Publikováno Listopad 16, 20168 r Zdravím. Dlhšiu dobu pozorujem jeden zvláštny jav: Motor na diaľnici pri 130 km/hod točí cca 4000 otáčok/min. Zo začiatku je pri týchto otáčkach motor hlučný, ale po cca 10 minútach radikálne stíchne, pekne ťahá, okamžitá spotreba cca 8 l/100km, podľa profilu cesty. Nie že by som sa nejak sťažoval, ale neviem si to vysvetliť. Tento jav sa stále opakuje, zídem z diaľnice, otáčky motora sa samozrejme znížia a následne na diaľnici je motor zo začiatku dosť hlučný, potom stíchne. Máte niekto podobné skúsenosti, alebo vysvetlenie? Díky. Motor 1.4 MPi 50kW
Listopad 18, 20168 r Autor Mňa zatiaľ napadlo len jedno vysvetlenie: Na diaľnici pri zvýšenom výkone dôjde k zvýšeniu teploty motora, oleja, chladiacej zmesi. V závislosti od tohto nastanú nejaké zmeny v uložení pohyblivých dielov.
Listopad 23, 20168 r Me to tez tak prijde, ale spis si myslim, ze si na ten zvuk zvyknu a uz ho ignoruji a nevadi mi.
Listopad 24, 20168 r Autor Aj ja som to zo začiatku takto bral, ale začal som to pozorovať a je tam značný pokles hluku. Chcelo by to zmerať. Neexistuje nejaká amatérska aplikácia na meranie hluku pre android? Škoda, že teplomer chladiacej zmesi vo VW group autách nemeria reálnu teplotu, ale v nejakom rozmedzí od 75°C do 105°C ukazuje stále stred. Možno by pomohol ELM327 Zatiaľ to ukazuje na olej: http://www.autorevue.cz/zajimavost-olej-a-hluk-u-dieselovych-motoru-tdi_2
Prosinec 7, 20168 r Autor Tak znova overené, pri rýchlosti 130km/hod (GPS) motor nie je počuť. Len prúdenie vzduchu a trochu pneumatiky. Okamžitá spotreba 8 až 9l/100km. Pri zrýchľovaní nad 130km/hod sa jemne začne ozývať aj motor. Vtedy je okamžitá spotreba aj 10l/100km
Prosinec 8, 20168 r Jj souhlas, nejlepsi je cca 110-115km/h dal uz ta spotreba jde nahoru. Nad 130km/h je uz hodne velka.
Prosinec 8, 20168 r V 24.11.2016 at 7:43, HeFab napsal: ... Chcelo by to zmerať. Neexistuje nejaká amatérska aplikácia na meranie hluku pre android?... https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sira.sound
Prosinec 8, 20168 r Autor Díky. Tak som si apku nainštaloval, funguje, len škoda, že grafický záznam hluku robí len na 30 sekúnd. Ale na orientačné meranie by to mohlo stačiť. V blízkej dobe skúsim zmerať viac áut pri 130km/hod, aby bolo s čím porovnávať.
Prosinec 9, 20168 r Autor Tak zatiaľ Honda 1.4 pri 100km/hod = 80 dB. Mobil položený na kolenách. Dnes skúsim Sound meter nakalibrovať.
Prosinec 11, 20168 r presne ako pises toto sa stalo aj mne na fabii 1.4mpi 44kw ....siel po dalnici 130kmh otacky niekde okolo 4000rpm no su moc vysoke hluk je tiez niejaky vyssi ak som pridal nerobilo to nic po par minutach jazdenia ak som pridal na podlahu mal som pocit ze pribudlo dalsich 20k nechapal som absolutne preco ....na rovinke to taha 165kmh po dialnici mi to nemalo problem na rovinke vyzmykat 180kmh je to mozne ? ci RJ niejako zmeni davkovanie paliva vzduchu a sa sprava ako keby bola nacipovana hm ? tiez nechapem ten jav ale presne suhlasim HeFab po dlhsej jazde po dalnici vyrazne tichsie ale aj vykonejsie hm
Prosinec 11, 20168 r To je přece logické: auto se pořádně promaže, pročistí a nadejchá čerstvého vzduchu 1.olej se dostane všude a řádně procirkuluje 2.vylítají saze z výfuku, pročistí se katalyzátor a výfuk 3.sáním projde hodně vzduchu,což též zajistí lepší průchodnost od filtru, přes klapku, vstřikovače až po ventily Proto si radši koupím auto s najetými 200tis na dlouhých trasách, než vylítanou vránu po městě s padesáti
Prosinec 19, 20168 r V 24.11.2016 at 7:43, HeFab napsal: Škoda, že teplomer chladiacej zmesi vo VW group autách nemeria reálnu teplotu, ale v nejakom rozmedzí od 75°C do 105°C ukazuje stále stred. Jenom doplním že teploměr měří skutečnou teplotu a tyto údaje dává jednotce motoru. Reálné hodnoty dává i budíkům ale ty to potom zkreslují, aby uživatelé hned nejezdili do servisu že jim teplota kolísá (při běžné zátěži je teplota 87stupni, stačí jet chvíli podlahu a už je tam 93). Umím to přenastavit aby i budíky ukazovali reál.
