Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dnes mi jeden kamos tvrdil, ze vo fabke si riadiaca jednotka dlhodobo uchováva rozne udaje, ktore odzrkadluju styl soferovania vodica. Na zaklade dlhodobeho pozorovania potom podla tychto udajov nastavuje jazdne vlastnosti auta.

Napriklad ked si nejaky dedo sadne do fabie a prejazdi na nej napr. 10000km tak ze vobec nevytaca do otacok a maximalne jazdi 80 km/h, potom si jednotka na zaklade tohoto jazdenia nastavy parametre napr. uspornej jazdi a pri zrychlovani nenecha zrychlovat prudko motor....

Co je na tomto pravdy?

Podla mna je to totalna blbost....

Vloženo

Pravda to je, obecně si jednotky uchovávaj styl jízdy posledních cca 50km. Si vem, když jezdíš celý den po městě a pak vezmeš auto na dálnici, že není tak pružné jako kdyby si jel po dálnici pořád.

Ale teuhle paměť maj jednotky od cca roku 1985 to není žádná horká novinka :-)

Vloženo

Ř.J si uchovávají adaptační hodnoty pro nastavení klapky,bohatosti směsi,tak krátké,ale i dlouhé adaptační hodnoty.Po odpojení akumulátoru se tyto hodnoty ztratí a znova se načítají.Auto se může chovat po tento čas trocha divně,ale stabilizuje se.Proto by se neměla odpojovat baterie,třeba.

Takže ,pokud si ji naučíš jezdit líně,tak taky tak jezdit bude.Potom ji pujč nějakému dravci a on Ti ji zase naučí jezdit normálně.Nebo smazat na diagnostice adaptace a znova nastavit....

Vloženo
Ř.J si uchovávají adaptační hodnoty pro nastavení klapky,bohatosti směsi,tak krátké,ale i dlouhé adaptační hodnoty.Po odpojení akumulátoru se tyto hodnoty ztratí a znova se načítají.Auto se může chovat po tento čas trocha divně,ale stabilizuje se.Proto by se neměla odpojovat baterie,třeba.

Takže ,pokud si ji naučíš jezdit líně,tak taky tak jezdit bude.Potom ji pujč nějakému dravci a on Ti ji zase naučí jezdit normálně.Nebo smazat na diagnostice adaptace a znova nastavit....

Teda ak ju mam lenivu, tak asi kolko kilometrov treba na nej naslapat agresivnejsie aby sa zobudila?

Vloženo

Ono to neni az tak uplne presne. RJ ma nekolik map, mezi kterymi prepina podle stylu jizdy. Styl jizdy si RJ pamatuje za poslednich 50 km, kterym se prizpusobuje a voli nejvhodnejsi mapu. Neni to az tak uplne, ze by fuzzy logika nastavovala detailni parametry, ale jisty druh prizpusobovani tam je.

  • o 4 roky později...
Vloženo

Co vše do souhrnu adaptačních hodnot patří? Je tam nastavení škrtící klapky, EGR ventilu a co vše dalšího? Jak je lze vymazat? Odmontováním baterie na min 30min nebo jde to i přes Vag?

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Obecně lze říct, že ŘJ si hlídá hodnoty všech čidel i akčních členů a adaptuje se na ně. Čím novější ŘJ tím to má promokanější. Odpojením baterky adaptivní hodnoty neodstraníš. To možná platilo na prvních Favoritech. Adaptivní hodnoty se dá nejefektivněji odstranit ve Vagu. Kdyby jsi je nenastavil, tak se to časem nastaví samo. Podotýkám, že se nejedná o jednotky kilometrů ale desítky popř. stovky. Záleží, jak se s tím autem jezdí. Pokud někdo jezdí dlouhodobě s autem "lanza" nebo jak závodník, nemá na adaptivní hodnoty žádný vliv. (Bavíme-li se o Fábiích) Adaptivní hodnoty se přizpůsobují stavu motoru ne stylu jízdy.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...