Přejít na obsah

XENONY FABIA III


ehjohnyk

Doporučené příspěvky

Lom světla čočkou vcelku znám a jen při malém posunutí ohniska se bude světlo lamat jinam. To je totiž ta "geometrie" žárovky, geometrií je míněno umístění žhavicí spirály. Poloha žhavicí spirály je rozhodující pro optimální osvětlení vozovky a umožňuje správné nastavení světlometů. Takže výsledek má s geometrií společného vcelku hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá Mě to tak to teda napíšu. . Mám ve Fabii 3 HID xenon 4300K (kvalitní a vyzkoušenou sadu) Byl sem na zkoušku a seřízení světel z Osram NB a pak s HID a lom s rozptyl světla je stejný. Od léta na mě v noci neblikalo jediné auto. Prostě sem je tam dal a neměnil bych. Když jedu nalozeny kolečko dam na 2. Tak hlavně nezacinejte že je to nelegálních. To vím ale.. v noci je hodně ciklistů a chodců na silnici v tmavých bundách aspoň to je má zkušenost a proto sem do toho šel. Navíc jak sem psal mel sem je ve Fabii 2 několik let bez problémů

post-8276-0-06284400-1452193547_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sady mám vyzkoušené od bixenony.com Praha a fakt kvalitní. Za ty roky nebyl jediny problém. Fabie 2 sem měl Slim sadu a montáž v Praze. Nový Auris kombi viz foto taky Slim sada a taky ve světle. Barva světla 4300k. U Fabie 3 je velmi málo miste ve světle tak klasicka sada a balasty na spodní části světel za tou hranou kterou kryje nárazník. Ten byl dole při montáži. Jinak dělala mě to firma co nám děla VŠE Elektro do aut (parkovaci čidla ted do Citigo,rušičky na kuny a tajne vypínače :-)

post-8276-0-06801100-1452195934_thumb.jp

Editováno: , autor: David C3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá Mě to tak to teda napíšu. . Mám ve Fabii 3 HID xenon 4300K (kvalitní a vyzkoušenou sadu) Byl sem na zkoušku a seřízení světel z Osram NB a pak s HID a lom s rozptyl světla je stejný. Od léta na mě v noci neblikalo jediné auto. Prostě sem je tam dal a neměnil bych. Když jedu nalozeny kolečko dam na 2. Tak hlavně nezacinejte že je to nelegálních. To vím ale.. v noci je hodně ciklistů a chodců na silnici v tmavých bundách aspoň to je má zkušenost a proto sem do toho šel. Navíc jak sem psal mel sem je ve Fabii 2 několik let bez problémů

David C3: kvôli tomu som si namontoval aj ja xenony na fabiu 2 pred FL, pretože som nevidel niekedy dostatočne ďaleko pred seba keď som potreboval. Pindajú tu len tí čo to nikdy neskúsili. 

 

Osobne som za to aby sa do fabie robili original xenony ale VW to nepovoli. 

Mne to tiež za tú prípadnú pokutu stojí už ich mám namontované vyše roka a neblikalo na mňa ani jedno auto, skôr ja blíkám keď niektorý debilkovia nevedia vypnúť dialkové.

 

Čo sa týka geometrie výstupného svetla tak to v šošovke neni vôbec zmenené, len je intenzívnejšie tak reči o tom, že sa zmení geometria je blbosť. Výbojku mám pripevnenú z original držiakom takže nemal by byť problém z upevnením. A je jedno či je to Fabia 2,3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážně to svítí o tolik lépe než NBU?

BTW je to sice pěkné, možná to ani neoslňuje, to že to je nezákoné nechme stranou, ale spíš by mě štvala ta změna barvy po přepnutí na dálkové. Takhle to mám pěkně sjednocené a dálkové dosvítí na 400m, takže jsem spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj svítí to zhruba dvojnásobně lépe (1500lm vs. 3000lm(hodnoty zdroje bez ztrát v reflektoru)). Nelegálnost za tím vždycky visí a jde o to jaký má kdo morál aby s tím jezdil. Mně to v těch čočkách až tak moc nesejří. ALE největší neduh toho vašeho hidkování je dle mého v absenci nivelace. Když přejíždíte vrchol horizontu, tak naproti vám jedoucí řidič zrovna dostává olaserování retiny a makuly zdarma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám doma nového Passata a na horizontu když jede za mnou oslní úplně stejně. Kdysi dávno sem mel Oktavku I a ta se nastavila jen jednou a pak svítila stejně. Žádna dynamicka regulace za jízdy. Když by něco není problém tak dat zpět žárovky. Každopádně další auto asi Oktavku kvůli xenonum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj svítí to zhruba dvojnásobně lépe (1500lm vs. 3000lm(hodnoty zdroje bez ztrát v reflektoru)). Nelegálnost za tím vždycky visí a jde o to jaký má kdo morál aby s tím jezdil. Mně to v těch čočkách až tak moc nesejří. ALE největší neduh toho vašeho hidkování je dle mého v absenci nivelace. Když přejíždíte vrchol horizontu, tak naproti vám jedoucí řidič zrovna dostává olaserování retiny a makuly zdarma.

