Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

@tom01 image.thumb.png.0f62fbc405d6ac520b29ff186906ffac.png

 

je ale tusim nekdy z 2017 mi rikal ten garancni technik. Nezdalo se mu, ze by bylo aplikovatelne na auto z 2019. ale pry skutecne bylo pro ten Sanden (5Q0 816 803 F)

 

no, nakonec mu to schvalila skoda primo (ani vlastne nevim jestli tam posilal moje videa nebo jestli jen zminil Sanden v Rapidu a v Boleslavi hned vedeli - precejenom to neslyseli poprve, viz. tohle tema + obdobne u Fabie)

 

před 11 hodinami, tom01 napsal:

@karlosx Gratulace k úspěšné výměně👍. O jaké TPI se konkrétně jedná? Díky 🙂

TPI byla i tady či ve stejném tématu u F3 stačí si to pročíst. Technik dá tvoje VIN do systému a nic mu nevyjede jako u mě.

@ben06 Že zde ve vláknech o Rapidu i F3 nějaká TPI kolují samozřejmě vím. Ptal jsem se o které z nich se konkrétně jedná, víš 😉. A to, že pro mé VIN v systému AS na klimatizaci nic není, mám již také zjištěno 🤔. O to víc jsem zvědav, jak vše dopadne. Číhám teď na stálejší počasí bez deště a s teplotami cca 20°C. 

Omlouvám se, ale ještě jsem se nepodíval, zda už mi vyměnili za Denso. Snad dnes.

 

Jinak včera jsem byl v servisu se služebním Rapidem (výměna brzdovky). Ještě loni mi technik tvrdil, že o žádném problému se Sandenem neví a abych nevěřil všemu co se píše na internetu. Včera tam byly dva technici a ten druhý mi říkal, že tam zrovna minulý týden Sanden někomu měnily a že o tomto problému ví. Takže mi ten první pravděpodobně lhal. A podle jeho výrazu to ten druhý asi prokecl :)

Teď jsem jen tak pro zajímavost a porovnání nasimuloval stejné podmínky, které jsem měl při zkoušce Rapida ještě u naší Scaly 1,5 tsi. Po stisku A/C chvilku jen jedno skoro nepatrné krátké zapískání, pak už šla zcela neslyšně i po opakovaném vypínání a zapínání A/C. Chtěl jsem porovnat projev klimakompresoru v modelu u něhož se neřeší problémy tak jako u Rapida či Fabie 3...

 

Nicméně to krátké písknutí Scaly - toť otázka. Možná to nevěští také nic dobrého do budoucna. Klimu Rapida jsme také bedlivěji poslouchali cca poslední 3 roky a byla vcelku tichá s opravdu sporadickým tichým cvrliknutím. Ozvala se na hlas až teď 😠

Upraveno od tom01

U Scaly by se to minimálně u prvních kusů dávno projevilo. Že v AS hrají mrtvé brouky není nic neobvyklého, na mě to zprvu taky zkoušeli a až jsem razantně změnil rétoriku byli ochotnější a nakonec i přiznali, že jednu dobu řešili řadu Fábií. Těch mizerných Sandenů bude určitě o dost víc, ale někdo to prostě nevnímá, nebo klimu a znám i takové téměř nepoužívají a poznají to, až se jednou kompresor úplně zadře. Já si užívám klimatronika, který si žije svým životem s mými minimálními korekcemi. 

Upraveno od ben06

presne, nekdo treba klimu skoro nepouziva, jen kdyz je vedro a da to naplno, nekdo ma porad pustene radio nebo neco...no a hadam ze vetsina lidi si mozna mysli ze ten zvuk je normalni a neresi to..

 

@tom01 Scala ma ten samy sanden jako rapid/fabia (5Q0 816 803 F)?

 

Upraveno od karlosx

Okej a okrem toho zvuku, deje sa niečo zlé? Mňaukal a kňučal mi každý kompresor od F1 až po F3 a nikdy som neriešil, že by sa niečo zadrelo. 

Kňučení je něco jiného.

Ale jinak se děje, kompresor se zadírá a špony ucpou regulační ventil jako mě když jsem až na jaře zjistil, že se se žádné chlazení jaksi nekoná. V AS odrbali předepsaný proplach dle TPI a hned to vzali na další reklamaci. Denso při plném výkonu za extrémního hicu se mi zdá z venku auta víc hlučné, můj dojem. Na fóru jsem se opakovaně ptal na Denso, ale nikdo nedokázal specifikovat víc jeho parametry, na štítku má uveden větší objem jak Sanden.

