Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nic na tom není.Odpojíš svorkovnice,třeba šroubovákem lehce zapáčíš za plast cívky a stáhneš ji ze svíčky.Povolenou svíčku vytáhneš z hlavy třeba gumovou hadičkou za keramiku svíčky.

to BKY je nejaka nova seria motora pre fabiu alebo je to motor v inom aute ? lebo pokial viem tak 1,4 16V 55kW pre fabiu boli starsie AUA a novsie BBY.

Já mám taky Fabii 1.4 16V 55 kW rok 2005 a v TP mam napsáno typ motoru BKY.A žádná předělávka motoru se nikdy nekonala, mám jí od výroby.

  • 2 měsíce později...

Kódy motoru se měnily podle toho, jak přísnou emisní normu ten který motor plnil - fyzicky jsou skoro stejný, liší se v drobných detailech a v softu ŘJ. Cívky se ze svíček dají stáhnout opatrným páčením pomocí dvou plochých šroubováků "proti sobě" - použití jen jednoho hrozí odlomením vršku cívky vinou bočního namáhání tělesa cívky.

Ono to s těmy kódy a emisní normou není vždy tak úplně přesně,jak píše Ekkar.

AUA i BBY jsou podle dílenské příručky EURO 4.

Např.:

AUA má zapalovací trafo

BBY má na každé svíčce zapalovací cívku...atd.

  • 6 měsíců později...

Dnes mi po nastartování jelo auto asi 2 minuty na 3 valce  , na vag pouze chyba  17559  řada válců 1 nedasažena mez.......   , svíčky nevím jak dlouho tam jsou  , soused mi dal  BOSCH (s jedním jiskřičem)  a na obalu je FR7DC 0 242 235 xxx, .1. budou mi tam pasovat?

2. Nebo je prý možné že jsou staré "zapalovací" kabely (prý uhlíkové)     Motor 1.4 55kw 16V  AUA 160000km

Motor má kolísavý zvuk(netuším co tam může hučet- mé auto si hraje na TDI  ), po zvýšení otáček  tam v pozadí něco  píská začalo to  po sundání alternátoru(nedobíjel )  a opětovném nasazení ,   ale otáčky když to jede na všechny válce  normál 900 ot./min volnoběh 

 

jaké jsou podmínky pro výměnu svíček ( počítam že studený motor) 

 

EDIT na měřených hodnotách to ukazuje  v skupině  vynechání zapálení směsi  : " formát není k dispozici"

Upraveno od George_rider

Prvně určitě vyměn svíčky. Origo jsou tříelektrodové. Přehod je a uvidíš co na to motor. Motor může být teplý na výměnu svíček,jdou líp povolit. Kabely zatím neměn.

  • 11 měsíců později...
  • 5 měsíců později...

Postupně mi zase začala odcházet zapalovací soustava, nejdříve se poroučelo trafo - to jsem vyměnil a chvíli byl pokoj a pak kabel na 4 a 2 válci, komplet kabely jsem měnil před 5 lety. Mám v plánu udělat to zase komplet, neboť se zdá, že jsou ty současné na konci životnosti a další na výměnu již nemám.

Teď otázka ke svíčkám, když jsem potom co to jelo na tři válce a diagnostika ukázala, vynechání zápalu na 2 válci odpojil zapalovací kabely od svíček, tak až na druhý válec sic! plavaly fajfky komplet v oleji. Podotýkám, že jsem tak činil u studeného motoru. Je toto normální? Předpokládám, že ne. Co by to mohlo značit, auto totiž jinak jelo po výměně vadného kabelu normálně. Dík za postřehy a rady.

  • 3 měsíce později...

Pro vymenu svicek je potreba klic dlouhy min 25 cm a externi prumier kolem 21 mm.

Vog

 

 

Dneska jsem kupoval nové svíčky i s klíčem ale ejhle pruměr 19mm ne 21 zítra jdu klíč vracet :-)

on myslel vnější průměr, ale asi jsem nepochopil vtip :-)

Vnější průměr ? To je snad relativní u každého klíče každé značky je to jiné záleží na tlouštce stěny

pokud je to víc, tak se do tý "šachty" nedostaneš - takhle jsem na základě svých zkušeností s výměnou svíček předchozí příspěvek pochopil. Ten nástavec musí být opravdu hodně dlouhý a pokud začneš improvizovat, tak se vnější průměr může stát limitujícím faktorem.

Dneska vyměněny svíčky místo svíček brisk které tam byli jsou tam bosch. Brisk měli sice tři elektrody a bosch jen dvě ale po nastartování citelný rozdíl v běhu a plynulosti když byl motor studený ještě zbíva otestovat v delší jízdě pro jistotu sebou budu mít ty staré očištěné a klíč na svíčky  :-) Vždycky na všech benzínkách v okolí měli přívěšky fabia na klíče ale ted nikde žádnej takže dneska vlastní výroba :-)

 

post-92456-0-08983600-1424109700_thumb.j

Jéé, klíč se žárovičkou, to jsem také kdysi míval:-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.