Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Čaute

kolega má auto od leta a teraz bol v servise na zvolávacej akcii, kde mu urobili podľa protokolu: 97CN099001 Emergency, traffic Jam Assist, ale nevedeli mu povedať ako zmena prejaví v správaní vozidla.

Neviete náhodou o čo ide?

Tento systém poskytuje více bezpečnosti a komfortu při jízdě v dopravních zácpách a kolonách. Spolupracuje s adaptivním tempomatem ACC, automatickou převodovkou a systémem Lane Assist.

 

  • 4 měsíce později...

Ahoj, musíte při úplném zastavení v koloně přitáhnout páčku adaptivního tempomatu směrem k sobě , aby se auto samo rozjelo??? Všude říkají že je to automatické....  Dík

Ahoj, je to automatické, ale jen do pár vteřin. Já nepřitahuji páčku, ale lehce přidám plyn.

Když si vypneš automatickou brzdu, tak se ti to nerozjede samo ?

Ne. Mám vypnutý S/S, motor běží,  a po pár vteřinách napíše, pro rozjezd přidejte plyn, nebo něco v tom smyslu.

 

Edit:

Co vlastně myslíš tou automatickou brzdou? AutoHold mám vypnutý

Upraveno od oct
Edit

Jo myslel jsem AutoHold a start/stop.

Já bych měl dotaz ohledně Trafic Jam Assist. Jel jsem v Superbu III s adaptivním tempomatem (bez lane assist). Se zapnutým tempomatem v koloně také popojížděl a zastavoval, když stál déle, bylo potřeba ťuknout do plynu, aby se rozjel.

 

Funkce Trafic Jam Assist by měla být lepší v tom, že kromě plynu a brzdy ovládá i řízení směru volantem. Jenže auto stejně vyžaduje, aby měl řidič ruce na volantu, když na volantu nejsou, po chvíli píše varování. V čem je tedy ta funkce TJA? Například oproti tomu, když mám jen adaptivní tempomat? Ruce na volantu musím mít v obou případech.

Upraveno od Lukas_86

  • 5 týdnů později...
  • 3 měsíce později...

niekto neaky update?

  • 2 týdny později...

Pri zapche nie je nutne mat ruky na volante. Auto vypise varovanie, nic viac okrem varovania sa vsak neudeje. V podstate nemusim mat vobec ruky na volante a autom sa takto mozem posuvat donekonecna. 

 

Co je neprijemne, je interval kedy sa auto rozbehne. Automaticke rozbehnutie funguje len pripade, ak auto stoji cca 5 sekund. Po tomto case je nutne stlacit plynovy pedal. 

Pockej... to fakt funguje tak, ze v zacpe (cili do tech cca 60 km h tusim) to jen pisemne prudi , ale jinak nic?

 

to vyzkousim... nemel jsem odvahu to nwchat dojit az za hranu :)

 

jinak jsem si vsiml jedne veci ... kdyz prede mnou je auto, tak line assist funguje mnohem spolehliveji (hlavne v kolonach) , nez kdyz pred mnou auto neni.

 

mam podezreni, ze dokaze vyhodnocovat primo pohyb auta prede mnou vyhodnocovat i do stran.

 

dneska v kolone line assist zustal aktivovany, i kdyz siroko daleko nebyla na silnici zadna cara.

Inac pri rozbehu nad 5s netreba stlacit plyn. Len k sebe zase potiahnut packu acc ako resume a aauto sa pohne. Inac to v meste je bomba

15 hours ago, Tragedie_v_JZD said:

Pockej... to fakt funguje tak, ze v zacpe (cili do tech cca 60 km h tusim) to jen pisemne prudi , ale jinak nic?

 

Nad 65km se tomu rika Lane Assist.

Pokud jedes mene (0-65), mas aktivni ACC, mas DSG, tak je to Traffic Jam Assist

Pokud se nevenujes rizeni (po nekolika vyzvach), tak auto zacne zpomalovat a zastavi => Emergency Assist

 

U Traffic Jam opravdu dojede do 0km/h a pokud se do 5s kolona rozjede, tak se rozjede i auto samo, jinak chce abys slapl na plyn nebo pritahl packu ACC, pak se auto rozjede. 

Tohle samozrejme vim, jak to funguje :) jen me zaujalo tvrzeni oredrecniks, ze v kolone vubec nemusi sahat na volant ...

