jakru Vloženo 1. leden 2018 Sdílet Vloženo 1. leden 2018 Ahoj, chci požádat o radu s chybovou hláškou. Mám Octavii II 1.6 MPi, 74kW, ročník 2005, najeto 190 tisíc. Před měsícem semi objevila hláška Emise. Do dílny! Chybu jsem smazal, byla označena jako občasná. Po ujetí 200km se objevila znovu a teď vždy po ujetí kratší vzdálenosti. Zde je výpis z VAGu. Prosím o radu, co by to mohlo být. Auto se chová normálně. 16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 006 - Efficiency Below Threshold - Intermittent Freeze Frame: RPM: 3264 /min Hex Value: 0x0078 Speed: 104.5 km/h Temperature: 624.0°C RPM: 3264 /min Hex Value: 0x0068 Speed: 102.5 km/h Temperature: 608.0°C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 1. leden 2018 Sdílet Vloženo 1. leden 2018 Pravdepodobne lambda sonda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakru Vloženo 2. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2018 Děkuji. Existuje nějaký způsob, jak ověřit, že to je ono? Co doporučuješ nechat překontrolovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. leden 2018 Sdílet Vloženo 2. leden 2018 (editace) Já bych se nerad předčasně radoval, ale stejná závada se mně objevila několikrát a pravděpodobně to dělal špatný svar před vlnovcem. Byla v něm díra, kterou si to asi přisávalo falešný vzduch. Ač to zní neuvěřitelně, po jejím zacpání se (zatím) neobjevila chyba 16804 ani sporadicky. Ale jak píšu na začátku, najezdil jsem zatím jen pár km, tak bych se nerad radoval předčasně. Podle VAG je doporučený postup: kontrolovat těsnost výfukové soustavy, příp. poškozeni mezi oběma lambda-sondami Provést měření emisí Editováno: 2. leden 2018, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mino22 Vloženo 2. leden 2018 Sdílet Vloženo 2. leden 2018 (editace) Mal by si nájsť servis , kde ti vedia skontrolovať tesnosť výfuku a potom aj premerat lambda sondu osciloskopom. Bohužiaľ aspoň ja mám 5 káblovú sirokopasmovu sondu a to je trochu horšie ohľadom merania a nedá sa použiť univerzálna sonda , iba originál B1 S1 - teda predná za cca 130 eur. Zistil som že nemám tlak na koncovke výfuku a keď ho upcham počuť únik niekde v predu , a tiež mi svieti chyba emisie. Orientacny test starnutia lambda sondy - foto o príspevok vyššie . Pravdepodobne mám lambda po smrti. Prežila 200 000 km. Editováno: 2. leden 2018, autor: mino22 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakru Vloženo 3. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 3. leden 2018 Děkuji za rady, jdu hledat servis. Pak napíšu, jak jsem dopadl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 6. leden 2018 Sdílet Vloženo 6. leden 2018 V 2. 1. 2018 na 22:08, McMatej napsal: Já bych se nerad předčasně radoval, ale stejná závada se mně objevila několikrát a pravděpodobně to dělal špatný svar před vlnovcem. Byla v něm díra, kterou si to asi přisávalo falešný vzduch. Ač to zní neuvěřitelně, po jejím zacpání se (zatím) neobjevila chyba 16804 ani sporadicky. Ale jak píšu na začátku, najezdil jsem zatím jen pár km, tak bych se nerad radoval předčasně. Podle VAG je doporučený postup: kontrolovat těsnost výfukové soustavy, příp. poškozeni mezi oběma lambda-sondami Provést měření emisí Tak jsem se radoval předčasně. Chyba 16804 už naskočila, kontolka ještě nesvítí. :-( A fčul babo raď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mino22 Vloženo 7. leden 2018 Sdílet Vloženo 7. leden 2018 Tieto závady by potrebovali poriadneho mechanika , ktorý vie čo robí a má aj niečo naštudované. Bohužiaľ takých je veľmi málo . Ak prídem u nás do servisov , mám pocit že viem o motoroch viac ako oni dokopy. Majú vybavenie na meranie , diagnostiky a nevedia s tým robiť. Dobrý mechanik sa postaví k motoru , napichne ho na kábel na voľnobehu alebo ak treba počas jazdy. Prečíta chybu a ďalej zisťuje , testuje , skúša ,meria, použije finty na zistenie. Vie na čo sa zamerať najskôr. Napr. u teba skontrolovať poriadne výfuk , tesnosť , priechodnosť katalizátora , spätný tlak vo výfuku , obidve lambda sondy , prvé čo je hodnoty čidiel - teplota motora a vzduchu , tlak vzduchu , atmosférický tlak ,okruh evap, priechodnosť sania , kontrola sania , vstrekovania a zapaľovania . Ide o to či ti komplet motor pracuje správne , potom by bola vada na výstupe - zle lambdy alebo kat. Ale ak motor nepracuje správne , tak lambdy iba hlásia nejaký problém na motore. Napr ti nepáli valec , alebo poškodený ventil , hydraulické zdvihatko . