Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Honzo, zcela upřímně... z 72 tisíc registrovaných aut v ČR u ŠA, bylo registrováno pouze 11 tisíc pro fyzické osoby. Bohužel SDA nenabízí filtrování dle provozovatele a zároveň typu (modelu), ale dá se očekávat, že většina z toho byla u Fabie, Scaly, atd. Těch nových O3 FL registrovaných do klasických českých rodin nebylo... většina lidí si koupí roční vůz, předváděčku nebo třeba auto z OL. 

Z těch 61tis. firemních něco určitě odkoupí z operáků.
Já to beru podle sebe raději chudší nové než roční. Přeci jenom chování k motoru na začátku mu může ovlivnit životnost a oleje tam nechávají těch 30tkm.
Pravda Octavií v těch 11tis moc nebude asi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si ten ceník otevři ještě jednou a podívej se znovu, ju? Mimochodem, když se podíváš opravdu znovu, tak zjistíš, že výbava Elegance obsahuje ergonomické sedadlo řidiče již v základu. Ale já chápu, že ŠA má poprvé v životě solidní sedačku, která není jako židle v socialistické škole a že si u toho potřebujete pořádně osahat genitálie (sorry, moderátoři). Ono stačí vytáhnout hlavu z..., otevřít oči a přijdeš na to, že ergonomická sedadla jsou realitou posledních několik let. 
 
Ergonomická přední sedadla AGR - sedadla řidiče a spolujezdce nastavitelná v 8 směrech s možností manuálního prodloužení sedáků a elektricky nastavitelnými bederními opěrkami, dělená zadní sedadla 40/20/40, sklápění zadních sedadel jedním dotykem (pouze pro ST), zadní loketní opěrka. 
Cena: 15 000,- 
Kožené čalounění Siena II, černé Jet Black, ergonomická přední sedadla AGR, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s masážní funkcí, elektricky nastavitelné bederní opěrky a manuální prodloužení sedáků na předních sedadlech, vyhřívaná přední a zadní sedadla, vyhřívaný volant, zadní sedadla dělená 40/20/40, zadní loketní opěrka, 2 USB v zadní konzoli
Cena: 41 000,- 
 

Ono úplně stačí ErgoActive z Golfu7, v 2013 jsem ho měl v základu HL, to Octavia snad ani neměla.
I to jednoduché masírování za dva dny 1500km a záda naprosto svěží.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Sabiza napsal:

Dnes se homologuje motor jako takový, nikoli auto. A jelikož jsou to naprosto totožné motory s tím, co má VW, tak je to spíše jen z důvodu urychlení počáteční výroby a co nejmenší možnosti k rozdílnostem. 

Na to's přišel kde? V sekci kamionů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, DušanV napsal:

Aha, tak už to vidím, nová Octavia combi ambition od 636.900,- Kč, oproti stávající cca o 100.000,- více, hmm..... tak ty poplatky za ekologii si tedy zaplatíme.....

 

Ty pokuty tam asi ještě nebudou....

 

před 2 hodinami, Sabiza napsal:

 

2.0 TDI s 85kW a jen s manuálem? Benzín bez DSG? Zatím opravdu chudá nabídka. A je smutné, že není vůbec venku liftback.

 

Více se v poslední době prodávalo kombi, proč na tom nevydělat.

 

před 49 minutami, kokta7 napsal:

pokrok nezastavíš.... ? k dispozici jenom 3 motory.... myslím že superb, passat je lepší výběr...

 

Aktuální motorizace zřejmě kopírují největší procento prodejů.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, jenže teď bude X měsíců nemožnost vybrat si liftback, což může být pro mnoho firemních zákazníků docela problém. Hodně lidí kombíka nechce, protože do liftbacku se vleze hromada věcí a stojí o několik desítek tisíc méně, což mohou dát raději do výbavy či silnějšího motoru. Dělo se toto také u začátku prodejů O3? Nějak si to nevybavuju. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, Sabiza napsal:

Tak si ten ceník otevři ještě jednou a podívej se znovu, ju?

 

Ano, vidím tam zcela něco jiného než kožené čalounění s masážní funkcí, ventilací a pamětí pro obě přední sedadla. Jak bude zdůvodněn rozdíl 20 000Kč u nezávislého topení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč bych měl něco zdůvodňovat? Chápu, že si jako prodejce a honimír úplně v oblacích z toho, že oktávka po 10 letech dostala solidní sedačky, ale uvědom si, že ostatní auta je mají dlouho a některé dokonce v základu. To je vše, co k tomu můžu říct. 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, Sabiza napsal:

Proč bych měl něco zdůvodňovat? Chápu, že si jako prodejce a honimír úplně v oblacích z toho, že oktávka po 10 letech dostala solidní sedačky, ale uvědom si, že ostatní auta je mají dlouho a některé dokonce v základu. To je vše, co k tomu můžu říct. 

Já si myslím, že mícháš trochu jabka s hruškama.

