Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všem, jdu na radu :-)  Mám za slušné peníze vyhlédnutou Fabii 1,2 51kW (2010 a kod motoru je CGPA), najeto má 187000km (hlavně dálkové trasy), pravidelný servis (mám ověřeno). Ve 110000km byla dělaná výměna shortmotoru a ve 130000km znovu + katalyzátor a vodní čerpadlo. Nevypátral jsem proč se to dělalo a proč dvakrát. Můžete mi vysvětlit co přesně short motoru znamená a proč to asi (dvakrát) dělali? Auto potřebuju pro manželku do města a řeším jestli do toho jít nebo ne. Díky moc za názory :-)

shortmotor je celý motor s hlavou takže závada vážnejšieho charakteru

CGPA je poslední verze htp a měla by být již bezproblémová pokud se kolem 100Tkm vymění řetěz. Takže je to celé nějaké divné. Navíc ježděno na dlouhé trasy takže asi honěno po dálnici. Teď si neuvědomím jestli HTP měli taky QI6 oleje.

Záleží na ceně , určitě by však chtělo změřit tlaky, nechat udělat zkušebně dle nového emise.  Jestli byl nový motor a celý tak má najeto nějakých 60tkm což zase není špatné.

boli sem tam aj problémy so spodkom - tlaky , piestne krúžky , hlavne LPG autá , inak je pravda celkom už nič , najnovšie Fábie mali QG1 v HTP bežne 

  • Autor

Podle servisky řetěz nebyl měněný. Ten CGPA motor by z těch "jednadvojek" měl být už bez nějakých zásadních problémů. Proto o tom autě i přes ty najeté km vážně uvažuju. Zvlášť když by měl mít natočeno 60tkm. Je tu ovšem to malé ale ...... proč ten motor dvakrát měnili a aby se to neopakovalo....

Říkal mi švára co děla ve firmě vyrábějící katalyzátory pro Škodovku, že tříválce vydrží do 200tkm a pak se začnou sypat. Mám ty vyšší najeté km (tak do těch 180tkm) v případě jiného htpčka řešit? 

Kup 1.4 16V, nebo zkus peugeota 207, citroena C3.. prostě ojeté HTP je velké riziko. 

  • 8 měsíců později...

Ale houby, radit na Škoda fóru plečky, jako Citróny, či Pažouty? Vůbec..

Mám shodou okolností ten samý motor, ovšem 2011 a najeto pouze 40tkm. Těch 187tkm je strašně moc, to auto prostě evidentně lítalo a pozor, auto nedělá jen motor, tam bude unavených mnohem více věcí.

Navíc, pokud měnili 2x motor, tak to svědčí o tom, že v tom jezdili prasata, jezdilo se po dálnici s plynem na podlaze, přehříval se olej, karbonoval a od toho mohly následovat typické nemoci HTP - podpalování ventilů, zadírající se vodítka, netěsnící kroužky, atp.

Ano, CGPA je inovovaný, přesto je to pořád HTP, nemá chladič oleje, rozvody má zesílené, ale pořád trpí na podobné věci, jako ty první. Pokud auto lítalo po dálnicích, měl se olej měnit každých co 8 - 10tkm. Je to proboha jednadvojka a navíc tříhrnek, jen magor s tím bude takto lítat´, na to jsou TDi.. :-)

Za mě - jdi od toho...tedy pokud jsi to už nekoupil..seženeš za dobré peníze zachovalejší Fábku...já za tu svojí dal 170t a spokojenost...zánovní vůz, vše ještě voní novotou a motor tahá, jakoby vyjel zrovna z fabriky.. :-)

občas neuškodí se podívat na datum dotazu, zejména pokud se hodláš pustit do větší kompozice.

Ano, březen..jen škoda, že nevíme, jak to dopadlo :/

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.