Clerfayt Vloženo 26. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2018 (editace) před 3 hodinami, rds76 napsal: Nabijet baterii v modernich vozech mimo vozidlo je chyba. Obchazis tim IBS(intelligent battery sensor), ktery ridi a upravuje nabijeni a mimo jine jeden z duvodu proc se musi vymena baterie nakodovat. Baterie se exterene dobiji na kontaktech k tomu urcenych primo ve vozidle. Tvrdím snad něco jiného? Mimo vůz nikdy nedobíjím. Dobíjení nechávám na jízdě. Editováno: 26. Listopad 2018, autor: Clerfayt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 (editace) On 11/26/2018 at 1:56 PM, rds76 said: Nabijet baterii v modernich vozech mimo vozidlo je chyba. Obchazis tim IBS(intelligent battery sensor), ktery ridi a upravuje nabijeni a mimo jine jeden z duvodu proc se musi vymena baterie nakodovat. Baterie se exterene dobiji na kontaktech k tomu urcenych primo ve vozidle. Přitom ještě před pár lety (cca od doby rozvoje el. ŘJ atp.) se naopak tvrdilo, že nabíjení ve vozidle může elektroniku zničit (přecejen ta elektronika běží na 14V nominálně, ne na 16V co dávají nabíječky,..). Zajímavé. A myslím si, že při výměně akumulátoru se kóduje něco jiného, než napětí nebo zbytková kapacita. Čili kódování považuji za nutné při přechodu na jiný model akumulátoru. Edit pro lepší pochopení. Editováno: 27. Listopad 2018, autor: bouchy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rds76 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Sorry, mozna jsem Te spatne pochopil, psal jsi ze nabijecku nepripojujes, ale ne ze nenabijis vubec. Pokud pouzivas kvalitni nabijecku tak se neni ceho bat, ta elektronika neco vydrzi, ma prepetove ochrany na vstupech a musi byt stavena na vselijake indukovane signaly. A nevim, ze by nabijecka trvale poustela 16V, nabiji max 14.4-14.8 dle typu aku a teploty. Jinak ano, koduje se model a kapacita aku, ale i vymena za novy a to z duvodu zivotnosti danou charakteristikou dobijeni, starsi aku ztraci svou kapacitu s cimz jednotka pocita. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Tak nějak ale to nastavení nové baterie nemohu najít, že by nikdo nevěděl, nebo nechce? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rds76 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Je mozne, ze to nemaj vsechny vozy, psal jsem to v obecne rovine. Mozna se pouziva nejaka self adaptation metoda. Zeptej se v servise jestli se vymena koduje pro tvuj vuz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 @Pavel 5 kodování baterie přes VCDS..ale píše se tady, že je to nutné při výměně..no nevím..na obrázcích je vidět načtení mojí baterie..asi vše není podstatné, protože třeba sn jsou samé jedničky, tedy rozhodně není číslo baterie..jeden kolega měnil baterku a nic nekodoval a jezdí normálně, chyby to žádné nehlásí.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Jen info, Octavia r. 2015 má ještě baterii AGM, ne EFB. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rds76 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Rikam, poptej se v autorizaku, treba algoritmus dobijeni u vozu Skoda stari aku neresi, nebo ne u vsech. Chyby to urcite zadne psat nebude, ale muze to zvolit profil dobijeni jako by tam byl x let stary aku a tim se zkrati jeho zivotnost. Vse zalezi na inteligneci vozu, ber to porad ale jako teorii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 @michal2009 A nemáš náhodou TDI, nebyla u něj vždy AGM? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Nemáš pravdu. AGM dnes Škoda nedává, šetří, platí za DG. Vyjimku tvoří pouze auta s webastem. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 @Clerfayt Přesně tak, to je Aleš už se tu párkrát psalo, že Škodovka dává EFB k rekuperaci, i když tam není moc vhodná, protože je o něco levnější. Viz O3 11/17 je EFB. Skoro mě to až nutí napsat, že stačí hledat, @Aleš_BX si bude pamatovat co plodil u mě v tématu před 2 hodinami, Martab napsal: @michal2009 A nemáš náhodou TDI, nebyla u něj vždy AGM? Ano, mám naftu. Pochybuju, že by nafta byla vždy s AGM a benzín AGM i EFB. Princip rekuperace a SS bude podobný, ne-li stejný. