Přejít na obsah

Rekuperace energie


Jiří Smetánka

Doporučené příspěvky

Je to Yeti MR 2017, motor 1.2 TSI, SSS jsem tim vypnul. Poradil mi to manik, co delal drive dealera u Skody, nyni se stara o vozovy park jedne stavebni firmy a u vsech Skodovek s SSS to maji takhle vypnute, maji tam tedy hlavne naftaky Octavie. Vzhledem k tomu, jak ma Skoda SSS propojene s rekuperaci energie, tak jsem presvedcen, ze jsem tim vypnul oboje. Jezdim tak uz mesic a zatim OK. Pred TK a emisema konektor radeji zase zapojim, to je jasne.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro zajímavost, dobíjení neběží ani když je spuštěn výhřev předního/zadního okna... spustil se až s výhřevem sedačky/volantu - viz.graf

 

A já jak blbec řeším posledního půl roku problémy s nedostatečným napětím na baterii, resp. nedostatečného dobití, kdy 2x13km denně nestačí....

 

Jde tu "rekuperaci" nějak vypnout pomocí diagnostiky? Minimálně na zimní období by to měla být povinnost. 

 

download_20181021_121911.jpg

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 10. 2018 na 5:04, osobne napsal:

A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti.

 

IMG_20180920_121556.jpg

IMG_20180920_121649.jpg

 

Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB.

Udelal jsem to kdysi u nafty 2.0 75 kw, fungovalo to ohledne SS vyborne, jenze dlouho jsem nepostrehl vypalovani filtru, tak jsem to tam asi po 1000 km vratil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netahejte sem starý vraky, nebo auta a motory, které nejsou v SIII - toto je totiž sekce Superb III. Takže OK, lze vypojit konektor, ale nevíš, co to ve skutečnosti může mít za následky, protože nemáš vůbec žádné ponětí o řízení motorů a dobíjení u SIII.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal, může se to udělat jednoduše a zdarma, nebo složitě a za prachy. Ne nadarmo ferda mlčí, nechce si kazit kšefty.  Možná má narozdíl ode mě nějaké ponětí o řízení motorů a dobíjení u SIII, ale nechce vám tu veřejně lhát, tak mlčí a nic nevyvrací.

Když už si za ty SW změny zaplatíte, tak se alespoň ujistěte, jestli vám pak nezmizí po první návštěvě servisu, při kterém vám v rámci servisní prohlídky aktualizují SW řídící jednotky, jako se to stalo mě u změn provedených přes aplikaci Carista.

Editováno: , autor: osobne
  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 10. 2018 na 16:26, Martin Bednář napsal:

A v zimě se držela na kolika % ?
Možná se zeptám hloupě - a je potřeba mít baterku pořád nabitou na 100% ?

 

 

Už tu historii nevidím, ale leckdy i při provozu na delší trasy pod 50%, i 40%. Zřejmě proto, že když jedeš neucpanou trasou pod standardní zátěží motoru tak to prostě málo dobíjí. Vše při vypnutém SS. Dobíjel jsem za zimu xkrát nabíječkou a nepoužívám proto nezávislé topení.

 

Asi nemusí být baterka pořád na 100%, ale tohle je fakt málo kvůli nějakému ekokurvítku. Dlužno říct, že to dělá 140kW nafta, ale benzin 206kW je na tom rapidně líp.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, bojler napsal:

Vidím, že se Zdenda rozjíždí a řada lidí mu to krmením usnadňuje. Pochopte, že to není žádný myslitel, který by domýšlel souvislosti.

 

To je vidět - hlavně z těch mínusů, kterými nás všechny obdaroval :D

 

Ale zpátky k tématu - zde screeny úrovně nabití 140kW nafty a 206kW benzínu:

 

IMG_8439.jpeg

 

IMG_8440.jpeg

 

Pro rýpaly - obě auta mají naprosto totožnou výbavu.

 

Editováno: , autor: Plzeňáček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Plzeňáček napsal:

 

Už tu historii nevidím, ale leckdy i při provozu na delší trasy pod 50%, i 40%. Zřejmě proto, že když jedeš neucpanou trasou pod standardní zátěží motoru tak to prostě málo dobíjí. Vše při vypnutém SS. Dobíjel jsem za zimu xkrát nabíječkou a nepoužívám proto nezávislé topení.

 

Asi nemusí být baterka pořád na 100%, ale tohle je fakt málo kvůli nějakému ekokurvítku. Dlužno říct, že to dělá 140kW nafta, ale benzin 206kW je na tom rapidně líp.

 

Jezdím 2x do měsíce "na sever" k rodičům (110kW) a pokaždé musím dobíjet (2 roky staré auto). Sám jsem nechápal, proč baterie není dobitá po 160km cesty / 2-3hod jízdy po dálnici 80%, denně najedu cca 30km, o víkendu ještě více - nyní už vím ...nabíječka vždy hlásila cca 50% kapacity, proto jsem si tak nějak zvykl poslední dobou na dobíjení 1x za měsíc (i kvůli tomu, že mám kameru a Chytré auto,což samo o sobě něco sežere). Nezávislé topení už mám trochu obavy zapínat (i kvůli tomu, že se říká, že máš jet minimálně 2x tak dlouho, co máš spuštěné topení...což díky reku už neplatí)

 

Takže asi si zjistím, který "spotřebič" "rekuperaci" vypíná (i když to je takové řešení/neřešení díky zvýšené spotřebě) nebo by bylo skvělé, kdyby už někdo opravdu poradil, zda-li se dá běžně pomocí VCDS vypnout :-)

 

Jinak pánové, někteří z vás zde, přestaňte prosím trolit a buďto předložte fakta nebo se neúčastněte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic ve zlém, ale oháníte se tu nějakýma procentama nabití. Jak jste na ně přišli? To není tak jednoduché zjistit. Raději sledujte jak Vám auto za jízdy dobíjí.  U mě je to 13,8 V  a když baterii často ždímám (nez. topení), tak to začne dobíjet 14,3. Takže žádná rekuperace. Vám to dobíjí jak? To považuji za dostatečné a nikdy se nijak ve využívání baterie neomezuji. Pokud chceš najít spotřebič, který rekuperaci vypíná, asi si moc nepomůžeš. Výsledek více než nejistý. raději si nech rekuperaci softem vypnout u někoho kdo to umí.

 

Víte proč rekuperaci vymysleli? Aby mohli jít do homologačního měření s totálně přebitou baterií, to zaručí, že bude celý systém auta napájen z baterie a to po celou dobu testu. Takže když si baterii dobiješ, poté jedeš nějakých 15 km, tak sis ji zase vybyl  "na statndard". Domácí nabíjení neic neřeší. To bys musel dobíjet nabíječkou pořád jako vocas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...