Přejít na obsah

Emise. Do Dílny


jakru

Doporučené příspěvky

Ahoj, chci požádat o radu s chybovou hláškou. Mám Octavii II 1.6 MPi, 74kW, ročník 2005, najeto 190 tisíc. Před měsícem semi objevila hláška Emise. Do dílny! Chybu jsem smazal, byla označena jako občasná. Po ujetí 200km se objevila znovu a teď vždy po ujetí kratší vzdálenosti. Zde je výpis z VAGu. Prosím o radu, co by to mohlo být. Auto se chová normálně.

 

16804 - Catalyst System; Bank 1
            P0420 - 006 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 3264 /min
                    Hex Value: 0x0078
                    Speed: 104.5 km/h
                    Temperature: 624.0°C
                    RPM: 3264 /min
                    Hex Value: 0x0068
                    Speed: 102.5 km/h
                    Temperature: 608.0°C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se nerad předčasně radoval, ale stejná závada se mně objevila několikrát a pravděpodobně to dělal špatný svar před vlnovcem. Byla v něm díra, kterou si to asi přisávalo falešný  vzduch. Ač to zní neuvěřitelně, po jejím zacpání se (zatím) neobjevila chyba 16804 ani sporadicky. Ale jak píšu na začátku, najezdil jsem zatím jen pár km, tak bych se nerad radoval předčasně.

 

Podle VAG je doporučený postup:

kontrolovat  těsnost  výfukové  soustavy,  příp. poškozeni  mezi  oběma  lambda-sondami
Provést  měření  emisí

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal by si nájsť servis , kde ti vedia skontrolovať tesnosť výfuku a potom aj premerat lambda sondu osciloskopom. Bohužiaľ aspoň ja mám 5 káblovú sirokopasmovu sondu a to je trochu horšie ohľadom merania a nedá sa použiť univerzálna sonda , iba originál B1 S1 - teda predná za cca 130 eur. Zistil som že nemám tlak na koncovke výfuku a keď ho upcham počuť únik niekde v predu , a tiež mi svieti chyba emisie. Orientacny test starnutia lambda sondy - foto o príspevok vyššie . Pravdepodobne mám lambda po smrti. Prežila 200 000 km. 

Editováno: , autor: mino22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 1. 2018 na 22:08, McMatej napsal:

Já bych se nerad předčasně radoval, ale stejná závada se mně objevila několikrát a pravděpodobně to dělal špatný svar před vlnovcem. Byla v něm díra, kterou si to asi přisávalo falešný  vzduch. Ač to zní neuvěřitelně, po jejím zacpání se (zatím) neobjevila chyba 16804 ani sporadicky. Ale jak píšu na začátku, najezdil jsem zatím jen pár km, tak bych se nerad radoval předčasně.

 

Podle VAG je doporučený postup:

kontrolovat  těsnost  výfukové  soustavy,  příp. poškozeni  mezi  oběma  lambda-sondami
Provést  měření  emisí

 

Tak jsem se radoval předčasně. Chyba 16804 už naskočila, kontolka ještě nesvítí. :-( A fčul babo raď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tieto závady by potrebovali poriadneho mechanika , ktorý vie čo robí a má aj niečo naštudované. Bohužiaľ takých je veľmi málo . Ak prídem u nás do servisov , mám pocit že viem o motoroch viac ako oni dokopy. Majú vybavenie na meranie , diagnostiky a nevedia s tým robiť. Dobrý mechanik sa postaví k motoru , napichne ho na kábel na voľnobehu alebo ak treba počas jazdy. Prečíta chybu a ďalej zisťuje , testuje , skúša ,meria, použije finty na zistenie. Vie na čo sa zamerať najskôr. Napr. u teba skontrolovať poriadne výfuk , tesnosť , priechodnosť katalizátora , spätný tlak vo výfuku , obidve lambda sondy , prvé čo je hodnoty čidiel - teplota motora a vzduchu , tlak vzduchu , atmosférický tlak ,okruh evap, priechodnosť sania , kontrola sania , vstrekovania a zapaľovania . Ide o to či ti komplet motor pracuje správne , potom by bola vada na výstupe - zle lambdy alebo kat. Ale ak motor nepracuje správne , tak lambdy iba hlásia nejaký problém na motore. Napr ti nepáli valec , alebo poškodený ventil , hydraulické zdvihatko .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem právě vytrhnul kat z auta. Před tím jsem cvičně projel Vagem a

 

2 Nalezeny chyby:
16804 - rada 1: system katalyzatoru ucinek prilis maly
        P0420 - 35-00 -  -
16556 - rada 1: system odmerovani paliva System prilis bohaty
        P0172 - 35-10 -  - - Sporadicky

 

Při demontáži jsem ještě našel pravděpodobně netěsnost mezi hlavou a svodem, u jednoho válce bylo těsnění černé, očouzené. Celkově se mně zdálo dost málo utažené. Nechápu, jak u 10 letého auta můžou jít povolit šrouby u výfuku úplně bez problémů. Část štěftů pod matkou byla kovově čistá, bez koroze. 8-) A pak že je všechno špatně. :-)

 

Zítra jde se mnou kat do práce na vaření, tak jsem zvědav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je klidně možný, ale pokud to takhle popraskalo bez tvého násilného přičinění, tak je jasné, že se odlití dílu nepodařilo a bude to praskat furt. A je dost možné, že čím více svárů na tom bude, tím rychlejší to bude proces.

 

O novém dílu mě ani nenapdlo uvažovat. Od boku bych tipoval, že by se to dalo za pár stovek vyřešit na vrakárně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá rada drahá, já zatím postupuji cestou nejmenšího odporu. Všechno ostatní se tváří OK (lambdy), těsnost potrubí je jedním z předpokladů dobré funkce.

 

Svařování se nebojím. Celý svod + kat je svařený z plechů, prasklé to bylo tam, kde se při tvarování plechu velké ohnutí. Možná už to bylo načaté dlouho a postupně se to zhoršovalo. Svařeči vědí co dělají. Ono tohle není moc na domácí svařování, plech je nějaký nerez, je potřeba na to mít vhodné dráty, elektrody a co já vím...

 

Už je to zavařené, měli to nějak rychle, tak asi bez problémů. Zítra to zamontuju do auta a uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...