Zdenek Pastorek Vloženo 8. Únor 2018 Sdílet Vloženo 8. Únor 2018 (editace) Jeden rozdíl vidím -práva fotka je víc nakřivo po směru hodinových ručiček od té levé. Editováno: 8. Únor 2018, autor: Zdenek Pastorek Edit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stenliq Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Dnes jsem dával do servisu O3 2017 s ledkama, svítily na potkávačky při zatížení cca 10 metrů před auto. Prý známá věc - uvidíme, jak vyřeší. A perlička k tomu - LED přední světlomety s AFS vlastně AFS vůbec nemají - jedná se pouze o "chybný popisek" v konfigurátoru a všech reklamních materiálech. Takže vcelku "pokrok" proti xenonům v předchozí generaci, kde AFS fungovalo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 I přes absenci AFS osvítí statické přídavné LED světlo daleko více prostoru oproti bi-xenonům s AFS. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jojo91 Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 LukasCBR: Muzu potvrdit 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalRr Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Známá věc Je fakt zajímavé jak se AS k určitým problémům staví rozdílně. Když jsem včera před technikem zmínil problém se sklopením světel po zatížení, že pak to svítí absolutně do země a já nevidím vůbec nic, tak se jen zeptal jestli po odlehčení se to zase vrátilo. Jak jsem řekl, že ano, tak povídá - tak to máte v pořádku, tak to má být (nečekal jsem od tohoto servisu zázrak, ale tohle mě pobavilo) Jestli to někomu vyřeší v Praze dejte prosím echo co to bylo za AS, předem díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stenliq Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Což jasně, i bez AFS svítí dobře - tedy pokud jsou správně naklopená, což je koukám těžká alchymie, na kterou ještě nepřišli. Blbé ale je, že to Škodovka inzeruje ve všech materiálech i v konfigurátoru a nakonec to tam není. Pak holt přichází trochu zklamání. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Nevím zda si to pamatuji správně, ale neříkalo že u LED AFS je, ale není to natáčení paraboly/čočky, ale že je to dělané pomocí rozsvěcení modulů? Nebo ani to není pravda a prostě se neděje nic? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Je to rozsvěcení modulů, alespoň u mne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stenliq Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Na Kodiaqovi nebo O3? Na O3 podle slov přijímacího technika AFS není vůbec. Nepřišlo mi, že by se tok a kužel světla jakkoli měnil při naklopení volantu. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
2kan Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 (editace) AFS může a nemusí mít nic společného s naklápěním světel... Ta nejlepší verze světel by to měla umět, ale O3 to neumí... Ale AFS to samozřejmě má.. Světla mají několik režimů... Město, Dálnice, Okreska... Světla svítí tak široce, že naklápění není potřeba :-) Editováno: 28. Únor 2018, autor: 2kan 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stenliq Vloženo 28. Únor 2018 Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Jasně, tou absencí AFS jsem myslel i to, že se pocitově nemění ani rozsvěcení/zhasínání modulů, jako je na obrázku, který tu někde koluje (static bending). Uvidím, co mi k tomu řeknou při předání. Přinejhorším přidělám na blatník gopro a zkusím se projet po okresce, to by asi mělo něco ukázat. Každopádně včerejší cesta z Chýnova na D3 byla hrozná, protože to svítilo 10 metrů před auto a veškerý široký kužel byl pryč. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 1. Březen 2018 Sdílet Vloženo 1. Březen 2018 Nějak se v tom začínám ztrácet. 1) Xenon dokáže natáčet světelný kužel - umí něco podobného LED? (tzn. zatočím volantem a u xenonu v zatáčce vidím, jak se mi hnou světla). Jak je to řešeno u LED? Rozsvítí se nějaký modul navíc? 2) U xenonu v automatickém dálkovém režimu protijedoucí auto vyblokuje nějaká pohyblivá clonka (nebo co:-) Dokáží LED vyblokovat auto co jede v protisměru? Nebo jak to je řešeno? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 1. Březen 2018 Sdílet Vloženo 1. Březen 2018 ad2) To Octavia neuměla nikdy, ani s Xeony ani s LED 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 1. Březen 2018 Sdílet Vloženo 1. Březen 2018 (editace) díky kluci Editováno: 1. Březen 2018, autor: Martin Bednář Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Habi001 Vloženo 1. Březen 2018 Sdílet Vloženo 1. Březen 2018 (editace) https://forum.skodahome.cz/topic/138761-led-světla/?do=findComment&comment=2228289 tady si myslím, je to už jasná. Naklápění světel s AFS nemá nic společného. naklápěná je automatická nivelace, která naklopí světlo podle zatížení vozu, tak aby neoslňovalo protijedoucí vozy. @stenlig občas by si to chtělo ověřit fakta, než napíšeš nesmysl. Editováno: 1. Březen 2018, autor: Habi001 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stenliq Vloženo 5. Březen 2018 Sdílet Vloženo 5. Březen 2018 Velice se omlouvám zdejšímu osazenstvu, že jsem si nenastudoval veškeré možné informace a věřil přijímacímu technikovi z autorizovaného servisu, kterého jsem považoval za odborníka. Pokud jsem někoho urazil svojí naivitou a hloupostí, omlouvám se ještě nadvakráte. Každopádně u světel bylo provedeno "znovunastavení nuly". Výsledkem je, že pokud jedu sám, svítí potkávačky na přijatelnou vzdálenost. Bohužel při jízdě v pěti lidech jsou opět přehnaně sklopeny a svítí kousek před auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Habi001 Vloženo 5. Březen 2018 Sdílet Vloženo 5. Březen 2018 @stenliq, jeď do jiného servisu, jiná rada už není Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 V 5. 