Přejít na obsah

Fabia III Facelift


Jan R.

Doporučené příspěvky

Mám takový tušení,že si normální zákazník nebude moci silnější motor objednat,škoda,vymyslely to chytré hlavy v ŠA.Myslím,že pro fabryku,by určitě nebyl problém auto poskládat podle přání kupujícího,ale prostě to neudělají,je pro ně lepší chrlit auta jen podle jejich verzí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každá specifikace musí mít nějaké blbé testy a každý blbý test něco stojí. Když dají 2 výkonostní verze do maloobjemovýho modelu (což by Fabia 3 s 1.4tsi byla) tak se to automobilce nevyplatí. Ty testy se myslím týkají homologace v závislosti na vypouštění CO2. Co bylo pro mě překvapením tak i různý velikosti kol musí mít svoji homologaci, protože čím větší a širší kolo tím větší spotřeba a s tím i vyšší vypouštění CO2. Já to píšu strašně zjednodušeně, protože jsem to nijak víc nezkoumal, tak snad nepíšu moc z cesty :D

 

Pokud někomu chybí 18kW, může si to nechat navýšit u nějakýho “odborníka” na chip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sandál:  Clovece, ty jsi solidne mimo.

 

1) SKODA/VW koncern sklada z pohledu dostupnych priplatkovych vybav auta do znacne miry podle prani zakaznika. Ukaz mi jineho vyrobce (stejne cenove kategorie), ktery ma tak volny vyber options. 

 

2) z pohledu motorizaci se samozrejme o takovou komplexitu jednat nemuze. Duvodu je hromada. A tim bych to ukoncil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plete si motory ve Fabii a Rapidech, s motorama v OIII., Karoqu a dalsich koncernech na jine podvozkove platforme ;)

Nejenom ze jsou tyto motory jinak zprevodovany, ale maji i trochu jine parametry a prubehy vykonu.

Takze jenom o nejakej ,,chipu" ve fabrice to rozhodne neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lukason: aby sme v tom mali jasno -  sprevodovanie je ine v kazdom modeli, o tom netreba debatovat, ale motor CHZC ma 81kW aj v iných modeloch VW group, a CHZD ma 85kW. Je mozne, ze je tam aj nejaka HW zmena medzi CHZC a CHZD, ale je to malo pravdepodobne. HW rozdiely su pri motore CHZB 1.0TSI 70kW. Napr. rozdiel pri 1.0 MPI medzi 44kW (CHYA) a 55kW (CHYB) je dany iba SW upravou - co bola oficialna info aj priamo v materiáloch pre zakaznikov od Skoda Auto. Poreferujem, ked budem mat upravu na 85kW / 220NM hotovu. Kvoli tomu som chcel DSG, aby tam bola rezerva do 250NM, man. prevodovky zvladaju iba do 200NM.

 

K tomu faceliftu, takze sa rozhodli tam dat motor naladeny na 81kW + filter pevnych castic. Takze to vidim skor na politicke rozhodnutie v ramci VW group, resp. emisie (nieco na sposob, mozte mat Octaviu RS 2.0TSI, ale Fabia musi zostat na 81kW, aby sme sa vosli do dani za CO2).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MilanHos: ak by to fabie dali 1.4 TSI 110kW, musia ist dopredu aj dozadu vacsie kotuce, a tam by asi narazili na rozmer diskov, takze tych zmien by tam museli urobit viac, mozno inak naladit ESP aj podvozok. DSG7 by zvladala v pohode 250NM u tohto motora, takze prevodovka to nelimituje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@neo77 Ibiza v minulé generaci mohla mít i 2.0 TSI 105kW, takže brzdy problém nebudou, stejně tak Polo nabízelo v minulé generaci výkonnější motory. Ale jde o to, že se to prostě nevyplatí dělat. Dnes už jsou jiné emisní limity atd. takže by museli upravit nový motor na použití na platformě Fabie, pak naladit věci s tím související atd. (Prostě to není "plug & play"). A to vše stojí peníze. A kdo si koupí Fabii s cenou přes půl miliónu? Už u R5 se tady objevovali hlasy, že je to drahé, a to to stojí téměř stejně jak shodně vybavené 1.0 TSI DSG...

 

Prostě se to ŠA nevyplatí a koncern ŠA prostě nedovolí vyrábět model který by "dotovali" (navíc by to kanibalizovalo Polo GTI, takže těch peněz by nebylo "zas tak málo"...). A upřímně, 95% stačí bohatě i těch 81kW z toho litru (resp 1.2 dříve)... Ten zbytek se musí bohužel poohlídnout jinde než u Fabie. Ale tak to bohužel je a asi s tím mnoho neuděláme :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 20. 2. 2018 at 0:07 PM, neo77 said:

Lukason: aby sme v tom mali jasno -  sprevodovanie je ine v kazdom modeli, o tom netreba debatovat, ale motor CHZC ma 81kW aj v iných modeloch VW group, a CHZD ma 85kW. Je mozne, ze je tam aj nejaka HW zmena medzi CHZC a CHZD, ale je to malo pravdepodobne. HW rozdiely su pri motore CHZB 1.0TSI 70kW. Napr. rozdiel pri 1.0 MPI medzi 44kW (CHYA) a 55kW (CHYB) je dany iba SW upravou - co bola oficialna info aj priamo v materiáloch pre zakaznikov od Skoda Auto. Poreferujem, ked budem mat upravu na 85kW / 220NM hotovu. Kvoli tomu som chcel DSG, aby tam bola rezerva do 250NM, man. prevodovky zvladaju iba do 200NM.

 

K tomu faceliftu, takze sa rozhodli tam dat motor naladeny na 81kW + filter pevnych castic. Takze to vidim skor na politicke rozhodnutie v ramci VW group, resp. emisie (nieco na sposob, mozte mat Octaviu RS 2.0TSI, ale Fabia musi zostat na 81kW, aby sme sa vosli do dani za CO2).

zaujimave porovnanie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...