Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

358 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

před 12 hodinami, Michal B. napsal:

Tak stanul jsem o půl hodiny dřív, ikdyž nerad ale něž jsem jel do práce musel jsem to zkusit. Jel jsem dejme tomu trasu 15minutek. Teplota okolí byla již v 5:15 21°C !! Nastartováno a do 5s jsem jel a asi dvě zásadní věci:

1) necuká,neškube, neskáče, plynulý rozjezd bez toho klokana ( žena měla pravdu ), zkusil jsem pár rozjezdů a OK ......

2) po dobu cca.2min jakoby auto nejelo na plný výkon, ten rozjezd i akcelerace byla taková mdlá, přirovnal bych to jako v PC když vám něco na pozadí bere výkon.......po dvou minutách to bylo normál.....

......prostě v době než se to zahřálo tak výkon na prd .....zajimavé ale fakt........

Odpoledne zkusím ještě jednou to stejné..........

 

No konečně pořádné info. Příští týden se snad ochladí, tak uvidíš, co to ráno provede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda, že anketa neumožňuje uvést typ vozidla a jeho datum výroby.

Zkoušel jsem dvě Octavie III 1.5 TSI, manuál, r.v. 2019. Motor v jednom případě studený (se systémem ACT), jízda 20 km město, okresky (celkový nájezd nepamatuji), v druhém teplý (bez systému ACT) 15 km město okresky (celkový nájezd 1700 km). Zkoušel jsem rozjezdy na 1 RS bez dodávky paliva, s dodávkou paliva, jízdu na 1 i 2 RS bez plynu, rychlé rozjezdy z místa, jízdu na všechny RS od otáček 1100 ot/min do 3500 ot/min, občasné prudké sešlápnutí dodávky paliva ... a nic ... ani náznak jakýchkoliv anomalit.

 

Dále zkušební jízda 15 km se Škodou Scala 2019, 1.5 TSI DSG, celkový nájezd 200 km. Stejná jízda jako výše a ani náznak problému, včetně sportovního režimu DSG.

 

Mám najeto s Rapidem  1.2 TSI, 77 kW, manuál, 8 ventil, 70000 km a občas se svezu s Octavií 1.8 TSI (celkový nájezd 25000 km), tak se snažím porovnávat. Oba motory zcela bez problémů. 1.2 TSI dlouhodobá letní spotřeba 5,4 litru (delší trasy a město), zimní 6,4 litru (městská a příměstská jízda).

 

Motor 1.5 TSI v Octavii III 2019 je do 2000 ot/min velmi podobný (subjektivně) jako 1.2 TSI, ale 1.5 jede lépe na 1 a 2 RS bez plynu a lépe reaguje po sešlápnutí plynu. Nad 2000 ot/min je cítit rozdíl ve prospěch 1.5 a nad 3000 je znát vyšší výkon 1.5  velmi dobře.

Spotřebu na krátké jízdy nehodnotím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to já podle webu také nemám svolávací akci … ale podle toho článku mám přesně alternátor 180A a je fakt, že jsem, když byl klokan nový a než jsem se naučil jeho projevy eliminovat, dvakrát také zůstal stát v křižovatce, bo prostě to polochcíplo a nevědělo to, jestli má jet, nebo ne … dnes jsem se špatně vyspal, jsem nasr.nej … takže ideální konstalace odpoledne, až skončím u soustruhu, odpoledne zajít prudit ke svému embasoprodejci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, daniel007 napsal:

 

To by mě zajímalo, co je to za experta pana Běhala co tohle psal a kde je zdroj pro část jeho článku, v kterém také nějak zapoměl na OIII ...

... Půjde o vozy, které mají alternátor 180A ...

Máte někdo s 1.5TSI 180A altík?

 

Je otázka, jak moc souvisí škubání ve fázi ohřívání motoru se sporadickým nereagováním na plyn, pro nějž vydané TPI evidentně souviselo se zatížením palubní sítě ...

 

Myslím, že se jen vytváří ještě větší chaos, než který v tom už je ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píšeš , je v tom chaos a Škoda místo aby se k tomu postavila čelem a přiznala se že pustila do světa nedodělky tak mlčí . Hlavně všechno ututlat aby se o tom nepsalo . Toto není férový přístup to ať se na mně nikdo nezlobí !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, žádná svolávačka zatím není a "oficiálně" pro mého klokana není nic k dispozici. Nic "neoficiálního" mě nezajímá, bo nejsem pokusný králík. Teď nemám čas klokana řešit, za týden s ním frčím za hranice všedních dnů, takže pokud klokana vzteky nevrhnu někde v Bosně nebo Černé Hoře ze skály, budu řešit koncem září. Plánuji si vzít palubní kameru a pokud mě opět potká nějaká život ohrožující situace (za kterou považuji třeba hophop rozjezd-nerozjezd z křižovatky), budu mít alespoň hmatatelný argument, že to skutečně není normální projev motoru, ale že to je o hubu.

