Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nejsme v teplých krajinách (třeba Itálie, Španělsko, Blízký Východ...), takže naše česká auta ho mají podle mě všechny.

Toto píše DP:

2 - Vyhřívací člen přídavného elektrického topení (PTC) -Z35-
❑ jen u některých vozidel
❑ při krajní poloze knoflíku ovladače topení na „teplo“ (mikrospínač) je v závislosti na venkovní teplotě, na teplotě chladicí kapaliny a na zatížení alternátoru řízen ve 3 stupních řídicí jednotkou motoru a 2 relé
❑ zkontrolovat relé vyhřívacího členu přídavného elektrického topení (PTC) -Z35- ⇒ Vozidlový diagnostický tester
❑ zkontrolovat vyhřívací člen přídavného  elektrického topení (PTC) -Z35-  ⇒ Schémata zapojení, vyhledávání závad a montážní polohy

 

A jestli auto má nebo nemá PTC se zjistí snadno dle pojistek:

PTC pojistky.JPG

 

Relé na reléovém boxu pod přístrojovkou jsou č. 8 a č. 9

PTC relé.JPG

U manuální klimy je to krásně popsané v návodu k autu - rozmrazování okna a co nejrychlejší zahřátí.

PTC ovládání.JPG

Climatronic to má rozdělené tak, že rozmrazování okna je tlačítkem MAX a symbolem ohřívání okna, rychlé zahřátí interiéru pak nastavením teploty na HI.

Upraveno od miklisek

No taková FII nebo OII s motory EA111 1.2 TSI a 1.4 TSI ho jaksi nemá... Také podle toho to topení v těchto mrazech topí, či spíše netopí. ŠA tam dělala svého času různé úpravy, ale TPC dostal jen Yeti 1.2 TSI (alespoň podle mně dostupných informací). Nicméně zkontrolovat to podle pojistek je dobrý nápad. :palec2:

Mě to přijde, že to moje Toledo vokno na Max vůbec neohřeje, je to dlouho zamlžené, musim i jet, jelikož na volnoběh to trvá i 20 min a lehká námraza z okna nesleze. Pouštím vždy MAX + zadní okno a sedačku řidiče, zrcátka mám celoročně zapnutá

Tak mi chlapi řekněte jestli ten vyhřívací člen mám? Podle mě a podle návodu k obsluze totiž ne. Přikládám foto pojistek v motorovém prostoru.

WP_20160227_17_41_51_Pro.jpg

Právě to také řeším , mám MR2015 a tam je jiný držák na akumulátoru , podle starší DP bych tam PTC mít měl (30A pojistka č6. na držáku v motorovém prostoru)

 

Tohle je MR2016 a úplně jiný držák. V návodu ani DP není ani zmínka.

 

Pokud by někdo měl nové DP bylo by to moc fajn.

Hele a v návodu pro MR 2015 a 2016 není rozložení pojistek?

Ano to jsou ale je to jiné MR2015 a 2016  Nejsou tam ty velké nad baterkou.

 

Mě nešlo o rozložení pojistek , ale o zmínku v návodu o aktivování PTC.

To ale není ani u starších mr, že by tam bylo nějaké elektrické topné těleso. Info jen o nastavení maximální teploty, ale jestli to zařídí PTC nebo motor, to se nedozvíš. Jediná identifikace PTC jsou pojistky.

Jirka_CZE: podle návodu nemáš, chybí ti tam pojistky 4 a 5. Pojistka 18 je společná i pro další elektrická zařízení.

@miklisek Jo, já si to myslím taky. Protože když mám topení na Hi, tak se nic nezmění v rychlosti vytopení auta. Ještě že mám ty vyhřívané sedačky.

1.2 TSI EA211 má vodou chlazené výfukové svody, takže bych tipoval, že tam už PTC dávat z úsporných důvodů nebudou, protože by se to mělo rychleji ohřívat od motoru. Kouknete na to i další s novějším motorem?

Upraveno od slapnahrabe

Je to tak, jedině podle pojistek , ja je tam mam a zdá se mi , že se to nijak zázračně netopí. OCTAVIA II 1,6 TDI odmlžila sklo rychle.

