Prosinec 3, 20159 r mp390: právě, že když svítí LED (denní), tak by přístroje svítit neměly (ve dne přece není důvod), viz: ■ Pokud svítí obrysová, potkávací nebo dálková světla, svítí také osvětlení přístrojů. Intenzita osvětlení přístrojů se automaticky průběžně nastavuje podle okolního osvětlení. Nastavení celkové intenzity osvětlení přístrojů je možné provést v infotainmentu » návod k obsluze infotainmentu, kapitola CAR - Nastavení vozidla.
Prosinec 3, 20159 r Jenže mp390 má zřejmě pravdu. Sice to postrádá logiku, ale i když za dne svítí jenom LED světla, tak jsou i přístroje i ručičky opravdu nasvícené. To, že svítí pouze samotné ručičky a ne přístroje, jsem pozoroval, když jsem nastartoval za šera. Nejdřív se venku zapnula pouze LED světla a na přístrojovce svítily jenom ručičky, pak se po chvíli rozsvítila i potkávací světla a rozzářily se všechny budíky. Tolik zkušenost ze dneška.
Prosinec 3, 20159 r Jezdím se světly v režimu AUTO a pokud mám zapnuté denní svícení, tak mi auto samo reguluje jas budíků - když jedu proti slunci, tak mi je rozsvítí a pokud jedu ve stínu, tak mi je zeslabí a svítí jen ručičky. Pokud svítím potkávacími světly, auto svítí podle nastavené hodnoty v infotainmentu, v mém případě na maximum.
Prosinec 3, 20159 r Je to jak psal mp390. Budíky mi svítí pořád. Snížení úrovně podsvícení budíku až tak, že svítí jen ručičky, je upozornění pro řidiče, že je venku tma a nesvítí.
Prosinec 4, 20159 r Ok. Kdyz jsme ale onehdy resili indikaci zaplych potkavacek, shodli jsme se na tom, ze kdyz sviti budiky, sviti potkavacky. Jde hlavne o rezim Auto a prepinani diky EasyLight/RainLight. Tim padem jedina 100% indikace, je rozsvitit si svetla rucne "natvrdo"...
Prosinec 4, 20159 r Jde o to, že mohli jako v každém normálním autě udělat kontrolku pro potkávací světla v přístrojovém štítu.
Prosinec 5, 20159 r Presne tak. Ja mam posez nastaveny tak, za zrovna na ten prepinac pres volant nevidim a musim se doslova sehnout, abych ma nej videl. Ale tak uz jsem si zvyknul, ze uplne doprava jsou potkavacky a 2 pozice zpet Auto. Vetsinou to mam stejne na Auto, ale minule kdyz snezilo, jsem to radsi prehodil na potkavacky rucne...
Prosinec 5, 20159 r Kontrolku zapnutych svetel nema uz ani muj Superb. A uprimne, je mi to fuk - mam svetelnej senzor a ten to spolehlive resi za me.
Prosinec 5, 20159 r Jsem asi staromodní, ale rád mám přehled o mém autě a tohle mě celkem štve, jak psal epo, posez mám takový, že a ovladač světel nevidím, například Octavia má ten ovladač celkem pěkně umístěný, že jde na něj dobře vidět, ale Fabia ho má u levého kolena, takže na něj špatně vidím a co se týče kontrolky, tak už s mi stalo, že byly podmínky, pro to aby auto svítilo a teď ověřovat jestli svítím nebo ne...ne vždy se spoléhám na systémy svého auta, proto bych ocenil, kdyby se mi světla rozsvěcely automaticky při zapnutí stěračů. Bohužel senzor deště nemám.
Prosinec 5, 20159 r Ja sice mam oba senzory, ale souhlas s Los pakos. Alfa treba mela spinac potkavacek na pacce blinkru a kontrolku mezi budiky. No dneska jsem si uz ten ovladac ve Fabce dostatecne nahmatal - za mlhou, ktera by se dala krajet, lezi Drazdany ;-)
Prosinec 5, 20159 r Nechápu tuhle vaši obsesi. Světla nastavit na auto a víc neřešit. Auto si je řídí samo. Pokud je i dešťový senzor, tak za deště samo rozsvítí. Pokud je mlha, stačí zatáhnout, rozsvítit mlhovky a přitom se hned automaticky rozsvítí potkávačky.
