algec Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 Ahojte, mám takový problém. Koncem minulé zimy se mě začalo objevovat nedostatečné zahřívání chladící kapaliny. I po cca 30km jsem na ukazateli měl pouze cca 60-70°C . na provozní teplotu to nikdy nedosáhlo. Sice auto topilo, ale poměrně málo. Pak přišly vyšší teploty a všechno bylo v pořádku. Provozní teplota skoro hned. Teď ale znovu začala venkovní teplota padat k mrazu a problém je tu zase. Jedu 30 km a teplota max 70°C. Při jízdě z kopce ještě spadne. Na volnoběh při studeném motoru se pořád točí ventilátor. Je to správně? Děkuju za případné rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 Vymeň termostat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
algec Vloženo 22. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 A zvládnu to sám, nebo musím do servisu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 Pokud seš šikovnej a máš nářadí, tak to sám dáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
algec Vloženo 22. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 No na Feldě jsem si dělal ledacos, ale tady jsem zatím měnil jen žárovky vyjmutím světlometu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Airman64 Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 To je jak felda :-) šrubky maji taky závit a nařadí je taky stejné :-) jen si to nastuduj v dílenské příručce jak ho vyměňit :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
algec Vloženo 22. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibunktot Vloženo 21. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2016 Zdar... ,1..pri nastarovanom motore nejde voda do nadobky,v nadobke je stale voda studena...ako je zalezna rura tak ta je tepla len ako sa pripaja hadica tak tam je studena co ide do chladica..ak odpojim tu hadicku co ide do nadobky a dam ju nizsie tak snej tecie voda ale akonahle ju dam do polohy vyssie tak vobec voda tam nejde,ak by bola vadna vodna pumpa tak by sa nezohriala voda,jazdim den co den a pri jazde drzi teplotu 90c auto kuri ale nie uplne ze by som sa potil v aute.ak postojim pri nastartovanom motore tak uz nekuri ako pri jazde 2,po jazde ked zastavim teplota je 90c po chvilke padne na cca75c.meneny bol termostat ale len lacna kokotina dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manoto Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 Ehm.... Nejsem si úplně jistý jestli jsem to správně pochopil. Ale jde ti o to že voda z motoru neprotéká přes nádobku ? Přes ní to ani protékat nemá ta je jenom pro zachování hladiny, místo kam se muže voda při ohřátí roztáhnout a případně odfouknout při přehřátí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibunktot Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 presne,nepreteka cez nadobku,je to normalne u tohoto auta???dajme tomu u fabii 2000 1.4 16v mi pretekala,ale u superba vobec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manoto Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 No já bych řekl že jo Jedíný kdy mi voda protékala přes nádobku byl favorit a to mi prdlo těsnění pod hlavou Jinak jsem snad nikdy neviděl že by protékala Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibunktot Vloženo 22. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2016 Ok vdaka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SUP1 Vloženo 23. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2016 Samozřejmě, že voda protéká přes nádržku, ale jen její část Je to kvůli tomu, aby v nádržce byla teplá chladící kapalina, která může být použita jako kompenzace vyrovnání tlaku nebo při úniku. Kdyby byla v nádržce studená chlad.kapalina, tak by to mohlo poškodit motor (resp.nejčastěji hlavu) Při provozní teplotě (tedy otevřený termostat) musí nádržkou protékat chladící kapalina Pokud neprotéká je vadné vodní čerpadlo nebo termostat (většinou), nebo je to někde přicpané (méně pravděpodobné) Ani nemusíš odpojovat hadici od nádržky (ta horní slabá hadice nádržky vede k vrchní trubce k chladiči, spodní tlustá vede k téčku na hadici mezi spodní vyústění chladiče a právě termostat), stačí na nádržku sáhnout a ta by měla být při provozní teplotě teplá nebo horká. Pokud tomu tak je, je vše v pořádku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manoto Vloženo 27. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2016 Jen se zeptám. Jak by mohla studená voda v nádržce poškodit hlavu ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SUP1 Vloženo 27. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2016 Protože hlava je horká a voda studená. Hrozí její poškození vlivem teplotní roztažnosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manoto Vloženo 28. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2016 Jo to mě pak taky napadlo nikdy jsem nad tím moc nepřemýšlel. Ale fakt jsem nikdy snad neviděl že by voda nádobkou protékala. Jen když mi foukla hlava a to protékala opravdu pod tlakem. No jinak se omlouvám za blbou radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.