypnutí rekuperace má vliv pouze výhřev sedaček. Sám to mám změřené.
Březen 12, 20196 r před 17 minutami, ski1961 napsal: @janci47 no nevím, jestli tohle platí tak kategoricky..tohle už jsem někde četl a sám jsem to před delší dobou zkoušel, že jsem zapnul vyhřívaní sedačky spolujezdce, ale na rekuperaci to nemělo žádný vliv.. Ak na sedadle spolujazdca nikto nesedel, tak sa rekuperácia nevypne :)
Březen 12, 20196 r @LukášCBR schválně to ještě někdy zkusím, protože to tak nesleduji..ale vím na 100%, že když jsem to loni v létě zkoušel při jízdě zapnuout vyhřívání u spolujezdce, kde samozřejmě nikdo neseděl, tak se rekuperace nevypnula.. edit: @janci47 aha ? tak to jsem netušil..já to právě zkoušel na sedačce, kde nikdo neseděl :-) Upraveno Březen 12, 20196 r od ski1961
Březen 12, 20196 r Myslím, že technika brzdění F1 není do provozu žádoucí (roztáčení poměrně velkých setrvačníků aj)...ano, vždycky jsem se podivoval, jak moje atm 1.4 dobře brzdila motorem - ostatní klidně šli i na brzdy, i kdyby ne, mně to zpomalovalo víc. Tehdy jsem to přikládal dobrým tlakům. Dneska u turbo motorů je to jinak - i jen vzduch při brzdění motorem stále fouká přes turbo (i když patrně "zkrate" přes nějakou wastegate.) Brzdí to míň, i tak se slušně dobíjí. V případě, že jseš po 14km konst. na 40%, někde bude chyba, i kdyby záměrná konstrukční. Dobíjení nabíječkou nemá valný význam, při další jízdě si to čidlo (s neslavným vytahovacím kablíkem) tu baterku přivybije (aby se držel daných %). Upraveno Březen 12, 20196 r od bouchy
Březen 12, 20196 r Pozor je to 7 a 7. Kdybych jel 14 v kuse tak by to vypadalo mnohem líp. I se spotřebou. Graf z SG zkusím vytáhnout, je jen škoda, že neni ikonka na venkovní teplotu.
Březen 12, 20196 r Mám síce S3, takže z časti off topic, ale myslím že rekuperácia je nastavená rovnako vo viacerých modeloch Škoda, poprípade koncernu VAG. Vo vlákne na S3 sa spomínalo, že rekuperácia sa vypne pri teplote nižšej než +5°C. Nie je to však pravda, viackrát som si všimol, že aj pri teplote +2,5°C mi rekuperácia stále fungovala a napätie sa pohybovalo medzi 12,3V-12,9V, či už som šiel adaptívnym tempomatom alebo klasicky. Takže vonkajšia teplota nie je garancia, že sa rekuperácia vypne.
Březen 12, 20196 r @janci47 ano toto mohu potvrdit..venkovní teplota na to nemá vliv..zrovna nedávno jsem to zkoušel sledovat...např při +3 byla rekuperace vypnuta a za týden při +1 stupni normálně fungovala, takže kdoví, co na to má všechno vliv..není to tak jednoduché..
Březen 12, 20196 r před 6 hodinami, milanxx napsal: jel jsem domů při +15 a celou cestu 14,9-15,0. Tady bude něco špatně s dobíjením. Dlouhodobě 14,9 - 15,0 V je moc.
Březen 12, 20196 r před 6 hodinami, bouchy napsal: Tehdy jsem to přikládal dobrým tlakům. Dneska u turbo motorů je to jinak - i jen vzduch při brzdění motorem stále fouká přes turbo (i když patrně "zkrate" přes nějakou wastegate. Nezlobte se na mně, ale při brždění motorem se nebrzdí kompresí. Po kompresním zdvihu následuje zdvih expanzní, kde se energie vložená při stlačení opět uvolní. Nehledě k tomu, že je zavřená škrticí klapka a moc vzduchu se do válce nedostane.
Březen 12, 20196 r @McMatej Myslím, že baterka je na konci životnosti. Slábne kapacita. Nicméně stále startuje dobře.
Březen 12, 20196 r Taky mám jednu takovou :-) Nicméně dobíjecí soustava má regulovat dlouhodobě napětí na max. 14,4 V nezávisle na tom v jaké kondici je baterka. Třeba tě baterka umírá proto, že je dlouhodobě přebíjena. Moderní baterky jsou na to extra citlivé.
Březen 12, 20196 r No citam tuto diskusiu, cudujem sa a niekedy prevraciam oci. Mam auto 1,5 roka... Vobec neriesim na kolko je nabita a ci tam je neaka rekuperacia a ci efb alebo agm. Presne ako @milanxx jazdim prevazne kratke trasy do prace 8km a spat (mesto), sem tam nakup tj. cca 15km a spat (mesto), raz mesacne 50km a spat(okresky) a raz tyzdenne 15km a spat (50%mesto a 50%okresky). Preventivne nedobijam, auto startuje normalne ci je teplo alebo zima. Tipujem ze buducu zimu (to je tretia pre tu baterku) uz bude treba dobijat. Uvidime ci sa vase obavy naplnia. Inak S/S pouzivam stylom, ze ked mi na prvom semafore vypne motor, tak pri zelenej tlacitkom vypnem.
Březen 12, 20196 r před 2 hodinami, milanxx napsal: 14,4 je pro AGM. Já mám EFB a ta má 14,9, teda aspoň co vím. Spíš je to naopak, ne?
Březen 13, 20196 r @McMatej Až na to, že k žádné expanzi nedochází, neboť tam není palivo, tudíž nedojde k detonaci. Jak to podle vás tedy funguje? Brzdění motorem fungovalo odjakživa u benzínových i naftových aut (karb. vypnout přívod paliva neuměl, přesto tam bylo jen volnoběžné množství). A to je ještě mimo fíčury jako motorová nebo výfuková brzda.
Březen 13, 20196 r před 8 hodinami, ronskispeed napsal: No citam tuto diskusiu, cudujem sa a niekedy prevraciam oci. Mam auto 1,5 roka... Vobec neriesim na kolko je nabita a ci tam je neaka rekuperacia a ci efb alebo agm. Presne ako @milanxx jazdim prevazne kratke trasy do prace 8km a spat (mesto), sem tam nakup tj. cca 15km a spat (mesto), raz mesacne 50km a spat(okresky) a raz tyzdenne 15km a spat (50%mesto a 50%okresky). Preventivne nedobijam, auto startuje normalne ci je teplo alebo zima. Tipujem ze buducu zimu (to je tretia pre tu baterku) uz bude treba dobijat. Uvidime ci sa vase obavy naplnia. Inak S/S pouzivam stylom, ze ked mi na prvom semafore vypne motor, tak pri zelenej tlacitkom vypnem. Dle představ výrobce má auto životnost 4 roky! Pak jej máte dat sesrotovat a koupit nové s ještě více ekoku*vitky. Mám li auto na delší dobu tak co nejdříve po koupi deaktivace S/S a pořešit rekuperaci. Upraveno Březen 13, 20196 r od zwan
Březen 13, 20196 r @MilanHos , @milanxx a další: Je to Off topic, ale mám otázku. Jak máte nainstalován ve Fábce ten modul pro Chytré auto, aby netrčel pod nohy a nezavazel? Máte ho přímo v tom konektoru, nebo přes nějaký prodlužovací kabel? Dík ?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.