Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

Ahoj můžu se zeptat, na začátku tohoto vlákna jste psali, že Ferda umí nastavit - pozměnit inteligentní nabíjení, aby se auto nevybíjelo. Když se podívám na Ferdův profil, tak zde nebyl 1,5 roku online. Jste s ním tedy ještě ve styku, kdybych chtěl upravit nabíjení, nebo to dělá někdo jiný ? zatím jsem přečetl jen 6 stránek tohoto vlákna. Díky za odpověd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám SIII - viz podpis, parkuju v garáži. 30. 11. 2022 jsem do něj po cca dvou týdnech sednul a nenastartoval, že prý slabá baterie. Pomocí kabelů jsem nastartoval a odvezl auto do autorizáku, kde během dvou dnů baterii dobili a zkontrolovali, prý je v pořádku. Tehdy jsem to přičítal tomu, že celé dva týdny běžela v autě malá kamera. Dnes jsem potřeboval odjet, ale auto jsem ani neodemknul. Nejdřív jsem myslel, že odešla bez varování baterka v klíčku, došel jsem tedy pro druhý klíč a to samé. MyŠkoda se k autu taky nepřipojí. S autem jsem v poslední dny normálně denně jezdil po Plzni, ve čtvrtek České Budějovice a zpět, v pátek jen asi 50 po Plzni, včera nic. Kamerku po zaparkování do garáže poctivě vytahuju z napájení, auto je tak, jak vypadlo z výroby, tzn. zatím žádné kódování, kablík u baterie nevytažený... Takže zítra zase do servisu, jsem zvědavý, co se dozvím.

Do září 2022 jsem jezdil Superbem III L&K 2.0 TDI 140 kW DSG, výroba únor 2015, úpravy taky žádné, v něm baterka odešla až po 5 letech, po její výměně až do prodeje auta bez problémů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondělí jsem zajel fabčou do servisu, naložil servisáka s boostrem, že superba v garáži z něj nastartujeme a on si ho odveze, přes booster nastartovat nešel, napětí baterky 0 V, nakonec jsme nastartovali až přes kabely. V servisu pak zjistili, že příčina totálního vymlácení autobaterie byla (prý) následující: u krytky ovládání sedala byl pravděpodobně v důsledku nárazu vylomený levý spodní zámeček a krytka seděla křivě, takže seřizovací knoflík se nemohl volně pohybovat a po uvolnění se vrátit do středové polohy, motorek tak neustále dostával pokyn k posunu sedačky, až došlo k vybití akumulátoru.... Nejsem si vědomý toho, že by do těchto míst došlo k nějakému nárazu, který by mohl zámeček vylomit, na druhou stranu ve čtvrtek jsem poprvé od 1. září, kdy jsem tuto ojetinu koupil, k posunutí sedačky použil ovládání v opěradle, takže vylomený mohl být již dřív, než jsem auto koupil. 

 

Nicméně plánuju koupit nabíječku CTEK MSX 5.0 a akumulátor jednou za 3-4 týdny pro sichr v garáži dobíjet. Líbilo by se mi někam vytáhnout konektor tak, abych pro připojení nabíječky nemusel vždycky otevírat haubnu, vhodný pro to by asi byl konektor CTEK komfort panel 1,5m s indikací stavu baterie, jenže nevím, kam s ním. Neřešil jste to někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja na Fabii používam pripojovací kábel ktorý je priamo v balení k nabíjačke, takže otváram kapotu. Teoreticky je ešte možné nabíjať cez zapaľovač cigariet (https://www.alza.sk/auto/ctek-konektor-cig-plug-d4525443.htm), ale ak to aj bude fungovať, ja by som cez to radšej netlačil 5 A a nabíjal by som v režime motobatérie (0,8 A).

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera se mi to připojení nabíječky tak nějak samo vyřešilo... Stavil jsem se v Praze na pokec ve spřátelené firmě, která mj. dováží autobaterie, zmínil jsem se, jaký jsem měl problém a že řeším nabíjení a za chvíli jsem držel v ruce nabíječku CTEK MXS 5.0 včetně zástrčky do zapalovače se třemi diodami. Známe se cca 20 let a nevěděl jsem, že jsou i přímým dovozcem výrobků CTEK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám CTEK 4.0 z roku 2011 a při nabíjení Superba bez odpojední vždy vyhodila chybu. Po odpojení kabelů od baterie nabíjela, ale baterie stejně dlouho nevydržela. Nakonec, po 6 letech, jsem koupil novou. Zajímalo by mě, jestli je nová nabíječka v něčem jiná, aby si poradila baterkou pro stop-start apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesněji je to model XS 4003. Je tam režim 14.7 / 4A, označený sněhovou vločkou. V popisu je 

