Přejít na obsah

1.0MPI - update 44kW na 55kW (+)


Sir_Jarek

Doporučené příspěvky

Majitele zejména softwarově přiškrcených 1.0MPI 44kW by mohla zajímat možnost update řídící jednotky motoru s odškrcením na 55kW (obě verze motoru jsou mechanicky identické)

 

Posílal jsem na kontakt firmy CIMBU Autosport tento dotaz:

 

"Provádíte také přeprogramování řídící jednotky u motoru 1,0MPI (UP!, Citigo, Fabia...) 44kW na 55kW - originál software? Jestliže ano, v jaké cenové relaci?"

 

Načež jsem obdržel odpověď, kterou se svolením Mr. Cimbu sdílím:

 

 

Dobrý den,

Programátor ( krabička, kterou se data dolují z ECU ) to umí, dnes akorát dorazil první zákazník. Předpoklad je, že 55 kW se nic moc nezvýší, ale motor bude ubírat a přidávat korektně, ne jako v sérii, že vykouříte doutník, než to ubere. Výhodnější tak bude kupovat verzi 44 kW, motor je mechanicky identický, je zavražděn jen SW ECU motoru, takže půjde upravit na stejné hodnoty jako 55 kW.  Existuje velké množství verzí SW ECU a od lidí je malý zájem, takže cena se bude muset pohybovat někde kolem 5 000 Kč + DPH, aby alespoň něco málo zůstalo do kapsy, ale přesto ti, co si koupí 44 kW ušetří !

Mr. Cimbu

 

Tedy vylepšení přechodů by mělo být znát i u 55kW verze, ovšem zejména 44kW si znatelně polepší i výkonem na vrcholu otáček.

 

V případě slabší 44kW verze navíc vznikne nová nesériová kombinace výkonnějšího motoru 55kW a delších převodů, které má sériově pouze slabší verze (přesně co jsem si přeju).

__________________________________________

 

PS: nerozebírejte zde prosím zda se koupí 44kW ušetří nebo ne - vím(e), že v aktuální akční nabídce ŠA se vyplatí koupit akční verzi Citigo "Fresh", která se nabízí pouze 55kW za cenu 44kW (+- drobné) + další výbava.

Na to se mnohem lépe hodí téma Citigo - koupě vozu - jakou výbavu, atd.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sir_Jarek- Mr.Cimbu- ten ať si píše co chce, ale já mu nevěřím. Spíše bych řekl že právě Cimbu je jen nalévač. U citiga, bylo to myslím i v automotorevue, jsou oba motory identické, jen je jiná převodovka. Dlouho jsem před lety hledal kdo by udělal nejlépe Chip na octavii. Až jsem našel a stálo to za to. Když jsem pak pár grafů poslal na Cimbu jeho odpovědi byli že to zničí brzy motor, tak jsem napsal že tomu prd rozumí jelikož ty auta co jsem mu od nich poslal grafy mají najeto s chipem dost přes 200tis.km a jsou v pohodě. Zrovna on má nejvíce keců a leje soft do aut aniž by měl brzdu a vše ověřil. A pak to taky tak vypadá. Někdo je spokojen ale většina si to pak nechává opravovat jinde. Jeho hurá akce, že se domluví několik lidí a on to udělá bez papíru levně, už taky o něčem svědčí. Raději někam na brzdu kde to udělají pořádně a je to hlavně ověřené. Ale samozřejmě pokud by byl originál soft z 55 a dalo se to nahrát na 44kw proč ne. Ale určitě ne u Cimbu.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V případě slabší 44kW verze navíc vznikne nová nesériová kombinace výkonnějšího motoru 55kW a delších převodů, které má sériově pouze slabší verze (přesně co jsem si přeju

Neměla by mít slabší verze kratčí převody a 55kW delší?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvůli emisím je to právě naopak. U toho slabšího motoru pak nemá smysl točit víc jak 4tis otáček, díky delšímu převodu to pak jede podrobně rychle jako silnější motor kterej má i ve vyšších otáčkách výkon a má smysl ho víc točit.