 

Ano ergo sedačky má už dneska v nabídce hodně aut, ale je potřeba si uvědomit, že se mohou v parametrech dost lišit a to udělá ve finále jinou cenu.

Ergo sedačky můohou mít čalounění z kůže, z látky, kombinací alcantary, látky...perforovaný s odvětráváním. Cena za perforovanou kůži je jinde než za látku nebo alcantaru.

Můžou být s masážní funkcí, která může vypadat různě, buď ti tam jen jezdí ta bederní opěrka, nebo je to vícebodové.

Můžou být elektricky nastavitelné v x různých směrech, s nastavitelným podsedákem nebo bez.

S pamětí nebo bez.

Navíc ještě tohle všechno jestli je jen u řidiče a nebo i spolujezdec.

 

Já mám jakési ergo sedačky na Golfu 2018, jmenují se nějak ErgoActive. Ale je to jen alcantara/látka, jen řidič, jsou vyhřívané, ale nemají odvětrávání, nemají paměť, "masáž" tam je.

A stáli tehdy někde kolem 35k-40k, ale je to parametrově něco jiného.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Jan R. napsal:

Kdo si v létě objednal Trumf asi to vyhrál, za 480 bylo vybavené auto, náprava stejná, hlavně bez tabletu. Pro CZ rodiny to fakt není u Hyundai si teď mnou ruce.
To i operák škoda bez starostí bude pěkně mastný, cena, pojistka ....

A kdo si ho objednal v 2018.... 490tis lif. 1.4.TSI 110kw manuál, kessy, dvouzonova klima, zadní senzory, vyhřívaný přední sedačky, auto světla i stěrače, ostrik světel, mirrorlink, DAB, mlhovky, full světla přední a zadní v uvozovkách, atd.... ????

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Sabiza: ceny ted stranou. Neco je levnejsi u konkurence, neco u SA. Celkove si ale myslim, ze Skodovka vzdy byla v pomeru cena/vykon (vykonem myslim, co dostanu :D) zkratka dobra. A jednotlive polozky, ktere byly treba drazsi a nebo nedostupne oproti konkurenci to nezmenily a myslim, ze ani do budoucna nezmeni. A cim vyssi cenovka vozu SA byla, tim to platilo v porovnani s konkurenci vic a vic. Koupit si L&K a RS bylo vyhodnejsi, nez nejaky socpaket a verim, ze tak to bude i u O4 (ano L&K uz formalne existovat u Octy nebude, no na vybave to nic nezmeni).
Kazdopadne k tem ergo sedackam. Priznam se, ze v Insignii a ani v Octavii 4 jsem je jeste nezkousel. Ale s tema z aktualni Astry uz zkusenost mam a teda za me velikanska slabota. To ze patri mezi nejlepsi v segmentu je opravdu subjektivni nazor. Masazni funkce byla spice veliky vtip (takove lechtadlo, prestoze necekam, ze u O4 to bude bomba v tomto segmentu). Kazdopadne bych byl rad, kdyby to aspon trochu neco delalo. Ze to neni jak v A8 a nebo S-Classe nikdo necekal, ale co predvedla Astra bylo hodne vtipne. Ergonomicnost nic moc. Nerikam, ze me z toho auta bolely zada, to vubec ne. Ale pri vetsi strece s tim autem jsem rozdil oproti zidlim z napriklad Superbu nepoznal. Subjektivne mi pripadly pro pater daleko pohodlnejsi sedacky z O3 RS, ktere maji vyborne bocni vedeni, ktere je dobre nejen pri agresivnejsi jizde v zatackach, ale podle me predevsim lepe zabranuje krouceni patere “do stran”. Pokud je zde nekdo lekar, tak mi moji terminologii odpusti. Tolik moje zkusenosti s ergo sedackama z nove Astry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Sabiza napsal:

Honzo, zcela upřímně... z 72 tisíc registrovaných aut v ČR u ŠA, bylo registrováno pouze 11 tisíc pro fyzické osoby. Bohužel SDA nenabízí filtrování dle provozovatele a zároveň typu (modelu), ale dá se očekávat, že většina z toho byla u Fabie, Scaly, atd. Těch nových O3 FL registrovaných do klasických českých rodin nebylo... většina lidí si koupí roční vůz, předváděčku nebo třeba auto z OL. 

