Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Neboli posun ze 230k na 245k nastal při příchodu FL a poslední MR tehdy byla RS jen jako 245k. Takže vzhledem k OIV stagnace. Těch 206kW nebo jiná verze z Leonu (atd.) by se byla hodila. Bylo by to hned auto se skoro tři sta koňmi hybrid nehybrid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni takovou verzi neudělají - nedávno médii proběhlo, jak mají značky vypadat. Škoda levné vozy, Seat-sportovní ... Kdo chce nutně koncern zůstane mu Golf 8 GTi TCR, R nebo nová Cupra.
Je třeba si uvědomit, že i bez top verzí, el.verze, klasický HB byla Octa i v ,,nehezké 4oké verzi” párkrát mezi 10 nejprodávanějšími modely v Evropě. Vystačí si, jak je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, bouchy napsal:

Neboli posun ze 230k na 245k nastal při příchodu FL a poslední MR tehdy byla RS jen jako 245k.


2013 - 162kW

2015 - za priplatek 169kW provedeni s VAQ

2017 - standardni RS posileni na 169kW a silnejsi varianta na 180kW, stale dve verze lisici se i vybavou

2018 - odpadnuti slabsi varianty a zmena vybavy

 

Druha generace posilila o 15kW, treti take a v mezidobi jeste o dalsich 18kW. Cekat hned dalsi zmenu mne prijde trochu naivni. I s ohledem na situaci na trhu a v koncernu.

 

před 6 hodinami, Skodax napsal:

S poslední cenotvrobou ŠA jsem touto volbou musel jít i já u fleetu,

 

Kolik mate aut a jaky najezd na benzin? Ja jsem se mimo male firmy nebo management se zmenou na benzin nesetkal.

 

Podle me doplneni o mild hybrid nebude vyrazne drazsi. Oni to prodavat musi. Tak jak nekdo vymyslel v ramci "CSR" limity oxidu uhliciteho a naridil povinne TDI, tak mozna nekdo naridi v ramci korporatu toto.

 

Mimochodem, 2016 a 2017 byl pomer benzin : nafta cca 6 tis. ku 18 tis. Loni uz cca 10 ku 13 a letos to bude asi zcela vyrovnane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Skodax napsal:

S poslední cenotvrobou ŠA jsem touto volbou musel jít i já u fleetu,

A to je přesně to, co většina lidí nechápe. Oni si pod fleetem představí maximálně tak obchoďáky nebo zaměstnance, kteří najezdí 60 tisíc km ročně. S TSI začala ale i hromada firem, která dává auta do osobního využívání výše postaveným zaměstanancům (senioři v IT atd.)... Například u nás ve firmě, kde je cca. 450 firemních aut pro soukromé užívání, má TSI kolem 45 % zaměstnanců. Hlavně proto, že 1.5 TSI v manuálu nebo DSG je levnější než TDI a narvou do auta potom více výbavy. Nebo mají prostě možnost poskládat auto s DSG převodovkou (viz. Superb Style za 822 400 Kč s DPH).

 

U nás přesun na TSI byl hlavně z důvodu německých měst, kam čas od času jezdíme (centrála v Bonnu), iniciativě GoGreen a nárustem cen za posledních několik let... máme teď zažádáno o vyšší limity na auta, abychom mohli s ekologií ještě dál (v koncernu už to konečně jde), ale nikdo neví, kdy se to objeví a tak jsem fakt zvědavý, jak na tom bude cenově OIV s tím „naoko hybridem“...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, bojler napsal:

Kolik mate aut a jaky najezd na benzin? Ja jsem se mimo male firmy nebo management se zmenou na benzin nesetkal.

 

Podle me doplneni o mild hybrid nebude vyrazne drazsi. Oni to prodavat musi. Tak jak nekdo vymyslel v ramci "CSR" limity oxidu uhliciteho a naridil povinne TDI, tak mozna nekdo naridi v ramci korporatu toto.

 

Mimochodem, 2016 a 2017 byl pomer benzin : nafta cca 6 tis. ku 18 tis. Loni uz cca 10 ku 13 a letos to bude asi zcela vyrovnane.

