dafro Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Nedobije. Navíc se i po odpojení kontektoru dobíjí na max. 80% kapacity. Pokud máš s odpojeným konektorem druhý den jen 12,1V (já mám běžně 12,7V, baterka stará 6 měsíců), tak je to docela málo. Porovnáváš ale dvě různé hodnoty. Dobíjecí napětí nikdy nebude shodné s klidovým napětím baterie. Doporučuji ještě zkusit dobít pomocí nabíječky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Překvapilo mě, že na vločku lídlovka pořád ještě dobíjí a napětí na baterce stoupá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 A nieje ta vlocka to udrzovacie nabijanie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 (editace) @ben06 no já tedy nevím, ale při vločce se baterie normálně dobíjí, pokud není plně dobitá a po dobití se teprve přepne do udržovacího napětí, přesně tak, jak mluví manuál, aspoň tak se tedy chová mě. Editováno: 20. leden 2021, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 (editace) Dal jsem znova nabíjení a počkám co to udělá po delší době 2. foto po připojení 1. po 2 minutách Editováno: 20. leden 2021, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Odpojený konektor znamená vypnutou rekuperaci. Těch 14.6 je správně. 25 km by mělo nabít. Uvidíš po delší trase a změřit až ráno. Když tam bude 12.1 tak je baterka za zenitem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koldas Vloženo 9. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2021 (editace) Zdravím pánové, řeším koupi nabíječky na baterii EFB+. Je to na octavii 3, viz foto baterky. A řeším, jakou nabíječku koupit...? Potřebuji, aby byla schopná i přes zimu udržovat baterku nabitou. A řeším jestli stačí ta výše zmiňovaná z Lidlu, nebo mám v merku : https://m.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm Nebo božku https://www.torriacars.cz/nabijecka-baterii-bosch-c7-12-24v-7a-018999907m Jak to vidíte vy? Dnes jsem po 14 ti dnech po dovolené ani nenastartoval. Dík za rady Editováno: 9. Srpen 2021, autor: koldas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koldas Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 Tak sem nabil baterku nabíječkou ctm 3.0. Nabíječka hlásila 80% nabití a auto si ani neškrtlo. Po opětovném připojení nabíječky byla baterka zase vybitá. Vadná baterka nebo zkusit jinou nabíječku? Má menší nabíjecí proud. Baterka se nabíjela cca 9 hodin. Dík za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 @koldas no osobně se domnívám, že nabíječkou to asi nebude, po 9 hod. nabíjení a 80% nabití by musela baterka v pohodě nastartovat. Pokud ale baterka se po odpojení nabíječky ihned zase vybila, tak to vypadá, že je prostě KO..můj názor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 Na 99% je baterie KO. Na nabíjení klasických autobaterií a i baterií EFB/AGM, které nejsou ještě po smrti, stačí i nabíječka z Lidlu. Mám doma CTEK 3.8 a i tu z Lidlu a velký rozdíl při nabíjení a ve funkcích přístroje tam nevidím. Ale podle toho co píšeš ty, tak i @ski1961uhodil hřebíček na hlavičku, baterku máš vysoce pravděpodobně po smrti. A pokud budeš po koupi nové baterie kupovat preventivně i nějakou tu novou nabíječku, tak bych asi bral tu CTEK MXS 5.0 new, tam je i ta možnost rekondice, čili desulfatace článků. Holt důsledky tzv. inteligentního nabíjení v dnešních automobilech nám udržují baterie často skoro v podbitém stavu, kdy už pomalu od nova baterie nenápadně sulfatuje články a zkracuje se tím životnost. Nezaškodí tedy občas dát baterii na nabíječku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koldas Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 Dík za názory. Myslím si to samé... Takže jdu shánět novou baterku. Nějaké typy na osvědčenou kvalitu za přijatelnou cenu? 😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 Mám dobré zkušenosti osobně a i dále v rodině se značkou EXIDE. Varty mi nedoporučovali ani jejich prodejci, ale stejně záleží na tobě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 před 19 minutami, koldas napsal: Dík za názory. Myslím si to samé... Takže jdu shánět novou baterku. Nějaké typy na osvědčenou kvalitu za přijatelnou cenu? 😀 osobně doporučuji taky Exide, myslím, že v poměru kvalita/cena nemají na trhu konkurenci, ale je to samozřejmě na tobě..když tak koukám na obrázek té tvojí, tak by to měla být tahle : https://www.kupoleje.cz/exide-start-stop-efb-12v-70ah-720a-el700/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
parezorg Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 před 49 minutami, DušanV napsal: Nezaškodí tedy občas dát baterii na nabíječku. O tom jsem uvažoval, že by nebylo špatné baterii desulfovat. Ale podle návodu k CTEKu by se měla baterie odpojit. V mém případě vzít domů. K tomu bych měl dotaz. Když odpojím Pb aku, tak vlastně nezamknu auto. Resp. mohu auto zamknout, před tím si otevřít kapotu. Tu pak po demontáži zabouchnout. Až půjdu vrátit aku do auta, tak si otevřít mechanickým klíčkem přes zámek pod krytkou. Když to má někdo v garáži, tak to neřeší. Taky by mě zajímalo, jak se auto tváři, když mu vrátím aku za den dva (konkrétně Škoda Octavia III FL). Předpokládám, že veškerá elektronika se s tím popere a nebude žádný problém? No a ještě to odpojení aku komplikuje zabezpečení Jablotron, aby nezačal houkat po odpojení aku (při zajištěním autu). Jinak co by náhradu za původní aku mám také vybránu Exide aku (konkrétní vybranou mám poznamenánu na papírku u dokladů, kdyby původní Varta někde nečekaně klekla, ať vím, co chtít a nemusím hledat). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koldas Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 @Ski1961 Dík za typ, už jsem se na ni díval. @DusanV: baterka byla v autě koupeném ve škoda plus. Vydržela půl roku, takže jsem to nějak ovlivnit nemohl. Proto chci koupit tu nabíječku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 Shodou okolností jsem po delším stání a asi po půl roce opět zapojil lídlovku, jela 10 min. a bylo nabito. Auto vyrobeno 02/19. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koldas Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 Ještě se zeptám, je nějaký speciální postup při demontáži a montáži baterky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 prvně odpojit mínusový pól a pak připojit až naposledy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 10. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2021 (editace) @koldas Vis proc jsi mel nulovy stav baterky po nabiti? To se bere z tohoto, ze jednotka (RJ) pamatuji stav baterky pred nabitim. Po nabiti musis znova nakodovat baterku. Myslim ze tva baterka je jeste ok jen staci ji nakodovat. Kdyz kupis novou baterku to taky musis ji nakodovat diagnostikou. Jinak kazda jina baterka bude jako vybita, prazdna. Bohuzel RJ ma pamet' a pamatuji predchozi, pruvodni stav baterky. Sam uvazuji nad nabijeckou od powermatu. Neni draha a dost fajn vybavena. Levnejsi nez bosch z tveho odkazu. Jsou 3 typy k vyberu a nevim ktery je nejlepsi. Myslim, ze vsechne jsou stejne, jenom cena ..... Vaham se co vzat . Snad kupim tohle Nabijecka Powermat Editováno: 10. Srpen 2021, autor: TOMUS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2021 (editace) @TOMUS Myslím si, že nemáš pravdu v tom co tvrdíš, že to způsobuje řídící jednotka, že baterie opětovně poklesla na stav, kdy je opětovně vybitá, nebo nabitá jen tak, že neprotočí startérem. Ta ŘJ možná nerozezná z toho předchozího stavu, že je baterka najednou nabitá, ale rozhodně není příčinou toho, že baterka se znovu ihned vybije. Pro ověření nakonec @koldasovi postačí si baterii znovu nabít na nabíječce, změřit napětí před napojením do auta, potom zkusit nastartovat a pokud to nenastartuje, tak baterii odpojit a znovu změřit napětí, no a pokud bude baterie znovu vybitá, tak je jasné, že je KO. A pokud do současných aut dáváš novou baterii o přibližně stejné kapacitě, nebo nabiješ baterii, která byla předtím vybitá, tak nemusíš žádné znovu-kódování baterie provádět (osobně vyzkoušeno). Editováno: 11. Srpen 2021, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 11. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2021 Este je otazne, ako bola baterka nabijana. Minusovy kabel nabijacky sa musi pripojit na kostru auta, nie na minus pol akumulatora! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2021 Tvrdí, se, že vzhledem k té řídíce jednotce by se mělo nabíjet přes ten kostřící bod, ale opětovně mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že jsem neměl žádný problém s ŘJ ,nebo něčím jiným ani při nabíjení přímo na mínus konektoru baterie, nebo i při nabíjení celkově vyndané baterie z vozu a při její zpětné montáži. Nejsem žádný elektromechanik, nebo autoelektrikář, spíše používám selský rozum a praxi. Třeba to někdo vysvětlí teoreticky jinak, ale já s mým popisovaným způsobem nikdy problém neměl a to ani u současných moderních aut. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koldas Vloženo 11. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2021 Tak abych vás pánové rozřešil. Baterka byla kaput a tak jsem kupoval novou. Žádné kódování nebylo třeba. Sice po zapojení hlásilo auto spoustu chyb, ale pomalu si je povypínalo. Rozsvítí se kontrolka volantu a je potřeba dát max rejd doleva a doprava a volant zhasne (to mi dopředu hlásil známý co dělá ve škodovce). Pak už jen svítila hláška nefunkčního SS, ale ta zmizela po znovu nastartování a již je vše ok. Podotýkám, že nová baterka měla stejné parametry, jako stará. Mimochodem samozřejmě, že jsem dobíjel přes kostřící bod. I několika nabíječkama... Jo a ten známý mi ještě zjišťoval přímo na WV, jak je to s nabíjením EFB baterek a ti mu potvrdili, že by se měla nabíjet systémem jako na AMG. Tak včil babo raď... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 11. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2021 před 2 hodinami, wirer napsal: Este je otazne, ako bola baterka nabijana. Minusovy kabel nabijacky sa musi pripojit na kostru auta, nie na minus pol akumulatora! Přesněji na kostřící bod v motorovém prostoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2021 před 3 hodinami, koldas napsal: Jo a ten známý mi ještě zjišťoval přímo na WV, jak je to s nabíjením EFB baterek a ti mu potvrdili, že by se měla nabíjet systémem jako na AMG. Tak včil babo raď... Vzpomínám si před pár lety na emailový dotaz na výrobce baterií EXIDe, kde se dotyčný ptal, jak je to s nabíjením EFB baterií a bylo mu odpovězeno, že na nabíječce se má zvolit jen ten klasický nabíjecí režim a režim AGM jen opravdu pro baterie AGM. Jednorázově by se prý nic tak hrozného nestalo, ale vícenásobné nabíjení baterie EFB v režimu AGM prý baterii škodí. Toliko dávná odpověď jednoho ze známých výrobců baterií. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.