Editováno: , autor: Decibel ES
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 1. 2016 at 8:07, Luďa napsal:

Neměla by mít slabší verze kratčí převody a 55kW delší?

Zní to logicky, ale je to právě naopak, jak píše i Decibel ES.

Jednotlivý kvalty jsou stejný, ale liší se stálej převod:

 

44kW - 3,895

55kW - 4,167

CNG  - 4,167

 

Má to (kromě emisí) i ten důvod, aby 55kW verze byla výkonnější i pocitově - do nějakých cca 4750 ot/min mají totiž obě verze křivku točivého momentu stejné - po 5000 ot/min ale 44kW začíná strmě klesat, zatímco 55kW drží 90Nm téměř do 6000 ot/min

 

02_543e7e8c88751.jpg

 

01_543e7e8226859.jpg

 

Pokud by tedy byly převody stejné, nebyl by bez vytočení motoru (což mnoho řidičů a řidiček řadících jak v autoškole neudělá za celý život ani jednou) rozdíl vůbec znát - a kdyby dokonce měla kratší převody verze 44kW, byla by pocitově výkonnější, než 55kW, což by výrobce asi nechtěl...

 

 

V 23. 1. 2016 at 23:47, mike_k napsal:

A zcela jiste jsou ty motory totozne? Muze to nekdo overit treba v ETCE?

 

Je to patrné i z http://7zap.com online obdoby ETKY přímo ZDE

 

- ze seznamu čísel dílu - motoru - je patrné, že existují nějaké odlišnosti, ale ne mezi verzemi 44kW a 55kW, mechanikou se od nich liší pouze verze CNG 50kW

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sir_Jarek- Mr.Cimbu- ten ať si píše co chce, ale já mu nevěřím. Spíše bych řekl že právě Cimbu je jen nalévač. ...

...Ale určitě ne u Cimbu.

Tos mě vyděsil kol114 ...no, nemám s CIMBU osobní zkušenosti, tak nevím, články na jejich stránkách nepsal nějaký neználek, no jaká je praxe nevím...

 

Můžeš tedy dát odkaz na firmu, s níž máš zkušenosti dobré?

 

Já bych se každopádně spokojil s origo softwarem 55kW - ba bych jej bral nejraději - litrový výkon napovídá, že je to poctivé maximum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naruby je taky to že servis na citigo vyjde dráž než na fabii... (vycházím z cen předplacenýho servisu od škody)

 

No a jak píšeš normálně většina lidi točí tak do 3tisíc a na předjíždění tak do 5tis, což u citiga kdyby byl jeden převod u obou motorů tak by vlastně drtivá většina ani rozdíl nepoznala.

Editováno: , autor: Decibel ES
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Našel jsem i něco levnějšího, kolem 3300kč, ale jen na 50kw, ikdyž točivý moment skoro jak u HTP 51kw/112nm, tedy 110nm. Firma se jmenuje profi-chiptuning, stejný název má jejich web.

Problém je, že převodovka je dimenzována jen do 100nm, což je opravdu riskantní počin od VW group, ale asi mají spočítané, že problémy začnou po záruce :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 3. 2016 at 15:08, bobanHTP napsal:

Našel jsem i něco levnějšího, kolem 3300kč, ale jen na 50kw, ikdyž točivý moment skoro jak u HTP 51kw/112nm, tedy 110nm. Firma se jmenuje profi-chiptuning, stejný název má jejich web.

Problém je, že převodovka je dimenzována jen do 100nm, což je opravdu riskantní počin od VW group, ale asi mají spočítané, že problémy začnou po záruce :-)

Koukal jsem na to - ceny vypadají zajímavě.

 

Nicméně vzbuzuje to ve mě řadu pochybností:

 

1) chápal bych, že firmička profi-chiptuning nabízí 2 verze úpravy software ECO a OPTIMAL, kdy u té první, levnější, si nechá zaplatit pouze tu část práce, která je zaměřená úsporu paliva, zatímco u té dražší si nechá zapaltit práci celou - tedy včetně maximálního možného zvýšení točivého momentu a výkonu.

