Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Můžete mi někdo vysvětlit, jak a kdy funguje asistent rozjezdu do kopce?ne že bych to bez něj nezvládl, ale člověk s nim podvědomě počítá a jednou funguje, pak zase ne.a je jedno jestli je zapnutý start stop systém, nebo jestli mám zataženou ruční brzdu.prostě kdy se na něj můžu spolehnout.díky 

Vloženo

Není někde v návodu k obsluze napsané, že asistent rozjezdu do kopce funguje až od sklonu nad 5 stupňů? Takže u menších sklonů jaksi smůla, víc k tomu nevím, tenhle asistent ve vlastním autě nemám. 

Vloženo

Manuál strana 128:

Asistent rozjezdu do kopce pomáhá s rozjezdem do kopce tím, že po uvolnění brzdového pedálu vůz přibližně na 2s přibrzdí.

Podmínky funkce:

✓ Sklon stoupání je min. 5 %.

✓ Dveře řidiče jsou zavřené.

Vloženo

Pokud Ti kriteria nevyhovují, tak alespon u F3 to šlo upravit kodováním.

Jak délka přibrždění, tak sklon...

Manželka nestíhala nohy, lebo má v hlavě, že to prostě nestihne, tak jsem to řešil.

Vloženo
Před hodinou, Kuchar7 napsal:

Manuál strana 128:

Asistent rozjezdu do kopce pomáhá s rozjezdem do kopce tím, že po uvolnění brzdového pedálu vůz přibližně na 2s přibrzdí.

Podmínky funkce:

✓ Sklon stoupání je min. 5 %.

✓ Dveře řidiče jsou zavřené.

Jo, kdo by se jako obvykle zdržoval čtením zbytečnýho manuálu... 

Vloženo

No to jsem četl, ale jak říkám, někde kde bych to čekal to funguje a naopak.a nekdy uvolnim v kopci ruční brzdu a hned to couvá, tak mi napadlo jestli to na to nemá vliv.a to samé se start stop systemem.když vím že budu dlouho stat tak ho zapnu.a hlavně se mi to stává každý den v tom samém místě.

Vloženo

A když se povoluje ručka je noha na brzdě? Bez ní to logicky fungovat nemá.

Start stop se řídí tolika veličinami, že je to na něm kdy se zapne. Teď v tom horku studený motor, ujedu 400m a hned se zapne, 200m semafor a znovu..... Až bude mít baterie pod nastavenou kapacitu nesepne se, tohle bych neřešil nechávám to na něm a skoro 5 let už funguje s původní baterií.

Vloženo

Jak padlo, musíš stlačit brzdu (nožní), na ruční to nereaguje. Další věc je, že někdy je tu brzdu potřeba zmáčknout "více", při lehkém stlačení to auto neudrží. Funguje to v podstatě tak, že to podrží tlak v brzdné soustavě, který jsi ty vyvolal nohou, tedy pokud zatáhneš jen ruční, tlak v brzdové soustavě je 0 a tedy nemá co asistent "udržet" a bez tlaku v brzdné soustavě po povolení ruční brzdy auto začne podléhat gravitaci.

Vloženo

MARTAB-díky moc, tohle jsem potřeboval slyšet.hned zítra to vyzkouším. Jinak SS většinou vypínám hned po startu.Zapinam ho pouze po delší jízdě, když vím, že budu stát víc jak minutu.

Vloženo

A jeste výše píšu, že jednou to funguje pak zase ne.Ale právě stojim za minutu skočí zelená tak uvidim.ale uznávám že jsem to četl pred rokem, ale je fakt že těch 6 stupňů se nepozná.

Vloženo

Tak je po záhadě.někdy když pustím ruční brzdu při rozjezdu sešlápnu brzdový pedál a tím pádem to hned funguje.Jinak ty zadní brzdové kotouče nic moc po 20 tis.km.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Vloženo
V 18. 8. 2020 na 15:54, Enzo81 napsal:

Tak je po záhadě.někdy když pustím ruční brzdu při rozjezdu sešlápnu brzdový pedál a tím pádem to hned funguje.Jinak ty zadní brzdové kotouče nic moc po 20 tis.km.

Ahoj tipuji, že zadní kotouče budou stejná "kvalita" jako v Rapidu, takže cca po 40tis.km vrásky a po dalších 20tis.km odpis.

Dobrá zpráva zatím je, že si nikdo nestěžuje na klimatizaci SANDEN, která v Rapidu mohla zlobit.

Vloženo

V testu ve SM dělali dlouhodobý  test 1.0 tsi, ale uz nevim jestli Rapid, nebo Fabia, ale brzdy právě chvalili, tak jsem čekal, že u Scaly to bude stejné.Ale uvidíme.

Vloženo

Ten dlouhodobý test byl Rapid, ale Fabia má v podstatě stejné brzdy, já mám FIII HB, kde zadek brzdí ještě méně než u Rapidu a ikdyž podle @bobanHTP predikce by brzdy měli být KO a kupodivu, stále nic :)

Vloženo

Jako ono to brzdí super, ale ten stav těch kotoučů nic moc, proto jsem zvedavej jestli to dá těch 100000 km jako v tom testu.Jo a furt řešim co je lepší při  jízdě z kopce s timto motorem. Jestli tam nechat 6 nebo se může i na neutral?Jde mi o ty otáčky.

Vloženo

Záleží totiž, jakou výkonovou variantu mate. Slabší 1.2 tsi a 1.0 tsi mají jiné, levnější brzdy, než jejich výkonnější verze. Ty chválené z testu jsou u výkonnější 81 kW.

Vloženo

@Enzo81 Ale já mluvím i o vizuálním stavu. Když stojíš na křižovatce, taky řešíš otáčky motoru? Je jedno, jestli tam máš rychlost, nebo neutrál, záleží co ti vyhovuje a potom se liší spotřeba. Co je třeba řešit, jsou otáčky v zátěži, což jízda z kopce bez plynu není.

 

@Rapid1.0 Všechny verze mají vzadu stejné kotouče, od 77kW jsou jiné přední brzdy, ale zadní jsou stejné, tam je rozdíl jen kotoučová nebo bubnová.

Vloženo
před 14 minutami, Martab napsal:

@Enzo81 Ale já mluvím i o vizuálním stavu. Když stojíš na křižovatce, taky řešíš otáčky motoru? Je jedno, jestli tam máš rychlost, nebo neutrál, záleží co ti vyhovuje a potom se liší spotřeba. Co je třeba řešit, jsou otáčky v zátěži, což jízda z kopce bez plynu není.

 

@Rapid1.0 Všechny verze mají vzadu stejné kotouče, od 77kW jsou jiné přední brzdy, ale zadní jsou stejné, tam je rozdíl jen kotoučová nebo bubnová.

Aha, díky. ?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...