prvni6 Vloženo 13. Květen 2018 Sdílet Vloženo 13. Květen 2018 Zdravim místní. Stalo se mi, že v jednom kouzelném dni mi definitivně upadly oba kryci plechy brzd na zadní nápravě. Samozřejmě o den dřív než jsem to chtěl rozebrat a opravit. Problem nastal krapet s tím plechem ochranným samotným. Po jejich sundání jsem zjistil, že materiál je hliník/dural. Vzhledem k tlouštce materiálu nepřipadá v úvahu ani zavaření těch vyklepaných děr. Navíc nechápu výrobce?, když kryt je hliníkový a je přišroubován na ocelový odlitek železným šroubem, čímž vzniká galvanický článek a hliník o to více koroduje. V kombinacemi s vibracemi vznikajícími při ježdění po českých silnicích na 2. rychlostní stupeň a vyšší nesmyslná kombinace. Hledal jsem tedy na internetu náhradní díl, kupodivu údaj o materiálu pro kotouče 282mm jsem snad nikde nenalezl. Plechy pro kotouče 260 a 272 mm jsem nalezl obvykle s údajem pozink plech. Shodou náhod říkal kolega, že se mu to stalo v březnu také a tvrdil mi, že aby se s tím těsně před dovolenou nemusel prdět, po odstrojení kola a brzdového třemenu to někde se známým v servise přivařil, čili plech má železný (nebo alespoň měl by mít). Paradoxní je, že na mém autě jsou tyto kryty předních kol železné. Řešil nekdo podobný problém a případně jak? Nejjednodušší varianta by měla být výměna hliníkových plechů za železné, otázka je kolik vydrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 13. Květen 2018 Sdílet Vloženo 13. Květen 2018 čo chceš na tom riešiť ? je to bežná závada, objednáš nové a máš zase na kopec rokov pokoj ... treba si uvedomiť koľko má to auto km , koľko zím a rokov a stojí to pár korún v originále Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CentriFUGA Vloženo 13. Květen 2018 Sdílet Vloženo 13. Květen 2018 Já to vyřešil nouzově tak, že jsem vzal velké podložky a šroubem přitáhl, bylo to nouzové řešení, které tam mám už rok, protože se to zatím zase neozvalo, ale řešil jsem to taky den před dovolenou a nic jiného mi nezbylo (bylo to v zimě, tak jsem bez těch plechů jet nechtěl), a mám to tak už rok a 20.000km, ale vím, že až to budu zase muset řešit koupím po 7-8 kilech nové a nebudu to řešit, neřešit to narychlo koupil bych je hned ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matelkoxxl Vloženo 10. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2018 (editace) Ahojte. Vedel by mi niekto poradit, ako dat dolu plechovy kryt za brzdovym kotucom? Zrazu mi lave zadne koleso zacalo vydavat divny plechovy zvuk a zistil som ze ten plech je dost uvolneny, mozno prehrdzaveny. Je to komplikovane to vymenit? Dakujem edit: tak kedze sa nikto neozval ako ho dat dolu, tak som postupne kliestami vylamoval kusky toho hlinikoveho plechu az kym som ho cely nedal dolu. trvalo to sice pol hodinu, ale co uz... Editováno: 11. Červenec 2018, autor: matelkoxxl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 11. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2018 No a ako tam namontujes novy? Nechcem ti dat mylne info, ale ak si dobre spominam, treba dat dole kotuc a teda aj brzdu, aby si sa dostal k tym skrutkam, ktore su aj tak mega zahrdzavene, takze vela stasti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matelkoxxl Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 Mne islo o to, aby mi to teraz nesuchalo o kotuc a nechodil som jak idiot po meste. Novy si objednam a dam urobit niekde v servise, sam sa do demontaze brzdy pustat nebudem 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 Tak nieje to rocket science, ale samozrejme kazdy podla chuti a schopnosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matelkoxxl Vloženo 16. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2018 No ked mi vies poradit, ako to dat cele dolu, mozno by som to skusil, ale bez nejakeho navodu sa sam do toho pustat nebudem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdens123 Vloženo 1. