Přejít na obsah

MirrorLink


Doporučené příspěvky

před 22 hodinami, horamil napsal:

tak jsem zase o kousek dále. Po cca 14 denní zkušenosti, kdy jsem konstatoval, že spojení Mirrorlink prostřednictvím zadního USB konektoru ( USB2 ) je výrazně stabilnější a nezávislé na délce kabelu, než spojení z USB u řadící páky, jsem se rozhodl vyměnit konektor USB u řadící páky. Jde to poměrně jednoduše, bohužel nejde obrátit o 180 stupňů, jak jsem doufal. Výsledek ovšem ten samý, jak před tím. S kabelem délky okolo 1 metru (USBC-USB) pro galaxy A3(2017) si mirrorlink v podstatě ani neškrtne, pokud náhodou naběhne ( okolo 10% případů ), vzápětí během pár vteřin zhavaruje. Přitom ze zadního USB 2 běží naprosto v pohodě, s kabely délky 1 metr, 1,3 metry, 2,5 metrů včetně třeba tří prodlužovaček USB ( takže po cestě třeba i 5 konektorů !). Evidentně je tedy problém v USB v čelním panelu a není to koncový konektor USB - máma, jak jsem se zpočátku domníval. Celý konektor je vlastně redukce z USB na jakýsi kulatý konektor o průměru cca 5 mm, do kterého je zapojený vícežílový koaxiální kablík, který vede do MIB jednotky. Zbývá tedy prověřit druhý konec kabelu, případně zkusit v MIB jednotce prohodit vstupy předního a zadního USB. Tím pádem by mělo být jasno, kde je zakopaný pes. ( Nicméně, já už si myslím, že vím, kde to je a kde soudruzi z NDR udělali tu chybu :-) :-) ). Popis se týká Superba SIII 4/2015 !

Musím říct,že stejnou zkušenost mám s u USB 1 u řadící páky i já vyzkoušel jsem několik kabelu různých délek a výrobců,nakonec nejstabilnější  byl 20 cm ale USB 2  vzadu jede  bez problémů a je stabilní. Ale  štve mě kabel tažený přes pul auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, AntonioB721 napsal:

Musím říct,že stejnou zkušenost mám s u USB 1 u řadící páky i já vyzkoušel jsem několik kabelu různých délek a výrobců,nakonec nejstabilnější  byl 20 cm ale USB 2  vzadu jede  bez problémů a je stabilní. Ale  štve mě kabel tažený přes pul auta.

...a po dnešku zase o kousek dál ! Příčinou je zjevně to, že kabely USB1 a USB2 nejdou přímo do MIB jednotky, jak jsem se domníval, ale jdou do USB hubu, který je umístěn v prostoru z boku loketní opěrky a odtud teprve do MIB jednotky. Tudíž kabel zadní - USB2 má tu vzdálenost k hubu (rozbočovači ) podstatně kratší, než USB 1 a tam je asi zakopaný pes. Řešením by zřejmě bylo, koupit v Číně za 4 dolary kablík USB-USB s kompatibilními konektory https://www.aliexpress.com/item/Car-USB-Audio-4Pin-Radio-Cable-Adaptor-for-Volkswagen-VW-RCD510/32721439016.html? , doufat, že délka bude stačit a připojit ho napřímo z USB 1 do MIB jednotky, ovšem s tím, že si vyřadíte zásuvku USB2. Druhá věc - nevím, jak to bude v tu chvíli s napájením USB1, protože HUB je aktivní - tzn., má své vlastní napájení, z kterých se napájí i USB1 a USB2, které v tomto případě zůstane odpojené. Na svorkovnici je sice psáno, že USB kabely z MIB přenášejí data i napájení, může však jít o menší proud, než z HUBU!

Editováno: , autor: horamil
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, horamil napsal:

To není jen problém Wazu, podobně mi nejedou pop - up např. u Floating Apps, u některých jiných pro změnu fungují . Na tefefonu mi fungují všechny, takže problém musí být v tom zrcadlení - a to zprostředkovává právě u většiny uživalelů LG Mirrordrive. Vyzkouším to zítra v nové Octavii a uvidím, zda tam to bude se stejný telefonem chodit nebo ne,

Takže nová Octavia - telefony a3 2016 i A3 2017 oba s LG Mirrordrivem - pop-up okna pro google hlasové vyhledávání jen "probliknou" na displayi vozu (0,2-0,3 sekundy), ale nejsou aktivní, tzn., že ani mikrofon neregistruje žádný zvuk, takže to samé chování, jako u stařičkého SUPa 4/2015. :-(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Lasse napsal:

Supet vychytávky.Bohužel na Sony Xperia X postup přes LG Mirrordrive nefunguje.
Nevíte někdo jak na to ns telefonech Sony?

