Přejít na obsah

Problém s chlazením


algec

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám takový problém. Koncem minulé zimy se mě začalo objevovat nedostatečné zahřívání chladící kapaliny. I po cca 30km jsem na ukazateli měl pouze cca 60-70°C . na provozní teplotu to nikdy nedosáhlo. Sice auto topilo, ale poměrně málo. Pak přišly vyšší teploty a všechno bylo v pořádku. Provozní teplota skoro hned. Teď ale znovu začala venkovní teplota padat k mrazu a problém je tu zase. Jedu 30 km a teplota max 70°C. Při jízdě z kopce ještě spadne. Na volnoběh při studeném motoru se pořád točí ventilátor. Je to správně? Děkuju za případné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdar...

 

,1..pri nastarovanom motore nejde voda do nadobky,v nadobke je stale voda studena...ako je zalezna rura tak ta je tepla len ako sa pripaja hadica tak tam je studena co ide do chladica..ak odpojim tu hadicku co ide do nadobky a dam ju nizsie tak snej tecie voda ale akonahle ju dam do polohy vyssie tak vobec voda tam nejde,ak by bola vadna vodna pumpa tak by sa nezohriala voda,jazdim den co den a pri jazde drzi teplotu 90c auto kuri ale nie uplne ze by som sa potil v aute.ak postojim pri nastartovanom motore tak uz nekuri ako pri jazde

2,po jazde ked zastavim teplota je 90c po chvilke padne na cca75c.meneny bol termostat ale len lacna kokotina

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm.... Nejsem si úplně jistý jestli jsem to správně pochopil. Ale jde ti o to že voda z motoru neprotéká přes nádobku ? 

Přes ní to ani protékat nemá ta je jenom pro zachování hladiny, místo kam se muže voda při ohřátí roztáhnout a případně odfouknout při přehřátí. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že voda protéká přes nádržku, ale jen její část

Je to kvůli tomu, aby v nádržce byla teplá chladící kapalina, která může být použita jako kompenzace vyrovnání tlaku nebo při úniku.

Kdyby byla v nádržce studená chlad.kapalina, tak by to mohlo poškodit motor (resp.nejčastěji hlavu)

Při provozní teplotě (tedy otevřený termostat) musí nádržkou protékat chladící kapalina

Pokud neprotéká je vadné vodní čerpadlo nebo termostat (většinou), nebo je to někde přicpané (méně pravděpodobné)

Ani nemusíš odpojovat hadici od nádržky (ta horní slabá hadice nádržky vede k vrchní trubce k chladiči, spodní tlustá vede k téčku na hadici mezi spodní vyústění chladiče a právě termostat), stačí na nádržku sáhnout a ta by měla být při provozní teplotě teplá nebo horká. Pokud tomu tak je, je vše v pořádku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...