Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)
před 3 hodinami, rds76 napsal:

Nabijet baterii v modernich vozech mimo vozidlo je chyba. Obchazis tim IBS(intelligent battery sensor), ktery ridi a upravuje nabijeni a mimo jine jeden z duvodu proc se musi vymena baterie nakodovat. Baterie se exterene dobiji na kontaktech k tomu urcenych primo ve vozidle.

Tvrdím snad něco jiného? Mimo vůz nikdy nedobíjím. Dobíjení nechávám na jízdě. 

Editováno: , autor: Clerfayt
Vloženo (editace)
On 11/26/2018 at 1:56 PM, rds76 said:

Nabijet baterii v modernich vozech mimo vozidlo je chyba. Obchazis tim IBS(intelligent battery sensor), ktery ridi a upravuje nabijeni a mimo jine jeden z duvodu proc se musi vymena baterie nakodovat. Baterie se exterene dobiji na kontaktech k tomu urcenych primo ve vozidle.

Přitom ještě před pár lety (cca od doby rozvoje el. ŘJ atp.) se naopak tvrdilo, že nabíjení ve vozidle může elektroniku zničit (přecejen ta elektronika běží na 14V nominálně, ne na 16V co dávají nabíječky,..). Zajímavé. A myslím si, že při výměně akumulátoru se kóduje něco jiného, než napětí nebo zbytková kapacita. Čili kódování považuji za nutné při přechodu na jiný model akumulátoru.

Edit pro lepší pochopení.

Editováno: , autor: bouchy
Vloženo

Sorry, mozna jsem Te spatne pochopil, psal jsi ze nabijecku nepripojujes, ale ne ze nenabijis vubec.

Pokud pouzivas kvalitni nabijecku tak se neni ceho bat, ta elektronika neco vydrzi, ma prepetove ochrany na vstupech a musi byt stavena na vselijake indukovane signaly. A nevim, ze by nabijecka trvale poustela 16V, nabiji max 14.4-14.8 dle typu aku a teploty. Jinak ano, koduje se model a kapacita aku, ale i vymena za novy a to z duvodu zivotnosti danou charakteristikou dobijeni, starsi aku ztraci svou kapacitu s cimz jednotka pocita.

 

Vloženo

Je mozne, ze to nemaj vsechny vozy, psal jsem to v obecne rovine. Mozna se pouziva nejaka self adaptation metoda. Zeptej se v servise jestli se vymena koduje pro tvuj vuz.

Vloženo

@Pavel 5 kodování baterie přes VCDS..ale píše se tady, že je to nutné při výměně..no nevím..na obrázcích je vidět načtení mojí baterie..asi vše není podstatné, protože třeba sn jsou samé jedničky, tedy rozhodně není číslo baterie..jeden kolega měnil baterku a nic nekodoval a jezdí normálně, chyby to žádné nehlásí..

 

baterie++.jpg

baterie+++.jpg

baterie++++.jpg

baterie+++++.jpg

Vloženo

Rikam, poptej se v autorizaku, treba algoritmus dobijeni u vozu Skoda stari aku neresi, nebo ne u vsech. Chyby to urcite zadne psat nebude, ale muze to zvolit profil dobijeni jako by tam byl x let stary aku a tim se zkrati jeho zivotnost. Vse zalezi na inteligneci vozu, ber to porad ale jako teorii.

 

 

Vloženo

@Clerfayt Přesně tak, to je Aleš :) už se tu párkrát psalo, že Škodovka dává EFB k rekuperaci, i když tam není moc vhodná, protože je o něco levnější. Viz O3 11/17 je EFB.

Skoro mě to až nutí napsat, že stačí hledat, @Aleš_BX si bude pamatovat co plodil u mě v tématu :)

 

před 2 hodinami, Martab napsal:

@michal2009 A nemáš náhodou TDI, nebyla u něj vždy AGM?

Ano, mám naftu. Pochybuju, že by nafta byla vždy s AGM a benzín AGM i EFB. Princip rekuperace a SS bude podobný, ne-li stejný. 

Vloženo

@rds76 Já jsem si na to jen tak vzpomněl. No ochrany by tam měly být. Osobně jsem loni nabíjel na autě, předloni baterka ven, ale nervu tam šílený proudy, tak to snad není problém. Jinak taky novější auta cpou vetší napětí do těch novějších aku s Ca technologií apod. Takže tomu uzpůsobit nákup aku - do staršího auta klasiku (Ca, klidně bez špuntů), do novějšího, co se hodí pro SS apod. viz výše.

Vloženo

@bouchyProudem urcite nic nepokazis, ten tece cestou nejmensiho odporu tudiz do aku, maximalne trpi aku pri nabijeni vysokym proudem, ale pochybuji, ze mas nejakou profi nabijecku co umi pres 10A, bezne stolni nabijecky Cetek, Bosch ap davaj do 5A. Jak rikam, nabijet urcite v aute. Vyjimkou je snad nejaky program "vyvareni"  hluboce vybite baterie programem, co tam dava kolem 16V, to bych asi delal mimo vozidlo.

Vloženo

Ach jo, s tebou je to těžký. Podívej se na 9. stranu TOHOTO tématu.

Občas si prostě připusť i svoji chybu aniž bys začal hned kopat kolem sebe, chybí ti trochu sebereflexe.

I s mechanikem jsi vedle ;)

Vloženo

Mam SIII s NT a mam AGM. Jezdim rok, hodne kratke trasy, NT v zime skoro denne, baterka no problem, napeti naprazdno 12.5V aktualne, zadnou rekuperaci neresim, at si to dobiji jak chce. Mozna dobiju 1-2x v zime nabijeckou podle situace.

Vloženo

Důkaz asi tak úplně nepotřebujeme, ono vypnutí není zdá se zcela triviální operace (není to o vypnutí jako spíše o přepnutí) a už to vyžaduje trochu jiný skillset .. bohužel i kdyby se zde Ferda rozepsal, 99% lidí to bude následně k ničemu, spousta z nás na to nemá ani vybavení - za mne, byla by to ztráta času.

 

"Jednoduché" řešení, 1x za měsíc dobíjejte popř. si hlídejte starší baterie (>1.5 roku). Pokud máte "serepetičky" jako Chytré auto popř. externí kameru v parking režimu, je potřeba baterii hlídat ještě více. V tom časáku to myslím popsali dost jasně, rekuperace se na baterii podepíše. Dále Start/stop vypínat a používat vyhřívání sedaček jako nouzové řešení, zvláště pokud jezdíte nárazově nebo spíše kratší trasy.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...