Já tam nemám ty malé pojistky vůbec :-).

image.jpeg

Protože ty máš druhou variantu pojistek. Ty malé jsou někde na blatníku. Viz manuál.

b5d8dc3e1fcbffd520bc5e6a100ce34f.jpg77b5e036b7c02be19dd81ea2c7d6d13a.jpg

Mě  by zajímalo , jestli by šlo upravit naprogramování , tak , aby se při stisknutí tlačítka rychlého odmlžení předního skla na CLIMATRONICU  se sama nastavila teplota na HI a tím se aktivovalo PTC . Úvaha je jednoduchá - pokud mačkám rychlé odmlžení , tak chci ,aby to bylo fakt rychlé.   

před 21 hodinami, vlad1130 napsal:

Mě  by zajímalo , jestli by šlo upravit naprogramování , tak , aby se při stisknutí tlačítka rychlého odmlžení předního skla na CLIMATRONICU  se sama nastavila teplota na HI a tím se aktivovalo PTC . Úvaha je jednoduchá - pokud mačkám rychlé odmlžení , tak chci ,aby to bylo fakt rychlé.   

 Tak takto mi to fungovalo do přehrání sw v SA servisu. Teď při stisku "rychlého odmlžení" musím ještě vytočit ventilátor na max.

Pastelko, necituj!

Mě taky přehrávali soft, ale popravdě nevím, jestli to u starého softu takhle fungovalo.  Spíš ne, v návodu pro MR 2013 je napsáno, že teplota je regulována a proudí zvýšené množství vzduchu. Proto ráno dávám automaticky vždy HI a větrák na MAX.

Sorrry za citaci,

   před přehráním SW se při stisku tlačítka rychlého odmlžení automaticky nastavily otáčky větráku na MAX, tudíž topilo PTC. Aspoň na mém MR2013.

 

Nejsem si jistý jestli tomu dobře rozumím , ale to že ventilátor fučí (stejně nejde úplně , ještě jde jeden stupeň přidat)

tak to neznamená , že sepne PTC ,. Pochopil jsem to tak , že PTC sepne až při natavení teploty na " HI".

 

A to by právě bylo dobře překódovat , aby se při stisku tlačítka na sklo toto všechno spustilo.

Ale asi to nebude možné jednoduše.

A kdyz bude zamlzene okno nekdy z jara tak je jedno ne ? Stejne se zapne klima ktera to vysusi. Teplota vzduchu na zamlzeny okno neni moc dulezita ne ? Ja to HI beru spis aby se okno ohralo a povolila namraza zvenci

Ano, zjara se už zase klima probudí ze zimního spánku a bude zamlžená okna vysušovat. V období, kdy spí (=rozuměj nepracuje kvůli možnosti zamrznutí kondenzátu v kompresoru), rosu z okna odstraní právě a jen ten teplý vzduch a to jen změnou rosného bodu povrchu okna, vlhkost v autě je totiž +- stejná. Ano, teplota vzduchu na HI pomáhá taky proti namrzání nemrznoucí směsi do ostřikovačů. Mráz i při použití kapaliny do -40°C bohužel na promrzlém oknu maluje krásné, ale neprůhledné obrazce....

Aha netusil sem ze klima neklimuje kdyz mrzne a sviti ikonka klimy. V tom pripade beru zpet co jsem napsal ;-) :-D 

Jen bych doplnil , klima sama o sobě sklo nevysuší. Jen způsobí to , že vlhkost vzduchu , který jde z venku se na výparníku vysuší.

Na chladném se sráží vzdušná vlhkost.

Koukni až ti v hospodě přinesou pivo , je to ten samý princip.

 

Správné přirovnání!

  • 7 měsíců později...

dneska ráno 5 nad nulou, auto uvnitř zamlžený, tak zapnu topení a ventilátor na MAX (man. klima) a čekám až cvakne relé a zapne se el. článek a ono nic. v zimě to takhle funguje normálně a rozmrazení skla je otázkou chvilky. tak mě napadlo, jestli je to tou venkovní teplotou a jestli se dá někde zjistit od jaké venkovní teploty by se to mělo spínat?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.