Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím,

v lednu 2018 jsme koupili domů předváděčku FIII 1.0TSI 70kw r.v. 2017 s nájezdem cca 10tis. km
 

A teď k problému... aktuálně najeto 17280 km a tuto neděli se rozsvítila kontrolka "zkontrolujte hladinu oleje". Samozřejmě jsem to hned udělal a zjistil že je tam naprosté minimum oleje. 

Další překvapení přišlo ve škodovce ( k autu je zaplacen i servis na 5let) Pán ve škodovce řekl "olej je spotřební kapalina třeba jako voda do ostřikovačů" takže za 800kč mínus doplněn olej,

 

Mám dva dotazy:

1, je to normální, že po nájezdu 17tis. km zánovní auto sežralo skoro všechen olej ? První výměna je myslím po 30tis. nebo 2 roky.

2, Jak by jste vy postupovali při tomhle problému... Mě to normální nepřijde...

 

Předem děkuji za rady tipy a hate :D

Vloženo

U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

 

K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

Vloženo

1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Vloženo
před 23 minutami, Pawouk napsal:

U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

 

K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

Děkuji za vysvětlení.... tak to tu moderátor může smazat :)

Vloženo
před 16 hodinami, Twisted napsal:

1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

Ale jdi ty brute, s tím prvním bodem si snad jen děláš sám ze sebe srandu aby jsi mohl veřejně prohlásit, že když budu pravidelně měnit olej až co mě palubák sám pošle ve 30K, tak že 3. výměna oleje bude zároveň poslední výměnou co to ten motor zvládne :D

 

Já jsem do 1.2tsi taky zhruba ve 17-20000 musel dolévat cca 0,7 litru, v tomhle budou ty motory mít asi společný neduh. Ale dávat za to 800, když si to můžeš dolít sám za čtvrtku ceny a v servisu by ti na to neřekli vůbec nic..

Jo a že na rysce je hladina na minimum neznamená, že je “skoro všechen” olej fuč ;)

Trochu mě to překvapilo, ale 1.4i a 1.6mpi mě dokázalo sežrát takto olej aji mezi výměnama v 15000. 

 

 

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Musím říct, že za 30000 jsem nedoléval nic a kontroloval jsem olej před servisem a byl pořád v normálu. Takže  asi taky je to kus od kusu a záleží jak si motor "sedne". Nyní najeto 36000 km ;-)

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ano. U mé Fabie taky nic nedolevam. Ale taky na to asi může mít vliv používání auta. Já jezdím denně cca.150 km po dálnicích....

Ale třeba doused má ještě starší řadu tsi a jezdí kousky po městě a také nic....

Vloženo

Jednak jde o to jak si motor sedne, ale taky o to v jakých podmínkách jezdí, je rozdíl naskákat 30tis po městě, na dálnici nebo v Alpách. Ale určitá malá spotřeba oleje je u turbomotorů běžná.

  • o 1 rok později...
Vloženo

tak u mna fabia 1.0 tsi 81 kw, olej menený po 15 tis km- prvý krat , nedolieval som nic, pri 25 tis km som dolial 0,25, a dnes 27,5 tis km dalsich 0,25, tak neviem ci je to ok, budem to sledovat

Vloženo (editace)

Olej to zrat ma, ale musi napln vydrzat od vymeny do vymeny. Tj zacnes na max a skoncis na min, tak je vsetko ok. 

V kazdom pripade podtacanim motora, pouzivanim oleja niekde z netu kupeneho, res nevhodnej specifikacie, ide motor odrovnat. Zranim oleja to len zacina. Ale netreba mysliet na najhorsie, ako som pisal s zranim oleja sa rata. 

Editováno: , autor: atlan
Vloženo (editace)

asi vlastnost motoru, mě to taky žere,když sem mělnil první náplň po 10 tkm, stav byl takový:

IMG_0072.thumb.jpg.2d40870043eb5f0b52d75bed1b50caaf.jpg

Já měním olej po roce jednou sám a druhej rok servis, cca při 10tkm, takže toto moc neřeším. ale 30tkm bez dolití bych nenajel ani náhodou.

 

Aji by mě zajímalo, kolik dolíváte pokud máte někdo LL služebák a jezdíte až těch 30tkm?

 

 

Editováno: , autor: Ibe
Vloženo

Mám zatím najeto 2tis. a olej nekontroluju. Ale třeba záleží na používání auta, já třeba nejedu trasu pod 20km nikdy a olej se ohřeje na provozní teplotu a žádný zbytečný studený starty. Pokud to nespadne mezi výměnou pod MIN, tak je to vpohodě. Na předchozím 1.2TSi/63 byla hladina pořád stejná a chtěl bych, abych to tak měl i teď.

Vloženo

Budu mít 20 tis. na dlouhých trasách a olej byl po 10 tis. při výměně krásně čistý, dál se bude měnit po 15. Co bys měl po 2 tis. kontrolovat, nevím.

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...