TheFuZZ Vloženo 22. Únor 2019 Sdílet Vloženo 22. Únor 2019 Já mám najeto 48 tisíc a při nedávné návštěvě neautorizovaného servisu jsem si kromě výměny oleje nechal zkontrolovat i brzdy protože se mi zdá že už to nebrzdí tak dobře jak dřív. Servisák po prohlídce a projížďce konstatoval že to brzdí dobře a že desky vydrží ještě cca 20-30 tisíc, ale že kotouče teda nic moc kvalita, že je nejspíš bude potřeba vyměnit zároveň s destičkama. Takže na té nízké kvalitě origo kotoučů asi fakt něco bude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 23. Únor 2019 Sdílet Vloženo 23. Únor 2019 Otázka ještě je, jak s tím mým autem jezdil někdo prvních 6 tis. km, protože ho nemám od novoty a jestli ten problém nebyl "založen" už tam a jen se to teď s větším běžným opotřebením zvýraznilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 24. Únor 2019 Sdílet Vloženo 24. Únor 2019 Kotouce (zadni) jsem menil loni asi po 80tis a nerekl bych, ze ty nove se nejak zasadne lisi. Proste kdyz mi auto tyden stoji venku a je vlhko, tak kotouce oreznou a chvili to pak drhne a vydava pazvuky, nez se to obrousi. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubomir.kozak Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 (editace) Stává se taky někomu že když jede za špatného počasí sníh mráz že brzdy po delší nečinnosti přestanou na první sešlápnutí brzdit? Brzda jde proslapnout lehce skoro na podlahu a auto brzdí až tak na druhé třetí sešlápnutí. V servise mi řekli, že to některé auta dělají že nemají nějaké samočištění brzd a vytvoří se tam povlak a více to neřešili. Najeto mám 30 tis. Editováno: 1. Březen 2019, autor: lubomir.kozak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 (editace) Já si toho zatím naštěstí nevšimnl (ani na FI ani na FIII), ale myslím že @wirer někde psal, že by se v diagnostice kódováním mělo dát zamnout "sušení brzd při dešti". Editováno: 1. Březen 2019, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 (editace) 12 minutes ago, Johny.z said: To je pěkná blbost, co Ti řekli v servise - podle mého názoru by ho měli zavřít a jít se živit něčím, na co jejich mozková kapacita stačí, případně při tom nenadělají moc škody, třeba okopávat ředkvičky. Je možné, že kotouč je špinavý a při prvním sešlápnutí nebrzdí od začátku perfektně. Po dvou třech otáčkách kola musí byt kotouč ja běžných podmínek (nikdo jej nenamazal olejem apod.) čistý a být schopen plného brzdění. Pokud by tomu tak nebylo, jedná se o konstrukční vadu jak prase na okamžitou svolávačku s brutální ostudou. Navíc pokud je potřeba pedálem "pumpovat" a je měkký, zcela jistě je nějaká závada v brzdovém okruhu (v nejlepším případě zavzdušněný). Nehrabali se náhodou v poslední době v brzdách? EDIT: Jiným slovy Tvůj servis tvrdí, že je normální frčet po dálnici, před Tebou se srazí dva náklaďáky, vysype se kamení na silnici a Ty budeš tancovat kvapík na brzdovém pedálu a modlit se ke všem Tobě známým Bohům, aby auto začalo brzdit??? Pryč od nich.... EDIT2: měkký pedál vždy znamená 1) nedostatečný nárust tlaku v brzdovém okruhu 2) ve výjimečném případě na něj něco působí velkou silou kromě řidičovy nohy (=přeposilováno, ale to by naopak brzdilo velice pěkně) EDIT3: Můžeš, prosím, veřejně sdělit, kde Ti takovou ptákovinu řekli? Editováno: 1. Březen 2019, autor: Johny.z Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Pokiaľ viem, Fabia by vysušovanie bŕzd mala mať v sérii.. aspoň predpokladám, že v cenníku skratka RBS predstavuje túto funkciu. Ale to sa myslím deje iba pri daždi a teda je to viazané na aktiváciu stieračov. Ak si šiel v "snehovodosračke" bez stieračov, mohlo to spôsobiť to, čo popisuješ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 @brrrrm: ani sněhovodosračka nemůže způsobit, že je pedál měkký. I staré Felicie/Fabie musely