Přejít na obsah

Tukance od dveri/kaminku/krup...


Kraso

Doporučené příspěvky

Tak to je mi lito, neco tak velkeho uz muselo pekne nastvat :( Jinak me rikali v servise to same, kdyz jsem se ptal na moznost prestrikani dveri po tom mem tukanci od dveri. Pry se lakuje cely dil + castecny nastrik vsech dolehajicich dilu na tento dil pro pripad, ze ten hlavni dil chytne jiny odstin a ten prechod pres montazni sparu nebude tak razantni... respektive se ho tim snazi uplne odstranit. V mem pripade tedy mluvili o castecnem prestriku u zadnich dveri (tukanec byl na prednich) a bocni lem vedouci k blatniku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi u noveho vozu přijde jako hloupost, delat rozstrik i na dveře. Profi firma musi chytit odstin presne, ne?

Napr. v Auto Jarov maji stroj, kdy nejdriv nejakym spektrometrem naskenuji barvu a ten stroj to pak presne trefi. I tohle se pak musi rozstriknout na okolni plechy?

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak jsem si o vikendu vyjel na vodu a na vesnici se mi nekdo oprel o naraznik a jeste se k tomu (pro me zcela neuveritelnym zpusobem) podepsal na kapotu. Havarijko samozrejme mam i s vandalismem, ale nanestesti jsem si toho vsiml az kdyz jsem dojel zpet do Brna, takze nemam policejni zaznam bez ktereho mi vandalismus neuznaji. A na havarijku mam 90ti mesicni bonus, ktery se mi nechce zbytecne rusit (+ 5kkc za 5% pojisteni). Tak jsem si rekl, ze to necham byt a zkusim to poladit sam. Naraznik se mi uz podarilo tak nejak vylestit (obrazky jsou pred upravou), ale na tu kapotu budu potrebovat nejaky smirkovaci papir, kterym to zahladim, protoze je u tech skrabancu i promackly plech.

 

Protoze jsem smirkovaci papir do ted nepouzival, tak bych se rad zeptal na radu, ktery je nejlepsi pouzit... respektive jakou hrubost pouzit? Mohl by tu nekdo hodit idealne s linkem, co se tak normalne pouziva? Kdyz se rekne smirkovaci papir, tak si hned predstavim, ze tim akorat znicim lak okolo, takze musi byt bud hodne jemny a nebo neco special na lak.

IMG_6920.JPG

IMG_6925.JPG

IMG_6926.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"smirkovaci papir, kterym to zahladim, protoze je u tech skrabancu i promackly plech."

Nějak jsem nepochopil, co přesně na tom chceš šmirglovat. To chceš ten škrábanec udělat do ztracena? Jestli jo, tak to nejde.

 

Tohle buď můžeš nechat být, nebo kapotu nechat zakitovat a částečně stříknout. Pokud je to někde relativně na kraji, tak by se cana rozstřiku mohla pohybovat 1500 až 3000 Kč. Celolak kapoty od 3000 nahoru, ve Škodovce klidně 10 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne, to jsem narazel na postup, ktery mi byl doporucen primo v tomto vlakne. Mam koupeny lak od Skodovky s tim steteckem, ktery ale neni uplne nejlepsi pouzivat. Mam tu i fotky, kdy jsem to zkousel na tukanec od dveri a vypadalo to jeste hur nez na zacatku.

 

Doporuceny postup (za ktery opet dekuji) je vzit paratko, nabrat na nej barvu a kapnout ji na poskozene misto a nechat zaschnout - tim se vytvori pevna kapka pres povrch poskozeneho mista a zaroven nad povrch originalniho laku, ktery se pak po zpevneni doporucuje smirkovacim papirem "zahladit" do urovne originalniho laku.

 

Zkousel jsem to a s tou kapkou to funguje pekne. Akorat jsem do ted neresil zahlazovani smirkovacim papirem, jenom jsem nechaval "kapky". Hlavne abych zakryl poskozene misto pred korozi. Ale takto rozsahle poskozeni by uz chtelo nejspis i zahladit do urovne originalniho laku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do broušení laku bych se určitě nepouštěl, pokud to obrousíš tak z malé kosmetické vady vznikne velká a budeš to muset nechat celé stříknout. To není na domácí opravu, fakt ne, maximálně překrýt škráby kapkami a dál bych to nechal odborníkům. Vrstvička laku je hodně tenká a vytvrzená, ta dělá lesk a pod ním je pigmentová vrstva, která je naopak matná, jakmile ji odkryješ, konečná.    

Editováno: , autor: Pivo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyhle rypance se strasne spatne opravuji, steteckem to nikdy nevyplnis dobre. Ale pokud nechces platit za lakovani dilu, stale je to asi nejlepsi varianta.

 

Pri zbrouseni te barvy od stetecku budes muset vzit silnejsi smirk a dost pravdepodobne probrousis okolni vrchni lak az na barvu. Dalo by se to zamaznout tmelem a pak striknout plnicem, barvou, lakem a pak  rozstrikem okoli pomoci spot blenderu, ale doma to nikdy neudelas dobre a bude to videt. Takhle jsem si opravoval odreny predni naraznik, tam kde to skoro neni videt, ale na kapote .... to ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky vsem za reakce. Je mi jasne, ze v domacich podminkach to nebude nikdy tak dokonale jako pri lakovani cele kapoty v origo servisu, ale to ani nechci. V teto chvili mi jde predevsim o zakryti lakem, protoze ty skrabance az na plech jsou u cerne barvy opravdu hodne videt a zaroven kvuli ochrane pred korozi. Takze zkusim presne to, co doporucuje Martin Bednar - vyplnit a zkusit to rozlestit. Jenom si musim poridit nejakou lestici pastu :)

 

Tragedie_v_JZD: Dekuji za link, nanestesti jsem z Brna, takze se mi kvuli tomu do Prahy uplne nechce (a jinde pobocku nemaji), jinak bych se tam urcite zkusil aspon zeptat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jinak jsem dnes delal vetsi ocistu auta a prekvapilo me, kolik mam na přední kapote ťupek po kamincich. Pritom ani neslyším, ze bych jich tolik zchytal. Podle me jsou ta barva plus ten lak mimořádně tenké. 