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2018 (editace) Ja som minuly tyzden menil na ZP. Kolese (145 000km, prva vymena krytu). Pokial ide o predne kolesa, plech sa nemusi "upravovat", nakolko ma ozajstny tvar C. Kryt stal 15 Euro ( 30 stoji original ). Lenze ked to designovali, tak to podelali v tom, ze kryt aj ked je tvaru C, tak ma take akoby zosilnenie. Z coho vypliva ze ak by si chcel tie kryty vymenit, musis demontovat aj lozisko kolesa. Ja som to vyriesil tak, ze sa odstrihla ta "spevnujuca" cast kliestami na plech, naniesol sa ochranny lak proti korozii a uz sa dal kryt namontovat. Postup je asi cca nasledovny: (Skus na googly hladat "Skoda superb 2 rear break disc removal" ... na takomto videu budes mat vsetko ukazane co treba robit. Alebo zajdi do servisu (kludge neorigo). Je to banalna vec. 1. Koleso dole 2. Odstranit brzdu 3. Odstranit brzdny kotuc 4. Odstrihnut zo stareho krytu to cast co brani vybratiu 5. Odmontovat Instalacia v obratenom processe. Celkom lacna oprava (10 eur robota v servise), cize dokopy ± 26 euro. Robi to strasny ramus. Pripadal som si akokeby som jazdil na smetnom kosi. Editováno: 2. Srpen 2018, autor: Zdens123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 1. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2018 Vieš dať link, kde si ich kupoval. Niekomu sa určite zíde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdens123 Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Myslim ze diely sa daju zobrat z kazdeho normalneho koncernoveho portalu. Ja preferuje tento portal: Spoiler https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/1k0615612p-kryci-plech-kotucovej-brzdy-zadny-pravy-de-30099.html Po zadani VIN dokonca automaticky zvyraznuje diely co pasuju na dane VINko. P.S. Link zdielam nie za ucelom reklamy ale ako referenciu pre clenou Dufam ze tymto som neporusil vseobecne podmienky fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matelkoxxl Vloženo 7. Únor 2019 Sdílet Vloženo 7. Únor 2019 Tak chlapi, v juli 2018 som riesil odpadnuty kryt zadnej lavej brzdy a teraz vo februari 2019 riesim pravu stranu :-D Uz som aj objednal a prisli mi oba z tej vyssie spomenutej stranky, kedze v skodovke mi nukali iba ich original za cca. 35 eur jeden a este ba som musel prejst z jednej strany Kosic na druhu, objednat to so zlozenim zalohy a o den-dva si opat po to ist... Cez vikend davam auto do servisu na vymenu tych plechov, no neviem teraz, ci mam tu uzku cast vystrihnut aby sa lepsie montovali, alebo to nechat tak nech to daju cele. Zhodit aj lozisko je komplikovane velmi pre technika v servise? Ja len zeby mi kvoli takej hluposti potom neuctoval nejaku horibilnu ciastku, lebo musel davat dolu aj loziska... To radsej urobim upravu na tom plechu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdens123 Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 (editace) Mňa v servise varovali, že je šanca že sa zničí ložisko. Každopádne prácu z loziskom si zaplatíš. Neviem čo je na tomto pravdy. Koniec koncov kedze ten kryt stojí pár korún, tak ten zásah mi vôbec netrhal nervy a pre mňa osobne je úplne v pohode. Od výmeny viac než pol roka a všetko v poriadku. Pri presúvaní na letné pozriem aj stav, či ochrana korozna funguje. Editováno: 10. Únor 2019, autor: Zdens123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matelkoxxl Vloženo 11. Únor 2019 Sdílet Vloženo 11. Únor 2019 No presne to mi hovoril mechanik, ked mi to menil teraz cez vikend, ze sa moze znicit lozisko a naboj kolesa a treba ho potom vymenit cely. No podarilo sa mu to aj bez vymeny. No povedal mi, ze kedze mi aj tak dochadzaju zadne kotuce, tak by sme to spojili do jedneho vymenu kotucov aj loziska a naboja kolesa. Uz som presiahol 100 000 a on hovoril, ze na skodovkach meni loziska vacsinou po 80 tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 12. Únor 2019 Sdílet Vloženo 12. Únor 2019 (editace) před 19 hodinami, matelkoxxl napsal: Uz som presiahol 100 000 a on hovoril, ze na skodovkach meni loziska vacsinou po 80 tis. Zřejmě dobrej oddíl. Za 340tkm, sem na škodovce měnil jedno ložisko, pravý zadní, a to kvůli tomu, že se vydrolil kroužek na snímání otáček pro ABS. To starý a samozřejmě