Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Takovou srandu s brzdama jako na FIII jsem nikdy nezažil.

Po týdnu stání v tomto počasí brzdy totálně orezlé, při brzdění kopaly a vibrovaly. A to jsou již druhé, s teprve 22 tis. km najetými. Na Polu původní s 60 tis.km.

 

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

Tak zrovna zadní jsou ještě ok i v 54 tis. km, psal jsem o předních. ;-) Ale je to fakt trága, pořád si říkám, jestli fakt jezdím tak divoce, ale to bych čekal i na jiných autech, protože služební beru jako svoje - jezdím se všemi stejně.

Na SII mám na brzdách bezmála 100 tis. km a pořád ok. Původní odešly v 50 tis. km, ale protože s tím jezdil nějaký šetřílek a byly orezlé, tak že to nešlo obrzdit ani stáhnout.

Psali to i v SM, že ty slabší brzdy na FIII/Rapidech 66ú70 TSI jsou naprd, no na Polu 66kW TSI jsou podle mě stejné a dali zatím 60 tis.km.

 

Kotouce mi reznou taky a po delsi dobe, kdy to stoji, vydavaji hrozne zvuky. Vetsinou po par prudsich dobrzdeni a pritazeni rucky se to ocisti a pak uz je to ok. Levne auto, levne brzdy, co uz... 

Zatim mám 73tis a při garančce říkali, že za 15tis. už to bude na výměnu. Takže u mě výdrž tak 90tis.  Taky verze 66kw.

Já už z toho asi blbnu a při každé jízdě alespoň jednou brzdím jen ruční brzdou, když potřebuji zpomalit před křižovatkou např., obrušuji tak preventivně zadní kotouče, aby nestihly reznout.

@osobneA tobě to nepípe, když za jízdy zatáhneš ruční brzdu?

V 12. 2. 2020 na 14:16, los pakos napsal:

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

Naprosto souhlasím a nedávno mě tady za to setřeli. Mám taky první auto s kotouči (Rapid 70kw 2019) a kdyby to nebyla skladova nikdy bych do nich nešel. Na O1 2009 budu dělat brzdy teď po 150 tis. a to tahám i vlek. U F1 jsem brzdy dělal nedávno při 170 tis. a náklady 00 nic oproti kotoučům.

Upraveno od ben06

[mention=100027]osobne[/mention]A tobě to nepípe, když za jízdy zatáhneš ruční brzdu?
Pípe. No a? Těch pár sekund to vydržím.
On 2/12/2020 at 2:16 PM, los pakos said:

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

Na F3 se dozadu dávají stejné kotoučové brzdy jako se dávaly na F1 (mám doma obě verze s kotoučema vzadu).  Je tedy nepravděpodobné, že by se o těch brzdách ještě něco nevědělo, když se tam montují už asi 20 let.  Mně přijde logické, že kotoučové brzdy rezaví víc než bubnové, když auto stojí venku.

Upraveno od shrek_85

No hlavně reznou ty zadní, protože nejsou tak zatěžovány jako přední, když jezdí člověk v autě sám bez těžkého nákladu.

Já cca jednou týdně u stojícího auta 2x pořádně šlápnu na brzdový pedál. Brzdy pak zabírají dřív a řekl bych, že i pak víc brzdí ty zadní. S korozí problém nemám. Ale jezdím denně.

Tak jsem to dnes po týdnu projel a pořádně obrzdil, ale bylo to zarezlé fest. Musel jsem udělat asi 6 dost prudkých brzdění z rychlosti 100-110.

Ručku jsem taky extra zaměstnal.

Zatím to teda vypadá ok, už to ani nekope a nedrhne.

Auto holt musí jezdit.

Ja to takto praktizujem od začiatku, hlavne ak umývaš auto je dobre vysušiť brzdy.

Tak tak, zrovna jsem měl takovou pojížďku, nejdříve myčka a pak 85 km po dálnici. Akorát na rozcvičení po týdenním stání.

On 1/25/2016 at 9:40 PM, teedy said:

Zdravím,

poslední dobou se mi několikrát stalo že při sešlápnutí brzdy auto nebrzdilo a pedál byl natvrdo.Až při několikaterém prošlápnutí vše v pořádku.Vždy se mi to stalo po dvoudenním stání auta v garáži,potom cca pětikilometrová cesta prakticky bez brždění.Jedu celou cestu po hlavní a až při brždění k odbočování na vedlejší nastane tento problém.

 

Trápi ma tento problém už nejakú dobu, obdobné príspevky sú

 

https://forum.skodahome.cz/topic/141866-slab%C3%BD-brzdn%C3%BD-%C3%BA%C4%8Dinok/?tab=comments#comment-2300029

https://forum.skodahome.cz/topic/144376-tvrd%C3%BD-brzdov%C3%BD-ped%C3%A1l/?tab=comments#comment-2392726

 

možno je ich viac.

 

Bol som s tým už v pár servisoch v Brně, no príde mi, že nikto nemá čas vyriešiť tento zapeklitý problém. Bohužiaľ sa to nestáva často a je to dosť zákerné, hlavne keď ideš 130 po dialnici a brzdový pedál je ako kameň a ešte tlačí proti tebe.

 

No teraz vážne, jeden zo servisov mi navrhol výmenu brzdových kotúčov aj dostičiek, problém to samozrejme nevyriešilo. V ŠA, mi vymenili brzdovú kvapalinu, auto asi prve 3 brzdenia brzdilo oveľa lepšie ako pred tým (brzdový pedál mal oveľa väčšiu citlivosť) no po 3. semafore sa to vrátilo do "normálu", trápi ma hlavne to, že na modernejšie auto, mi príde účinok brzd a ich nástup dosť slabý, cca. 1cm pohyb pedálu nemá skoro žiaden vplyv na brzdenie.

