Přejít na obsah

Cukání motoru na volnoběh za studena 1.6tdi cr 77kW


cz pida

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám úplně stejný problém, který se projevuje za velmi specifických podmínek, které uvádíš. Chladné počasí, studený motor po chvilce jízdy cuká do sedačky na neutral a při určitém ohřátí už se nikdy během dne neprojeví. Otáčky stabilní, žádný pazvuky. Startuje a jezdí krásně. Mám O3 1.6 TDI 77kW DSG rok 2013 najeto 130 000. Tankuji jen prémiovou naftu. Vyměnil jsem komplet rozvody a vodní pumpu. Nepomohlo. Vyměnil jsem baterku za silnější 70ah VARTA AGM. Nepomohlo. EGR ani vstřiky to nebudou, to by se projevovalo i za jiných podmínek. Tento typ cukání ještě pozoruji při regeneraci DPF ve městě, když zastavím na semaforu. Jsou samozřejmě zvýšené otáčky a navíc to cukání do sedačky. DPF je ale dle hodnot z diagnostiky v perfektním stavu. Myslím, že to celé směřuje na palivovou část, konkrétně palivové čerpadlo (zvenku jde slyšet, že syčí) a nejvíc podezírám regulátor tlaku paliva. Již žjišťuji cenu diagnostiky v origo ŠA servisu. Dám vědět až se to pohne. Pokud něco zjistíte, tak prosím napište. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já to teď mám v plánu zkusit jiný (starší) SW,  v LBC mi ho tam zkušebně nahrají jestli to nepomůže, abych vyloučil SW závadu, jinak ale mám přesně to samé jak to píšeš ty...teď jak začala být zima, je to i víc znát.....dneska jsem to 2x vydržel v autě u toho po startu sedět a v měřených hodnotách v obou případech, jak dosáhne teplota vody 55St přesně, tak cukání zmizí, přičemž od 50ti se to začne lepšit. Zkoušel jsem v době kdy teplota byla teprve 40St vypnout a hned nastartovat a cukání pokračovalo do 55, když už ale tuhle hranici motor dosáhl a já nechal auto 20 minut stát, aby teplota spadla na stejných 40St. jako v prvním případě, tak po nastartování krásně běžel a nic nikde necukalo. Nějak to musí prostě souviset s teplotou, buď to jak už jsem psal nějak špatně žhaví, do doby než se motor ohřeje a žhavení už není třeba nebo někde se nějaká klapka nebo ventil dřív otvírá nebo zavírá a to ať už vinou softwaru nebo někde nějaké zanesené součástky. SW budu moct po přehrání potvrdit nebo vyloučit a pak se uvidí co dál...začnu vyčištěním škrtící klapky, pak EGRu a pak dám nový  žhavící svíčky a když to nepomůže, tak si vyměním auto s manželkou :-)

Jo a ještě jsem zkušebně odpojil čidlo teploty vody motoru, jestli to třeba neznačně dávat nějak jinak směs, když jednotka neví jestli je motor teplej nebo studenej, ale cukalo to dál a jediný co se změnilo bylo, že se "pro jistotu" spustil naplno ventilátor. 

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cvakání z oblasti motoru jsem začal pozorovat s nástupem chladnějšího počasí a obyvkle při teplotě vody nad 50°C mizí. Zároveň oproti létu jsem též zaznamenal přenos velmi mírných vibrací do přístrojové desky. Lehké cukání při jízdě pozoruji při akceleraci při vypalování DPF. Uvidíme jak se bude motor chovat v mrazu, vůz mám od dubna. Auto má najeto 73 500 přičemž já s autem najel 15000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsme si nechal přehrát SW a je to beze změny, teda pocitově bych řekl že to nedělá tolik, ale to je tak nějak jedno, chci aby to nedělalo vůbec :-) Až pojedu příští měsíc na olej tak nechám vyčistit klapku a EGR abych mohl vyloučit něco dalšího a uvidí se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

takže vyčištěný EGR i klapka a beze změny :-( mimochodem EGR byl na 150 000km skoro jak novej, foto po vyndání v příloze

když to nějak shrnu tak mi laicky vychází tohle :

Motor žhaví kvůli emisím a DPF dokud se neohřeje a to i když je +40.

Žhavení už není přes relé jako dřív, ale má bohužel svojí „chytrou“ řídící jednotku, která je ale díky úsporám hloupější než relé a tak i když nebude třeba žhavení fungovat správně, tak to v paměti závad nebude. Když je jednotka v hajzlu a startuje se třeba dýl (což není můj případ), tak se objeví např. hláška "Tlak paliva v railu příliš nízký", která je tam ale díky už vysílený baterce a ne kvůli nízkému tlaku, takže proč by nemohlo být třeba tím, že prostě žhaviče přestanou žhavit vinou vadné jednotky dřív než by měly.

Nicméně to prostě musí na 100% nějak souviset s teplotou, bo když se to děje, tak vždy do 55 – 58 stupňů teploty motoru a tak to nejspíš buď přižhavuje ať vinou žhavičů nebo jejich ŘJ a nebo dostává ŘJ špatný údaje o teplotě.

