Přejít na obsah

Vymena oleje


Petula

Doporučené příspěvky

On 4/1/2023 at 7:42 AM, JSvoboda said:

A co takhle Carline Syntec LL ?  To je asi na druhy strane cenoveho spektra od Ravenolu :)  Specifakce ma co ma mit ... Cenove muzu menit 2x za rok a  i tak je to na pulce ceny Ravenolu...

shopping.webp

 

Spät k pôvodnej otázke. Ten olej CarLine Sprint Syntec LL 5W-30 (nie ten 5W-40 čo je na fotke) je teoreticky dobrý, ale vzhľadom na to, že je to noname olej a nie je možné sa dopátrať k jeho technickému listu, preskočil by som tento level a zobral aktuálne najlacnejší dostupný od renomovaného výrobcu (BP, Castrol, Elf, Liqui Moly, Mobil, Motul, Ravenol, Repsol, Petronas, Selenia, Shell, Total, Valvoline, prípadne "origo" VW...) so schválením VW 507.00.
Netvrdím, že ten CarLine je zlý, ale v mojich očiach to je rovnaký olej ako hocktorá značka ktorá sa predáva v supermarketoch. Môže to byť dobrý olej za polovičnú cenu, ale ja osobne by som to do svojho auta bez referencií neriskol. Ešte možno do benzínovej Fabie na 10 tisíc km, ak ten olej bude mať správne schválenia, ale do Superba určite nie.

Čo sa týka výmeny. Treba ešte dokúpiť originálny filter a nechať si ten olej vymeniť o hocjakého garážníka bez toho aby resetoval PP. Ak treba, tak odkyrtovať spodok auta, vypustiť olej, vymeniť filter, napustiť olej zvládnu všetci. Ja som to takto naposledy riešil v pneuservise kde nemali problém s vlastným materiálom. Zaplatil som 15 € a za 20 minút som bol vybavený a stál som celý čas pri aute. Áno, 5 litrov značkového oleja stojí 30 € a viac, ale stále to je menej, ako v značkovom servise, kde toľko stojí 1 liter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 3. 2023 na 14:52, bojler napsal:

Vi nekdo z hlavy, jake naradi je vsechno potreba? Tedy pro demontaz krytu, filtru apod.


Dovolim se pripomenout. Dival jsem se do DP, ale bud su slepej a nebo tam nejsou podrobnosti.

 

Spodni kryt by mel jit sundat vpredu T25 a vzadu by mely byt dva T45. Ale jake klice jsou na vypustny sroub a pak na filtr (tam jsou podle vseho dva klice), to jsem nenasel.


Asi se do toho sice nebudu poustet, protoze obycejne najezdy mne bylo doporuceno nepouzivat a ve vysledku by se to nevyplatilo.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 4/2/2023 at 6:56 PM, JSvoboda said:

Zde technicke listy. Uplne nounejm znacka to uplne neni...   

 

https://omacz.cz/cs/produkty/1068-carline-sprint-syntec-ll-5w-30?brands%5B0%5D=45&category=231

Poslal si link na produkt, nie na technický list. Pre získanie technického listu potrebuješ zadať mailovú adresu a telefónne čísla a možno ti ho pošlú. Alebo ak si trochu kreatívny, tak si upravíš odkaz a skúsiš, či ten technický list stránka náhodou nezobrazí. Zobrazila, ale bežný človek sa k tomu nemá ako dostať: https://omacz.cz/soubory/4wwMvz/carline-sprint-syntec-ll-5w-30-technicky-list
A teraz máš pred sebou 19 stranový list v slovenčine, pričom každý renomovaný výrobca dáva k dispozícií 1-2 stranový kde sú napísané tie najpodstatnejšie údaje z ktorých tu niektoré stále chýbajú. Takže tak.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 8. 4. 2023 na 15:33, e1. napsal:

Poslal si link na produkt, nie na technický list. Pre získanie technického listu potrebuješ zadať mailovú adresu a telefónne čísla a možno ti ho pošlú. Alebo ak si trochu kreatívny, tak si upravíš odkaz a skúsiš, či ten technický list stránka náhodou nezobrazí. Zobrazila, ale bežný človek sa k tomu nemá ako dostať: https://omacz.cz/soubory/4wwMvz/carline-sprint-syntec-ll-5w-30-technicky-list
A teraz máš pred sebou 19 stranový list v slovenčine, pričom každý renomovaný výrobca dáva k dispozícií 1-2 stranový kde sú napísané tie najpodstatnejšie údaje z ktorých tu niektoré stále chýbajú. Takže tak.