Prosinec 6, 20159 r Co je na tom divneho chtit vedet, cim zrovna svitim? Minuly vikend zaclo snezit a nebyl jsem si jisty, jestli stale svitim dennimi nebo se uz preply potkavacky. Nebyla takova tma, abych to vepredu poznal. Chtel jsem ale svitit i vzadu, tak jsem to radsi z Auto prepnul rucne. Puvodne jsem myslel, ze to poznam podle rozsvicenych budiku, ale rekli jste mi, ze to tak nefunguje. Navic v mem pripade je ten prepinac jakoby schovany za volantem a jak na to jeste nejsem zvykly, tak ho tam musim lovit a pomalu se sehnout, kdyz ho chci prepnout. Za jizdy mi to moc nevyhovuje. Vcera jsem se ale celkem naprepinal mlhovek, jak se stridaly useky mlhy a bez mlhy, takze postupne si na to snad zvyknu, resp. ve vetsine pripadu poloha Auto a senzory si to ohlidaji...
Prosinec 6, 20159 r Autor Přesně tak, proto jsem tohle téma založil. Mám jen světelný senzor a ten nemá v info nastavení. Takže si žije svým životem a přes léto i inteligentně. Teď mlhy a mrholení a na Auto si klidně zhasne. To jsou ty stavy o kterých bych rád věděl s tou signálkou, v budíkách. Tohle šetření fakt nechápu. Sice to směrnice EHK připouští signálku nemít ale v kombinaci s nějakým automatem za který nikdo nenese odpovědnost a je jasně nasměrována na řidiče. Hledat potom 8 různých způsobů jak a kam se koukat je sice pěkné ale ne každému to vyhovuje protože to není jasná 100% indikace. Tak mi to připomíná 120L kde ve štítě byla ikona, vše zapojeno a jen tam nebyla žárovka. V tomto ročním období je lépe zapnout natrvalo. Tady zase někdo měl inteligenci a při opuštění vozidla světla zhasnou a nevybíjí baterku. U F1 auto pípe jak o život. Asi ale takhle šetří i jiní výrobci. Podle toho na silnici to tak vypadá. Všichni na Auto a už se nestarají. Nesvítí pak i v tunelu.
Červenec 14, 20178 r začal som túte tému aj na briskoda.net, no moja angličtina cez translator je slabá a je otázne, či ma niekto pochopí. tak to skúsim aj tu o čo ide? F3 nemá žiadnu indikáciu zapnutia parkovacích/stretávacích svetiel na budíkoch (Maxidot). jediná kontrola je pohľad na vypínač svetiel - ktorý je dosť utopený dole oproti Rapid-u, alebo v mojom prípade pohľad na panel kúrenia - navyše biela je lepšie viditeľná ako zelená. budíky som mal rozobraté už párkrát, písal som o tom v svojej téme pri zmene podsvietenia interiéru - na podkladovej fólii sa nachádza priestor pre kontrolku - na plošnom spoji je predpríprava - na plošnom spoji chýba LED dióda - na plošnom spoji chýba "prepoj" v podobe rezistora Ak som správne dedukoval, hodnota rezistora je 100 ohm (označenie SMD 1000). polaritu (orientáciu) som sa snažil premeriavať meracím prístrojom, viac obrázky nižšie vrátane mojich nákresov čo som už skúsil: - pripájkoval som LED diódu - polaritu hádam správne - nezohnal som 100 ohm rezistor, tak som použil 120 ohm čo ma zaráža: - prepínač svetiel je podľa schém prepojený na BCM jednotku - teda nie priamo na budíky - ako získať signál zo spínača - cez BCM jednotku - do budíkov - ak to ide cez BCM jednotku, a mám osadenú LED diódu, kde v kódovaní to povoliť? nebránim sa aktívnej diskusii, kľudne ak sa niekto nájde, nech moje tvrdenia a zistenia vyvráti. nechám sa poučiť a verím, že spolu to dotiahneme do konca ak sa budem nudiť, môžem sadnúť do auta a opäť budíky rozobrať prikladám ešte nejaké