 No a o tom to je. Tak jsem zapřemýšlel, co si asi vybere a koupí průměrná česká rodina, s průměrným příjmem a průměrnou hypotékou, průměrným počtem dětí atd., pokud bude mít na výběr z těchto tří možností: 

                                a) novou Octavii za cca 450.000,- a výše 

                                b) nový Hyundai i30 za cca 300.000 a výše

                                c)  ojetou Octavii za cca 300.000 a výše

Jako nápovědu si sám uvedu, že průměrně starý řidič, z průměrné české rodiny, z vysoka kašle na hafol nových asistenčních systémů a nechce přeplácet za něco s čím bude mít do budoucna jen potíže.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, DušanV napsal:

 No a o tom to je. Tak jsem zapřemýšlel, co si asi vybere a koupí průměrná česká rodina, s průměrným příjmem a průměrnou hypotékou, průměrným počtem dětí atd., pokud bude mít na výběr z těchto tří možností: 

                                a) novou Octavii za cca 450.000,- a výše 

                                b) nový Hyundai i30 za cca 300.000 a výše

                                c)  ojetou Octavii za cca 300.000 a výše

Jako nápovědu si sám uvedu, že průměrně starý řidič, z průměrné české rodiny, z vysoka kašle na hafol nových asistenčních systémů a nechce přeplácet za něco s čím bude mít do budoucna jen potíže.

i30 je dle mě spíš blíž ke Scale než k současné Octavii, ale budiž :)

Nicméně Bernhard Maier sedíc na Pentagonu nedělá cenotvorbu nových modelů na základě "průměrného čecha" že.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jen, že se tady mnozí bijeme v prsa ohledně ceny nové Octavie a kolik lidí si ji v novotě vlastně vůbec koupí ???

Člověk co neřeší peníze a potřebuje prostor, tak si koupí třeba Superba a průměrný čech co má starosti s uživením své rodiny že by šel do nové Octavie ?

Takže je to ergo auto koncipované na přání firemní klientely a její dostupnosti a potřebnosti?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není pravda. Mám kolem sebe mnoho znamých (včetně mě), kteří jsme měli O3 od novoty, jako soukromé osoby a máme zájem o O4. V mém případě jedině RS, ale znám v mém okolí určitě přes 10 lidí, kteří chtěji obyč a nebo Scout. A na tomto fóru to je určitě podobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v ČR budou fyzické osoby nepodnikající, co si koupí novou Octavii v naprosté minoritě z celkového objemu prodaných vozů, ať už nových nebo bazarových.

Mě osobně je líto za tak spotřební věc jako auto, ať je jakékoliv, dávat tolik peněz, ale to je každého věc ať si každý koupí co chce :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV Jenže cenotvorba Octavie a Superbu není dělána pro fyzické osoby. Registrace nových vozů jsou veřejně dostupné a každý, kdo si dá 1 a 1 dohromady, musí vědět, že ŠA prostě cílí na firemní klientelu, kterou má v ČR skvěle rozjetou. 

 

Jinak co se týče toho výběru, tak s tím nesouhlasím. Pokud má rodina 300 tisíc na auto, má mnoho možností a mnoho z těch možností je i přijatelných, protože auto nebude mít 160 tisíc km najeto a bude v pěkné výbavě. Na výběr je mnohem více: Hyundai i40, Toyota Auris, Opel Zafira, Opel Astra, Kia Carrens, Kia Ceed... dneska za tu cenu seženeš skvěle vybavenou Insignii. Ale prostě musíš chtít hledat a dát si práci s tím, aby sis ta auta vyzkoušel a vybral si, co Ti bude sedět nejvíce. Největší problém je, že drtivá většina čecháčků vidí jen kufr. Nic jiného. Já vlastně vůbec nechápu, jak jsem mohl s Insignií vlastně žít, protože ten kufr je tam mnohem menší než v Octavii. A kupodivu jsem přišel na to, že při každé návštěvě příbuzných s sebou nemusím tahat 300 nepotřebných věcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, iphonik4 napsal:

To není pravda. Mám kolem sebe mnoho znamých (včetně mě), kteří jsme měli O3 od novoty, jako soukromé osoby a máme zájem o O4. V mém případě jedině RS, ale znám v mém okolí určitě přes 10 lidí, kteří chtěji obyč a nebo Scout. A na tomto fóru to je určitě podobné.

 

Ano tomu se říká sociální bublina, okruh tvých známých a tohle fórum. Lidé s podobnými názory, zájmy a řekněme třeba i příjmy. :)

Na druhé straně je ale jiná sociální bublina lidí, která má zcela jiný nebo opačný názor, a ta může být klidně stejná nebo větší.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, iphonik4 napsal:

@Yogg: ano, to souhlasim. Ja reagoval na recnickou otazku “kolik lidi si to vubec od novoty koupi”. Tzn jakoby skoro neexistovali.

Dá se říct, že téměř neexistuje, viz. http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2019&mesic=10&kat=OA&vyb=vlas&upr=&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova 

 

 

před 4 minutami, bicista napsal:

osobne si myslim ze zacne byt octavia i na firemni klientelu pomerne draha a hodne obchodnich zastupcu bude muset presedlat do Scaly nebo se podivat do jine staje.

Zatím to ještě jde. Ta Octavia jde poskládat za 652 900 Kč s DPH. Do toho dostaneš 10% slevu, odečteš DPH a najednou je z toho 464 211 Kč. A to už je pro firmu přijatelná cena. ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...