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 @rds76 Já jsem si na to jen tak vzpomněl. No ochrany by tam měly být. Osobně jsem loni nabíjel na autě, předloni baterka ven, ale nervu tam šílený proudy, tak to snad není problém. Jinak taky novější auta cpou vetší napětí do těch novějších aku s Ca technologií apod. Takže tomu uzpůsobit nákup aku - do staršího auta klasiku (Ca, klidně bez špuntů), do novějšího, co se hodí pro SS apod. viz výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 02/2017, 1.6TDI, bez webasta a v autě mám EFB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rds76 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 @bouchyProudem urcite nic nepokazis, ten tece cestou nejmensiho odporu tudiz do aku, maximalne trpi aku pri nabijeni vysokym proudem, ale pochybuji, ze mas nejakou profi nabijecku co umi pres 10A, bezne stolni nabijecky Cetek, Bosch ap davaj do 5A. Jak rikam, nabijet urcite v aute. Vyjimkou je snad nejaky program "vyvareni" hluboce vybite baterie programem, co tam dava kolem 16V, to bych asi delal mimo vozidlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Ach jo, s tebou je to těžký. Podívej se na 9. stranu TOHOTO tématu. Občas si prostě připusť i svoji chybu aniž bys začal hned kopat kolem sebe, chybí ti trochu sebereflexe. I s mechanikem jsi vedle 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plzeňáček Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 před 4 hodinami, Clerfayt napsal: Nemáš pravdu. AGM dnes Škoda nedává, šetří, platí za DG. Vyjimku tvoří pouze auta s webastem. Tzn. všechna auta (Superby III) s nezávislým topením mají AGM? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Nemal som nezavisle kurenie a AGM beteriu som mal v byvalej L&K 140KW 4X4 08/2015 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rds76 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Mam SIII s NT a mam AGM. Jezdim rok, hodne kratke trasy, NT v zime skoro denne, baterka no problem, napeti naprazdno 12.5V aktualne, zadnou rekuperaci neresim, at si to dobiji jak chce. Mozna dobiju 1-2x v zime nabijeckou podle situace. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Koukám, že za x stránek žádný výsledek, zvláštní.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Asi proto,že je tady z komára udělaný velbloud.Mám AGM,NT,krátké trasy,NT používám denně a nemám problém.Baterie od 06/2015 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Přesně tak. A až baterie po 5 letech doslouží, koupím novou. Je to otázka 4-5 tisíc a zase bude dlouho klid. Baterka je jenom spotřebák, stejně jako pneu, brzdy atd. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Koukám, že za x stránek žádný výsledek, zvláštní....[emoji3] Co ti brani hodit sem dokaz, ze ju vies vypnut? 1 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Však ferda25 to umí vypnout ne, Tys myslel dát sem info, jak na to žee ? 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Nie. Keby si cital pozorne, tak sa tak blbo nepytas a nerehlis. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Důkaz asi tak úplně nepotřebujeme, ono vypnutí není zdá se zcela triviální operace (není to o vypnutí jako spíše o přepnutí) a už to vyžaduje trochu jiný skillset .. bohužel i kdyby se zde Ferda rozepsal, 99% lidí to bude následně k ničemu, spousta z nás na to nemá ani vybavení - za mne, byla by to ztráta času. "Jednoduché" řešení, 1x za měsíc dobíjejte popř. si hlídejte starší baterie (>1.5 roku). Pokud máte "serepetičky" jako Chytré auto popř. externí kameru v parking režimu, je potřeba baterii hlídat ještě více. V tom časáku to myslím popsali dost jasně, rekuperace se na baterii podepíše. Dále Start/stop vypínat a používat vyhřívání sedaček jako nouzové řešení, zvláště pokud jezdíte nárazově nebo spíše kratší trasy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.