Přejít na obsah

MajklGT

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám tu takový problémek s identifikací motoru za našeho formana. Auto už je ve šrotě, ale potřeboval bych vědět jaký typ motoru mi zůstal. Měla by to být karbecová 135 z roku 93.

Uměl by mi nekdo poradit?

Číslo se mi nezdá moc originální, snad někdo bude vedět. Díky.

 

http://www.imagebam.com/image/4540c6464946801

 

http://www.imagebam.com/image/3f1d5b464946810

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mizerně předražené, pokud to je původem auto Pach tak jejich formany 93 jezdily na vyjímku - neměly kat, údajně vrácená serie snad pro Turky a neměly se vůbec dostat po vyřazení do provozu a byla kolem toho nějaká aféra, měly jít do šmelcu. Jestli je to auto z té serie tak se přesného typu nedopátráš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v TP mám typmotoru  781.135

je to forman GLX r.v. 2013 karbec bez katu,který mi v r. 2004 ukradli, ale TP mám založený dodnes :kol-136:

 

edit: výroba samozřejmě 1993 :kol-46:  a do provozu 12/1993 a hned namontováno LPG, takže na poslední chvíli vše legálně (asi). Já jsem kupoval již od 1.majitelev roce 1999..

Editováno: , autor: tomasch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřesnění, ty formany byly model 93 a do provozu je dali až v průběhu 94 kdy měly mít už kat. proto asi problém s výjimkou. Ten jejich cirkus na střeše a polepy jim dodělávali dodatečně a asi ne na všechny, nemusely být nutně v bílé. Známý u nich dělal mechoše tak to kdysi vzpoměl. Pár vyřazených někdo skoupil a podivně legalizoval, bylo to kdysi v tv. Nemají motory náhodou 135/136 ještě další interní značení? Nemám teď literaturu po ruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli si dobře vzpomínám, tak přímo výrobní číslo motoru mělo koncovou dvojčíslovku za lomítkem - dvojčíslí bylo buď 01 = 135 nebo 02 = 136 u starší verze, která ještě mohla mít na boku podávací palivový čerpadlo poháněný vačkou na vačkovým hřídeli. Obdélníková díra pro něj byla obvykle zakrytá plechem a utěsněná gumovým těsněním. Pozdější provedení určený pro vstřikovací systém BMM už tuhle díru nemělo - za lomítkem bylo dvojčíslí 03 nebo 04.

 

Samotná fyzická odlišnost mezi typem 135 a 136 ale nebyla v bloku - původní typ označenej 781.135 byl určenej pro spalování bezolovnatýho benzínu s tehdy oktanovým nárokem 91 = měl osazený tvrdokovový vodítka ventilů i ventilový sedla v hlavě a právě aby měl menší oktanovej nárok, dostával písty s prohloubeným dnem (menší komprese, jestli se dobře pamatuju, kompresní poměr motoru 781.135 byl 8,5:1). A i když byl plně vybavenej pro spalování bezolova, tak katalyzátor ze začátku dostávaly jen exportní verze - TEHDY JEŠTĚ NEŘÍZENEJ!!!!

 

Naproti tomu typ 781.136 byl určenej pro spalování olovnatýho benzínu Super s oktanovým číslem 95 - vyšší oktanovej nárok byl způsobenej hlavně vyšším stupněm komprese, kterej byl 9,5:1 z důvodu použití pístů s plochým dnem - tím a použitím ostřejší vačky se docilovalo vyššího výkonu verze 136 ve srovnání se 135. Motory 781.136 původně neměly vodítka a sedla ventilů z tvrdokovu - vyžadovaly mazání olovem z paliva. Kompletní tvrdokovový osazení dostaly "stotřicetšestky" až právě v době, kdy se začalo řešit osazení jednobodovým vstřikováním namísto karburátoru. Vyššího výkonu na bezolovnatej Natural se s karburátorem nedalo docílit, protože tehdejší Natural měl nejvyšší oktanový číslo 91 až 92 - na variantu s oktanovým číslem 95 se přešlo až po roce 2000. Karburátor měly obě dvě provedení značky Pierburg nebo odpovídající licenční Jikov-Pierburg s automatickým sytičem a předehřevem průtokem chladicí kapaliny.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ben06 - několik různejch verzí fáček/formanů jsem měl tu čest používat, i když skutečně jsem vlastnil jen Ferdu = formana 135 BMM ročník papírově 94. Takže pokud jsem neměl s každou prkotinou mazat do servisu, musel jsem si o nich ledacos zjistit a naučit se.

 

Majkl grandturismo - mlaďoch je všeobecně všecko, co dělalo autoškolu pozdějš jak v roce 2010 ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak ne Pawouk, ale Martin... Což je přeci jen o trošku přívětivější varianta  :kol-28:  :kol-28:  :kol-28:  :kol-28: ...

Ok, spis si myslim je to v lidech koho to bavi ten se zajima...

 

Diky vsem za rady, zase jsem trochu chytrejsi, zajemce se uz neozval takze klasika....

Jistě - ale ono to zhusta nikoho mladšího nezajímá, "protože to už je dávno pasé".

 

Jinak ten tvůj zájemce je v podstatě osel, protože u motoru do fáčka nezáleží na bloku - ten je shodnej, typ 135/136 rozlišuje osazení druhu ventilovejch vodítek a sedel, strmost vačky a typ pístů, který se do bloku namontujou. Pokud by mu šlo o konkrétní typ, koupí si na trhu normálně dostupný díly příslušný pro danou verzi a konkrétní typ motoru si do libovolnýho bloku sestaví. Rozlišení posledním dvojčíslem vyraženým za lomítkem udělala škodovka kvůli tomu, aby od sebe šlo na první pohled ZVENKU odlišit hotovej smontovanej motor 135 a 136 - ty totiž pouhým pohledem zvenku nelze nijak jinak rozpoznat = všecky rozdíly jsou uvnitř a bez do jistý míry destruktivní demontáže (minimálně sundání hlavy) se k nim není jak dostat. Pokud se někdy někomu dodávaly jako ND "holý" bloky nebo polomotory (blok s osazenou klikou), byly bez vyraženýho lomítka a posledních dvou číslic. Velkým ftipem pak třeba byl zrovna můj motor ve Ferdovi, což byl "bastl" složenej z bloku 781.135 s příslušným označením /03, ale s vačkou a pístama z typu 136 - a ještě ke všemu s poladěným SW v ŘJ, takže dával podle tvrzení úpravce výkon 57kW - a třeba na dálnici to bylo kurwa znát, že ten motor má pár koníků ve srovnání se sériovým navrch ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...