Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrovna zadní jsou ještě ok i v 54 tis. km, psal jsem o předních. ;-) Ale je to fakt trága, pořád si říkám, jestli fakt jezdím tak divoce, ale to bych čekal i na jiných autech, protože služební beru jako svoje - jezdím se všemi stejně.

Na SII mám na brzdách bezmála 100 tis. km a pořád ok. Původní odešly v 50 tis. km, ale protože s tím jezdil nějaký šetřílek a byly orezlé, tak že to nešlo obrzdit ani stáhnout.

Psali to i v SM, že ty slabší brzdy na FIII/Rapidech 66ú70 TSI jsou naprd, no na Polu 66kW TSI jsou podle mě stejné a dali zatím 60 tis.km.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 2. 2020 na 14:16, los pakos napsal:

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

Naprosto souhlasím a nedávno mě tady za to setřeli. Mám taky první auto s kotouči (Rapid 70kw 2019) a kdyby to nebyla skladova nikdy bych do nich nešel. Na O1 2009 budu dělat brzdy teď po 150 tis. a to tahám i vlek. U F1 jsem brzdy dělal nedávno při 170 tis. a náklady 00 nic oproti kotoučům.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/12/2020 at 2:16 PM, los pakos said:

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

Na F3 se dozadu dávají stejné kotoučové brzdy jako se dávaly na F1 (mám doma obě verze s kotoučema vzadu).  Je tedy nepravděpodobné, že by se o těch brzdách ještě něco nevědělo, když se tam montují už asi 20 let.  Mně přijde logické, že kotoučové brzdy rezaví víc než bubnové, když auto stojí venku.

Editováno: , autor: shrek_85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 1/25/2016 at 9:40 PM, teedy said:

Zdravím,

poslední dobou se mi několikrát stalo že při sešlápnutí brzdy auto nebrzdilo a pedál byl natvrdo.Až při několikaterém prošlápnutí vše v pořádku.Vždy se mi to stalo po dvoudenním stání auta v garáži,potom cca pětikilometrová cesta prakticky bez brždění.Jedu celou cestu po hlavní a až při brždění k odbočování na vedlejší nastane tento problém.

 

Trápi ma tento problém už nejakú dobu, obdobné príspevky sú

 

https://forum.skodahome.cz/topic/141866-slab%C3%BD-brzdn%C3%BD-%C3%BA%C4%8Dinok/?tab=comments#comment-2300029

https://forum.skodahome.cz/topic/144376-tvrd%C3%BD-brzdov%C3%BD-ped%C3%A1l/?tab=comments#comment-2392726

 

možno je ich viac.

 

Bol som s tým už v pár servisoch v Brně, no príde mi, že nikto nemá čas vyriešiť tento zapeklitý problém. Bohužiaľ sa to nestáva často a je to dosť zákerné, hlavne keď ideš 130 po dialnici a brzdový pedál je ako kameň a ešte tlačí proti tebe.

 

No teraz vážne, jeden zo servisov mi navrhol výmenu brzdových kotúčov aj dostičiek, problém to samozrejme nevyriešilo. V ŠA, mi vymenili brzdovú kvapalinu, auto asi prve 3 brzdenia brzdilo oveľa lepšie ako pred tým (brzdový pedál mal oveľa väčšiu citlivosť) no po 3. semafore sa to vrátilo do "normálu", trápi ma hlavne to, že na modernejšie auto, mi príde účinok brzd a ich nástup dosť slabý, cca. 1cm pohyb pedálu nemá skoro žiaden vplyv na brzdenie.

 

Tak teraz k veci, pri poslednej návšteve ŠA, mi doporučili výmenu posilovača bŕzd s komentárom, že tam nič zlé nevedia nájsť a že jedine tam by mohol byť problém. Za diagnostiku vadného posilovača si pýtali asi 100kč...

 

Číslo dielu je 6R1614106G, no cena je okolo 8000kč.

 

Všimol som si ešte pár kuriozít, niekedy keď naštartujem a auto má chvíľku vyššie otáčky, brzdový pedál sa zdvíha a tlačí proti mne až do chvíle dokiaľ otáčky neklesnú, alebo ho pár krát nenapumpujem.