3. 2018 na 10:09, stenliq napsal: Velice se Každopádně u světel bylo provedeno "znovunastavení nuly". Výsledkem je, že pokud jedu sám, svítí potkávačky na přijatelnou vzdálenost. Bohužel při jízdě v pěti lidech jsou opět přehnaně sklopeny a svítí kousek před auto. Tak si při jízdě v 5. lidech budeš muset sv. kužel přizvednout imbusem. Holt Top světlomety za 25 000.Kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 zajímavý článek https://www.autorevue.cz/studie-ukazala-ze-moderni-led-svetla-mohou-byt-nebezpecna-sviti-az-moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 S tím souhlasím. S xenony problém nemám, ale některá LED světla hodně oslňují. Nejvíc mi vadí LED od BMW. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 Souhlasím, full LED dovedou být pěkně nepříjemné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 (editace) Já bych to tak dramaticky rozhodně neviděl, několik důvodů. Zejména toto zcela stejné zde již jednou bylo, a to když nastupovaly xenony (HID), což většina z vás dle věku pamatovat pořádně nemůže, byl to konec osmdesátých/počátek devadesátých let, stejné nářky, stejné "objektivní" testy, stejné výhrady Dále, ta zmíněná studie (citovaná na tom českém auto bulváru) není vlastně vůbec žádná skutečná studie (tak jak jí obvykle chápeme), ale víceméně jen průzkum mezi nějakými respondenty, a to kdovíjak vybranými. Přesně takto, možná hůře se plebs vyjadřoval ke xenonům, když nastoupily. A to chudáci netušili, že se mezi nezodpovědnými idioty (a občas i místně příslušnými) o nějakou dobu později začnou šířit naprosto šílené, tzv. HID kity. V převážné většině se jedná o nezvyk na extrémně bílé a ostře ohraničené světlo, které může při stejných podmínkách osvětlení subjektivně působit jako oslňující, ačkoliv tomu tak není. Vývoj takového osvětlení prochází tak náročným výzkumem a testy, že to ani možné není. To je fakt k smíchu... A poslední, víceméně rýpnutí, kterému neodolám se týká, že u xenonů vždy nejvíce řvali ti, kteří je sami neměli, ať už měli důvody různé... To se ale týká v podstatě jakékoliv jiné podobné výbavy... Je tomu tak i u full LED ? To je můj názor. Doplnění - to byl názor k LED světlům, ne k různým asistentů přepínání světel, byť některé systémy (např. LED Matrix) jsou na principu právě LED svícení Editováno: 27. Březen 2018, autor: omicron Doplnění dole 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 Souhlasím. Ptát se někoho, kdo tyto světla nemá, protože na ně nemá je principiální blbost. U světel se má dělat exaktní měření a ku po divu je světlo dobře měřitelné. S matrixama jsem nikdy nejel. Ale párkrát jelo auto s matrixama proti mě. Byl jsem naprosto v údivu všude okolo od jeho nasvícení nádherně viděl a na mě od jeho auta mířil tmavý kužel stínu, takže mi nic neoslňovalo ani v nejmenším. Jen jsem žasnul a těším se, až se to možná dostane za 11 let do mého vozu :-) Imho specielně OIII nemůže potkávačka nikoho oslňovat. Páč to svítí do země jak vožralej horník. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 Nástup xenonů v roce 1990 byl odlišný v tom, že tehdejší xenon představoval hloupý potkávací projektor, který si evidentně i tak vyžádal zpřísnění legislativy. Moderní full LED světlomet se může skládat z až tisíce různě se rozsvěcujících diod/segmentů dle uvážení kamery a softwaru, který nemůže být bezchybný (čímž netvrdím, že vám Matrix LED za standardních okolností pokaždé vypálí zrak). Určitě bych tedy problematiku neshazoval tím, že plebs si zvykne. OIII mě fakt ještě neoslnila. Akorát brutálním způsobem Kodiaq, snad to bylo hloupostí řidiče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 V čem prosím byl nástup xenonů odlišný od LED (že by příznivěji ?), když to byl hloupý projektor, závislý na hloupém řidiči? Některé instalace byly tehdy ještě bez autonivelace... Naopak díky té kameře a inteligenci jsou LED daleko bezpečnější než xenony, stačí se někdy projet proti individuu s HID kitem... Ještě bych dodal, že auto s Matrix LED nikoho z principu oslnit nemůže, ale samozřejmě za nějakých běžných podmínek. Výjimky existují, ale to i pro normální ruční přepínání. Mnohokrát více mě oslní debil s HID kitem, nebo ignorantem, který se domnívá, že dálky vydržím, a často také "auty bez řidiče", jehož posádka ani netuší, že existuje něco jako potkávací světlo. Tzn. statisticky je to nezajímavé, a klidně to shazuji, s tím, že "si plebs zvykne", vraťme s k tomu klidně o pár let později. Já např. jezdím s trvale nastavenou přepínací automatikou svých full LED, případů že bych někoho oslnil je významně méně, než když to zapomenu či nestihnu přepnout ručně. Významně natolik, že automatice zcela věřím. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.