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 14. leden 2018 Sdílet Vloženo 14. leden 2018 (editace) Tak já jsem "happy", má prasklý svod, to půjde opravit - svařit. :-) Ještě pro úplnost fotka, pro oko NDT technika, radost pohledět. :-) Editováno: 15. leden 2018, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mino22 Vloženo 20. leden 2018 Sdílet Vloženo 20. leden 2018 A to nebolo nič cítiť v kabíne ? Pri prasknutych zvodoch by bolo hádam cítiť nejaké spaliny . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 20. leden 2018 Sdílet Vloženo 20. leden 2018 Ani cítit, ani slyšet, ani kryt nad svody nebyl nějak očouzený. Jen sporadicky malý účinek katalyzátoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosk Vloženo 24. leden 2018 Sdílet Vloženo 24. leden 2018 tak to tim nebude Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. leden 2018 Sdílet Vloženo 29. leden 2018 Tak jsem právě vytrhnul kat z auta. Před tím jsem cvičně projel Vagem a 2 Nalezeny chyby: 16804 - rada 1: system katalyzatoru ucinek prilis maly P0420 - 35-00 - - 16556 - rada 1: system odmerovani paliva System prilis bohaty P0172 - 35-10 - - - Sporadicky Při demontáži jsem ještě našel pravděpodobně netěsnost mezi hlavou a svodem, u jednoho válce bylo těsnění černé, očouzené. Celkově se mně zdálo dost málo utažené. Nechápu, jak u 10 letého auta můžou jít povolit šrouby u výfuku úplně bez problémů. Část štěftů pod matkou byla kovově čistá, bez koroze. 8-) A pak že je všechno špatně. :-) Zítra jde se mnou kat do práce na vaření, tak jsem zvědav. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 Zákeřně, na spodní straně, ještě tři praskliny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 a jak se ti to povedlo, takhle to počochnit? Osobně bych uvažoval spíše o výměně, než zavaření Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 Veľakrát sa stane že to zavaris a praskne to hneď vedľa . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 počochnit? Nerozumím řeči tvého kmene. :-) Zkusit zavařit za pár Kč nebo vyměnit za pár tisíc? Myslím, že volba je jasná. Vaří to profesionálové, ti ti nejlepší z nejlepších. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 To je klidně možný, ale pokud to takhle popraskalo bez tvého násilného přičinění, tak je jasné, že se odlití dílu nepodařilo a bude to praskat furt. A je dost možné, že čím více svárů na tom bude, tím rychlejší to bude proces. O novém dílu mě ani nenapdlo uvažovat. Od boku bych tipoval, že by se to dalo za pár stovek vyřešit na vrakárně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 Dobrá rada drahá, já zatím postupuji cestou nejmenšího odporu. Všechno ostatní se tváří OK (lambdy), těsnost potrubí je jedním z předpokladů dobré funkce. Svařování se nebojím. Celý svod + kat je svařený z plechů, prasklé to bylo tam, kde se při tvarování plechu velké ohnutí. Možná už to bylo načaté dlouho a postupně se to zhoršovalo. Svařeči vědí co dělají. Ono tohle není moc na domácí svařování, plech je nějaký nerez, je potřeba na to mít vhodné dráty, elektrody a co já vím... Už je to zavařené, měli to nějak rychle, tak asi bez problémů. Zítra to zamontuju do auta a uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 ono je to z plechu? Myslel jsem, že jsou ty svody litinový. Nemáš fotky po opravě? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 Aha, pardon, já jsem tady trochu v jiné sekci. Můj svod a kat je HTP. Tady jsem se zapletl, protože stejné problémy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 31. leden 2018 Sdílet Vloženo 31. leden 2018 Tady fotky po zavaření a kapilárce. Svar byl neupravený, ani pořádně okartáčovaný, tak to není kdo ví co, ale musí to stačit. :-) Ještě bude trochu problém, že příruba je ohnutá jako luk. Nějak to připasuju, přibrousím a tmel to jistí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 31. leden 2018 Sdílet Vloženo 31. leden 2018 pěkný Pokud je to ohnuté a popraskané, tak to asi dostalo teplotně dost zabrat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 31. leden 2018 Sdílet Vloženo 31. leden 2018 Vypadá to nadějně. Po krátké zkušební jízdě R1 Kat OK, readliness 0000 0000, chybové kody žádné. Hlavně R1 kat OK jsem už dlouho neviděl. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JarecekHan Vloženo 5. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2020 Zdravim. Dnes mi vyskocila tato hlaska, je mozne ze se objevila po natankovani plne nadrze benzinu v chorvatsku? Ze by tam treba byla nejaka primes nez na kterou je auto ,,zvykle,,? A jeste se chcu optat jesi se da s autem normalne jezdit kdyz jezdi porad stejne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.