Pepernicka Vloženo 13. Červen 2019 Sdílet Vloženo 13. Červen 2019 Ahoj všem, Vlastním Fabii 1 osmnáct let, za ty roky existují snad dvě nejotravnější závady u tohoto vozu. První o hlášeních teplotního čidla a jeho vazbě na konektor přístrojové desky jsem zde již popsal. Dnes jsem si dal chvíli a budu se věnovat řešení závady druhé. Starší verze posilovače (TRW, cca. do 01/2003) měla jednu nepříjemnou anomálii. Součástí posilovače je snímač natočení volantu, který bohužel nebyl nijak zapouzdřen a při každém výraznějším dešti zvlhl a začala svítit kontrolka nefunkčnosti posilovače. Posilovač pak spadne do nouzového režimu a není schopen reagovat tak jak má. Já se v té době obrátil na kamaráda, co se celý život baví v oblasti vysokofrekvenčních přenosů a rádiových vysílačů na stožárech. Zajímalo mě utěsnění těchto zařízení, která jsou na stožárech často řadu let pod účinkem těch nejhorších povětrnostních podmínek. Rada byla usměvavá, ale ejhle po její aplikaci mi Fabie „volantuje“ bez chybových hlášek už sedm let. Takže: Vymontovat a vysušit čidlo natočení volantu, jeho hlavní části plošných spojů omotat precizně a těsně teflonovou těsnicí páskou v několika vrstvách. Nesmí se logicky omotat rotační výřez. Ale ten není z hlediska vlhkosti až tak kritický, rychle osychá a voda na něm dlouhodobě neulpívá. Kritická je vlhkost na velkých plochách plošných spojů. Ochranu lze doplnit i některým z ochranných nástřiků na polovodiče. Já se do toho řešení ale nepustil, přece jen je indukční snímač dost citlivý na přesnost a provedení funkčních ploch a dokumentace této chemie není až tak obsáhlá pro zaručený výsledek v tomto případě. Pak ještě doporučuji Fabii 1 parkovat přední částí vozu z kopce dolů. Není tak náchylná na zatékání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Torontik Vloženo 19. Červen 2019 Sdílet Vloženo 19. Červen 2019 Zdravím, můžete poslat foto toho omotaného snímače? dost dobře si to neumím představit. Jsou tam dva plošňáky a mezi nimi nějaký kov. Když to bude omotané, tak mezi ty plošňáky se vlhkost stejně dostane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepernicka Vloženo 6. Srpen 2019 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2019 Pěkný den, musel bych lézt pod auto a montovat jej ven. Když se podíváte na snímač dá se rozdělit na dvě části. První část je ta s obvody a druhá část je oblouček, ve kterém se točí tyč volantu. Přirozeně oblouček omotávat nemůžete. Já pouze na těsno teflonovou páskou omotal pouze část s obvody, tak tři vrstvy. Snímač jsem nijak nerozebíral a pouze před omotáním nechal vysušit. Vlhkost se nejčastěji právě na části s polovodiči uvnitř (mezi obloučkem a kovovým límcem pro montáž). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepernicka Vloženo 21. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Oprava funguje již dva roky. Od té doby jsem na čidlo nesáhl, před tím každý měsíc demontáž a sušení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.