Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravim místní. Stalo se mi, že v jednom kouzelném dni mi definitivně upadly oba kryci plechy brzd na zadní nápravě. Samozřejmě o den dřív než jsem to chtěl rozebrat a opravit. Problem nastal krapet s tím plechem ochranným samotným. Po jejich sundání jsem zjistil, že materiál je hliník/dural. Vzhledem k tlouštce materiálu nepřipadá v úvahu ani zavaření těch vyklepaných děr. Navíc nechápu výrobce?, když kryt je hliníkový a je přišroubován na ocelový odlitek železným šroubem, čímž vzniká galvanický článek a hliník o to více koroduje. V kombinacemi s vibracemi vznikajícími při ježdění po českých silnicích na 2. rychlostní stupeň a vyšší nesmyslná kombinace. Hledal jsem tedy na internetu náhradní díl, kupodivu údaj o materiálu pro kotouče 282mm jsem snad nikde nenalezl. Plechy pro kotouče 260 a 272 mm jsem nalezl obvykle s údajem pozink plech.

 

Shodou náhod říkal kolega, že se mu to stalo v březnu také a tvrdil mi, že aby se s tím těsně před dovolenou nemusel prdět, po odstrojení kola a brzdového třemenu to někde se známým v servise přivařil, čili plech má železný (nebo alespoň měl by mít). Paradoxní je, že na mém autě jsou tyto kryty předních kol železné.

 

Řešil nekdo podobný problém a případně jak? Nejjednodušší varianta by měla být výměna hliníkových plechů za železné, otázka je kolik vydrží.

Vloženo

čo chceš na tom riešiť ? je to bežná závada,  objednáš nové a máš zase na kopec rokov pokoj ... treba si uvedomiť koľko má to auto km , koľko zím a rokov

 

a stojí to pár korún v originále 

Vloženo

Já to vyřešil nouzově tak, že jsem vzal velké podložky a šroubem přitáhl, bylo to nouzové řešení, které tam mám už rok, protože se to zatím zase neozvalo, ale řešil jsem to taky den před dovolenou a nic jiného mi nezbylo (bylo to v zimě, tak jsem bez těch plechů jet nechtěl), a mám to tak už rok a 20.000km, ale vím, že až to budu zase muset řešit koupím po 7-8 kilech nové a nebudu to řešit, neřešit to narychlo koupil bych je hned ... 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Ahojte. Vedel by mi niekto poradit, ako dat dolu plechovy kryt za brzdovym kotucom? Zrazu mi lave zadne koleso zacalo vydavat divny plechovy zvuk a zistil som ze ten plech je dost uvolneny, mozno prehrdzaveny. Je to komplikovane to vymenit? Dakujem

 

edit: tak kedze sa nikto neozval ako ho dat dolu, tak som postupne kliestami vylamoval kusky toho hlinikoveho plechu az kym som ho cely nedal dolu. trvalo to sice pol hodinu, ale co uz...

Editováno: , autor: matelkoxxl
Vloženo

No a ako tam namontujes novy? Nechcem ti dat mylne info, ale ak si dobre spominam, treba dat dole kotuc a teda aj brzdu, aby si sa dostal k tym skrutkam, ktore su aj tak mega zahrdzavene, takze vela stasti.

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Ja som minuly tyzden menil na ZP. Kolese (145 000km, prva vymena krytu). Pokial ide o predne kolesa, plech sa nemusi "upravovat", nakolko ma ozajstny tvar C.

 

Kryt stal 15 Euro ( 30 stoji original ). Lenze ked to designovali, tak to podelali v tom, ze kryt aj ked je tvaru C, tak ma take akoby zosilnenie.

Z coho vypliva ze ak by si chcel tie kryty vymenit, musis demontovat aj lozisko kolesa.

 

Ja som to vyriesil tak, ze sa odstrihla ta "spevnujuca" cast kliestami na plech, naniesol sa ochranny lak proti korozii a uz sa dal kryt namontovat.

 

Postup je asi cca nasledovny: (Skus na googly hladat "Skoda superb 2 rear break disc removal" ... na takomto videu budes mat vsetko ukazane co treba robit.

Alebo zajdi do servisu (kludge neorigo). Je to banalna vec.

 

1. Koleso dole

2. Odstranit brzdu

3. Odstranit brzdny kotuc

4. Odstrihnut zo stareho krytu to cast co brani vybratiu

5. Odmontovat

 

Instalacia v obratenom processe. Celkom lacna oprava (10 eur robota v servise), cize dokopy ± 26 euro. Robi to strasny ramus. Pripadal som si akokeby som jazdil na smetnom kosi.

 

Editováno: , autor: Zdens123
Vloženo

Myslim ze diely sa daju zobrat z kazdeho normalneho koncernoveho portalu.

 

Ja preferuje tento portal:

 

Po zadani VIN dokonca automaticky zvyraznuje diely co pasuju na dane VINko.

 

P.S. Link zdielam nie za ucelom reklamy ale ako referenciu pre clenou Dufam ze tymto som neporusil vseobecne podmienky fora.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Tak chlapi, v juli 2018 som riesil odpadnuty kryt zadnej lavej brzdy a teraz vo februari 2019 riesim pravu stranu :-D

Uz som aj objednal a prisli mi oba z tej vyssie spomenutej stranky, kedze v skodovke mi nukali iba ich original za cca. 35 eur jeden a este ba som musel prejst z jednej strany Kosic na druhu, objednat to so zlozenim zalohy a o den-dva si opat po to ist...