Ono to upozorní, ale pak to začne brzdit jak bylo psáno výše:

 

 

Aha... takze proste obycejny lane assist v nizke rychlosti.

 

a “traffic jam assist” je jen marketingove siditko napojene na to, ze drcnutim do pedalu/packy se to rozjede.

Ak pustim volant pri normalnej rychlosti, tak sa po nejakom case zobrazi upozornenie. Ked nechytim volant do nejakeho casu, auto pribrzdi. Pokial ani po pribrzdeni nechytim volant, tak by auto zastavilo. Pod normalnou rychlostou myslim 30 km/h a viac.

 

Pokial vsak rychlost klesne pod urcite km/h, tak sa upozornenie automaticky vypne. V pomalej zapche  (15 sekund idem, potom 30 sekund stojim, atd) nie je nutne mat ruky na volante. Objavi sa upozornenie, po urcitom case vsak zmizne.

 

Nikdy som neskusal ci auto zastane ak by som isiel 5 minut 10-20 km/s . Vzdy som to skusal v zapche, kde bola kombinacia ze som x sekund stal a x sekund som isiel. V podstate by sa takto dalo ist donekonecna bez volantu. Auto normalne zabaca a prisposobuje sa rychlosti auta predomnou.

 

Vidiet to je na tomto videiu:

 

 

 

Dnes som si odsledoval cas, kedy sa auto same rozbehne po zastaveni. Skor to budu 3 sekundy ako 5 sekund. Povodne to naozaj vyzeralo na tych 5 sekund.

 

Skoda ze to nie je mozne zmenit. Prijal by som napriklad 10 sekund.

Na karoqu se tedy lane assist po zvukovem signalu vypne i pri pomalem pojizdeni v kolone.

Vypne Lane Assisst myslis, ze je ikona oranzova a dale v kolone nepopojizdi?

Dneska jsem to zkousel a i pri pomale jizde je fungovalo.

 

k automatickemu rozjezdu - 3s potvrzuji, sledoval jsem to, do 3s stani se auto rozjelo samo, jinak chtelo potvrdit rozjed plynem jebo packou acc

  • 2 měsíce později...

Na používanie ACC si dávajte pozor. Najazdil som s autom 11 000 km za 4 mesiace, ACC fungovalo spoľahlivo aj v kolónach, no pred pár dňami v mestskej kolóne spôsobilo nehodu. Všetko fungovalo ako malo, kolóna sa pohybovala rýchlosťou 5 - 35 km/h, autá predo mnou spomalovali, spomalovalo aj moje auto, no zrazu pridalo plný plyn a nehoda bola na svete (auto sa začalo tváriť že je prázdna cesta). Poviete si, že zodpovedný za auto je šofér, no keď idete v kolóne ktorá sa vlečie 5 km/h, odstup od auta pred Vami je okolo 5 metrov a ak auto pridá plný plyn tak na reakciu máte niečo vyše sekundy (za tú sekundu si ani nestihnete uvedomiť čo sa to vlastne deje keď Vás z ničoho nič zatlačí do sedadla) 

 

Zaujímavé je, že nezasiahol ani Front assist. Škoda sa mi zatiaľ k tomu nevyjadrila. Identický problém som našiel aj na zahraničných fórach tak si dávajte pozor.

To je rozhodně nepříjemné a bezesporu znepokojující, že k něčemu takovému může dojít. Ale ani taková TESLA není úplně bez chyb a čas od času nějaký podobný případ vyjde najevo, a to se bavíme o úplně jiné kategorii aut.

 

Spíš by mě zajímalo, co jsi na tom zkoušel reklamovat a jaký očekáváš výsledek. V autě je nějaké černá skříňka, ze které by šlo prokoazatelně vyčíst, že sellhali asistenti? Ukládá se to někam třeba v diagnostice? Podstoupil jsi toto se svým autem a máš v ruce něco, čím můžeš argumentovat a dovolávat se jistého odškodnění?

 

Docela by mě to zajímalo.

Upraveno od BirK
Korektura

jedna se o nereklamovatelnou zalezitost. zarizeni nenahrazuje ridice, a ridic je zcela odpovedny za rizeni.

 

takze bohuzel - z tohohle zadne odskodneni nekouka.

Ono myslím ani tak nejde o odškodnění, ale v zájmu ostatních by o tomto měla být automobilka informováva a bylo by vhodné, aby se daným problémem zabývala. V popojíždění v koloně jsou to jen plechy, ale příště nemusí.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.