Po stažení samozřejmě doplněna přípona pdf, ale ať dělám, co dělám, technický list se ne a ne ukázat, vždycky to stáhne "KARTA BEZPEČNOSTNÝCH ÚDAJOV", tj bezpečnostní list. 

Ale z jiného soudku - nakoupil jsem Total Quartz INEO Long Life 5W-30, protože podle nálepky v motorovém prostoru v autě dosud byl, ale vytáčí mě "nejistá" hodnota TBN, tj alkality oleje. V aktuálním technickém listu není uvedena, v anglickém TL z roku 2012 a španělském TL z roku 2019 stojí 6,2 mg KOH/g, ale v německém TL z roku 2018 je uvedeno krásných 8,7 mg KOH/g. 

Dělají si z nás Frantíci srandu, nebo je to pověstná dvojí kvalita zboží u nás a "na Západě"?

EDIT

Pro fanoušky Totalu přikládám odkaz na technickou analýzu oleje z roku 2013, mj TBN naměřili 6,6 mg KOH/g.

Total Quartz Ineo Long Life 5W-30

 

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten test onicom, veľa noname olejov. 

Chybaju podľa mňa 3 top kvalitné oleje napr. Mobil 1, Ravenol VMP, VSW. 

Origo VW = Shell AV-L / ECT C2/C3. 

Napadá ma akurát, že či ten výber nebol schválne taky, aby vyhral origo olej? 

Od Shellu tam je len nižšia rada HX8, keby dali AV-L výsledok rovnaký ako origo. 

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

nič v zlom ale 6 značiek oleja čo v teste boli nikto nikdy odomna nepytal  ani som nevidel pouzivat ... vacsina tam leje Castrol , Shell , LM , Mobil

 

dávam LM 4200 nejaku tu dobu lebo je tam celkom fajn cena a ofiko distributor , a pri dvoch OIII 135kw mam na nom nizsiu spotrebu oleja ako predtym na Castrol , vyskusanu na viac vymenach takze nie placebo ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne že je. Splňa VW507.00 takže je ho možné použiť. Castrol už neni čo to bývalo. Dlhodobo som lial doma do aut Shell a tri autá na ňom spravili už cez 300tkm. Aktuálne dávam YACCO a všetko OK. A je jedno či je to CR Nafta alebo atmosféra benzín alebo turbo benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jestli splnuje normu a jestli je schvalen koncernem je ale rozdil... protoze napr. Mulers oil treba schvalen neni a udajne ma byt nejlepsi i kdyz v testu na to kolik stoji nic moc..  Stejne tak i ten levny Carline od oma.cz jak sem postoval asi taky nebude schvaleny ale ma normu. Takze je na kazdem co si zvoli...  Osobne jsem presel z Shell na Total.

Editováno: , autor: JSvoboda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je rozdiel ci olej je schválený pre 507 alebo ma len odporúčanie od výrobcu pre 507.

V pomere cena/kvalita by som lial Mobil 1 alebo Shell AV-L. 

Z lacných Fanfaro 6719. 

Z drahých určite Ravenol VMP pripadne je ešte VSW ale tam je už šialená cena 80eur/5l.

To sú top oleje na báze PAO. 

