Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Auto po výměně škrtící klapky bylo ok do dalšího natankování, po něm po ujetí cca 5 kilometrů se závada opakuje. Takže auto znovu na garanci, jsem zvědavý s čím přijdou teď. 

Teda je dost divný, že se ti to stává takhle po návštěvě BČS, ale to asi bude jen náhoda. Sem teda taky zvědavej.

Nejspíš to bude jen náhoda, byla to znovu BČS, ale v jiném městě. 

Každopádně poprvé to byla škrtící klapka, když ji vyměnili vse bylo ok. Teď to probíhá téměř stejně a maxidot zobrazuje stejné závady, takže škrtící klapka bude nejspíš zase zničená, ale je potřeba zjistit co tu klapkou teda ničí. Zajímalo by mě jaké jsou varianty, když se to stane vždy po dotankovani plné nádrže. 

Mal som kedysi služobnú Fabiu2 1,2 HTP. Raz som chcel dotankovať do plna nádrž, tak som tam dal čo sa zmestilo. Po pár dňoch, či mesiac sa mi vyskytla presne táto závada, vynechal jeden valec, išlo len na dva. Vypol som, zapol zapaľovanie, nepomohlo. Pomohlo odpojenie baterky. Auto naštartovalo a išlo ďalej až do vyprázdnenia nádrže. Po natankovaní plnej, sa objavila tá istá závada. Výsledok bol ten, že do nádržky s aktívnym uhlím za hrdlom nádrže sa dostal benzín, zaplavil nádržku a nebolo odvetrávanie nádrže. Vyhodilo chybu a auto išlo na dva valce, niekedy tri. Tak som pár krát natankoval len pol nádrže, aby sa benzín v nádržke s aktívnym uhlím postupne vyparil a závada sa už neopakovala. Odvtedy zásadne netankujem nádrž do plna ani na Rapidke. Tak skúšaj :)

Tak díky moc za informace. Teď to řeší v autorizovaném servise za pomoci techniků z ŠA. Tak uvidíme co zjistí, jestli zase, že je to jen škrtící klapkou a nic dalšího nezjistí, tak se budu držet tvých zkušeností a nebudu dotankovavat úplně do plna. Je to ale zajímavé, protože tankuji klasicky do vycvaknutí pistole, přitom rapid má odvzdusnovak pomocí něhož se tam dá nacpat ještě pár litriku navíc, ale to ve svém nedělám. Každopádně díky, třeba to bude podobný případ, jako jsi měl ty. 

Opraveno. Cesta ze servisu domu ok, tak jsem zvědavý, jestli to je konečně opravdu opravené a už se to nebude opakovat. Teď přišli na to, že ve svazku, který vede do škrtící klapky,  byl volný kabílek u konektoru, že když s tím zahýbali a přimáčkli, tak bylo vše ok, když ho pustili, zase to blblo, takže vyměnili kabílek a je to ok, prý to s tankováním nemělo vůbec souvislost, že byla velká náhoda, že se to projevilo dvakrát po tankování. Tak uvidím, jestli až zase natankuji plnou bude vše ok nebo se vyskytne další problém :D

  • 2 týdny později...

Já nevím, já jsem bral u benziny a taky mi to hlásilo závadu rozjezdu do kopce.

Pak jsem se dočetl že nejlepší součastný benzín je Lukoil  Optimal BA 95 (dodvává čepro).

Tak beru od té doby raději tento. A zatím klid.

Jo a většinou beru jen půl nádrže.

Upraveno od s-tony

  • 1 měsíc později...

Zdravím pánové kolik otáček točíte v těchto teplej dnech po nastartování? já kolem 1400 :o

Jako že to neklesne po chvilce?

Mně to taky točí více otáček. Čekám až to klesne a pak jedu. To je známka toho, že je systém prohřátý.

Asi je to normální.

U staršího auta mi to v létě tak vysoko nešlo.

Těch 1 400 po startu je normálních. Klesne to tak za 10 - 30 vteřin. Předpokládám, že to je zase něco kolem emisí.