 

Podobný jav sa deje pri naštartovaní so sošliapnutým brzdovým pedálom, kedy sa pomaličky pedál zdvíha späť a opäť tlačí proti mne.

 

Nevedel by som nejak ušetriť? Nepoznáte niekto z Brna alebo okolia, kto by tomu vedel venovať čas a podarilo sa mu odhaliť túto záhadu?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže bubny bez problémů vydrží přes 300 tkm, pakny koupíš do 400 kč a prasátka není většinou třeba měnit spolu s paknami.

Stačí jednou za rok shodit bubny, brzdy vyfoukat a nahlídnout pod prachovky prasátek. Až když je pod nimi vlhko, tak je vyměnit. Cena za kus je kolem 250 kč. Nevím tedy kam na ty ceny chodíš.

 

Ale kotouče už dneska taky není nic drahýho, když třeba na Rapida koupím sadu kotoučů a destiček Brembo za 1000 kč a repasovaný třmeny stojí taky cca 1000 kč/kus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Jarda-k napsal:

Nevím tedy kam na ty ceny chodíš.

https://www.autokelly.cz/Product/FE-FDR329253/12376879/39849642;39850140;7;1549;139207;34816854;34645298;32414793

https://www.autokelly.cz/Product/FE-FMK206/12380223/39849642;39850140;7;1549;139207;34816854;34589406;32501227

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže tyhle ceny nemůžeš brát jako relevantní, žádnej autoservis kterej od Kelly bere je za ně nekupuje. To samý Elit. Na pultu nez registrace tak můžou nakupovat jen nějací zoufalci co ten díl chtějí tak moc okamžitě, že si nemůžou počkat do druhýho dne...

Na Cardu kde roky beru díly jsou ceny za stejný díly reálnější:

 

https://www.autodily-cardo.cz/-8/sada-brzdovych-celisti-brembo-s85511/

https://www.autodily-cardo.cz/nove/valec-kolove-brzdy-brembo-a12289/

https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdovy-buben-brembo-14-9384-20/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Jarda-k napsal:

Jenže bubny bez problémů vydrží přes 300 tkm....

Jistě, když se flákají a nebrzdí.

Já jsem kupoval F I 1,4 MPI jako novou. Po záběhu jsem zjistil, že mám přebržděné předky a zadek že se fláká.

Naštěstí jsem měl auto bez ABS se zátěžovým regulátorem.

Tak jsem jen o 2 nebo 3 mm posunul ten šroubek ve výřezu regulátoru a auto začalo pořádně brzdit.

Před tím se ježilo jako pes, zatímco pak se při brždění přicuclo k zemi.

No a v 65 tisících byly náběžné pakny ojeté na nýty a kotouče nad přípustný průměr. Jo, taky mi všichni říkali, že auta se 160 tisíci mají pakny jako nové.

Tak jsem koupil kotoučovou zadní nápravu na vrakáči (naštěstí jsem měl na zadní nápravě uši, takže přišroubovat tam třmeny bylo možné), koupil nové kotouče a destičky, nastavil zátěžový regulátor a jezdil dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na služební F1 1,4 TDI jsem dával pakny prvně při 150tkm, po druhé při 297 tkm a teď má auto 340 tkm a bubny stále původní. A věř, že ji moc nešetřím, destičky na předních kolech mi vydrží 30 - 35 tkm...

Na své F2 1,4 TDI jsem pakny dával prvně při asi 170 tkm, teď má 305 tkm a jsou tam stále...

Obě auta mají ABS, takže nějakej šroubek na zátěžáku se štelovat nedá když ho nemá....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je smůla, protože rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu dělá hydroagregát ABS-u a to nezměníš.

Takže o brždění se starají přední brzdy a zadky jen tak přicmrdují. Nic divného, že vydrží.

Já měl po 65 tisících bubny ojeté na průměr 203 mm...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to ale ani nechci měnit, fabie s ABS brzdí slušně. Náběh brzdného účinku je podstatně lepší než u stejného auta které ABS nemá - jedno takový máme v práci a je to bída, na pedál se musí podstatně víc hamtat. 

Navíc v dnešní době je to už jedno, protože aut bez ABS už v běžným provozu tolik nebude, když od roku 2006 je povinný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...