být způsobilé brzdit v sajrajtu a není možné, aby brzdový systém (s řízením nejdůležitější systém) bytostně závisel na nějakém elektronickém fujtjablu. Ano, nějaký takovýhle systém může pomoct s čištěním kotoučů, ale jeho výpadek nesmí (signifikantně) snížit účinek brzd (obdobně jako posilovače) jinými slovy i bez něj musí auto normálně brzdit (třeba za vyvinutí větší síly na pedál) za všech předpokládatelných situací. Navíc to nevysvětluje měknutí pedálu - tvrdost pedálu naprosto přesně koresponduje se silou, která působí mezi brzdnými elementy. Pokud je kotouč "namazaný", auto sice nebude brzdit tak dobře, ale pedál bude stále stejně tvrdý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Samozrejme, ak by to bolo naozaj tak ako popisuješ, bol by veľký problém, ale to by sa dialo aj za bežného suchého počasia a nie iba v mokrom počasí.. či? Ak sa mu to naozaj deje iba vy týchto zlých podmienkach, podľa mňa je to len jeho pocit, že mu to šľape naprázdno až na podlahu.. to musí odsledovať on. Inak áno, už asi 2-3x som zažil v nečase, že som stlačil klasicky brzdu a auto vôbec nebrzdilo tak ako by pri tomto stlačení brzdy malo... človeka to dosť vystraší, ale aspoň u mňa sa to hneď napravilo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubomir.kozak Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Hold mi asi nezbyde nic jiného než zkusit jiný servis i tak zněla odpověď na můj email ze Škodovky. Bohužel je nyní už docela dobré počasí a tak mohu těžko někomu onu závodu demonstrovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Na německým webu si jich pár stěžuje, že když jedou za deště po dálnici delší dobu pak chtějí brzdit třeba v levém když tam vjede kamion tak první sešlápnutí nebrzdí ale až druhé. Němečtí mechanici tvrdí - mokré brzdy a není to jen na F3. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Ano, to je "normální jev", ale neměl by při tom měknout pedál :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Odsleduj, či sa to deje na mokrej/vlhkej vozovke... či sa ti naozaj prepadal brzdový pedál alebo len ty si ho panicky stláčal viac dolu..... a či si mal vtedy zapnuté stierače. Na škodováckom webe som našiel len tento slide.. ale napr. tu vysvetľujú viac: http://www.autolexicon.net/sk/articles/rbs-rain-brake-support/ Citovat Systém RBS potrebuje pre svoju správnu funkciu signál od stieračov a informáciu o rýchlosti vozidla. Ak sú stierače zapnuté a vozidlo ide rýchlosťou minimálne 70 km/h je funkcia vysúšania brzdových kotúčov RBS aktívny. V prípade jednorazového zotretie čelného skla dôjde iba k jednému vysušeniu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubomir.kozak Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Děje se to opravdu jen když mrzne případně ještě sněží atd. Jaro až podzim vše naprosto v pořádku a pedál jde opravdu sešlápnout lehčeji, při dalším sešlápnutí již je tužší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Ještě vyzkoušej jedno. Rychle sundat nohu z plynu a to je signál pro auto natlakovat systém brzd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepyczech Vloženo 5. Březen 2019 Sdílet Vloženo 5. Březen 2019 (editace) Měkký pedál brzdy vždy signalizuje, že máš brzdový systém zavzdušněný. Bublinky vzduchu jsou stlačitelné (na rozdíl od kapaliny) a proto to musíš pedálem "napumpovat". Buď máš vadnou prachovku v některém prasátku nebo brzdíš z dlouhých kopců nepřerušovaně a nenecháš brzdy vychladnout a kapalina lokálně začne vřít - bublat (taky v ní může být voda). Ať v dešti či v jakýchkoliv sračkách musí být pedál "tvrdý" pouze to chvíli nebrzdí než se z mezery mezi kotoučem a destičkou vytlačí voda. Editováno: 5. Březen 2019, autor: Pepyczech překlep 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 5. Březen 2019 Sdílet Vloženo 5. Březen 2019 Mě se to jednou stalo taky, ale já to mám vůbec nějaké rozbité. Moje FIII má co do brzd zatím ze všech aut nejpodivnější chování. U žádného jiného auta se mi nezvlnily koutouče, po delším stání nevydávaly brzdy kovové zvuky, nepropadl se pedál při brždění, nevydávaly zvuky při couvání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