Automatické vyvažovanie svetiel ti mení automaticky sklon, keď zaťažíš nápravy. Senzory na prednej a zadnej náprave vyhodnotia zmenu polohy ("zapruženie") auta a svetlá doštelujú aby si neoslňoval. Keď ideš do kopca, senzory nemajú ako zistiť, či je tam vrchol a pod, lebo sledujú len polohu náprav voči karosérii., takže ťa oslní každé auto (možno ultra luxus drahé značky to na základe nejakých GPS údajov dokážu, skôr sa ale používa vyrezávanie lúča) Klasické automatické vyvažovanie meria len zaťaženie, čiže pokiaľ človek myslí ako človek a nie ako idiot, tak po zaťažení auta si svetlá dá nižšie, funguje to rovnako dobre ako automatika, len používateľ nemôže mať mozog ako klúčenka. Argumentácia, že to vyrovnáva nerovnosti na ceste: tie motorčeky niesú také rýchle, aby to tak stihli. Keď ideš 100kmh a nabehneš na nejaký vhup, elektronika nestihne spraviť nič. Primárne je to určené kvôli eleminácii oslňovania, keď sa auto zaťaží, pretože veľa ľudí má dojem, že na ceste sú sami (viď zapnuté zapnuté zadné hmlovky v zápche,neustále vypaľovanie očí brzdovými svetlami v križovatkách atď) a preto sa na xenónoch, ktoré majú vysoký svetelný tok začala používať automatika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dynamická regulace od dob Octavie A4 ovšem dost pokročila.

 

 

Prediktivní automatická regulace sklonu světlometů
Funkce automatické regulace sklonu světlometů zajišťuje, aby při zatížení vozidla a při náklonu podvozku
(akcelerace/decelerace) zůstával sklon světlometů na své základní hodnotě (-1%) nebo v rozsahu
defi novaném předpisem.
Prediktivní regulace umožňuje na základě signálů od řídicí jednotky ABS/ESP a rychlosti vozidla
odhadnout, jakým způsobem se karoserie nakloní a regulovat tak sklon světlometů dříve než nastane
samotný fyzický náklon karoserie.

 

Horizont to samozřejmě nepozná, ale náklony ano. Jistě jste se taky setkali s inteligenty, kteří pak na zvlněné silnici (a ideálně ještě s "přizvednutým" nastavením) takto fakticky blikají dálkovými.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dejte si tam každý co chcete, prostě na autě co nemá být nedávám. Až jednou někoho oslníte a ten vezme příkop a pak se podívají čím svítíte tak teprve poznáte co to stojí. A blb.. co to mají dodělávané potkávám často a nakopal bych jim za to zadek. Osobně bych bral papíry za toto. Jen oni si totiž myslí že neoslňují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Nikdy ti nikdo nič nedokáže že si niekoho oslnil."

 

Asi není tak velký problém v těch světlech samých, jako v tom, že si je montují lidé s takovýmto přístupem k ostatním. A je vlastně dobře, že se už z dálky dají identifikovat.

Těžko se pak obhájí řidič, který porušil svoji základní povinnost, a použil k jízdě vozidlo nezpůsobilé k provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to, že v Rapidu jsou k dispozici lowcost xenony, u kterých není povinnost ani automatické nivelace ani přítomnosti ostřiků nikomu nevadí? Zde jsou ve FIII použitý výbojky se 4300K, v lowcost tovární variantě pro Rapid jsou použitý výbojky pod 4000k, aby to legislativně splňovalo podmínku pro nepotřebu nivelace a ostřiků, tím pádem ten rozdíl není nikterak výrazný a celkově se to neliší od tovární zástavby u Rapidu. Pokud jsou výbojky mezi 4000K a 4500K (nesmí to být tuner, co tam nacpe 6000k) použity skrze čočku, pak s HID sadou nemám problém a nezdá se mi, že by to oslňovalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to, že v Rapidu jsou k dispozici lowcost xenony, u kterých není povinnost ani automatické nivelace ani přítomnosti ostřiků nikomu nevadí? Zde jsou ve FIII použitý výbojky se 4300K, v lowcost tovární variantě pro Rapid jsou použitý výbojky pod 4000k, aby to legislativně splňovalo podmínku pro nepotřebu nivelace a ostřiků, tím pádem ten rozdíl není nikterak výrazný a celkově se to neliší od tovární zástavby u Rapidu. Pokud jsou výbojky mezi 4000K a 4500K (nesmí to být tuner, co tam nacpe 6000k) použity skrze čočku, pak s HID sadou nemám problém a nezdá se mi, že by to oslňovalo

