Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

v lednu 2018 jsme koupili domů předváděčku FIII 1.0TSI 70kw r.v. 2017 s nájezdem cca 10tis. km
 

A teď k problému... aktuálně najeto 17280 km a tuto neděli se rozsvítila kontrolka "zkontrolujte hladinu oleje". Samozřejmě jsem to hned udělal a zjistil že je tam naprosté minimum oleje. 

Další překvapení přišlo ve škodovce ( k autu je zaplacen i servis na 5let) Pán ve škodovce řekl "olej je spotřební kapalina třeba jako voda do ostřikovačů" takže za 800kč mínus doplněn olej,

 

Mám dva dotazy:

1, je to normální, že po nájezdu 17tis. km zánovní auto sežralo skoro všechen olej ? První výměna je myslím po 30tis. nebo 2 roky.

2, Jak by jste vy postupovali při tomhle problému... Mě to normální nepřijde...

 

Předem děkuji za rady tipy a hate :D

U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

 

K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

  • Autor
před 23 minutami, Pawouk napsal:

U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

 

K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

Děkuji za vysvětlení.... tak to tu moderátor může smazat :)

před 16 hodinami, Twisted napsal:

1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

Ale jdi ty brute, s tím prvním bodem si snad jen děláš sám ze sebe srandu aby jsi mohl veřejně prohlásit, že když budu pravidelně měnit olej až co mě palubák sám pošle ve 30K, tak že 3. výměna oleje bude zároveň poslední výměnou co to ten motor zvládne :D

 

Já jsem do 1.2tsi taky zhruba ve 17-20000 musel dolévat cca 0,7 litru, v tomhle budou ty motory mít asi společný neduh. Ale dávat za to 800, když si to můžeš dolít sám za čtvrtku ceny a v servisu by ti na to neřekli vůbec nic..

Jo a že na rysce je hladina na minimum neznamená, že je “skoro všechen” olej fuč ;)

Trochu mě to překvapilo, ale 1.4i a 1.6mpi mě dokázalo sežrát takto olej aji mezi výměnama v 15000. 

 

 

  • 3 týdny později...

Musím říct, že za 30000 jsem nedoléval nic a kontroloval jsem olej před servisem a byl pořád v normálu. Takže  asi taky je to kus od kusu a záleží jak si motor "sedne". Nyní najeto 36000 km ;-)

  • 3 týdny později...

Ano. U mé Fabie taky nic nedolevam. Ale taky na to asi může mít vliv používání auta. Já jezdím denně cca.150 km po dálnicích....

Ale třeba doused má ještě starší řadu tsi a jezdí kousky po městě a také nic....

Jednak jde o to jak si motor sedne, ale taky o to v jakých podmínkách jezdí, je rozdíl naskákat 30tis po městě, na dálnici nebo v Alpách. Ale určitá malá spotřeba oleje je u turbomotorů běžná.

  • 1 rok později...

tak u mna fabia 1.0 tsi 81 kw, olej menený po 15 tis km- prvý krat , nedolieval som nic, pri 25 tis km som dolial 0,25, a dnes 27,5 tis km dalsich 0,25, tak neviem ci je to ok, budem to sledovat

1.0 TSI 70 kw za 57 tis. km jsem nemusel dolévat. Olej měním po 15 tis. km, jezdím převážně dálnice.

Olej to zrat ma, ale musi napln vydrzat od vymeny do vymeny. Tj zacnes na max a skoncis na min, tak je vsetko ok. 

V kazdom pripade podtacanim motora, pouzivanim oleja niekde z netu kupeneho, res nevhodnej specifikacie, ide motor odrovnat. Zranim oleja to len zacina. Ale netreba mysliet na najhorsie, ako som pisal s zranim oleja sa rata. 

Upraveno od atlan

@Pelo222 a jaký trasy to auto převážně jezdí a jak často se s ním jezdí?

vetsinou mesto a kratke trasy kazdy den

Upraveno od Pelo222

tak to bude asi tím

asi vlastnost motoru, mě to taky žere,když sem mělnil první náplň po 10 tkm, stav byl takový:

IMG_0072.thumb.jpg.2d40870043eb5f0b52d75bed1b50caaf.jpg

Já měním olej po roce jednou sám a druhej rok servis, cca při 10tkm, takže toto moc neřeším. ale 30tkm bez dolití bych nenajel ani náhodou.

 

Aji by mě zajímalo, kolik dolíváte pokud máte někdo LL služebák a jezdíte až těch 30tkm?

 

 

Upraveno od Ibe

a byl tam až po horní rysku?

jj, byl po horní rysku po předání vozu. ;) btw nedělá to pouze tento motor 1.2 66kw taky dolíváme v práci po nějakých 20tkm.

Mám zatím najeto 2tis. a olej nekontroluju. Ale třeba záleží na používání auta, já třeba nejedu trasu pod 20km nikdy a olej se ohřeje na provozní teplotu a žádný zbytečný studený starty. Pokud to nespadne mezi výměnou pod MIN, tak je to vpohodě. Na předchozím 1.2TSi/63 byla hladina pořád stejná a chtěl bych, abych to tak měl i teď.

Budu mít 20 tis. na dlouhých trasách a olej byl po 10 tis. při výměně krásně čistý, dál se bude měnit po 15. Co bys měl po 2 tis. kontrolovat, nevím.

Tak správně se má kontrolovat každý natankování, resp. 1tis. km, ale nikdo to nedělá. Tak bych už měl mít dvě kontroly za sebou: )

Ano kontroluj si i tlak pneu a osvětlení před každou jízdou, taky to bylo kdesi napsané.

  • 5 měsíců později...

Když kontrolujete olej, jak dlouho tak čekáte, než po zhasnutí zahřátého motoru provedete kontrolu ? V návodu je vágních "několik minut"...

Olej kontroluj při studeném motoru, to je jistota. Po vypnutí motoru je olej rozházený po motoru a těžko říct kdy vsechen steče...

Mám vyzkoušené, že ani po 2-3 hodinách mi ryska neukáže tolik, jako po půldenním stání.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.