Přejít na obsah

Rozbor oleje


suri.

Doporučené příspěvky

Ak to niekoho zaujíma tak dnes som vypustil 0W40 MOBIL1 a mám ho dať na rozbor ,tak som veľmi zvedavý aké má parametre po 12500km.

 

Rozbor je k dispozici ZDE.

 

Ahoj, nemohli by ste to zavesiť priamo sem na fórum ako prílohu vo formáte PDF? Doma nemám platnú licenciu MS Office a v práci máme zase blokované stránky ako je uloz.to.

Vďaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej se měnil hned po té zmiňované dálniční jízdě?? Asi ne, že. Takže se tam benzin mohl klidně dostat mezi ní a výměnou. A kudy se tam benzin dostává? Netěsností palivového čerpadla?

 

suri: v hodnocení je doslova uvedené:  Naopak je divné, že se jezdí na dlouhé tratě, kdy by se
měl benzin z oleje vypařit.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prišiel som na tom z Prahy , druhý deň obehol robotu / cca 35km/ vypustil a vymenil ... kade sa dostáva benzín do oleja na MPI? jedine studené štarty a zkondenzovaný benzín v saní čo by oproti FSI nemalo byť tak markantné aby riedilo olej , preto je to celkom zaujímavé ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posielam Vám výsledky rozboru Vášho oleja po výmene aj s komentárom pracovníka OTS. Olej bol riadne preklepaný, bola urobená aj skúška nového oleja, aby sa dal porovnať s použitým. Olej je čo sa týka aditivácie ako nepoužitý, spokojne môžete predĺžiť výmenný interval na cca 20 tis.km. Kedy ste menili vzduchový filter – je správne založený?

 

K obsahu paliva (benzínu) v oleje – spomínali ste, že sa olej menil hneď po návrate z Čiech – zrejme jazdou vo vysokých otáčkach sa nestihol benzín odpariť (odvetrať z olejovej vane), keď sa hneď po jazde olej vymenil. Pozor na to, lebo ak po jazde po diaľnici a zvýšenom obsahu paliva v olejei nasleduje jazda do kopcov, olej nemusí stíhať dobre mazať. Nemusí to byť pravda, ja len dedukujem z výsledku rozboru a toho, čo ste mi povedali o čase výmeny oleja (po jazde diaľnicou, kedy motor nie je príliš namáhaný, ale jazdí vo vysokých otáčkach). Možno si správnejší úsudok urobíte sám. 

 

 

Toto je ešte komentár pána s ktorým som to riešil prvotne ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujala mě ta zcela zachovalá viskozita při při 100°C - 13,56 - jako nový olej. To svědčí o použití kvalitních a stabilních modifikátorů viskozity - při použití těch lacinějších viskozita klesá (olej "řídne"), což je celkem běžné. Tedy další věc, která mě přesvědčuje o kvalitách tohoto oleje :kol-47: zdá se, že je rozhodnuto, co bude mého up!íka i další vozy v rodině mazat.

 

Ale ten benzín v oleji je po dlouhé cestě fakt divnej... nejezdilo auto před tou dlouhou cestou couračky? Ono to chvíli trvá, než se pak ten benzín vypaří...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Skoda chybajucej alkalickej rezervy

- Zinok a fosfor :kol-47: (pre laikov - tieto dva kovy su bezne aditiva s protioderovymi vlastnostami a funguju taktiez ako antioxidanty)

- Kremik - skoda ze tam nie je hodnota noveho oleja, niekedy sa pridava na znizenie penivosti, ale kludne to moze byt kontaminacia zvonka (prasne prostredie, piesok), preto sa tam spomina kontrola vzduchoveho filtra.

Bod vzplanutí opravdu hodně poklesl, neboť u nového je 230°C.

Tych 230 je uvedenych na "komercnej" stranke produktu. V slovenskom bezpecnostnom liste sa uvadza >200°C.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kedze ti rukou preslo asi milion filtrov, nepochybujem ze ho mas nahodeny spravne. Ten kremik je casto z vonkajsieho prostredia a velmi ho neovplyvnime. Staci aby si byval/jazdil pri kamenolome, predajcovi strkopieskov. Pripadne tvoj sused zacne stavat a cely rok je ulica zaj...ana od stavebnych materialov a uz sa zvysia hodnoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milion zase nie ale par ano , je to totalne blbovzdorna vec a davam na to vzdy bacha ...

 

Skor to bude celkovou prasnostou ktora je tu katastrofalna , polovica roka nastrkovane cesty , v blizkosti lom a podobne ... je toho kopec co dychame aj my... celkovo neviem kolko ta hodnota kremiku ma byt a kolko nie

post-51372-0-42558000-1466496836_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzduchový filter tam bol dve výmeny oleja tj cca 26 000km

Četl jsem někde - tuším na Cimbu.cz - že i ty intervaly výměn filtrů 30tkm jsou příliš našponované - radí tam zkrátit na polovic. Možná opět nějaká manažerská strategie podobně jako u LL 30tkm, možná vliv toho, že v Německu není všude takový bordel (hmotný, nebavíme se o migrantech...;)) jako u nás - rovný silnice bez děr, všude uklizeno, zameteno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako sorry ale ten filter zase nejaký extra špinavý nebýva , jazdia bežne OII 90 000km interval a v pohode , výmena po roku a 26 000km naozaj nie je prehnaná ... Nehovoriac o tom že nový filter údajne na začiatku prepúšťa viac až neskôr sa to množstvo prachu "ukludní" ... to ak mám meniť vzducháč s olejom tak si môžem rovno objednať nový filterbox lebo tie závity nie sú večné ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...