...tam jde o to, jak to rozchodit za jízdy. Pokud vím, tak mirrorlink funguje dobře, dokud se auto nepohne. Pak jdou jen certifikované aplikace. Je to tak ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak,při stojícím autě to funguje bez problémů.Není ani potřeba aplikace od LG.
Za jízdy ikony aplikací,které nejsou certifikované pro použití za jízdy pohasnou.LG Mirrordrive zůstane vysvícena,ale stejně za jízdy nejde. Mám OIII + Bolero (to snad není podstatné).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Lasse napsal:

Přesně tak,při stojícím autě to funguje bez problémů.Není ani potřeba aplikace od LG.
Za jízdy ikony aplikací,které nejsou certifikované pro použití za jízdy pohasnou.LG Mirrordrive zůstane vysvícena,ale stejně za jízdy nejde. Mám OIII + Bolero (to snad není podstatné).

Nemělo by být. Skutečnost, proč LG funguje na Samsungy a nefunguje na Sony mi trošku uniká. Ale hledám a třeba najdu :-). Samozřejmě, když pohledáte na youtube, existuje softwarové řešení, ovšem na straně vozidla, které Vám ale neprovedou v autorizovaném servisu :-) Škody. Když pohledáte zpět v tomto linku, najdete odpověď i zde. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 6. 2017 na 11:36, horamil napsal:

...a po dnešku zase o kousek dál ! Příčinou je zjevně to, že kabely USB1 a USB2 nejdou přímo do MIB jednotky, jak jsem se domníval, ale jdou do USB hubu, který je umístěn v prostoru z boku loketní opěrky a odtud teprve do MIB jednotky. Tudíž kabel zadní - USB2 má tu vzdálenost k hubu (rozbočovači ) podstatně kratší, než USB 1 a tam je asi zakopaný pes. 

Mozes prosim ta k tomuto dolozit nejake fotky alebo aspon postup ako si sa k tomu hubu dostal? Bolo by to pre mna asi super miesto na dalsie rozbocenie zadneho USB a potiahnutie tretieho usb konektoru (na trvale pripojenie telefonu) do priehradky pred spolujazdcom, pripadne mozno len do samotnej laktovej opierky - urobit prechod niekde pod tou kobercovou krytkou na kraji vnutra laktovej opierky blizsie pri soferovi.

Uz sme to tu riesili, ale zatial som sa zial nedostal ani len k tomu, aby som skusil ci vlastne funguje klasicky hub (ako si ma upozornil - nie je to PC s windows). Ale ked to vlastne uz z MIB ide do hubu, tak by to asi malo ist rozbocit este raz. A ak by aj nie, obetoval by som zadne usb na tento ucel a pretiahol ho dnu do tej stredovej opierky. Takze to miesto s origo hubom uz na lepsom mieste byt asi ani nemohlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, vilo1070 napsal:

Mozes prosim ta k tomuto dolozit nejake fotky alebo aspon postup ako si sa k tomu hubu dostal? Bolo by to pre mna asi super miesto na dalsie rozbocenie zadneho USB a potiahnutie tretieho usb konektoru (na trvale pripojenie telefonu) do priehradky pred spolujazdcom, pripadne mozno len do samotnej laktovej opierky - urobit prechod niekde pod tou kobercovou krytkou na kraji vnutra laktovej opierky blizsie pri soferovi.

Uz sme to tu riesili, ale zatial som sa zial nedostal ani len k tomu, aby som skusil ci vlastne funguje klasicky hub (ako si ma upozornil - nie je to PC s windows). Ale ked to vlastne uz z MIB ide do hubu, tak by to asi malo ist rozbocit este raz. A ak by aj nie, obetoval by som zadne usb na tento ucel a pretiahol ho dnu do tej stredovej opierky. Takze to miesto s origo hubom uz na lepsom mieste byt asi ani nemohlo...