 

Jinak altík 180A na 1.5 TSi mám (no taky aby ne ... vyhřívané sedačky vpředu i vzdadu, volant, čelní sklo, tažné ...) a ty popisované projevy motoru v článku na mého klokana přesně sedí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, rayx napsal:

 

To by mě zajímalo, co je to za experta pana Běhala co tohle psal a kde je zdroj pro část jeho článku, v kterém také nějak zapoměl na OIII ...

... Půjde o vozy, které mají alternátor 180A ...

Máte někdo s 1.5TSI 180A altík?

 

Je otázka, jak moc souvisí škubání ve fázi ohřívání motoru se sporadickým nereagováním na plyn, pro nějž vydané TPI evidentně souviselo se zatížením palubní sítě ...

 

Myslím, že se jen vytváří ještě větší chaos, než který v tom už je ...

Malá odbočka od tématu - O. Běhal je bývalý dlouholetý šéfredaktor Světa motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, rayx napsal:

 

To by mě zajímalo, co je to za experta pana Běhala co tohle psal a kde je zdroj pro část jeho článku, v kterém také nějak zapoměl na OIII ...

... Půjde o vozy, které mají alternátor 180A ...

Máte někdo s 1.5TSI 180A altík?

 

Je otázka, jak moc souvisí škubání ve fázi ohřívání motoru se sporadickým nereagováním na plyn, pro nějž vydané TPI evidentně souviselo se zatížením palubní sítě ...

 

Myslím, že se jen vytváří ještě větší chaos, než který v tom už je ...

Mam v Superbe elektroniky na max,vratane nezavisleho kurenia  a alternator mam 140 A...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud pan O. Běhal má takovou historii, ono na tom něco může být, jinak by asi takovou info nepustil. Samotného mě překvapuje, že auto s menším benzínem dnes může mít altík 180A, ale ono to tak vážně je ...

 

Mrknul jsem do ETKA, kde se opět ukazuje, jak má každý brand jiný přístup k datům ...

Škodovka nemá pro altíky u Karoka žádné detaily pro přiřazení, Seat uvádí u Ateca pro přirazení kod motoru,

VW pro T-Roc uvádí PR kod motoru TJ7 (4-val.zazehovy motor 1,5l Agregat: 05E.A),

no a nejlepší je tady Audi, která kromě PR kodu motoru uvádí i PR kod emisní normy motoru ...

Je na tom opakovaně vidět, že vyrobit motor, který by plnil přísné a od stolu nastavené emisní normy je asi skoro nemožné a VAG si na téhle 1.5 musí všemožně pomáhat, tady konkrétně na pohonu pro alternátor, s kterým asi provádí pěkné brikule ...

Třeba se časem dozvíme, že při homologačním cyklu dochází k plnému odpojení alternátoru a auto tak proudem zásobí jen akumulátor ...

 

Co je velmi zajímavé, tak Audi v Q2 ani v Q3 pro 1.5 TSI DADA nepoužívá větší alternátor než 140A, zbývající brandy nemaj problém tam umístit ani ten 180A ... Posuďte sami a kdo chce, může si ověřit sám, pokud má přístup k nějaké ETKA ;-)

 

VW T-Roc do 8.7.2019 varianaty 180A pro TJ7
04E903015D Valeo
04E903015DX Valeo
04E903015E Bosch
04E903015EX Bosch

 

VW T-Roc od 8.7.2019 varianty 180A pro TJ7
04E903015D Valeo
04E903015DX Valeo
04E903015E Bosch
04E903015EX Bosch
05E903026E Valeo
05E903026EX Valeo

 

Seat Ateca varianty 180A pro DADA
04E903015D Valeo
04E903015E Bosch
04E903015DX Valeo
04E903015EX Bosch

 

Škoda Karoq varianty 180A bez detailu přiřazení
04E903015D Valeo
04E903015E Bosch
04L903023H Valeo

 

Audi Q2 pro 1.5 TSI všechny varianty alternátorů
04E903015A od 3.10.2016 Bosch 110A TJ4, TJ7, TK8
04E903015AX od 3.10.2016 Bosch 110A TJ4, TJ7, TK8
04E903015 od 3.10.2016 Valeo 110A TJ4, TJ7, TK8
04E903015X od 3.10.2016 Valeo 110A TJ4, TJ7, TK8
04E903024S od 6.11.2017 Bosch 140A 7CP, 7GH, 7MM, TJ4, TJ7, TK8
04E903024SX od 6.11.2017 Bosch 140A 7CP, 7GH, 7MM, TJ4, TJ7, TK8
05E903026B Bosch 140A 4BF+TJ4+TJ7
05E903026BX Bosch 140A 4BF+TJ4+TJ7
04C903021A od 6.11.2017 Valeo 140A 7CP, 7GH, 7MM+TJ4, TJ7, TK8
04C903021AX od 6.11.2017 Valeo 140A 7CP, 7GH, 7MM+TJ4, TJ7, TK8
05E903026C Valeo 140A 4BF, TJ4, TJ7
05E903026CX Valeo 140A 4BF, TJ4, TJ7

