Přejít na obsah

Ukazatel teploty


Jaroě

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám menší problém. Poslední dobou se stane že když se motor zahřeje ručička teploty vody vyleze nahoru. Ale z ničeho nic se vrátí do ležící polohy a vydrží tam i 50km, někdy se z ničeho nic zvedne. Kde je ten snímač teploty? Vím že jsou dva, ale nevím který je který Myslíte že to je jeden z těch co je na chladiči? Hledám to zde a nemohu nalézt je to hrozně nepřehledné.

Je to motor 1,4 mpi 44kw klasika.

Editováno: , autor: Jaroě
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten na chladiči je pro spínání sahary - větráku. Čidla pro teploměr i pro ŘJ jsou obě ve společném tělese u termostatu - jeho zástrčka je 4 pinová. Důvodem je potřeba zachytit jakoukoliv změnu teploty motoru (důležitou pro přípravu směsi) co nejdřív a to jinde než u termostatu jednoduše nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se nějak zjistit jestli je špatný Termospínač ventilátoru na 1.4 Mpi 50kw ? Už jsem tu psal, že i v tomhle chladným počasí mi leze ručička přes 90° jen když to moc vytáčím a mám vyple topení a schladím to tak, že zapnu topeni a moc to netočím.. Ventilátor funguje, odpojil jsem konektor od termosnimače ventilátoru a vrtule se roztočila pokaždé... Ale dá se nějak proměřit ten termospínač? Mám pocit, že se mi nesepne ventilátor... Myslím, že ten asi bude špatný a ne čidlo teploty (to co je u termostatu). Tak da se to nějak zjistit než samotnou vyměnou termospinače..?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a takže rozumím tomu dobře, že ventilátor sepíná až při těplotě 95° - 98° jak píšeš? Jak totiž zapnu topení a netočím to tolik, tak ta teplota se vrati na těch 90°, takže to by mohlo dělat ten snimač ventilátoru že? Kdyby mi lítala blbě ručička teploty tak by to byl ten snimač na termostatu, ale tohle by to mohlo být ono hm? Každopádně díky za rady

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při normální jízdě by se sahara zapínat neměla - motor by se měl uchladit jen náporem vzduchu. Výjimkou je jízda velmi pomalu například v koloně - do 20-25km/h nebo nechání auta blafat na místě na volnoběh - to by se větrák měl zapnout po cca 10-15 minutách. Pokud to máš takhle, tak jseš v normě. Jiná situace je u aut s klimou, kdy je sahara spínaná také ŘJ klimy - vždycky když klima potřebuje přichladit výměník (kondenzátor chladiva), který je umístěný těsně za mřížkou masky před vlastním chladičem motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem přijel najel jsem cca 25 km je venku chladno a zase se mi začlo auto přehřívat... ventilátor spustil asi na 2-3 vteřiny a to byla ručička v červeným... a hadice vařila a expancka skoro vybchla... spodní hadice ventilátoru byla tepla.. Telotu jsem měřil jiným přistrojem a telpotu to ukazuje dobře..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak je někde něco špatně - chladič nemá dost průtoku (zanesený úsadami například po použití nevhodné chladicí kapaliny), některá hadice je přicpaná, někde je bublina vzduchu = slabá vodní pumpa, nebo máš načnuté těsnění pod palicí, jinak si to nadměrné ohřívání nedokážu vysvětlit. Moje křišťálová koule má na tohle moc mizerný rozlišení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatím nevím. Včera jsem vytahoval termospinač z chladiče, a doslova tam byl přilepený NÉnašroubovaný.. Chladič v sobě nemá žádne závity.. Někdo ještě předemnou to věděl, že to tam moc nedrží a napatlal na to nějakou "pásku" přes kterou to trochu vytékalo, vyžíralo a nakonec přilepilo (termospinač).. Takže chladiče jde do háje.. Nový termospínač 250 kč + chaladič 1000 kč.. Zjistil jsem, že termospínač spína ventilátor dvěmi rychlosti. 1 rychlost je při teplotě 92°C - 98°C a schladí to na 89°C - 91°C a 2 rychlost při teplotě 98°C - 101°C a schaldi to na 92°C ... Takže snad to bude dobrý ta první rychlost mi nešla až ta druhá... proto se to přehřívalo.. No ale uvidím až zítra..Zítra to namontuju..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chladič namontovaný, termospínač nový OK a motor se zahříval pořád... Nakonec jsem vyndal termostat a nechal jsem ho uvařit a zjistil jsem, že se neotevírá.. Takže záhada vyřešena.. Že jsem nezačal tim :( . Jinak jsem po demontáži termostatu zjistil, že jsem tam měl Polský výrobek. A ten se od originálu liší za prvé cenou (je o 170KČ levnější), za druhé kvalitou plastu a za třetí vnitřním uchycením termostatu.. U polského je termostat pevně upevněn v plastovém víčku a je jištěný segerovkou http://www.autobyznys.cz/detail26028/termostat-cidlo-teplomeru/termostat-s-vikem-fabia-1-0/1-4mpi-se-segrovkou-pl a u originálu je termostat jištěn dvěma plastovýma "háčkama" http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/047121111sx-termostat-mpi-fabia.html nechápal jsem proč.. Teď už vím.. Jakmile neotvíral termostat u originálu tak díky tlaku v systému ten jeden plastový "háček" prasknul a vliv to mělo, že byl zprůchodněn chladící systém (termostat jakoby byl pořád otevřený) a auto se těžko zahřálo na 90°C. Ale když se neotevřel u polského (nemělo se tam co zlomit a zprůchodnit chladicí systém) "ucpal se" a vliv to mělo takový, že se auto přehřívalo a teplota šla přes 90°C. Takže polský jsem už nechtěl (po namontováni a jedné jizdě byla na povrchu prasklinka a z ni kapala voda, při reklamaci jsme s prodavačem zjistili, že je vadná celá seríe..), připlatil jsem si za originál a snad bude dobrý! Tak třeba to někomu pomůže :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ale jakmile praskne a zustane otevřený tak se ti auto nebude zahřívat, ale u toho polského (pokud se nebude chtít otevřít termostat) se ti bude auto přehřívat což je horší.. A potom máš na to 2 roky záruky :) Ale kdybys je viděl vedle sebe ten polský a ten originál... Rozdíl v kvalitě, ten polský proti němu vypadal jak maketa pro děti.. hrůza

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Ahoj, po delší jízdě (nad 50 km) mi padá ukazatel teploty. Myslel jsem, že to bude čidlem nebo termostatem, ale pak jsem zjistil další věc - když spadne ten ukazatel teploty, tak stačí vypnout motor a znovu nastartovat. Ukazatel je pak přesně na 90°C. Takže mezitím termostat reguloval dobře a špatné čidlo by tenhle restart asi "nenakopnul", ne? Už se mi to stalo opravdu hodněkrát a scénář je vždycky stejný. Dochází k tomu čím dál častěji a po kratší ujeté vzdálenosti. Nějaký nápady? Mám cvičně čidlo vyměnit? Když ta teplota spadne, posílá se to info do řídící jednotky a pak roste spotřeba? Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...