Fotky nemám, prohlíželi jsme to v autorizovaném servisu, musí se demontovat celý ten kryt tunelu, který vede pod loketní opěrkou, je to pod tím krytem na místě blíže k řidiči. Tam je skrytý usb hub, který má dva vstupy, jeden výstup a jeden napájecí konektor. Hledal jsem u šikmookých přátel pana presidenta nějakou alternativu a našel usb hub pro vw se třemi vstupy - pro Tebe asi ideál, jenže z toho není patrné, zda-li třeba ten další usb není pouze napájecí....asi trochu mimo cenové možnosti  : https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/usb-hub/5g0035953d/

a tady čínská verze - i ta však doooost drahá ! https://www.aliexpress.com/item/OEM-MIB-USB-HUB-One-to-Two-Interface-support-Carplay-for-VW-Passat-CC-B7-Touran/32790727756.html?spm=2114.40010308.4.47.gJcxdt, co ale znamená one-to-two ví bůh. mám trochu obavy, aby to nebyl 1 data a 2 napájecí, jak to má třeba nová Octavia v provedení Laurin Klement.

Editováno: , autor: horamil
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby bol ten treti iba napajaci by mi vobec nevadilo - bol by to ten pre zadne sedadla a tam iba nabijanie uplne staci. Ale ako pises, je to cenovo na tento ucel prestrelene. Myslis, ze tam musi ist hub špeciálne pre vw? Nema zmysel hladat nieco univerzalne? Ci tie konektory su specificke prave pre vw?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, vilo1070 napsal:

Keby bol ten treti iba napajaci by mi vobec nevadilo - bol by to ten pre zadne sedadla a tam iba nabijanie uplne staci. Ale ako pises, je to cenovo na tento ucel prestrelene. Myslis, ze tam musi ist hub špeciálne pre vw? Nema zmysel hladat nieco univerzalne? Ci tie konektory su specificke prave pre vw?

právě, že musíš mít tyhle konektory, jsou tam pro ně natahané kabely. A jak jsem četl, tak všechny pokusy připojit klasický hub usb ke konektoru ve voze skončily fiaskem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou lacnejsou verziou si mi medzicasom odpovedal. :-)

Inak, ty si ten hub, ktory tam je origo aj videl? Nie je tam nahodou tiez takyto s tromi vystupmi, s tym, ze osadene kablom ma len dva? Ci nahodou nepouziva cele vw ten isty hub a len osadi prislusny pocet kablo s konektorom podla potreby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, vilo1070 napsal:

S tou lacnejsou verziou si mi medzicasom odpovedal. :-)

Inak, ty si ten hub, ktory tam je origo aj videl? Nie je tam nahodou tiez takyto s tromi vystupmi, s tym, ze osadene kablom ma len dva? Ci nahodou nepouziva cele vw ten isty hub a len osadi prislusny pocet kablo s konektorom podla potreby.

nene, viděl jsem ho pouze ve schematu, ale ten dvouvstupový je běžný standard, těch najdeš s těmito konektory několik typů...je tam nejspíš tenhle http://www.audivw24.de/product-eng-14260-STEUERGERAT-USB-HUB-VW-GOLF-SHARAN-5G0035953A.html

 

Editováno: , autor: horamil
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sa prave snazim najst nejake dalsie, ale stale dokola narážam len na tie 1:3. Preto ma to napadlo ci tam taky nie je. Ak budes napokon to prekablovanie nejak riesit, daj prosim ta vediet ci tam predsalen nahodou nebude takyto 1:3 s jednym konektorom volnym... Ked nie, tak asi kupim ten z linku na aliexpress co si sem dal - nic lepsie sa mi zatial najst neopdarilo.

Este si nie som isty, ci sme sa správne pochopili - tie huby maju pre kazdu znacku auta (skupinu znaciek) specificke konektory? Sa mi tak zda, ze napr. nova mazda cx-5 ma tych usb konektorov viac ako 2 a urcite bude kopec dalsich aut mimo vw group s aspon tromi usb konektormi. Takze ak to vsetci riesia hubmi a ten konektor na hube je standardizovany, tak by som mohol asi hľadať tento diel aj od inych znaciek a mozno lacnejsie ako od vw...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, vilo1070 napsal:

Ja sa prave snazim najst nejake dalsie, ale stale dokola narážam len na tie 1:3. Preto ma to napadlo ci tam taky nie je. Ak budes napokon to prekablovanie nejak riesit, daj prosim ta vediet ci tam predsalen nahodou nebude takyto 1:3 s jednym konektorom volnym... Ked nie, tak asi kupim ten z linku na aliexpress co si sem dal - nic lepsie sa mi zatial najst neopdarilo.