Ja dávam len VMP, túto zimu som skúsil VSW a podla sluchu viem povedať, že na nom si motor priadol ako novy a celkovo sa mi zvuk páčil najviac. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela dobře jsem si před časem pokecal se skladníkem přímo ve Škodovce, kde jsem chtěl olej do převodovky do oktávky. A ten mi sám řekl, že jestli chci utrácet a mít dobrý pocit, tak originál, který jim prý dělá Castrol a když chci trošku ušetřit, tak Febi, které dávají skoro stejně jako ten originál a nemají prý problém. A co se týče schválených olejů, tak samozřejmě jde o reklamu pro uvedenou značku a to za lepší cenu poskytnutou přímo značce a jejím partnerům. Prodávám, jak jsem nakoupil.... Za mě je nejdůležitější dodržet normu a hlavně zkrátit výměnný interval daný výrobcem, zvlášť pokud jsem druhý nebo třetí majitel a motor odjezdil to nejlepší na LL. Ravenol VMP za mě velmi dobrý olej, po nalití do D5-ky ve volvu došlo k výraznému ztišení motoru v mrazech (původně Mobil1 A5/B5), v Audi A4  2.0 tdi už jsem tak dramatickou změnu nezaznamenal, ale prostě úplně jiný motor samozřejmě. Soused šel taky do Ravenolu s A6-kou 4f 3.0 tdi a taky prý ztišení a už nedává nic jiného, auto má 4 kila na hrbu rok 2006 a nehledí na nějakou stovku při výměně oleje.

 

diesel 5w-30 c3 DPF - Hárok1 (2).pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak treba u mne :

Muj mechanik co delal leta v autorizaku auto koutek mi vyrazne febi nedoporucil. Dokonce v tu dobu delal zrovna prevodovku z audi kde majitel pouzil olej febi a pry to bylo tim febi olejem. Prevodovka se podelala po par tis km po vymene toho oleje. Takze ja se radeji budu drzet radami automechanika nez skladnika :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co člověk, to názor a i u mechaniků... Já bych třeba nelaboroval u automatu a přec jsem se setkal s názorem člověka, co má úspěšnou firmu na opravy právě automatů a ten na originálu absolutně netrvá a má opravdu dlouholeté zkušenosti. Já jsem u A4-ky 2014 schválně vyzkoušel do manuální převodovky Castrol odpovídající originálu s cenovkou za náplň 1.400,-, odjel sezónu a dal jsem originál s cenovkou 3.600,- a žádná změna se nekonala. Kolega v práci CVT od Toyoty 2017 po výměně noname oleje hučení vyriátoru. Objel firmy v širokém okolí včetně Kaps a všude mu řekli, že je poškozený variátor, kdy výměna jen závadu zvýraznila a nejde o závadu způsobenou přímo olejem, který splňuje požadavky od výrobce... Toť vyjádření profíků na automaty. Usuzovat z jedné odespané převodovky asi nemá úplně smysl. Já napsal skladník, ale oni se tam střídají mechoši z dílny, vždycky přijde někdo z nich na zvonění... Takže to nebyl klasický prodavač. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem , ja nad tým neonanujem , nepoznám motor ktorý odišiel na "zlý olej" dokonca aj totál bez normy , poznám PD čko čo má 660tis km na oleji 10W60 od nova , sám jazdím olej ktorý nemá schválenie výrobcu roky a všetko beží ako má ...to že niekto nechce nenažrancom platiť miliony každý rok za otestovanie jeho oleja aby sa mohol chváliť nejakými špecifikáciami neznamená že predáva nekvalitný olej ... a liqui moly je dosť veľký koncern v tomto a v nemecku dosť propagovaný 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
V 3. 3. 2019 na 12:11, Martin Bednář napsal:

Zkusit to muzes. To cerpadlo to da. Olej by nemel byt uplne studeny, ani moc teply. Ohlidej, kolik ho skutecne vytahnes. Ta plastova hadicka se ti bude kroutit, tak abys dosahnul az na dno...

A jeste jedna vec. Ta hadicka se nemusi vejit do toho prumeru merky oleje. Me se stalo, ze mi to slo zasunout jenom kousek, pak to na neco narazilo a dal jsem se nedostal. Musel jsem koupit hlinikovou trubicku o mensim prumeru, abych to zasunul az dolu...

 

Tak u Supa na začátku měrky ohyb jako blázen, mluvíš o jiném voze, nebo jsi vyndával vedení měrky? Nebo jsi jen přilepil krátkou trubičku na konec hadičky?

Dával jsem nový Total (byl tam i od autorizáku), na sídlišti jsem se děsil vyndávání filtru a olejové sprchy, ale přípravek z plastové trubky a pet lahve vražený v prázdné lahvi od oleje zachránil životní prostředí od potupné zkázy.

 

IMG_20230628_163258.jpg

 

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...