Upraveno od ben06

Ok to beriem, že to práve u teba takto vypálilo. Ale v globále koľko tých áut jazdí, tak neevidujem osobne nejaký celoplošný problém s tými kompresormi že by nejako odchádzali vo veľkom. A ruku na srdce, mimo tu fóra je hlavne veľa užívateľov áut, ktorí jednoducho len jazdia a stav a zvuky z ich áut sú im ukradnuté, pokiaľ to ráno štartuje a v lete klíma chladí. 

V 24. 5. 2022 na 16:46, karlosx napsal:

Scala ma ten samy sanden jako rapid/fabia (5Q0 816 803 F)?

Zkusil jsem se teď podívat, ale neúspěšně. Scala nemá kolem klimakopresoru zdaleka tolik místa jako Rapid - viz foto. Shora to prostě jako na Rapidu nevyfotim. Před 2-ma měsíci jsem ale pod Scalou ležel a sundaval kryt pod motorem (u paketu pro špatné cesty pancéřovaný a pěkně těžký). Mám tušení, že tam byl také Sanden made in PL, ale 100% jistý si nejsem.

 

Nicméně sám potvrzuji, že  Scala je v tomto oproti Rapidu opravdu tichá.

20220525_200316.jpg

Dostal jsem k tomu az dnes. V 09/2021 v reklamaci vymenen Sanden za opravdu Denso. Takze parada. Jeste koukam ze tam je 110cm3 a pry Sanden ma snad mene.

Screenshot_20220530-190933.png

Upraveno od Deawon

Byl jsem to už ukázat v AS a mají ode mě i video vč. VIN, kde je to kovové cvrlikaní opravdu slyšet 🥴. Jsem objednaný na dílnu. Snad za nějaké dva týdny by to mohlo být hotové, tak dám pak vědět, jak ta anbáze dopadla.

 

před 15 hodinami, Deawon napsal:

Dostal jsem k tomu az dnes. V 09/2021 v reklamaci vymenen Sanden za opravdu Denso. Takze parada. Jeste koukam ze tam je 110cm3 a pry Sanden ma snad mene.

Screenshot_20220530-190933.png

Ano, Sanden má tuším 90cm3, musel bych dohledat foto před výměnou

muj sanden mel 75 cc, denso co mi dali ma 80 cc

Videl jsem na Sandenu napis 75cc tak jestli je to znaceni cm3 tak narust na 110cm3 je celkem znatelny. Otazka je jaky to ma na chlazeni vliv. 

Snad nebude vadit když tohoto vlákna využiju k jednomu dotazu. Dá se nějak zjistit jaký typ chladiva používá můj rapid? Jedná se o 1.6TDI 85kW 7/15. S klimou není žádný problém, ale po sedmi letech by si už možná zasloužila kontrolu a doplnění chladiva, tak abych věděl na jakou palku se připravit. Pokud se to už někde řešilo tak prosím o přesunutí.

Na chladičové stěně by měl být štítek s typem a plnícím množstvím. Mám prakticky stejně starého Yetiho a je tam ještě staré dobré R134a, tak předpokládám, že bys tam mohl mít také.

V tom je právě trochu problém. Měl jsem menší nehodu s divočákem a mřížka chladiče kde je ta nálepka byla vyměněna. Na nové mřížce je nálepka s novějším typem chladiva r1234yf. Na staré mřížce nebyla nálepka žádná. Vycházel jsem z toho, že první homologace byla někdy v roce 2012 a tudíž by tam měl být starší typ chladiva. Teď ale nevím. Nehoda šla na pojišťovnu a díly byly objednaný podle VINka.

melo by stacit zavolat do servisu a podle VIN by to melo jit zjistit

Případně by to mělo být uvedeno přímo na štítku klimakompresoru, to by bylo nejjistější. 

tom01: díky. Byl jsem se podívat a na štítku kompresoru je R 134a, takže starší typ chladiva a servis tedy dal špatnou nálepku. Mimochodem kompresor je Delphi a je původní, najeto 197 tkm...

  • 2 měsíce později...

Zdavim,tak klimakompresor sanden vymenen za denso a po cca 2,5 mesice si opet zacina popiskavat. Sice zatim jen nepatrne,ale bohuzrl

Upraveno od Josef_1

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.