Po vánocích to začnu postupně měnit a uvidíme, noc jiného mi už ani nezbývá :-)

IMG-20200423-WA0003.jpg

IMG-20200423-WA0002.jpg

Editováno: , autor: cz pida
doplnění fotek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem při startu koukal na diagnostiku, protože jsem se chtel podivat jak je na tom DPF, ale jen tak nahodou jsem narazil na hodnotu tlaku paliva a přesně tak ja motor vibruje, tak přesně tak skákal i tlak paliva, takže bych to možná viděl i na nějaký problém s tím. Ale přesněji nevím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže nově se mi i ráno při studeném motoru občas na chvíli  spustil ventilátor, tak jsem zase odpojil a zapojil čidlo teploty a od té doby mi vyskočila permanentní chyba, tak jsem ho nechal vyměnit a s mechanikem jsme ještě zjistili, že konektor nedrží jak má a vyměnili ho taky. K tomu jsme dal i novou baterku, protože už měla v testu jen 70% a dneska ráno a celý den bylo auto v pohodě, tak snad to vydrží :-) Mám koupené i žhavičky, tak je tam dám taky až budu mít čas, na škodu to nebude....tak asi tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čidlo je z boku motoru směrem k k vzduchovému filtru a vyjde na ca 1 000kč, problém bohužel je, že dneska to už opět cuká :-(....čili čidlo bylo sice v kýblu, ale závada přetrvává a je to tím, že se oteplilo, když bylo víc jak mínus 1 tak se to nedělo, respektive jen velmi velmi lehce, jak je ale nad nulou tak se to děje. Ještě vyměním žhaviče a v práci zkusim na chvíli ze služebáku přehodit řj  žhavení (04L 907 282), jestli s ní není nějaký problém, jelikož ale stojí  trojku, tak to jen tak zkušebně měnit metodou pokus omyl nechci.....no a aby toho nebylo málo, tak mi od  středy co jsem dal novou baterku, 2x po ránu nechtělo auto naskočit na první otočení starteru, ale musel jsem pěkně točit, mít starou baterku tak bych to asi ani nenahodil.......tak jsme zvědavej co z toho bude

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak asi vyřešeno, vzal jsem si z jiného auta na zkoušku řídící jednotku žhavení (04L 907 282) a zatím je po problému, plus v druhém autě stejný projev jako původně u mě, ideálně kdo můžete tak zkuste jednotku z jiného auta, je to přehozené za pár vteřin, dává se do 1,6 i 2.0  jedna a ta samá.

řj.jpg

řj v boxu.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já objednal originál, ale jak víme, škoda auto žádný tyhle díly nevyrábí  a jen si za to,že si na ně dá svole logo účtuje 100% navíc, takže držím palce ať ti to pomůže taky...já ještě tam dám ty žhaviče když je už mám doma a doufám že teď bude zase nějaký čas pokoj

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ŘJ žhavení vyměněna za BOSCH a subjektivně se situace zlepšila minimálně o 50% a výskyt je nižší, ale to ukáže ještě zima. Stále se to děje jen za specifických podmínek jak tu řešíme od začátku, ale cukání je jemnější a všiml jsem si, že i v pravidelném intervalu s delší pauzičkou mezi jednotlivými cuknutími. Ještě vyměním žhavičky, ty budou taky původní. Baterii mám teď novou. A pak už nevim...

 

s1.jpg

s2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny příznivce, mám úplně stejný problém O2 facelift 2010, 1.6 TDI 77kw, najeto 110 tis. Chtěl jsem vyměnit jednotku žhavení ať vyzkouším zda to pomůže. Ale nemůžu ji najít v eboxu je jenom pojistka 100 a nic dalsiho. Prosel jsem příručku a hledal a hledal a nenašel ani u baterky. Nevíte prosím kde hledat ? Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za zásadní informaci, do teď jsem měl Forda a koncern je pro mě zatím velká neznámá a učím se. Motor mám CAYC. Projev závady je úplně stejný jenom za specifických podminek. Servis říká vše v pořádku nám se to nestalo atd. Vstřiky by to asi mohly být ale dle jejich slov by to dělalo i v tahu a to nedělá. Tak hledám a googlim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokuď to má najeto opravdu jen 110tis. a nedávala se do toho nějaká nekvalitní nafta tak by to vstřiky být nemělo. Stav vstřiku jde zjistit přes diagnostiku, ale není to tak přesné. Stav vstřiku jde nejlépe zjistit tak že se demontují a nechají otestovat. Ale myslím si že vstřiky to nebudu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, dave.k96 napsal:

 

Km sedí jezdilo jako firemní u nás v kanceláři. Já a nebo kolega jezdil, servis pravidelný. Odkoupil jsem to v létě  a začalo to dělat na podzim. Tankuju Vervu +vif. Měněny palivový filtr na podzim. Myslelo se že to cukání může být spojené  tím filtrem. Rozvody už mám taky udělané i s pumpou, měněny klínový řemen. EGR ventil je prý v pořádku a regenerace DPF zatím bez problemu, saze ve výfuku nemám. Vstriky byly měřené za studena hned po startu a prý na jednom je malá odchylka ale že je to v pořádku. Cukání je jenom cca 2km než se zahřeje. Přestane to a teplota oleje ještě není ani 50 stupňů. Tak jsem si chvíli myslel že mám konečně nějaké možné řešení s tou jednotkou ale nemůžu ji najít a v servisu si o mě už myslí že si to snad vymýšlím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Dobrý den (ahoj), chtěl bych se zeptat, zda se někomu již podařilo zjistit závadu. Mám 1,6TDi 77kw s nájezdem 33000 km a mám ten samý problém na volnoběh při studeném motoru auto cuká a je to dosti nepříjemné jde to i do sedačky. Po zahřátí motoru na cca50 cukání zmizí a objeví se zase druhý den ráno, když jedu do práce :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...