Cez vikend davam auto do servisu na vymenu tych plechov, no neviem teraz, ci mam tu uzku cast vystrihnut aby sa lepsie montovali, alebo to nechat tak nech to daju cele. Zhodit aj lozisko je komplikovane velmi pre technika v servise? Ja len zeby mi kvoli takej hluposti potom neuctoval nejaku horibilnu ciastku, lebo musel davat dolu aj loziska... To radsej urobim upravu na tom plechu...

Vloženo (editace)

Mňa v servise varovali, že je šanca že sa zničí ložisko.

 

Každopádne prácu z loziskom si zaplatíš.

 

Neviem čo je na tomto pravdy.

 

Koniec koncov kedze ten kryt stojí pár korún, tak ten zásah mi vôbec netrhal nervy a pre mňa osobne je úplne v pohode. 

 

Od výmeny viac než pol roka a všetko v poriadku.

 

Pri presúvaní na letné pozriem aj stav, či ochrana korozna funguje.

Editováno: , autor: Zdens123
Vloženo

No presne to mi hovoril mechanik, ked mi to menil teraz cez vikend, ze sa moze znicit lozisko a naboj kolesa a treba ho potom vymenit cely. No podarilo sa mu to aj bez vymeny. No povedal mi, ze kedze mi aj tak dochadzaju zadne kotuce, tak by sme to spojili do jedneho vymenu kotucov aj loziska a naboja kolesa. Uz som presiahol 100 000 a on hovoril, ze na skodovkach meni loziska vacsinou po 80 tis. 

Vloženo (editace)
před 19 hodinami, matelkoxxl napsal:

Uz som presiahol 100 000 a on hovoril, ze na skodovkach meni loziska vacsinou po 80 tis. 

Zřejmě dobrej oddíl. Za 340tkm, sem na škodovce měnil jedno ložisko, pravý zadní, a to kvůli tomu, že se vydrolil kroužek na snímání otáček pro ABS. To starý a samozřejmě pořád dobrý ložisko mělo za sebou 200tkm a nový, ne prvovýroba, má 140tkm a pořád dobrý. Ani od x mechaniků, sem tuhle pitomost neslyšel. A taky mi neni jasný, proč by se mělo poškodit ložisko při výměně krycího plechu?

Editováno: , autor: šulda
Vloženo (editace)

Súhlasím so šuldom. Ja mam 200t originál ložiská a zatiaľ kľud. 

Tvrdiť, že pri 80t odchádzajú ložiská, je asi taká predpoveď ako keby zajtra mali padať v Košiciach krúpy. 

Aké Škodovky myslel? Favorit, Felíciu? :) 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Vloženo

No třeba OII a OIII? U mě tedy běžná závada, přední ložisko na OIII po 12 000 km, na OII FL první přední po 55 tkm , druhé po 90 tkm. Tož tak. Dle servisu u škodovek nic neobvyklého.

Vloženo
před 2 hodinami, r_e_n_e napsal:

Aké Škodovky myslel? Favorit, Felíciu? :) 

 

jen nech být, u nich ty ložiska ještě celkem držela. Naopak u novějších aut je mrtvé ložisko před 100 tis. běžný jev.

Vloženo (editace)

Pawouk>> Tak to docela čumím, ani v okolí nikdo tímhle netrpí. Neživím se tím, ale v dílně u mechanika sem bejval ještě nedávno dost často.

Editováno: , autor: šulda
Vloženo

Tak se hlásím do klubu uklepaného hlučného ochranneho plechu zadní brzdy. Na kočičích hlavách rachot jako když se táhne výfuk po zemi. Sundal jsem jen kolo a plech vystřihl nůžkami na plech (na dvou místech) . Teď tedy jezdím bez plechu a mám klid. V týdnů se objednám na servis a nechám pak vyměnit obě zadní strany. 

  • o 3 roky později...
Vloženo

Dobrej, omlouvam se ze ozivuji stare tema, ale asi je to lepsi nez zakladat nove. Pridavam se s uhnilym stitem na LZ kole, pri jizde to proste tre o kotouc a dela to hluk, s celym stitem muzu hybat do vsech smeru. Bohuzel do servisu se do konce roku nedostanu jak z duvodu financi (Vánoce s detmi :/) a take skrz casu v servisech. Nekdy po Novem roce mam naplanovano komplet zadni brzdy kvuli STK takze i se stity. 
Má otazka zni, jak moc vystavim brzdy riziku kdyz ten stit tedka proste odstrihnu nuzkama na plech a vytahnu, tak abych prez zimu nejak fungoval. Nejezdim dalnice jen Mezimesto mesto max 100km/H chvilkove. Prostez zakon schvalnosti pred zimou... nemohlo se to stat pred mesicem kdy bylo krasne a byl i cas i finance na opravu :-/ :D

Vloženo

Za mě ho odstřihnout můžeš. Nevidím důvod, proč by to něčemu mělo vadit, možná se dostane víc bordelu ke šroubům kola, tak si je lehce mázni.

Vloženo

No já nevím, není ten štít hlavně kvůli teplu? Hele mně to uhnilo taky a než jsem se dostal do servisu, tak jsem sundal kolo, štít na dvou místech provrtal, protáhnul hodně tuhý drát (ze starého věšáku na prádlo, má i nátěr, hned neshnije :⁠-⁠D ) a zaháknul to za to, co je za štítem, aby byl předepnutý. Takhle jsem s tím ujel ještě tisíc km bez rachotu a rizika, že něco upálím.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...