Jump to content
jana8472

Zasekává se řazení 1ky

Recommended Posts

Ahoj, chtěla bych poprosit o pomoc s určením, jestli následující problém s řazením jedničky na Fabii I 1.4 MPi je uvnitř převodovky (špatná zpráva) nebo venku v mechanismu řazení (lepší zpráva)?

 

Jde o to, že při normálním klidném pohybu řadící pákou k jedničce se páka vždy spolehlivě zasekne těsně za "zatáčkou" mezi pohybem doleva a dopředu a dál nejde ani hrubou silou. Ale pokud se pohyb udělá opravdu hodně rychle, tak tam jednička zapadne snadno a hladce. Druhá možnost jak zařadit 1 je začít jakoby řadit 2, ale pak tam rychle hodit 1. Je tedy potřeba mít při řazení "rozběh", pak se zasekávací místo hladce přeskočí.

 

Pozn.:

- s vypnutým i zapnutým motorem problém úplně stejný!
- zaseknutí není až těsně před zapadnutím kvaltu (to by asi byl problém se synchronizací), ale těsně za "zatáčkou" v pohybu pákou
- ostatní kvalty jsou celkem v pořádku (2ka jde ztuha, ale bez zaseknutí, 3ka s 1kou a zpátečkou čas od času nezapadne úplně a spočítá zuby, 4 a 5 perfektní)
- spojka je nová a její výměna na řazení nic nezměnila
- dvojité vyšlápnutí spojky většinou nepomůže
- na studeném autě jde občas jednička bez zaseknutí i pomalým pohybem
- vůle v řadičce nejsou velké - asi 1 cm dopředu-dozadu a pár mm doleva-doprava.
- autorizák při lehké prohlídce zdarma zkonstatoval "zatuhlé řazení" a "průsak oleje z převodovky" (ale motor prosakuje taky)

- o výměně oleje převodovky není v servisní knížce zmínka, přitom prvních 10 let, 200.000 km jezdilo auto do autorizáku

- porucha není nová - dělalo to i předchozímu majiteli (kamarádovi), takže minimálně 20.000 km

 

Hlavně mi jde o to, jestli budu platit 5-10.000 Kč, bude-li muset převodovka ven, nebo 500-1000 Kč při výměně třeba nějaké plastové vložky na táhle. V tom dražším případě to nechám plavat. Možná řeknete, že když se zařadit vždycky nakonec nějak povede, tak ať to nechám být. Ale z auta má být i radost, a na křižovatce jsou na práci jiné věci než bojovat s řazením.

 

Dík, Jana

Fabia I 1.4 MPi Classic 44 kW, r.v. 2002, 280.000 km, nebouraná, motor AZF, převodovka FNK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...