IMG_20180525_092208.thumb.jpg.42fca413b6dbb48a48b9f2d2bfcbebe6.jpg

Upraveno od slapnahrabe

Teď mám na víkend náhradní vozidlo s tímhle motorem (81kw) a zatím jsem docela v šoku. Spotřeba ve městě je super, ale do 2 tisíc se to nehne i s plynem na podlaze. U 1.2 je od 1500 znatelný a poměrně razantní náběh turba, ale tady ani od těch 2 se nic moc nekoná. Zatím bych teda určitě neměnil :)

Pod to bych se podepsal. Nejezdí to vůbec špatně (celkově vzato) a skvělá spotřeba, ale do 2 000 je to prostě mrtvé. Já tak sice v běžném režimu nejezdím, ale při rozjezdech a malém popojíždění se tomu pásmu člověk nevyhne, kolikrát je třeba jít i až na jedničku, aby volant moc nemasíroval ruce. Řetězová 1.2 se sebrala bez otálení a protestů i ze 1 200.

No právě to popojíždění v křižovatce na 2 s cukajícím autem není ideál. Opravdu jsem musel dát několikrát i 1čku. Ale když se to drží nad 2tis. je to plynulé, takové nudnější, než u 1.2.

Po mnohatýdenní pauze jsem začal s 1.0 TSI jezdit a musím si na to zvykat. Pod 1500 otáček nic a pak najednou mohutný turbokopanec (jak na pružině). Takže popojíždíte v křižovatce, chcete vypálit a nic, až po chvíli nečekaně vystřelíte. Chce to pracovat s řadící pákou a nebát se jedničky.

Jo ta jednicka je slaba. Ten motor se musi vylozene trapit aby to na krizivatce jelo. Jak je tam dvojka a pres 2 tisice, ta ok, ale ta jednicka. Des....

V 1. 6. 2018 na 23:48, Twisted napsal:

 

Tak celkově bych to shrnul takhle: už se spolu trápíme 5 dní a zítra se snad opět shledám s mojí 1.2 :)

 

Nejsem závodník, z toho jsem vyrostl, ale ten tříválec mi prostě nechutná. Do 2 tisíc se ten motor třepe, pak začne plynule zatahovat. Jako vytáčet jedničku na 2500, aby to bylo plynulé - to fakt ne. On ten motor vibruje i při těch klasických 55 v obci, kdy to polechtáte na pustíte nohu z plynu. Předjíždění taky není úplně stoprocentní - ve srovnání s 1.2, kdy dáte 3ku nazdaaar.

 

Na druhou stranu pro někoho, kdo jezdí delší trasy na spotřebu a nechce nafťák je to super - na dálnici ve 135 to točilo 2800 a spotřeba byla snad kolem 5l, nechápal jsem.

To předjíždění si myslím, že bude spíše subjektivní kvůli jiné charakteristice. 

Určitě. Ty Nm navíc tam prostě jsou, když už se to trochu roztočí. On dost totiž ten dojem ze zrychlení zazdí to utrápené a roztřesené pásmo 1 000 - 2 000. Litr je v absolutních číslech silnější, ale není zkrátka tak uživatelský přívětivý, či jak to říci. Maximum není všechno u auta na normální ježdění. Spotřeba bez debat, to mě dost pozitivně překvapilo.

S tou dynamikou jsou na tom oba ty motory opravdu velmi podobně: 

Určitou roli hraje i delší 3RS u litru proti 1.2. A aspoň dle Spritmonitoru je u obou motorů spotřeba velmi podobná...

  • 2 týdny později...

Hned jak jsem dovezl auto domů, jsem si všiml na zadní straně motoru jakési příruby - k mému překvapení - rezaté..  Jak jste na tom vy?

Je to zezadu uprostřed, za plastovým krytem .

IMG_20180613_191441.jpg

No máš to lepší, zkuším to očistit a zlehka potříd WDčkem ať to nesmrdí..

  • 2 týdny později...

Olejem bych to nepotíral. Neb Ti chytne, nebo bude smrdět. Serte na to, nechte to rezatý. Skříň turba mám rezavou od novoty a vůbec mě to nevadí....

Mám to také po třech měsících od koupě rezavé, tohle bych neřešil.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.