Prosinec 19, 20168 r Autor No, mám prístup do antiodrazovej komory s profesionálnymi meracími mikrofónmi
Prosinec 19, 20168 r Autor před 5 hodinami, kosa0006 napsal: Jenom doplním že teploměr měří skutečnou teplotu a tyto údaje dává jednotce motoru. Reálné hodnoty dává i budíkům ale ty to potom zkreslují, aby uživatelé hned nejezdili do servisu že jim teplota kolísá (při běžné zátěži je teplota 87stupni, stačí jet chvíli podlahu a už je tam 93). Umím to přenastavit aby i budíky ukazovali reál. Načo mi je teplomer, ktorý kecá? Toto je špecialita len VW group. Tí ostatní, ktorí nevlastnia vozidlo VW group, jazdia do servisu, že im kolíše teplota? Nemyslím. Dá sa nastaviť zobrazovanie reálnej teplotyna budíku aj cez VAG-COM?
Prosinec 19, 20168 r Dá se naštelovat odchylka, to tu už někdo psal. Ale nevím, na co by Ti bylo, že víš přesnou teplotu motoru - k ničemu Je přeci jedno, jestli ukazuje 87 nebo 92
Prosinec 19, 20168 r před 34 minutami, HeFab napsal: Načo mi je teplomer, ktorý kecá? Toto je špecialita len VW group. Tí ostatní, ktorí nevlastnia vozidlo VW group, jazdia do servisu, že im kolíše teplota? Nemyslím. Dá sa nastaviť zobrazovanie reálnej teplotyna budíku aj cez VAG-COM? Nemyslím si že to je specialita VW, ještě jsem neviděl v žádném autě že by to ukazovalo přesně. Ne VAGem to nejde, musíš upravit kódování eeprom.
Prosinec 19, 20168 r před 29 minutami, SUP1 napsal: Dá se naštelovat odchylka, to tu už někdo psal. Ale nevím, na co by Ti bylo, že víš přesnou teplotu motoru - k ničemu Je přeci jedno, jestli ukazuje 87 nebo 92 Pro běžného uživatele je to k ničemu, ale majitelé kteří chtějí mít přehled o autě to jistě uvítají. Umírající termostat poznáš hned v počátku a ne už je KO, taky máš lepší kontrolu o zahřátí chladící kapaliny a oleje.
Prosinec 19, 20168 r Autor před 34 minutami, SUP1 napsal: Dá se naštelovat odchylka, to tu už někdo psal. Ale nevím, na co by Ti bylo, že víš přesnou teplotu motoru - k ničemu Je přeci jedno, jestli ukazuje 87 nebo 92 Nejde mi o presnú teplotu, ale o to, že od 75°C do 105°C je na teplomeri ručička stále v strede, ani sa nepohne Ak by som napríklad vysledoval, že motor stíchne pri teplote vody 95°C, tak viem, na čo sa zamerať
Prosinec 19, 20168 r před 2 hodinami, HeFab napsal: Načo mi je teplomer, ktorý kecá? Toto je špecialita len VW group. Tí ostatní, ktorí nevlastnia vozidlo VW group, jazdia do servisu, že im kolíše teplota? Nemyslím. Dá sa nastaviť zobrazovanie reálnej teplotyna budíku aj cez VAG-COM? Jezdil jsem Fordem Focus II 1.6 74kw, a tam ta ručička líce ještě hůř než u Fabie... sem ujel 500m v 10°C (před tím auto v garážích, asi 20°C) a už byla ručička na středu...
Prosinec 20, 20168 r pry specialita vw. Ne to ma kazda znacka a ktomu nektere auta jiz ani ukazatel teploty nemaji. Jen kontrolku studeneho motoru. Ktomu ridici je uplne jedno jestli tam ma 85 nebo 100 stupnu. Ono to vzdy kolisat podle jizdy, venkovni teploty, zatizeni. Netreba to resit. Resi se jen prehrivani, ci naopak dlouhe zahrivani.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.