 

Co ale nesedí je to, že u levnější varianty uvádí úsporu až 15% a u druhé jen 10% (plus mě udivuje, že by v době emisního Euroteroru koncernoví motoráři nechali takovou obrovskou rezervu). U chiptuningu motoru se totiž maximální výkon s úsporou paliva nijak nevylučuje - právě naopak jde ruku v ruce.

 

To je první podezřelá věc.

 

2) nechápu, proč pro naprosto mechanicky stejný motor nabízí firma odlišné verze softwaru pro 44 a 55kW motory. Proč pouze výrobcem pouze softwarově přidušenou verzi 44kW "neoddusí" stejně, jako verzi 55kW - i kdyby jen "tupě" okopírovali data z 55kW, dostali by se výš, než na nějakých slibovaných stále uměle přidušených 50kW.

 

Působí to na mě jako oblbovačka na zákazníka, kterej neví nebo nevěří že motory 44kW a 55kW jsou naprosto identické, liší se jen softwarem řídící jednotky motoru.

 

3) když si vedle sebe v záložkách rozkliknete grafy naměřených hodnot Nm a kW u obou verzí - 44kW a 55kW - a pak překliknete z jedné záložky na druhou, zjistíte, že použité křivky Nm jsou u obou motorů naprosto totožné - což je nesmysl, protože výkon se odvozuje z točivého momentu (otáčky krát točivý moment lomeno (nebo krát) konstanta). A stejné jsou použity i křivky kW - pouze ta u 55kW je posazená níže a osazená jinými čísly stupnice, ale je to ta samá křivka. Srovnej s křivkami z oficiálních materiálů koncernu výše na stránce (ty uvádí u motoru 55kW ve vyšších otáčkách vyšší točivý moment, než profi-chip po úpravách).

 

Prostě nic víc, než práce šikovného grafika :) a oblbovačka

 

4) výše dosažených hodnot úspory a nárustu točivého momentu...  Jak už jsem zmínil - v době emisního Euroteroru, kdy výrobci aut vymýšlí co nejdelší převody, start-stopy, rekuperace brzdné energie (řízením dobíjení) a podobné ptákoviny - ponechají ladiči motoráři sofwarovou rezervu 10-15% úspory paliva - jen pro krásu očí tuningovým společnostem (možná ještě před deseti lety, ale dnes...) - no nevim nevim.

 

Ale hlavně 110Nm u litrového motoru :_icon_smich2:("a teď tu o Perníkové chaloupce")... Tedy výrobce udělá téměř zázračný litrový motor se 110Nm (to nemá nikdo) - tedy na úrovni 1,2HTP, které překonalo leckteré jiné 1,2 - a pak ho (opět jen sftwarově) seškrtí na 95Nm - no kdo by takto zahodil trumf.

 

Jistě, na benzíňák nezvykle plochá křivka točivého momentu dává tušit skrytý vrcholek, do těch 100Nm bych i věřil - ale 110??

 

1,0MPI prostě není TSI nebo TDI, kde jsou možnosti úplně jiné.

___________________

 

K tomu všemu si (i coby bvalý ladič karburátorů, což už je dnes pasé) dvedu představit, jak jednoduše (u karb. složitě) pocitově zvýšit točivý moment/výkon aniž by žel došlo ke zvýšení skutečnému... (a spotřeba se dá "snížit" i překalibrací měřiče spotřeby přes diagnostiku)

___________________

 

Takže za mě tahle firma - profi-chiptuning.cz - velké pochybnosti a podezření na podivný handlig s daty. Přál bych si vidět vozidlo před a po úpravě na brzdě - ale u nezávislé firmy - protože i tam se dá změnou kalibrace brzdy švindlovat taky.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem se schválně podíval i na profi-chiptuning.cz Fabii I 1,4 74kW - motor, na němž pokud vím, nenechali motoráři žádnou rezervu pro zvýšení výkonu bez mechanických úprav (vačka, sání, výfuk...) - prej 82kW a 141Nm :kol-98:

