Přejít na obsah

Držák kol v zavazadlovém prostoru.


Martin Rušaj

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni. Uvažuji, jak vyřešit převážení dvou kol ve Fabii combi MC. Protože tažné zařízení asi mít nebudu (není v nabídce) a přečetl jsem si, že nabízejí do zavazadlového prostoru nějaké držáky na kola. Jenže nevím, jestli se dají dodělat a jestli se to vyplatí. Nechce se mi dávat kola na střechu. Tak jestli máte nějaké zkušeností, tak se s tím. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 19. 7. 2017 na 11:54, epo napsal:

Jenze F3 neni Room :-)

Asi jo, nejak by se to narvalo - jak Dederoni trabose. Za predpokladu, ze se bavime o 26" mtb a spis mensim ramu...

Dík za odpovědi. Kfyby byli další zkušeností, tak budu moc rád. Teď jsem přijel z dovči a kámoš, který jel s Fabkou 2 kombikem, tak jsme mi tam do kufru namrskali 2 horáky a 1 elektrokolo. Plus bagáž! Dobrý výkon. Tak doufám, že do mé se to tsky vleze. Ale asi investuji do tažnėho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem to vzdal, stěží jsem tam dostal manželky 26", povolit sedlo kvůli nízké střeše a sklopeným opěradlům. Nevýhoda hodně šikmá záď zase pro řídítka. V Roomsteru jsem vyhodil dvě zadní sedačky a bez problémů vedle sebe s mojí 29" a že má široká řídítka. Koupil jsem nosič na střechu a je klid. Spotřeba trochu stoupne, ale stejně bych musel řešit rakev kvůli bagáži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušel jsem všechno možný a za mě je jediná správná cesta nosič na tažný ;)

Převoz v autě je největší oser s nakládáním a vykládáním kol, kdy se ještě musí kola částečně rozebrat. Je z toho bordel v autě a přijdeš o zadní sedačky a o hodně místa v kufru.

Na střechu se kola blbě dávají a i nasazení samotných nosičů trvá dýl. Má to největší vliv na jízdní vlastnosti, nejvíc to zvyšuje spotřebu a člověk musí neustále dávat bacha na stromy, podjezdy atd.

Pokud někdo nemá a nechce tažné, tak je podle mě nejlepší alternativa nosič na páté dveře. Na něm se mi ale nelíbí, že se montuje na auto v místech, která pro to nejsou určená, hrozí poškození laku a jeho schopnost držet na místě při dynamičtější jízdě je diskutabilní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, nosič na tažné je nejlepší varianta. Když jsem teď malém nenacpal kolo bez předního kola do FIII, začal jsem o něm pomalu uvažovat.

 

Další významné plus nosiče na tažné je ten, že vydrží navždy a dá se použit na jakékoli auto s tažným, kdežto příčníky na střechu můžeš při změně auta akorát tak vyhodit...

 

Jenže nosič má tažné má i dost nevýhod:

1) je to nejdražší možné řešení (je třeba připočíst cenu tažného)

2) když ho naložíš těžšími koly, tak taky zvyšuje spotřebu a má vliv na jízdní vlastnosti

3) není skladný, musíš mít na něj prostor

4) znefunkční parkovací senzory

5) s delším autem pak hůř zaparkuješ

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
před 4 minutami, McMatej napsal:

Když on je to jen takový funkční prototyp, nic čím bych se chtěl chlubit. Ve středu nápad, že v pátek pojedeme a nejsnažší a nejrychlejší řešení z toho co "dům dal". :-) Dobře, zítra něco nafotím a pošlu.

Dík. Takové nápady jsou většinou nejlepší.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám pár obrázků pro inspiraci. Jen s vyndanými sedáky, opěradla jsem tam na focení nechal, při přepravě kola se samozřejmě vyndavají i opěradla. Teď nevím jestli se 26 palcové kolo na výšku vešlo na držák položený na sklopených zadních opěradlech, asi ne. Zítra to zkusím a přidám i fotky s kolem.

Takže 1. varianta bylo prosté prkno se dvěma páry tesařských úhelníků. Problém byl, že 29 palcové kolo je dlouhé, úhelníky musí být hodně na kraji prkna a prkno se překlápělo a sklouzávalo do prostoru před přední sedadla. To jsem vyřešil 1. upgradem -2 x 1/2 okenního závěsu na obou krajích spodní strany prkna. Čepy závěsu se zasunou do ok pro upěvnění sedadel. Prkno teď drží spolehlivě na svém místě, ale špatně se do ok nasazuje. Mám v plánu 2. upgrade - 2 x podélný držák zaháknutý za oko pod opěradlem.

Za zadní kolo jsou kola pro jistotu přivázána gumovým pawoukem :-) k držákům na zadní straně kufru.

IMG_20170930_183617.jpg

IMG_20170930_183730.jpg

IMG_20170930_183831.jpg

IMG_20170930_184355.jpg

IMG_20170930_184332.jpg

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem se konečně dostal k vyfocení kola v autě. Dřív nebyl čas, nebo chuť, nebo oboje. Nevím co je na nich zajímavého - kolo v autě. :-) Jen jedno kolo, druhé jsem a ) neměl, a za b), opěradlo za spolujezdcem se špatně vyndavá, musí se odšroubovat uchycení prostředního bezpečnostního pásu.

IMG_20171019_162136.jpg

IMG_20171019_162147.jpg

IMG_20171019_162403.jpg

IMG_20171019_162501.jpg

IMG_20171019_162530.jpg

IMG_20171019_162709.jpg

IMG_20171019_162949.jpg

IMG_20171019_163045.jpg

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...