Publikováno Červen 3, 20196 r Dobrý den, před 14 dny jsem zjistil, že mám prasklou hadičku u klimatizace a přemýšlel jsem o výměně svépomocí. Chci pouze vyměnit hadičku, naplnit a odvzdušnit následujíce. Jde mi jenom o to, jak je hadička vedena a zda je možné to oddělat doma. Nezná náhodou někdo kód dílu? Naraznik jsem už nasadil a kód nemůžu najít. Jde o hadičku hned pod řemenem te klimatizace. Přikládám foto, je to foceno zepředu. Děkuji za reakce :)
Červen 3, 20196 r Číslo dílu najdeš v Etka/Etos (stáhnout lze s ulozto). Jedná se o výtlačnou hadici (výstup z kompresoru). Na fotce lze vidět, že tam je prasklý plastový díl - jedná se o následek nehody?Při výměně doporučuji také instalovat nový dehydrátor (sušič). Bývá umístěn v podběhu LP kolo - válcová nádoba.Doma to lze provést. Určitě dávat pozor na kontaminaci těsnění nečistotami, pak by to nemuselo těsnit a správné utahovací momenty šroubů.
Červen 3, 20196 r tak to naštve - ty hadice/trubky nejsou úplně levné. Osobně bych se jí koupil někde na vrakárně. Hlavně vyměň gumičky. Vysoušeč bych řešil podle toho, jak moc to bylo prasklé. Resp. jaký byl kontakt s okolním vzduchem. Hadici najdeš podle toho odkud kam vede: např. kompresor - expanzní ventil, nebo kompresor - chladič?
Červen 4, 20196 r Autor No a to je ten problém, vše jsem si nafotil ale fotky nemůžu najít:D Jde o tu hadici jak se táhne pod tím řemenem, ale co koukám, na fotce je vidět úplně vpravo, že je v kompresoru nějak přivařená, doufám že to tam nekde drží šroub. Každopádně jde o tuto hadici, pokusím se dohledat někde v dílech a porovnam tvary :D Jo a auto je po nehodě asi ve 20 km/h vše je opraveno, i ta prasklina, bohužel naráz zatlačil tu vysokotlakou hadici na řemen a ten jí stihl během 40 km jízdy pořádně prošoupat až na pancíř, všude byl olej a syčivý zvuk unikajícího chladiva. Děkuji za pomoc, nepracoval s tím už někdo a neví náhodou kódové označení? Hrozně by mi to ulehčilo práci. Upraveno Červen 4, 20196 r od Nestiki
Červen 4, 20196 r Bohužel nevím,který máš rok výroby. Pokusil jsem se Ti najít ty čísla dílů. které potřebuješ. Zkus si projít tento odkaz pro carprog2 (https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 ). Najdeš si tam model pro své auto. Jinak máš tady ten screen. Co se týče toho popisu, tak určitě se nejedná o pancíř. Hadice je normálně opletená polyesterem. Připojení ke kompresoru bude přes M6 nebo M8 šroub. Ten vysoušeč je tady řešen jako vložka do kondenzátoru, takže nenajdeš tu nádobu v místě LP kola. Buď koupíš nový díl nebo z bouračky. Já bych to řešil opravou (mám možnost si to nechat u nás v práci v protoshopu opravit). Upraveno Červen 4, 20196 r od graun
Červen 4, 20196 r Autor Je to předfacelift r.v. 2014 Citigo 5dv. Děkuji, no na dotek je tam taková pletená kovová mřížka, asi jsem i to špatně spojil:D No takže ten vysoušeč asi nepujde jentak sundat ne? Když je to součást toho kondenzatoru? Doufám, že se to dá normálně vyměnit. Každopádně mrknu na link. Upraveno Červen 4, 20196 r od Nestiki
Červen 4, 20196 r Autor Moc vám děkuji, na té stránce je úplně všechno a z nákresů se to dá pochopit. Dokonce i velikosti upevňovacích šroubů. Ještě jednou moc děkuji! Vyřešeno :).
Červen 4, 20196 r Autor Jo a je potřeba měnit ten vysoušeč? Auto má 23 tis. najeto a myslím , že je na to trochu brzy ne?
Červen 4, 20196 r Vysoušeč nemá žádnou vazbu na ujeté km. Uvnitř je sylikát, který pojímá vlhkost ze systému. Je schopen pojmout pouze určité % vlhkosti. Pokud jsi měl ten systém otevřen a dostalo se tam příliš moc vlhkosti, vytváří to s chladivem a olejem kyselé prostředí. To způsobuje vnitřní korozi, ale co je horší má to vliv na zamrzání v TXV (expanzní ventil připojený na výparník). Pak to chladí o dost méně. Samozřejmě, že podsátí systému určitou vlhkost odsaje, ale záleží na době a hodnotě podtlaku. Lze to i vysušit pomocí dusíku, ale otázkou je, zda najdeš takový servis. Je to na Tobě. Rizika znáš.
Červen 4, 20196 r Ee , vlhkost vysusis z okruhu, hůř z oleje (jde to) ale nikdy z filtru. Tzn. Pokud je filtr "nasycen" = je nefunkční.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.