Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Nejsme v teplých krajinách (třeba Itálie, Španělsko, Blízký Východ...), takže naše česká auta ho mají podle mě všechny.

Toto píše DP:

2 - Vyhřívací člen přídavného elektrického topení (PTC) -Z35-
❑ jen u některých vozidel
❑ při krajní poloze knoflíku ovladače topení na „teplo“ (mikrospínač) je v závislosti na venkovní teplotě, na teplotě chladicí kapaliny a na zatížení alternátoru řízen ve 3 stupních řídicí jednotkou motoru a 2 relé
❑ zkontrolovat relé vyhřívacího členu přídavného elektrického topení (PTC) -Z35- ⇒ Vozidlový diagnostický tester
❑ zkontrolovat vyhřívací člen přídavného  elektrického topení (PTC) -Z35-  ⇒ Schémata zapojení, vyhledávání závad a montážní polohy

 

A jestli auto má nebo nemá PTC se zjistí snadno dle pojistek:

PTC pojistky.JPG

 

Relé na reléovém boxu pod přístrojovkou jsou č. 8 a č. 9

PTC relé.JPG

U manuální klimy je to krásně popsané v návodu k autu - rozmrazování okna a co nejrychlejší zahřátí.

PTC ovládání.JPG

Climatronic to má rozdělené tak, že rozmrazování okna je tlačítkem MAX a symbolem ohřívání okna, rychlé zahřátí interiéru pak nastavením teploty na HI.

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo

No taková FII nebo OII s motory EA111 1.2 TSI a 1.4 TSI ho jaksi nemá... Také podle toho to topení v těchto mrazech topí, či spíše netopí. ŠA tam dělala svého času různé úpravy, ale TPC dostal jen Yeti 1.2 TSI (alespoň podle mně dostupných informací). Nicméně zkontrolovat to podle pojistek je dobrý nápad. :palec2:

Vloženo

Mě to přijde, že to moje Toledo vokno na Max vůbec neohřeje, je to dlouho zamlžené, musim i jet, jelikož na volnoběh to trvá i 20 min a lehká námraza z okna nesleze. Pouštím vždy MAX + zadní okno a sedačku řidiče, zrcátka mám celoročně zapnutá

Vloženo

Právě to také řeším , mám MR2015 a tam je jiný držák na akumulátoru , podle starší DP bych tam PTC mít měl (30A pojistka č6. na držáku v motorovém prostoru)

 

Tohle je MR2016 a úplně jiný držák. V návodu ani DP není ani zmínka.

 

Pokud by někdo měl nové DP bylo by to moc fajn.

Vloženo

To ale není ani u starších mr, že by tam bylo nějaké elektrické topné těleso. Info jen o nastavení maximální teploty, ale jestli to zařídí PTC nebo motor, to se nedozvíš. Jediná identifikace PTC jsou pojistky.

Vloženo (editace)

1.2 TSI EA211 má vodou chlazené výfukové svody, takže bych tipoval, že tam už PTC dávat z úsporných důvodů nebudou, protože by se to mělo rychleji ohřívat od motoru. Kouknete na to i další s novějším motorem?

Editováno: , autor: slapnahrabe
Vloženo

Mě  by zajímalo , jestli by šlo upravit naprogramování , tak , aby se při stisknutí tlačítka rychlého odmlžení předního skla na CLIMATRONICU  se sama nastavila teplota na HI a tím se aktivovalo PTC . Úvaha je jednoduchá - pokud mačkám rychlé odmlžení , tak chci ,aby to bylo fakt rychlé.   

Vloženo
před 21 hodinami, vlad1130 napsal:

Mě  by zajímalo , jestli by šlo upravit naprogramování , tak , aby se při stisknutí tlačítka rychlého odmlžení předního skla na CLIMATRONICU  se sama nastavila teplota na HI a tím se aktivovalo PTC . Úvaha je jednoduchá - pokud mačkám rychlé odmlžení , tak chci ,aby to bylo fakt rychlé.   

 Tak takto mi to fungovalo do přehrání sw v SA servisu. Teď při stisku "rychlého odmlžení" musím ještě vytočit ventilátor na max.

Vloženo

Pastelko, necituj!

Mě taky přehrávali soft, ale popravdě nevím, jestli to u starého softu takhle fungovalo.  Spíš ne, v návodu pro MR 2013 je napsáno, že teplota je regulována a proudí zvýšené množství vzduchu. Proto ráno dávám automaticky vždy HI a větrák na MAX.

Vloženo

Sorrry za citaci,

   před přehráním SW se při stisku tlačítka rychlého odmlžení automaticky nastavily otáčky větráku na MAX, tudíž topilo PTC. Aspoň na mém MR2013.

 

Vloženo

Nejsem si jistý jestli tomu dobře rozumím , ale to že ventilátor fučí (stejně nejde úplně , ještě jde jeden stupeň přidat)

tak to neznamená , že sepne PTC ,. Pochopil jsem to tak , že PTC sepne až při natavení teploty na " HI".

 

A to by právě bylo dobře překódovat , aby se při stisku tlačítka na sklo toto všechno spustilo.

Ale asi to nebude možné jednoduše.

Vloženo

A kdyz bude zamlzene okno nekdy z jara tak je jedno ne ? Stejne se zapne klima ktera to vysusi. Teplota vzduchu na zamlzeny okno neni moc dulezita ne ? Ja to HI beru spis aby se okno ohralo a povolila namraza zvenci

Vloženo

Ano, zjara se už zase klima probudí ze zimního spánku a bude zamlžená okna vysušovat. V období, kdy spí (=rozuměj nepracuje kvůli možnosti zamrznutí kondenzátu v kompresoru), rosu z okna odstraní právě a jen ten teplý vzduch a to jen změnou rosného bodu povrchu okna, vlhkost v autě je totiž +- stejná. Ano, teplota vzduchu na HI pomáhá taky proti namrzání nemrznoucí směsi do ostřikovačů. Mráz i při použití kapaliny do -40°C bohužel na promrzlém oknu maluje krásné, ale neprůhledné obrazce....

Vloženo

Jen bych doplnil , klima sama o sobě sklo nevysuší. Jen způsobí to , že vlhkost vzduchu , který jde z venku se na výparníku vysuší.

Na chladném se sráží vzdušná vlhkost.

Koukni až ti v hospodě přinesou pivo , je to ten samý princip.

 

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

dneska ráno 5 nad nulou, auto uvnitř zamlžený, tak zapnu topení a ventilátor na MAX (man. klima) a čekám až cvakne relé a zapne se el. článek a ono nic. v zimě to takhle funguje normálně a rozmrazení skla je otázkou chvilky. tak mě napadlo, jestli je to tou venkovní teplotou a jestli se dá někde zjistit od jaké venkovní teploty by se to mělo spínat?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...