fotky. ide hlavne o spodný rad, kde sú kontrolky edit: tak na briskode mal chalan dobrú pripomienku, ktorú som prehliadol - odsledovať opačnú stranu - cesta plošného spoja smerom hore... Citovat Follow the track I've marked, through the via-hole arrowed, and see where it goes to next. If it goes straight to a pin of a large IC, you can probably conclude that the BCM and Instruments module are not sharing (via CAN) the necessary information about the (dipped beam) lights being switched on. If the track goes to another omitted component (e.g. a transistor), you may be able to get things working by fitting that device. Upraveno Leden 12Led 12 od wirer nová poznámka z briskoda
Červenec 17, 20178 r prekreslil/prekopíroval a spojil som schému komplet budíkov (združené prístroje) takto podľa pohľadu to vyzerá presne ako som spomínal vyššie - všetko riadi BCM jednotka cez CANL-K a CANH-K. z briskoda ďalší poznatok: Citovat I would have expected some extra device (FET) to need to be added as well. Although some micro controllers can source enough current to drive LEDS they can't source enough for lots of LEDs. It could be a multiple driver package, too. voľný preklad - dostatok prúdu (príp. napätia), ale možno nedostatok výstupných pinov pre rozsvietenie ďalšej LED kontrolky. no moc múdry z toho nie som teoreticky to viem-e urobiť na "prasáka". ale chcelo by to elegantnejšie riešenie. no nič, skúsim tú schému aj s popiskami hodiť večer i na briskoda a uvidíme, či niekoho niečo ešte napadne. zatiaľ to asi nikoho netrápilo Upraveno Leden 12Led 12 od wirer
Červenec 17, 20178 r Oceňuji tvou snahu. Tuto kontrolku bych na přístrojovce také velmi ocenil. Napadla mě ještě jedna věc - co napsat přímo do ŠA? Zkusit najít několik adres a tam dotaz, jak to zprovoznit, napsat - třeba někdo odpoví. (Kdysi dávno jsem dostal za úkol vytisknout barevně co nejpřesnější americkou vlajku. Než hledat všude možně po internetu, tak jsem si našel adresy asi 5 různých úřadů v Americe - federální tiskárny a podobně - a napsal jim. Světe div se, po pár dnech mi jeden úřad odpověděl, a poslal přesné označení barev v Pantone. Takže někdy je možná nejlepší jít tou nejméně očekávanou cestou ) Každopádně doufám, že se vše podaří úspěšně dotáhnout. Upraveno Červenec 17, 20178 r od zby
Červenec 17, 20178 r Ano, napisat mozem/mozme. Ale: - ako vysvetlis, ze si v zaruke rozobral auto, zistoval ci tam je na to ikona ci LED? - kolko bude vyhovoriek ze sa to neda? - aka bude cena v pripade, ak to Skoda dorobi? - niekto tu uz pisal, ze Skoda dava ruky od podobnych veci ruky prec Tade asi cesta nepovedie. No ak chces, skusit napisat mozes
Září 2, 20178 r tak som sa opäť odhodlal...jeden medzipokus asi 2-4 týždne dozadu nevyšiel, tak dnes opäť... ale, mám problém, s ktorým si neviem rady: - funguje - pri ručnom prepnutí prepínača svetiel do polohy stretávacie svetlá - kontrolku dokážem rozsvietiť - nefunguje - AUTO režim pri mojom zapojení nevie pracovať s aktuálnym stavom rozsvietených svetiel - teda kontrolka svieti stále bez ohľadu na to, či svetlá svietia alebo nie možno len robím chybu v tom, kde to mám napojené. budem prechádzať opäť schémy, či na niečo neprídem. btw, farba kontrolky môže byť? Upraveno Leden 12Led 12 od wirer
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.