liqid Vloženo 14. Březen 2019 Sdílet Vloženo 14. Březen 2019 Mám podobný problém, když je na silnici hodně vody, tak na první sešlápnutí se pedál jen propadne, auto brzdí zcela minimálně. U AD se divili, prý to ještě neslyšeli, přidali mi tedy na vysoušení brzd, ale problém přetrvává. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PS1984 Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 neviem či to patrí priamo do tejto kategórie, ale tak týka sa to brzdového systému... ? aká je brzdová kvapalina od výroby v modelovom roku 2019? Mám na mysli aj výrobcu aj tie typové značenia.. proste všetko čo sa vie. A ďalšia vec - samotné brzdy sú čo zač? Myslím, je to nejaká konkrétna značka, napr. Brembo a tak?? Ide o brzdy pre 81kW verzia Combi. Díkes. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
horky99 Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 2 roky, 34 tkm. Stav viz foto. Co ty zadní brzdy vydávají za zvuky je neskutečné.Odesláno z mého SM-J330FN pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronskispeed Vloženo 26. Březen 2019 Sdílet Vloženo 26. Březen 2019 Isiel som v lavom jazdnom pruhu, pravy bol plny... potreboval sa strcit pred auto v parvom a odobocit doprava. Tak som mu dupol na krk, predbehol auto v parvom pruhu a nasledne zacal brzdit aj s odbocovacim manevrom. Akoze stupam na brzdu a auto ledva brzdilo. Dalsie brzdenie uz v poriadku. Toto sa mi par krat uz stalo. Robi to aj vam? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 26. Březen 2019 Sdílet Vloženo 26. Březen 2019 (editace) @ronskispeed: ne, mně to nedělá, ale nejspíš nejsi jediný, kdo to zpozoroval. Podle mého se ale jedná o dosti závažnou závadu (pokud to tedy je závada a ne jenom dojem z jedné stresové situace). Pak by ale bylo dobré, kdyby každý, kdo tohle zpozoroval, vyplnil nějaký takový formulář (za mě nepozorováno): MR: 2017 Motor: 1.2 TSI/66kW Podmínky zpozorování (počasí, mokrá silnice, z kopce...): nepozorováno Předchozí servis brzd: Ne Nedávný servis: Ne Servisováno v (Kraj): Jihočeský Nájezd: <30000km Kola: Plechová 14''/15'' Volitelné asistenty související s brzdovou soustavou: Ne Opotřebené brzdové kotouče: Ne Pak můžeme dělat závěry, na jaká vozidla se daný problém vztahuje a s čím by mohl souviset. Editováno: 26. Březen 2019, autor: Johny.z Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronskispeed Vloženo 26. Březen 2019 Sdílet Vloženo 26. Březen 2019 (editace) No lenze prejavuje sa to sporadicky mozno 3-4x za rok. Takze v servise sa chyba "neprejavi". A inak bolo sucho vonku neakych 15-20stupnov. plechace 15stky. Editováno: 26. Březen 2019, autor: ronskispeed Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 26. Duben 2019 Sdílet Vloženo 26. Duben 2019 (editace) Tak nakonec jsem reklamaci vzdal a mám v 35 tis. km komplet nové přední brzdy. Tak snad už to vydrží déle. Super je, že už to zase brzdí a nekope :) Na Polu 49 tis. km a brzdy původní bez závad. Editováno: 26. Duben 2019, autor: Lancelot Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 26. Duben 2019 Sdílet Vloženo 26. Duben 2019 Hnus.Na mém Leonu 1,4 TSi z roku 2008 poprvé zadní desky ve 145000 a přední ve 190.000km!!!! kotouče v krásném stavu. Dnes už se opravdu šetří všude.Je fakt,že předchozí majitel-mistr autoservisu poctivě každý rok brzdy rozdělal,vyčistil,srazil hranku.Já to dělám také po každé zimě a stojí to fakt za tu práci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.