 

Tak teraz k veci, pri poslednej návšteve ŠA, mi doporučili výmenu posilovača bŕzd s komentárom, že tam nič zlé nevedia nájsť a že jedine tam by mohol byť problém. Za diagnostiku vadného posilovača si pýtali asi 100kč...

 

Číslo dielu je 6R1614106G, no cena je okolo 8000kč.

 

Všimol som si ešte pár kuriozít, niekedy keď naštartujem a auto má chvíľku vyššie otáčky, brzdový pedál sa zdvíha a tlačí proti mne až do chvíle dokiaľ otáčky neklesnú, alebo ho pár krát nenapumpujem.

 

Podobný jav sa deje pri naštartovaní so sošliapnutým brzdovým pedálom, kedy sa pomaličky pedál zdvíha späť a opäť tlačí proti mne.

 

Nevedel by som nejak ušetriť? Nepoznáte niekto z Brna alebo okolia, kto by tomu vedel venovať čas a podarilo sa mu odhaliť túto záhadu?

 

V 14. 2. 2020 na 9:56, ben06 napsal:

U F1 jsem brzdy dělal nedávno při 170 tis. a náklady 00 nic oproti kotoučům.

No, nové bubny tak asi Kč 2.500,-, pakny vč. prasátek asi taky Kč 2500,-.

To mi zrovna jako 00 nepřipadá...

Jenže bubny bez problémů vydrží přes 300 tkm, pakny koupíš do 400 kč a prasátka není většinou třeba měnit spolu s paknami.

Stačí jednou za rok shodit bubny, brzdy vyfoukat a nahlídnout pod prachovky prasátek. Až když je pod nimi vlhko, tak je vyměnit. Cena za kus je kolem 250 kč. Nevím tedy kam na ty ceny chodíš.

 

Ale kotouče už dneska taky není nic drahýho, když třeba na Rapida koupím sadu kotoučů a destiček Brembo za 1000 kč a repasovaný třmeny stojí taky cca 1000 kč/kus.

před 6 minutami, Jarda-k napsal:

Nevím tedy kam na ty ceny chodíš.

https://www.autokelly.cz/Product/FE-FDR329253/12376879/39849642;39850140;7;1549;139207;34816854;34645298;32414793

https://www.autokelly.cz/Product/FE-FMK206/12380223/39849642;39850140;7;1549;139207;34816854;34589406;32501227

Jenže tyhle ceny nemůžeš brát jako relevantní, žádnej autoservis kterej od Kelly bere je za ně nekupuje. To samý Elit. Na pultu nez registrace tak můžou nakupovat jen nějací zoufalci co ten díl chtějí tak moc okamžitě, že si nemůžou počkat do druhýho dne...

Na Cardu kde roky beru díly jsou ceny za stejný díly reálnější:

 

https://www.autodily-cardo.cz/-8/sada-brzdovych-celisti-brembo-s85511/

https://www.autodily-cardo.cz/nove/valec-kolove-brzdy-brembo-a12289/

https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdovy-buben-brembo-14-9384-20/

No jooo, v autokelly se nehodí nic kupovat. Je hafo solidních prodejců, kde to seženeš daleko levněji.

před 20 minutami, Jarda-k napsal:

Jenže bubny bez problémů vydrží přes 300 tkm....

Jistě, když se flákají a nebrzdí.

Já jsem kupoval F I 1,4 MPI jako novou. Po záběhu jsem zjistil, že mám přebržděné předky a zadek že se fláká.

Naštěstí jsem měl auto bez ABS se zátěžovým regulátorem.

Tak jsem jen o 2 nebo 3 mm posunul ten šroubek ve výřezu regulátoru a auto začalo pořádně brzdit.

Před tím se ježilo jako pes, zatímco pak se při brždění přicuclo k zemi.

No a v 65 tisících byly náběžné pakny ojeté na nýty a kotouče nad přípustný průměr. Jo, taky mi všichni říkali, že auta se 160 tisíci mají pakny jako nové.

Tak jsem koupil kotoučovou zadní nápravu na vrakáči (naštěstí jsem měl na zadní nápravě uši, takže přišroubovat tam třmeny bylo možné), koupil nové kotouče a destičky, nastavil zátěžový regulátor a jezdil dál.

Na služební F1 1,4 TDI jsem dával pakny prvně při 150tkm, po druhé při 297 tkm a teď má auto 340 tkm a bubny stále původní. A věř, že ji moc nešetřím, destičky na předních kolech mi vydrží 30 - 35 tkm...

Na své F2 1,4 TDI jsem pakny dával prvně při asi 170 tkm, teď má 305 tkm a jsou tam stále...

Obě auta mají ABS, takže nějakej šroubek na zátěžáku se štelovat nedá když ho nemá....

To je smůla, protože rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu dělá hydroagregát ABS-u a to nezměníš.

Takže o brždění se starají přední brzdy a zadky jen tak přicmrdují. Nic divného, že vydrží.

Já měl po 65 tisících bubny ojeté na průměr 203 mm...

Upraveno od Tonda-B

Já to ale ani nechci měnit, fabie s ABS brzdí slušně. Náběh brzdného účinku je podstatně lepší než u stejného auta které ABS nemá - jedno takový máme v práci a je to bída, na pedál se musí podstatně víc hamtat. 

Navíc v dnešní době je to už jedno, protože aut bez ABS už v běžným provozu tolik nebude, když od roku 2006 je povinný.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.