Problém je v tom, že u Rapidu se jedná o homologovaný světelný zdroj, kdežto tady probíraný je pro Fabii III nehomologovaný, a tudíž je po takové úpravě vozidlo nezpůsobilé k provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xenony v Rapidu, Beetlu a dalších modelech bez nivelace a ostřikovačů musí mít sníženou svítivost. Nejde jenom ko kelviny. Čočka samotná je dost shovívavá a není to vyložená prasárna jako u paraboly. Pokud někdo svědomitě točí před každou jízdou kolečkem, ok. Jenže kolik lidí to dělá a proč si v takovém případě rovnou nekoupit auto se stoprocentníma xenonama?

 

Každopádně po boomu HIDů je teď vcelku klid. Asi se ty krámy většině tuzerů rozpadly, resp. jednu dobu bylo vidět dost aut s jedním nefunkčním světlem.

 

No a pro slovenského kolegu - nevím jak je to u vás, ale tady protijedoucí auta nelítají vzduchem a jedou po stejné silnici. A české reflexní značky jdou většinou přečíst na sto honů.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anorex: Co se týče legislativy tak nemám pocit že by se opírala o teplotu světla ale o světelný tok. Legislativně je svícení výbojkovým zdrojem světla ošetřeno nivelací atd. pokud má výkon 35W a 3200lm. Tím že Rapid používá výkon 25W a SVĚTELNÝ TOK má na hranici 2000lm, není zaškatulkovaný v této úpravě (homologaci) ale v jiné.

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych dal 15 nebo 20tis za origo xenon do Fabie bohužel nejdou jako do Pola. Ani se nedivim moc lidi by je asi nedávalo. Když sem se ptal proč nemají Oktavku s DSG a Xenony nějakou skladem tak prý to lidi nechtěji a xenony skoro nikdo do Oktavky nedává. Už tak bylo cena Fabie co mám skoro 450tis lidi berou holé Oktavky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl FL a origo denní svíceni. A vedle čočky parabolu s dálkovym světlem ty tam mas asi výbojku s clonou na dalkove co? Jezdí tady Roomster s xenon HID potkávám ho a vůbec nemám pocit ze by oslnoval . .

Ano mám tam clonu a je to prakticky to isté ako na Golfe VI, on má tiež clonu. Keby mám paraboly tak to tam nedám, pretože dosť takýchto dementov stretávam, ktorý to tam majú s tým oslňujú jak hovado či už oproti keď ide alebo keď ide za mnu. 

 

Keby mi niekto vie predať overenú a homologovanú 25w sadu, ktorá má svietivosť do 2000lm tak ich hneď beriem.

 

Kamarát má Rapida Spaceback s tými Xenonmi a svieti mu to zhruba tak ako mňe dialkové sú iné tam má žiarovku. Keby sa ten Xenon z rapidu dá nejak dať do Fabie či už 2,3 tak by som to zmenil.

 

Nepoužívajú inak v škode šošovku z rovnakou geometriou a priemerom u všetkých svetiel ?? Lebo čo mám ja šošovku tak sa mi dosť podobá na tú čo je v Superbe 2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Nikdy ti nikdo nič nedokáže že si niekoho oslnil."

 

Asi není tak velký problém v těch světlech samých, jako v tom, že si je montují lidé s takovýmto přístupem k ostatním. A je vlastně dobře, že se už z dálky dají identifikovat.

Vidím že niekto tu je veľký odborník ale len na netu...... By si musel byť riadny macher aby si to identifikoval..... aspoň nejaky "......fil "

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Troska ozivim vlakno... 

Kupil som si xenon prestavbovu sadu(viem ze je zakazana a podobne) ale otazka je takato... 

Ako ich tam mam osadit tie xenonove vybojky ?? 

Ziarovku iba nacvaknem a vybavene ale s vybojkou je troska problem lebo viac kablov a nemozem ju tam nacvaknut teda vobec dat lebo je dlhsia... Zajtra dodam foto dokumentaciu aby ste vedeli co myslim :-) 

 

je nejaka vec ako to vyriesit uz som z toho zufali kupil som dve sady ani jedna sa neda osadit :-( 

 

dakujem velmi pekne... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...