pořád dobrý ložisko mělo za sebou 200tkm a nový, ne prvovýroba, má 140tkm a pořád dobrý. Ani od x mechaniků, sem tuhle pitomost neslyšel. A taky mi neni jasný, proč by se mělo poškodit ložisko při výměně krycího plechu? Editováno: 12. Únor 2019, autor: šulda 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 12. Únor 2019 Sdílet Vloženo 12. Únor 2019 (editace) Súhlasím so šuldom. Ja mam 200t originál ložiská a zatiaľ kľud. Tvrdiť, že pri 80t odchádzajú ložiská, je asi taká predpoveď ako keby zajtra mali padať v Košiciach krúpy. Aké Škodovky myslel? Favorit, Felíciu? :) Editováno: 12. Únor 2019, autor: r_e_n_e Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Únor 2019 Sdílet Vloženo 12. Únor 2019 No třeba OII a OIII? U mě tedy běžná závada, přední ložisko na OIII po 12 000 km, na OII FL první přední po 55 tkm , druhé po 90 tkm. Tož tak. Dle servisu u škodovek nic neobvyklého. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Únor 2019 Sdílet Vloženo 12. Únor 2019 před 2 hodinami, r_e_n_e napsal: Aké Škodovky myslel? Favorit, Felíciu? :) jen nech být, u nich ty ložiska ještě celkem držela. Naopak u novějších aut je mrtvé ložisko před 100 tis. běžný jev. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 12. Únor 2019 Sdílet Vloženo 12. Únor 2019 (editace) Pawouk>> Tak to docela čumím, ani v okolí nikdo tímhle netrpí. Neživím se tím, ale v dílně u mechanika sem bejval ještě nedávno dost často. Editováno: 12. Únor 2019, autor: šulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CentriFUGA Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 Taky jsem u OII měl při 200tkm obě zadní ložiska KO. Najednou ze dne na den odešly obě dvě ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prassat Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Tak se hlásím do klubu uklepaného hlučného ochranneho plechu zadní brzdy. Na kočičích hlavách rachot jako když se táhne výfuk po zemi. Sundal jsem jen kolo a plech vystřihl nůžkami na plech (na dvou místech) . Teď tedy jezdím bez plechu a mám klid. V týdnů se objednám na servis a nechám pak vyměnit obě zadní strany. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdens123 Vloženo 21. Únor 2019 Sdílet Vloženo 21. Únor 2019 Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze cca do stvrt roka od laveho odisiel aj pravy plech. Menit obe naraz urcite usetri starosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hajoo Vloženo 21. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2022 Dobrej, omlouvam se ze ozivuji stare tema, ale asi je to lepsi nez zakladat nove. Pridavam se s uhnilym stitem na LZ kole, pri jizde to proste tre o kotouc a dela to hluk, s celym stitem muzu hybat do vsech smeru. Bohuzel do servisu se do konce roku nedostanu jak z duvodu financi (Vánoce s detmi :/) a take skrz casu v servisech. Nekdy po Novem roce mam naplanovano komplet zadni brzdy kvuli STK takze i se stity. Má otazka zni, jak moc vystavim brzdy riziku kdyz ten stit tedka proste odstrihnu nuzkama na plech a vytahnu, tak abych prez zimu nejak fungoval. Nejezdim dalnice jen Mezimesto mesto max 100km/H chvilkove. Prostez zakon schvalnosti pred zimou... nemohlo se to stat pred mesicem kdy bylo krasne a byl i cas i finance na opravu :-/ :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ort Vloženo 22. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2022 Za mě ho odstřihnout můžeš. Nevidím důvod, proč by to něčemu mělo vadit, možná se dostane víc bordelu ke šroubům kola, tak si je lehce mázni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas F Vloženo 22. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2022 No já nevím, není ten štít hlavně kvůli teplu? Hele mně to uhnilo taky a než jsem se dostal do servisu, tak jsem sundal kolo, štít na dvou místech provrtal, protáhnul hodně tuhý drát (ze starého věšáku na prádlo, má i nátěr, hned neshnije :-D ) a zaháknul to za to, co je za štítem, aby byl předepnutý. Takhle jsem s tím ujel ještě tisíc km bez rachotu a rizika, že něco upálím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.