Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Já to chápu, je totiž levnější a ty dva roky většinou vydrží.

 

 

 

 

Protože mají určitě dobře spočítáno, že záruku ve většině případů přežije i EFB.

Reklamovat je potřeba nikoliv baterii, ale její nekompatibilitu s autem. Tedy to auto je vadné pokud mi ničí baterku, asi jste se ve výrobě spletli a namontovali nevhodný typ, a nebo v autě zapli funkci / nastavení pro jiný typ baterie. Ani bych se nedivil kdyby to konstruktér takto zamýšlel a pak se na to zapomnělo popřípadě se chtělo šetřit bez znalosti okolností. Přece jsme vždycky používali levnější baterie a nikdy nebyly problémy... Velkej podnik.

Já na to ale nemám, se nervovat v servisu s reklamací, něco jim tam vysvětlovat, pak si stěžovat na zamítnutí reklamace, podávat žaloby k soudu, platit za znalecké posudky, advokáty, apod. Vypojil jsem konektor a jsem v klidu.

 

 

 

 

@runner tak to reklamuj...len tu polemizujes a skutek-utek? Ak ta bavi byt bez auta, papierovacky a behanie, kludne. Ale asi tazko v tomto pochodis. Vypisovanie na fore ti nepomoze... 

před 10 hodinami, runner napsal:

Reklamovat je potřeba nikoliv baterii, ale její nekompatibilitu s autem. Tedy to auto je vadné pokud mi ničí baterku, asi jste se ve výrobě spletli a namontovali nevhodný typ, a nebo v autě zapli funkci / nastavení pro jiný typ baterie. Ani bych se nedivil kdyby to konstruktér takto zamýšlel a pak se na to zapomnělo popřípadě se chtělo šetřit bez znalosti okolností. Přece jsme vždycky používali levnější baterie a nikdy nebyly problémy... Velkej podnik.

A co třeba taková reklamace normované spotřeby uváděné automobilkou a skutečné spotřeby vozidla, nešidí nás tam  automobilka na stejném principu? Není toto taková malá dieselgate? A co proklamovaný START/STOP systém, není třeba podle této filozofie žalovat třeba EÚ, že donutila automobilky pomocí takového nesmyslu fiktivně snižovat spotřebu, potažmo emise?  A není případ baterie a jejího dobíjení v principu to samé?A co třeba čokoládu, která vůbec není čokoláda, protože neobsahuje žádné kakaové boby atd, atd......

Nu tedy reklamujte, když chcete a máte na to nervy.  Takovýchto věcí na tzv. reklamaci  zrovna teď najdu tisíce a tisíce...........

  • 2 týdny později...
V 12. 3. 2019 na 15:09, janci47 napsal:

Mám síce S3, takže z časti off topic, ale myslím že rekuperácia je nastavená rovnako vo viacerých modeloch Škoda, poprípade koncernu VAG. Vo vlákne na S3 sa spomínalo, že rekuperácia sa vypne pri teplote nižšej než +5°C. Nie je to však pravda, viackrát som si všimol, že aj pri teplote +2,5°C mi rekuperácia stále fungovala a napätie sa pohybovalo medzi 12,3V-12,9V, či už som šiel adaptívnym tempomatom alebo klasicky. Takže vonkajšia teplota nie je garancia, že sa rekuperácia vypne.

Já teda nevím jak je to s tou teplotou, ale myslím si, že je celkem jedno, kolik stupňů je venku. Baterka je v motorovém prostoru, kde je po několika kilometrech jízdy díky teplu od motoru podstatně jiná teplota, než venku. Nedivil bych se, kdyby v blízkosti baterie byl snímač teploty, a ten by umožnil řídící jednotce zapnout rekuperaci v případě, že je venku teplota třeba zmiňovaných 2,5 st., ale teplota baterky je už třeba 7 st. Nebo se mýlím? 

Venkovní teplotu to bere bezesporu v potaz a jak se dostane pod nulu, tak se rekuperace vypíná a nastupuje nabíjení trvalým napětím 14,5 - 14,6 V. Na mínus pólu aku je snímač s tím slavným konektorem a literatura uvádí, že to snímá teplotu, procházející proud a napětí aku. Podle mého názoru je to ale jen bočník na snímání proudu a ostatní hodnoty si řj dopočítá s pomocí ostatních snímačů, tedy i venkovní teploty. 

 

Pokud ten konektor vytáhneš, tak to dobíjí stálým napětím, ale i to se lehce reguluje podle venkovní teploty, stejně jako u starších aut bez ID.

Tohle jsem naměřil na svém autě při vytaženém konektoru:

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

  • 2 týdny později...
V 16. 2. 2020 na 12:24, Jarda-k napsal:

Venkovní teplotu to bere bezesporu v potaz a jak se dostane pod nulu, tak se rekuperace vypíná a nastupuje nabíjení trvalým napětím 14,5 - 14,6 V. Na mínus pólu aku je snímač s tím slavným konektorem a literatura uvádí, že to snímá teplotu, procházející proud a napětí aku. Podle mého názoru je to ale jen bočník na snímání proudu a ostatní hodnoty si řj dopočítá s pomocí ostatních snímačů, tedy i venkovní teploty. 

