Publikováno Únor 11, 20169 r Zdravím, chtěl jsem si kvůli nadměrné spotřebě oleje (cca 2,5 litru na 3000 km) nechat měnit pístní kroužky. Dozvěděl jsem se ale, že Škoda Auto zakazuje (případně výrazně nedoporučuje) pístní kroužky měnit. Co je na tom pravdy? Prý dokonce ona sama ty kroužky ani neprodává. A že se prej mění celá spodní čast motoru kde je cena cca 40000 Kč. Bylo mi řečeno, že by se pak mohl motor nějak rozházet. A tak se vás ptám: Jaké s tím máte prosím osobní zkušenosti? Děkuji.
Únor 11, 20169 r v první řadě by bylo dobré napsat, o jaký se jedná motor. A jakmile v tomto bude jasno, tak zvolit příslušné téma a v něm pokračovat. Škodovka obecně zakazuje jen povolení ložisek na klice Upraveno Únor 11, 20169 r od Wittmann
Únor 11, 20169 r Autor A jo, úplně jsem na to zapomněl. Sorry kluci. Jde o motor 1.2 HTP, 40 kW, r. v. 2003
Únor 11, 20169 r Autor Hubo44, vše je řečeno v prvním příspěvku. To bych rád věděl. To zda to není u HTP motorů riziko, ta výměna.
Únor 11, 20169 r Všetko je riziko ale da sa to urobiť ked ma ten človek prax a naradie. Stači tam vymeniť kružky (olejove musia byť drojdielne) a vkrajnom pripade ojnične ložiska STD. Ked je potrebne brusiť kluku tak už treba vymeniť motor.
Únor 11, 20169 r Autor No, mechanik tvrdí, že to u jinejch značek dělá celkem běžně a že nedávno je měnil u vozu Fabia 1.4 16V, tak snad by to mohl mít zmáknutý.
Únor 11, 20169 r Ked sa on odhodla že to urobi tak nech to skusi. Iste bude mať predstavu o momentoch i ked sa to nikde neuvadza.
Červenec 17, 20169 r Osobní zkušenost - mě dával kamarád pístní kroužky zn.kolbensmidt.. Motor AWY 2003- 40kw, měnilo se to asi při 100tkm (to bylo v roce 2013). Tehdy jsem měl podpálené výfukové ventily a jak se dělal částečný repas motoru, tak se to vzalo i s kroužkama. Dneska najeto 130tkm jako druhé auto v domácnosti - motor je pořád svižný. Každý rok se s tím pojezdí cca 10tkm, takže při tomhle průběhu měním olej Castrol 10w 40 + filtr. úbytek oleje je asi 0,5l na 10tkm, což si myslím, že je super. Nevím teda, co ŠA zakazuje a případně nedoporučuje, ale zasahovat do motoru tímto stylem po 100tkm mě přijde opravdu zvláštní...
Červenec 17, 20169 r Autor Tuto problematiku teď řešíme i zde: http://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/134768-Snížení-výkonu-během-jízdy#entry2171182
Duben 21, 20205 r Zdravím chlapi. HTP (12V 47kW, BMU, 186.000km) žere olej cca 1,5l/1000km. Hlavu si nechám zrepasovat (ventily popraskané nejsou, jsou jen lehce zabarvené dosedací plochy výfukových ventilů na druhém válci, dle mého bude stačit zalapovat ventily, vyměnit těsnění dříků ventilů a hydroštely) v AHRA Hradec Králové a namontuji zpět, zde nemám problém… Ale mám dotaz ohledně výměny pístních kroužků. Aby bylo možné povolit třmeny ojnic je nutné rozdělat spodní víko bloku motoru s vyvažovacím hřídelem. ŠKODA toto zakazuje. Prý dochází k deformaci bloku motoru, resp. spodního víka bloku motoru? Je to pravda? Nebo není problém rozdělit blok vytahat písty, vyměnit kroužky a vše zpět složit? Nebo je na to nějaký speciální postup? děkuji za odpověď.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.