 

A opět verze ECO s úsporou 15% a Optimal 10%, a tak je to i u 1,4-55kW a dalších motorů - všechno pěkně namalované a "vypočítané" jak z žurnálu :kol-72:  ne chlapci, takhle to vážně nefunguje  (hlavně že se penízky sypou)

_____________________________________________

 

Srovnejte to s nabídkou pro Škodovky na rovněž zmíněných stránkách motorpower.cz/skoda - to je podle mě reálná seriózní nabídka :kol-47:  - nabízí softwarové úpravy motorů, které opravdu upravit jdou - z nenzínů např. HTPéčka a 1,4-55kW které jsou rovněž uměle přidušené. Úpravu 1,4-74kW nenabízí, páč je to blbost - motor je vyladěnej na maximum z výroby. A to si myslim je i 1,0MPI-55kW (má vyšší litrový výkon jak 1,4-74kW!).

 

A MotorPower jasně uvádí

 

Pokud  své vozidlo nenajdete,  nevadí, kontaktujte nás a jistě vám   vyhovíme. Hodnoty úprav jsou pouze orientační, výkon je možno individuálně upravit dle dohody a technických možností vozu.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sir_Jarek

..... jsi asi první kdo používá mozek. Je to tak. Benzinové úpravy vozů bez turba prakticky nedělám. Toto je jedna z výjimek.

Stejnou výjimkou je superb 3,6, kde je sw ponížený proti Passatu.

Většinou je navýšení tak malé, že to ani za jakékoliv peníze nestojí. Bohužel u většiny firem se dokonce jedná o snížení výkonu.

Lepší je investovat do údržby. HTPčka sice v nabídce mám ale realita je také bídná. Nabídne sice ostřejší nástup a posunutí omezovače, ale výkon i točivý moment cca 2-3PS a 5Nm navýšení je stejně k ničemu. Kdo mi kvůli těmto autům volal,

ví, že je stejně přemluvím na koupi nových svíček a dobrou večeři. Případně změnu modelu.

Zpátky k tématu. U Citigo se také ve skutečnosti nejedná o rozdíl 11kW jak uvádí výrobce, spíš 7, ale u tohoto lehkého vozítka je to jakž takž poznat. /mot/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, četl jsem někde článek SM, že tuším v Jarově naměřili slabší verzi - čtyřiačtyřicítce něco kolem 50kW a silnější pětapadesátce nějakých asi 58kW (přesně si nepamatuju) a oboum shodně 97Nm, takže ten rozdíl neni až takovej. Zároveň potvrdili, že do nějakých 4300 ot/min mají křivky Nm a kW stejné.

 

Ono se holt zneužívá, že tomu lidi nerozumí... :kol-32: (a myslí si, že když jde upravit TDI nebo TSI, tak jde všechno)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdim taky převážně v klídku, ale občas si dám "formulku" a "vyhánim pavouky" :kol-48: A patřim k řidičům, kteří "ví, od čeho je tam převodovka a pásmo otáček před omezovačem" (a těší mě, že to ví i dcerka a neřadí dle schématu autoškoly nebo nápovědy PP), tudíž jsem rád, když "to trochu jede". To jsou ty situace, kdy se těch 7kW (papírově 11) využije, jináč ne - ani při takové té "lehce svižné jízdě".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako ja tunil moje HTP vždy jen OMV 100 MaxMotion a VIF Super aditivem - ono to pěkně motor zkultivovalo, navíc se podle testů ve Světě motorů vyhladí výkonová křivka, takže máte pocit lepšího tahu od spodu. Chiptunning jsem nikdy nedával, protože nechci zvyšovat emise oxidu dusíku atd.. Furt si ale myslím, že u Citigo musí jit jen o to najít někoho kdo přehraje SW s verze 55kw na 44kw, uvidíme kdo s tím přijde ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...