 

Audi Q3 pro 1.5 TSI všechny varianty alternátorů
04E903024S do 8.7.2019 Bosch 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 7CP, 7GH)
04E903024SX do 8.7.2019 Bosch 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 7CP, 7GH)
04C903021A do 8.7.2019 Valeo 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 7CP, 7GH)
04C903021AX do 8.7.2019 Valeo 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 7CP, 7GH)
05E903026B od 8.7.2019 Bosch 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 4BF)
05E903026BX od 8.7.2019 Bosch 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 4BF)
05E903026C od 8.7.2019 Valeo 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 4BF)
05E903026CX od 8.7.2019 Valeo 140A TJ7 (vidíme výše, že to je pro emise 4BF)

 

emisní PR kody výbav
7CP Exhalační předpis EU6 AH/H/I
7GH Exhalační předpis EU4, bez EOBD
7MM Exhalační předpis EU6 Plus
4BF Exhalační předpis EU6 DG

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám určité poznatky za dobu co jezdím a nejezdím s Karoqem  1,5 TSI  manuálem .

Protože v začátcích jsem musel hodně studovat manuál a odzkoušet si všechny funkce jestli fungují a vlastně se s tím vším naučit zacházet,často jen v garáži při zapnutém zapalování.

Bylo mi jasné že baterka nevydrží moc dlouho ,tak jsem připojil nabíječku ,nejprve do 4 Ampér s procesorem .Jenže ta se moc zahřála a nechtěl ji zničit tak jsem napojil klasiku ,no a to mi spadla brada. Ampérmetr ukazoval 9 až 10 A při studování v infotainmentu, Pokud jsem tam nabíjení nepřipojil baterka šla s napětím  dolů po 20 min  až pod 12V , měřeno potom  bez zatížení (a bez zapnutého zapalování).

  Podle tohoto poznatku  si myslím že  tak velký odběr proudu v palubní síti (jen při zapnutém zapalování a rozsvícených denních světlech) musí mít akumulátor 69 Ah  a alternátor k tomu v dané hodnotě  (180A).   

Pokud parkujete venku v chladu a baterka je na hranici 12,2V a po nastartování hned vyjedete ,tak proudy které tam tečou budou pěkně vysoko , to nemluvím o vyhřívání všeho okolo.  To také musí pěkně brzdit motor , nehledě na to že chceme jet skoro zadarmo ,bez přidání plynu ,tak to samo zdechne při zařazení jedničky.

 Klokana jsem zažil nepatrně jen jednou ale na křižovatce mi to zdechlo dvakrát. To jsem se hodně lekl a od té doby koukám na otáčkoměr co to vyvádí ,někdy klesnou otáčky volnoběhu  až někam na 650-700  (to je divné) a to mám  třeba ujeto 20 km .Tak polechtám  plyn aby se zvýšil výkon  při rozjezdu třeba na semaforech a potom není problém s rozjezdem . DSG převodovka jedničku pekelně vytáčí , tak podle toho jedničku vytočím na 2200-2300 otáček a dvojka potom klesne s otáčkama někde na 1700 a to dvojka  lehce vezme. Někdy zapomenu , hlavně na rovině ale motor to zvládne  i při 1200 ot na 2 a necukne, při zahřátém motoru a jede plynule 

Nedávno jsem vjel do pasti kolony , 3 km a po městě Vysoké Mýto  a ještě Litomyšl město ale žádný klokan ,žádné zdechnutí, tak nevím.

Nechal jsem stop start na zkoušku v koloně co to bude dělat ,no a překvapilo mě že se sám od sebe motor nastartoval po rozjetí auta přede mnou , asi náhoda, jindy  se spustil motor sám ale nic přede mnou nebylo . Tak to raději vypínám ,pokud nezapomenu po stém nastoupení do auta.

Auto vyrobeno někdy březnu a v dubnu doma 2019.   K dnešnímu dni najeto jen 1900 km.

 

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to presne tyden od nahrani noveho SW do meho klokana (Superb 1.5 TSI manual, r.v. 10/2018 s filtrem, aktualne najeto 17tis. km). A uz tyden jsem bez klokanich priznaku (najeto cca 700km). Zmena byla znat ihned po aktualizaci/odjeti od dealera. Kdybych s nim nemel klokani problemy od sameho zacatku a byl tam rovnou tento SW, nic bych nepoznal... Je jasne, ze jak se na to ted hodne soustredim, tak tam lehounke cukani znat je i ted, ale absolutne se to neda srovnat s tim co bylo... takze za me spokojenost (KONECNE). Alternator nevim jaky mam, ale tazne mam origo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...