Mozna tak tenké, ze mi to udela zarez do laku i kdyz trefim mouchu :-)

 

Na zadnem jinem voze jsem tohle v takovem množství řešit nemusel...

Pomohlo by dat na kapotu transparentní fólii? Jak dlouho tam vydrzi? 

 

Edit: tak nic, kdyz vidim ty ceny za fólie, tak to abych pak sháněl ochrannou folii na folii.... :-)

To vyjde levneji to nechat casem eventuálně přelakovat.

 

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem dostal nekolikrat otazku, jestli tam nechci hodit folii, kdyz jsem resil ty posledni skrabance (zrovna teda proti tem mym skrabancum by nejspis nepomohla ani ta folie, ale proti kaminkum do predni kapoty by to stacilo). Dle mych kamaradu, kteri ji na aute maji, se da "ofoliovat" cele auto za 20kkc, coz mi neprijde zase tak strasne vzhledem k cenam lakovani jednoho dilu, ktery u me vychazi na 10kkc.

 

Spis jsem resil problem, ze bych to musel nejprve hodit na renovaci laku, pripadne prelakovani mist, ktere uz nepujdou ani zbrousit, jinak bych daval folii na nevzhledny lak. A delat renovaci laku u 2 roky stareho auta mi zase prijde trosku zbytecne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Transparentnu ochrannu foliu som dal na auto tyzden po kupe (7/2016) a odteraz pojde na kazde nove auto. Kamienkom sa teraz "uhybam" uz len kvoli celnemu sklu. :-) A keby to slo, dal by som ju aj na to celne sklo. Aj sa to svojho casu robilo, ale vraj mali strasne kratku zivotnost kvoli stieracom tak s tym skoncili...

Na aute za ten rok aj nieco nemam od kamienkov jediny tukanec a o folii prakticky ani neviem. Na prahoch a pod kluckami mi sice dobre nedrzi a musim to dat opravit, ale inak je ako nova a na ochranu proti kamienkom mozem iba odporucit. A ano, lacne to nie je - mna vyslo cele auto bez strechy na cca 1000 eur.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

záleží kde je poškození....když uprostřed dílu, tak se rozstřik dělá jen v rámci toho dílu....když není dost místa, tak se rozstřik dělá i na vedlejší díl......

 

bohužel mě to teď čeká, jelikož někdo přejícnej mi objel klíčema oboje dvěře......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak musim se sverit s moji aktualni zkusenosti s folii, ktera je az hororova a neda mi ani poradne spat. Hledal jsem pres zname a kamarady nejakeho lakyrnika na ty skrabance na kapote, protoze jsem vedel, ze v ofiku servisu by to resili prelakovanim celeho dilu. Po nejake dobe jsem narazil na znameho, ktery ma lakovaneho  a foliovaneho bavoraka, takze bude znat nejspis i dobreho lakyrnika. Poslal me za svym karadem, ktery mi nacenil vylesteni a castecny prestrik (protoze ty ryhy byly dost hluboke) za 1600, tak jsem si rikal, ze je to v pohode cena.

 

Zaroven jsem se ho zeptal, jestli nedelaji i foliovani a ze ano a nejcastejsi je u nich objednavana kombinace folie na predni narazove plochy proti kaminkum a na zbytek hodit nano keramiku a ze je pochopitelne pred tim nejlepsi udelat renovaci laku, tak jsem souhlasil. Samotna renovace laku a voskovani + pouziti castecne nano keramiky dopadlo velmi dobre, auto je jako nove (pry jeste nikdy nevidel tak spatny lak u 30kkm auta - to je dano moji blbosti, kdy jsem kazdy tyden jezdil umyvat auto do manualni mycky a pouzival jejich  kartace misto vlastni houby, takze jsem si vytvoril krasne vlasecnice - chybami se clovek uci).

 

Folie ovsem dopadla podstatne hur. Uz prvni moje chyba bylo zvoleni nejtlustsi ochranne folie, ktera je natolik silna, ze se neda poradne tvarovat a proto se na kapotu lepi po nekolika dilcich, protoze prechody proste dat neumi. Takze folie jde hodne videt (na toto jsem byl upozornen predem, takze to by jeste nebylo nejhorsi). Jenze jak vidite sami na fotkach, tak jsou zde dalsi problemy jako spina po renovaci laku, ktera zustala pod folii, zkrabacena folie nebo bublinky, ktere se ani za 5 dni na slunci neroztahly. A uplne nejhorsi jsou jemne cary jakoby po nozi, kdy to snad rezali primo na aute a zajeli i do laku.

 

Takze kapota je v tuto chvili poskrabana daleko vic, nez kdyz jsem tam s tim autem zajizdel. Jedna mala utecha je v tom, ze se s nimi da mluvit o reklamaci a nabidli mi sundani a nalepeni nove folie s prestrikem, kde bude potreba. Ale po teto zkusenosti uz nechci folii ani videt, necham je to strhnout vsechno, pravdepodobne bude nutne nove prebrouseni kvuli ryham po nozi a pak si tam necham dat uz jenom nano keramiku, ktera sice neni tak pevna jako folie, ale aspon neni videt a nehrozi, ze by v ni zustaly necistoty.

IMG_6988.JPG

IMG_6990.JPG

IMG_6996.JPG

IMG_6997.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...