"Režim 14.7V / 4A

Tento režim je doporučován pro nabíjení akumulátorů při teplotách nižších než +5 °C. Doporučuje se rovněž pro většinu akumulátorů AGM. Tento režim se nedoporučuje pro udržovací (konzervační) dobíjení, pokud teplota občas překračuje +5 °C. Pro takové případy doporučujeme režim 14.4V / 4A nebo 14.4V / 0.8A."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nabíjím AGM s CTEK MXS 5.0 v Superbu i BMW a žádné chyby to nevyhazuje. Díval jsem se na ten tvůj model nabíječky a je to spíš takové, že to AGM je tam jakoby "bonus" a né účel. Určitě bych si koupil raději novou nabíječku, třeba tu, co jsem poslal, protože je to přímo dělané na tyto "moderní" auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporucuji shlednout tuto recenzi. Je tam mnoho informaci a i ohledne kodovani baterii a proc je to tak problematicke a co se stane kdyz se nova baterie nezaregistruje a dalsi a dalsi dulezite informace.

https://www.auto.cz/video-martin-vaculik-a-soucasna-skoda-superb-jako-ojetina-i-obrovsky-kufr-ma-svou-bolistku-146069

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dával jste někdo teď čerstvě novou AGM baterii? Zajímalo by mě napětí na 12V zásuvce když je auto vklidu zaparkované při těchto teplotách.

 

Já mám baterii 1,5 roku teď a když jdu teď kolem auta už tam nevídám víc než 12,1V; mám dojem, že dostala na zadek na podzim když se dvakrát hluboce vybila (částečně mojí vinou). 

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam agm exide skoro rok. Ted auto stoji 3 dny a na zapalovaci ukazuje 12.5V. Pred tim jsem jel asi 2h autem a nabijelo stale mezi 14.3 az 14.7V. Bylo pod 5C. 1 den po zaparkovani ukazoval zapalovac merak 12.6V. Pocitam ze za 2 dny to bude ukazovat 12 4V.  Postupne to pomalu klesa. Treba za tyden z 12.6V na 12.3V. Cca. Podotykam ze do auta nelezu a namerene udaje sleduji z venku prez okno zamceneho uspaneho auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nevieš aký je pokles pri mrazoch pod - 10?

Napríklad odstavím auto v Nedeľu a môže stať do Soboty? 

Naštartuje? 

Lebo mam v plane ho v Stredu kvôli mrazom ísť prevetrať. 

Baterka ma rok, ale pri mrazoch nabíja stále ci? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod nakych 5c mi to nabiji stale... Nad 5c uz zapojuje rekuperaci a tedy nabiji pri brzdeni nebo podle stavu baterie a udrzuje okolo 80% spis 70... pri -10c nevim u mas je ted -5.  Zatim tam mam 12.4-12-5v ted momentalne po 4 dnech stani. Ale urcite to bude klesat.  Jinak auto nastartuje i kdyz je tam 11V. Ale uz je to pomalejsi.pod 11.3V uz se vyradi treba webasto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, midlan napsal:

Ahoj, dával jste někdo teď čerstvě novou AGM baterii? Zajímalo by mě napětí na 12V zásuvce když je auto vklidu zaparkované při těchto teplotách.

 

Já mám baterii 1,5 roku teď a když jdu teď kolem auta už tam nevídám víc než 12,1V; mám dojem, že dostala na zadek na podzim když se dvakrát hluboce vybila (částečně mojí vinou). 

 

AGM batérie sú odolnejšie voči výraznému vybitiu... 

https://marceljanco.sk/akumulator-efb-agm-gel-a-stop-start/

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JSvoboda díky to jsem přesně potřeboval vědět. Měřím úplně stejným způsobem, měřák v zapalovači a koukám přes okno. Moje baterka bude teda asi KO. Můžeš ještě popsat jak se projevuje rekuperace, kolik je v době rekuperování na zapalovači? Já bych jí měl mít vyplou od ferdy a na zapalovači vidím v podstatě vždy jen dvě hodnoty napětí, buď cca 13.1V nebo cca 14.4V; nevypozoroval jsem žádný vliv spotřebičů, ani stavu baterie, nebo léto/zima, pořád se to chová stejně mi připadá.
 

@r_e_n_e no já ji vybil tak že měla třeba 6V několik dnů na parkovišti a do auta jsem se dostával nouzovým klíčem... To neudělá dobře žádné baterce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak píšeš se mi to projevovalo před přehráním jednotky Gateway (3Q0 907 530 Q verze software 5344)

Teď jsem jednotku Gateway přehrál (3Q0 907 530 AA verze software 5366)

A projevy rekuperace mám trošku jiné. 

Ať je nad nebo pod nulou a svítí hlavní světla tak se napětí (měřeno přes autozapalovač) drží v rozmezí 13,2 - 13,4V (a to i přitom když jsem parkoval auto přes noc venku a ráno běželo NT 40min)

Ale jakmile zhasnu hlavní světla tak napětí vyskočí na 14,7V 

Teď už ani nefunguje potlačení rekuperace zapnutím výhřevu sedadel tak jak psal Clerfayt v tématu Rekuperace energie.

 

Děla to někomu stejně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...