40 aut a nájezd mezi 15- 40 tis ročně dle pozice. Auto je nástroj i bonus a nutná volba je ŠA. Motor si volí kdo chce jak chce, bez omezení (Jen cena)

Editováno: , autor: Skodax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, tušíte, nebo dokážete odhadnout (protože mi se to nedaří nikde najít, ani spekulace) jak bude fungovat e-tec? 
moc by mě to zajímalo, měl jsem teď půjčenou Hondu HR-V hybrid a bylo to moc zajímavé svezení... spalovací atmosférický 2.0 jako generátor pro elektromotor. Auto bez převodovky (přesněji s jedním pevným převodem) v nízkých a středních rychlostech buď jede na elektřinu, nebo se nechává elektromotor krmit tím spalovakem. Na dálnici se pak připojuje před ten staly převod nějak i ten spalovak... nevěřil jsem tomu ale bylo to fakt krásně svezení. A na to ze to auto je velké jako Kodiaq jsme jezdili za 5.2L

 

mimochodě čisté na elektřinu dokázala ujet tak 2km s lehkou nohou na plynu, při razatnejsim pokynu k akceleraci se zapnul spalovák

 

má ten e-tec fungovat podobně, umíte mi prosím popsat jak se má chovat? Nebo to bude jen jako passat či golf gte.

 

moc díky 

Editováno: , autor: Roman Kušnír
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e-tec je obyčejný mild hybrid, tedy žádná jízda na elektřinu a žádné e-CVT, jen přes startér-generátor krátkodobě pomáhá s akcelerací, dovede plachtit s vypnutým motorem a samozřejmě rekuperovat do baterie. Podobný systém používá Suzuki v malých autech, Mazda, Audi... https://www.auto.cz/nova-skoda-octavia-4-oficialne-prohledli-jsme-ji-nazivo-do-posledniho-detailu-bude-to-hit-131971

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pár postřehů z krátké prohlídky nové O IV.

Ty 17" kola Rotare jsou naživo u té černé barvy docela zoufalé, to ty Pulsary vypadají líp. U O IV bude asi hodně záležet na výběru velikosti a designu kol. 16" tedy budou nejspíš hodně smutné na pohled.

Čekal jsem podle fotek wow efekt, ale černá mě tedy naživo hlavně při pohledu zepředu neoslovila, a vlastně ani ta modrá a stříbrná z fotek co jsou v příspěvku výše. Zezadu je combi posunem vpřed. 

LED Matrix, no v podzemních garážích vypadají při pohledu na protilehlou zeď, že by mohly svítit pěkně. 

Tablet uprostřed palubní desky... No na pohled pěkný, ale za jízdy to nebude s ovládáním čehokoliv asi taková radost. 

Klíček k autu, designově hezký, hladký, ale až udělá bác na zem, či bude poškrábaný.. 

Vnitřní ambientní led osvětlení za mě lepší než v OIII, pásek je schovaný a neoslňuje. 

Dvouramený volant s otočnými ovladači - neurazí, oproti tříramenému není nějak zvlášť ošklivý.

Použité materiály, no dveře nic moc, palubní deska je lepší. 

Ovládání světel tlačítky, lepší mi připadá otočný ovladač, ale asi půjde o zvyk. 

No celkově mě po dnešní prohlídce OIV neurazila, ale ani nenadchla. 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mohu soudit z fotek:

Zadek sice moc škodovku nepřipomíná, ale docela se mi, až na ten nárazník, líbí, působí elegantně a jednoduše.
Předek se mi líbí čím dál méně, nesmyslně protažený, divně ohnutý, nízko posazený, maska ošklivá, světla divná..
Kola na fotkách děs - designově i velikostně.
Paradoxně jediná slušná barva vypadá bílá a to jejím favoritem nejsem. Černá aspoň čistě na fotce dost zklamala..

Jsem zvědav na reálný dojem, no souhlasím s tvrzením, že nadšení opadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Připadá mi trošku jako obézní auto, ale těším se na srovnání golfa a Ot na živo. Jsem zvědavý na místo pro pravé koleno po přesunutí displaye nahoru. Vždycky mě chytala křeč do nohy po delší jízdě ~4h. Postava 183cm. Do září si musím pořídit auto, takže budu mít tento rok na zkoumání značek VW group. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám dojem, že nás jen hezky namlsali fotkami povedených detailů interiéru, které pocitově dodaly autu hodnotný výraz, no v reálu každou další fotkou a poznatkem nabývám většího a většího přesvědčení, že půjde zase jen o drahou naleštěnou bídu.. [emoji20]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...