 

Pokud ten konektor vytáhneš, tak to dobíjí stálým napětím, ale i to se lehce reguluje podle venkovní teploty, stejně jako u starších aut bez ID.

Tohle jsem naměřil na svém autě při vytaženém konektoru:

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

K měření teploty v baterii se používá teplotní senzor NTC integrovaný v J367. Protože čidlo teploty NTC je připojeno přímo k baterii, lze jej použít ke spolehlivému stanovení teploty baterie.

Není to z mojí hlavy, ale reaguji na tvrzení, že ostatní hodnoty si Ř j dopočítá.....

Čidlo u aku - pól a zapojení.pdf

Upraveno od cisarnero

Jj podle toho odkazu to vypadá, že to tak je. Taky se tím vysvětluje, že když jsem ještě měl konektor připojenej, proč mi to v mrazu psalo velmi dlouho "provozní teplota nedodržena" a do baterky to stále pralo 14,8 V. U Rapida mám aku v zavazadelníku pod rezervou a tam se ohřívá pomalu...

 

Nicméně když se konektor odpojí, tak to bere v potaz venkovní teplotu a podle ní se řídí výše napětí jak jsem psal výše.

  • 3 týdny později...

Konečně jsem se dočkal dodávky Autobaterie Tester Bluetooth BM2 Monitor Baterie 12V Battery Analyzer nabíjení Startovací zkušební napětí Test na Android IOS Telefon.

Objedáno 7.2. 2020 na Aliku dodáno dnes 25.3.2020. Délku dodání asi ovlivnil čínský Nový rok a corona vir, A já budu moci zkusit zapojit až za 14 dní. Asi bude funkční hodnocení 4,9.

V současnosti za US $17.66. Najdete na této adrese https://www.aliexpress.com/item/32795599603.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7d094c4dYl5qJ1.

Tak tester baterie zapojen a provizorně umístěn do obalu batere. Zapojení i připojení na mobil jednoduché. Zatim zkoušeno bez jizdy.

IMG_20200328_121852.jpg

IMG_20200328_121907.jpg

Screenshot_20200328-122245.thumb.png.f79cf7033fc88183eb413e0653a18f31.png

Screenshot_20200328-122227.png

Screenshot_20200328-122215.png

Upraveno od ralff

  • 3 týdny později...

LScreenshot_20200413-141705.thumb.png.994cd6cb992ca1ac6aa216b3a0f1c6d5.pngBaterie dobita Odpojen kontaktu na mínus pólu baterie. Nabíjecí napětí při jízdě kleslo na 12,7 V.

Co je to za tester?

Máš to přeci o tři příspěvky před tvým, stačí se jen podívat nahoru!

Taky jsem si toho pak všiml

  • 1 měsíc později...

Zajímavé inteligentní dobíjení akumulátoru ve Fabii.

Přílohou příkládál záznam průběhu nabíjení při jízdě s INTELIGENTNÍM DOBÍJENÍM(druhý snímek).

A průběh nabíjení při jízdě po odpojení kontaktu na - pólu akumulátoru (první snímek).

 

 

 

 

 

 

Screenshot_20200523-183552.png

Screenshot_20200521-105046.png

Upraveno od ralff

@ralff něco se nepovedlo

Ano musel jsem upravit. snímky se přehazovaly.

 

12,41V ti nedobíjalo vobec

Takže s odpojeným konektorem ti to skáče?

Ne s odpojeným konektorem to je horní obrázek to skočí jen při startu a pak je průběh rovnoměrný. S připojeným konektorem napětí skáče a po určité době se ustálí. Spodní obrázek.

  • 3 týdny později...

Velice se omlouvám, ale nevím kam se obrátit. Jsem invalida 78 let. Koupil jsem si jetou FABII 3. Dosud Favorit. Jako většině se mě objevila potíž s autobaterií a jejím vybíjení. Jezdím málo,hlavně nákupy atp. Cesty tak do 15 km. Bydlím v domě, kde je v suterénu společná garáž - garážová stání. Jedna společná zásuvka. Někomu se přestalo líbit , že tam dobíjím a odpojuje mě. Požádal jsem naše SVJ o možnost dobíjení s tím, že budu platit. Ale nikdo nedovede stanovit finanční náklady na jedno nabití ty bych pak z násobil 2x a měl platbu za měsíc.

Nenajde se zde mezi vámi odborník, který by dovedl odhadnout náklady na jedno nabití autobaterie. Prosím moc moc.

Mám amputovanou pravou ruku v zápěstí a tak když to šlo koupil jsem si automat. Dotaz, jak se u automatu brzdí motorem, abych mohl aspoň sem tam při delší jízdě baterii dobíjet.??,

Strašně moc děkuji každému kdo se pokusí mě pomoci a děkuji za pochopení.

S pozdravem

Pavel Prkna

prknapav@gmail.com

 

 

 

 

Poradím koupit novou baterii (stejný typ i technologie! pravděpodobně tedy 49Ah EFB+) a minimálně 2 roky nemusíš řešit dobíjení.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.