Přejít na obsah

Škoda SCALA


Petrzi

Doporučené příspěvky

so servisom a s prerabkou mi to az take drahe nepride. v dnesnej dobe uz kazdy ryzuje na zakazkach a ked si len zoberiem, ze ta ambitionka s 1,5tsi s manual je v striebornej metle okolo 500k Kc, tak s tym automatom co maju a servisom a prerabkou vlastne nakupili auta bez fleet zlavy za beznu cenu. takze nic predrazene, nic extremne lacne. klasika

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám půjčenou Scalu jako náhradní vůz, můj  Golf 7 je v servisu. Ještě nikdy jsem nebyl z auta tak nemile překvapen, nebo spíš šokován, že ani nevím kde začít. Měl jsem 1-ku Fábii (jezdil 2-ku), 2,3 Octávii, jezdil v Rapidu, tak že povědomí o Škodovkách a zkušenosti s něma všeobecně docela mám.

Tak tedy - interiér k poplatné době není nic moc, levné plasty, šetřilo se...dokonce jsem nepředpokládal že vrchní díl je měkčený, jelikož má hroznou povrchovou úpravu. Při zavření dveří hrozně plechový zvuk i na Škodu.

Řízení je neuvěřitelně lehké a obsolutně nicneříkající, jako počítačová hra.

Podvozek velice nejistý jako by byli tlumiče ko( zapoměl jsem dodat že ta Scala má najeto 3t km), celé se to houpe do stran, zatáčky jsem jezdil se strachem a pomalu. Odhlučnění celkově docela dobré(podvozek, okna, motor), lepší hlavně hluk od oken oproti O3, ale Golf je jinde. Sedačky strašně měkké a bez bočního vedení.

Motor je asi ta nejhorší věc této Scaly - 1.0 TSI 81kw, nečakal jsem zázraky, ale recenze na tento motor byly skoro vždy veskrze pozitivní. Buď je někde chyba v tomto konkrétním vozidle, ale auto působí jako by mělo o desítky koní méně a úplně bez krouťáku v jakýkoliv otáčkách......tady srovnávám s O3 1.2 TSI 77, Rapid 1.2 TSI 66KW ty jeli lépe, jasně auto má jen 3t km, pochybuji ale že se to nějak markantně zlepší.

Spotřeba - na trase kterou jezdím neustále, při úplně stejných podmínkách O3 1.4 TSI 103kw 4,3l....Golf 7 1.4 TSI 103 kw 4.8l....Scala 1.0 TSI 5.8l....jasně možná to časem klesne o nějakou desetinu, ale je jasné že ani spotřeba nebude kladná vlastnost tohoto motoru(  v autě vždy jen řidič, rovinatý terén, 20 km trasa, stejná teplota, bez provozu, stejná rychlost). Další "skvělá" vlastnost tohoto motoru jsou strašné vibrace na volnoběh, prostupujícím celým vozidlem i vašemi vnitřnostmi, u HTP byli vibrace na volnoběh proti tomuhle minimální......za jízdy jsou ale vibrace potlačeny moc dobře, dokud nepotřebujete trochu výkonu, což u takhle slabého motoru potřebujete často a vibrace jsou zpátky, s něma i trochu brumlavý zvuk, ten je ale přítomen u všech TSI. Volnoběh u studeného motoru 1.500 otáček se mi zdál taky docela vysoký, ale tohle bych až tak neřešil.

Dále mě tento motor nepřestavoval překvapovat a při ustálené jízdě, nebo vlastně i při zrychlování motor často měnil sám tah(asi eletronika), ikdyž poloha plynu se něměnila, působilo to jako bych přidával a ubíral. Další věc - špatné rozjezdy, ty jsou u TSI už legendární, dělala mi to i O3 1.4 TSI....dělá to podle mě špatně nastavený přechod mezi elekronickým plynem(nevím jak se fce přesně jmenuje) a vaší nohou. Pro neznalé, máte nohu při rozjezdu ve stejné poloze, ale motor při tom přechodu ubere a vzápětí sám přidá, výsledek cuknutí( tady musím podotknout že u Golfa 7 1.4 TSI tohle zvádli naprogramovat a uvedený neduh se vůbec nevyskytuje, měl jsem dokonce ty 2 vozidla se stejným motorem zároveň). U O3 jsem tohle řešil rozjezdy bez plynu a až když se auto rozjelo, tak jsem teprv šlápl na plyn....tohle ale nešlo praktikovat vždy a všude.