Este si nie som isty, ci sme sa správne pochopili - tie huby maju pre kazdu znacku auta (skupinu znaciek) specificke konektory? Sa mi tak zda, ze napr. nova mazda cx-5 ma tych usb konektorov viac ako 2 a urcite bude kopec dalsich aut mimo vw group s aspon tromi usb konektormi. Takze ak to vsetci riesia hubmi a ten konektor na hube je standardizovany, tak by som mohol asi hľadať tento diel aj od inych znaciek a mozno lacnejsie ako od vw...

dvouvstupové - viz příspěvek výš :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si tam medzicasom pridal ten link... Tak uz viem aj o dvojstopovom... :-)

Pri tomto uz je cena o inom. Skoda, ze nemajú v podobnej cene aj trojstopovy.

Kazdopadne, pokial ho nazivo niekto neuvidi (alebo aspon v nejakej dokumentacii) tak by som tu moznost, ze tam je trojstopovy úplne nevylocoval...

A co sa tyka tych inych znaciek? Nevies ako to je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, vilo1070 napsal:

Si tam medzicasom pridal ten link... Tak uz viem aj o dvojstopovom... :-)

Pri tomto uz je cena o inom. Skoda, ze nemajú v podobnej cene aj trojstopovy.

Kazdopadne, pokial ho nazivo niekto neuvidi (alebo aspon v nejakej dokumentacii) tak by som tu moznost, ze tam je trojstopovy úplne nevylocoval...

A co sa tyka tych inych znaciek? Nevies ako to je?

nevím, studoval jsem jenom Škodovku, je možné, že jiné značky používají tu samou technologii, ale byl bych opatrný se záměnami. Každá automobilka má svůj "operační systém" vozidla, ten hub je aktivní záležitost, uvnitř mohou být použity různé chipy - a pak Ti to chodit nebude. V SIII je na 99% instalován dvoustupý hub, na všech náčrtech a malůvkách je dvouvstupý ( navíc podstatně lacinější ) není důvod, proč by tam dávali dražší a nezapojili jeden vývod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tymi inymi znackami budes mat asi pravdu, pokial je to aktivne, asi to nebude len tak zamenitelne.

A co sa toho realne osadeneho do S3 tyka, tak ak si to videl na schemach, ze je tam dvojstopovy, tak to tak bude, ja som myslel, ze je na schéme iba hub a nie je z nej zrejme ze aky konkretne...

Kazdopadne dakujem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pardon, zapamatuji si a budu se tím dále řídit. Přišlo mi to někdy přehlednější, hlavně proto, že člověk začal psát odpověď na předcházející příspěvek, a než ji dopsal, stačil odpovědět někdo rychlejší - a pak to jaksi nedávalo hlavu a patu, protože mezi příspěvkem a odpovědí na něj byl vložen nějaký další....Ale respektuji pravidla a budu se tím nadále řídit. :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
V 6. 6. 2017 na 9:28, vilo1070 napsal:

S tymi inymi znackami budes mat asi pravdu, pokial je to aktivne, asi to nebude len tak zamenitelne.

A co sa toho realne osadeneho do S3 tyka, tak ak si to videl na schemach, ze je tam dvojstopovy, tak to tak bude, ja som myslel, ze je na schéme iba hub a nie je z nej zrejme ze aky konkretne...

Kazdopadne dakujem za rady.

Dnes jsem dostal oficiální vyjádření od Škody, že USB Hub je možné vyměnit za ten se 4 porty USB. Dovolil jsem si ho rozdělat a byl jsem v šoku. Uvnitř jsou v podstatě dva miniprocesory s 32kB Rom a komunikací po sběrnici I2C. Jsou programovatelné, je v nich asi 10 dalších mnohonožičkových švábů a kolem cca stovka pasivních součástek + jedna radiově odstíněná krabička! Začínám rozumnět ceně kolem 100 dolarů. Krabička umí inteligentní nabíjení telefonů ( včetně Iphona), má oddělené vstupy až 2kV, má teplotní regulaci a vlastní šváby na protokoly po komunikaci přes USB. Takže rozhodně žádný obyč HUB. V tuto chvíli se pokouším zjistit, zda je skutečně HUB pouze 1:2 ( jak má v popisu), nebo jestli jde zapojit jako 1:3 -podle vnitřního zapojení se zdá, že by to mohlo jít.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...