Další věc - ovládání síly větráku topení má bohužel pouze 4 stupně nastavení, kdy na dvojku to je tiché, ale skoro nefouká a na trojku je takový skok a výrazný hluk, jako bych u Golfa přidal 3 stupně. Další zarážející ( spíš nasírací) vlastnost toho větráku je, že ještě neustále mění sílu foukání a tím i hluk, což je velice otravné......hlavně je ale zarážející co tohle zapřičiňuje, protože auto má manuální klimu a dělá to ikdyž je vyplá, nechápu. Ještě poslední věc asi, fce Line asist - vypnu v menu a při každém nastartování se to znovu samo zaplo, nevím proč, ale štvalo mě to. Otočný ovladač pro velice omezený výběr směru foukání vzduchu(okno, nohy atd) z minuleho století nemá cenu asi ani komentovat.

Doufám, že tímhle nenaštvu moc spokojených majitelů Scal, ale bohužel takovou mám zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc srovnání nemám, přešel jsem z Toleda MR2013 a Scala je všem nesrovnatelně lepší. Ale zastal bych se motoru. Když jsem ho poprvé rozjel, myslel jsem, že to je naprostá zdechlina, vůbec to nemělo snahu jet, zvuk hrůza a celkově katastrofa. Ale kolem 8 tis. se to změnilo a teď po 20 to jede jak raketa ve srovnání s předchozí 1.2 TSi 63kW. Ten větrák u manuální klimy mění rychlost a tím i hluk podle toho jestli brzdíš motorem a dobíjí se baterka, nebo šlapeš na plyn a nedobíjí se :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U naší služební FIII má dokonce ono sprosté inteligentní dobíjení, resp. Cyklování napětí mezi 12.3 V až 14,8V vliv na hlasitost rádia. Musí být tedy rádio více zesílené, aby to bylo poznat. Jo, a ještě to má vliv na rychlost stěračů.  Je to prostě tragikomické, co se dnes dostane do prodeje za paskvil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, vormen napsal:

Moc srovnání nemám, přešel jsem z Toleda MR2013 a Scala je všem nesrovnatelně lepší. Ale zastal bych se motoru. Když jsem ho poprvé rozjel, myslel jsem, že to je naprostá zdechlina, vůbec to nemělo snahu jet, zvuk hrůza a celkově katastrofa. Ale kolem 8 tis. se to změnilo a teď po 20 to jede jak raketa ve srovnání s předchozí 1.2 TSi 63kW. Ten větrák u manuální klimy mění rychlost a tím i hluk podle toho jestli brzdíš motorem a dobíjí se baterka, nebo šlapeš na plyn a nedobíjí se :-)

Ja som mal ako náhradné auto rapid s motorom 1.0 TSI. Prvý deň som to tiež bral strašne tragicky ( vibrácie, hluk, výkon ... bieda ), auto malo cez 30 tis. km. Ale na druhý deň som si na to zvykol :-) Len či to tak nie je aj u teba :-) :-) Sorry vormen, musel som si rýpnuť :-) 

Editováno: , autor: Kubo22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o můj zvyk nejde, ale když už i manželka sama od sebe řekne, že to víc zatlačí do sedadla po přidání plynu a má to větší odpich, tak je to asi opravdu poznat, ona se jenom vozí a neřídí :)  mám jen 70kW, těch 81/85 by pro mě byla už naprostá extáze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, tak jsem z alíku taky objednal ledku do kufru👍

Mám doma v průjezdu šero a ta bludička je žalostná☹️

CZ sklad, do 4 dnů doma, cena 200 za 2ks.

Díky za inspiraci csabac👍

Původně jsem chtěl dát jen led žárovku, ale tohle bude výkonnější. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...