Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nový Superb jako první má prediktivní tempomat ... zjistí max povolenou rychlost podle map a značek nasnímaných přes kameru a pak si umí i přibrzdit před ostřejší zatáčkou.

 

Je to velmi zajímavá funkce, která má být od roku 2021 povinná ve všech nových autech (vypínaní bude možné jen před dlouhé podržení tlačítka po každém startu).

 

Zajímá mě pár detailů o tom, jaké jsou možnosti nastavení. Ideální by byla možnost nastavení offsetu (např. jezdi 5km/h nad limitem) ... to ale těžko půjde.

 

Vím, že v Superbu je toto vypnutelné ... resp. zaplé jen pokud je zapnutý tempomat. Je ale možné pořád používat stávající adaptivní tempomat? Tzn. můžu si nastavit rychlost 90km/h a můj sup zpomalí když před sebou uvidí auto ale jinak pojede 90 i když jede v zóně 70km/h?

 

Resp. je někde k sehnání manuál k novému Superbu?

Vloženo

Touareg ma tento prediktivny tempomat a tam to vypnut nejde, tzn ak ides na tempomate, rychlost udrzuje podla mapovych podkladov a znaciek automaticky.

 

Aspon dle testov, ktore som videl.

Ze by to mal S3 inak, si nemyslim....

Vloženo

Pokud to je jako v arteonu, prediktivni funkci lze zcela vypnut a mit tim pouze "hloupy" adaptivni tempomat.

Na ten offset si nejsem zcela jisty, podivej se na YouTube na videa z Arteonu, tam to bude videt.

 

BTW: Povinne bude pouze akusticke upozorneni ze nekdo prekrocil rychlost, ktere ale pujde vypnout. V CR si to nedokazu predstavit, protoze znaceni je tady dost spatne a pipalo by to co chvili :) 

Vloženo

Hm, pokud to nebude snadno deaktivovatelne, vsechny tyto kroky nas postupne nenapadne vedou k roli pouhych pasazeru ve vlastnich  minibusech, navic on-line smirovanych - pres zabudouvanou sim jednotka permanentne posila data do SA. Adaptivni tempomat navic nikdy nenahradi plynulou predvidatelnou jizdu s brzdenim motorem, to neustale relativne prudke zpomalovani pres brzdy jde na nervy. Alespon me.

Vloženo

Potvrzuji z Arteonu, predikce rychlosti lze vypnout v infotaimentu a bohužel tolerance nastavit nelze. Tuto funkci v arteonu nepoužívám, rychlosti dodržuje přesně. Úprava rychlosti v závislosti na profilu trasy fajn, ale nepoužívám, někdy hodně sebevědomě vletí do zatáčky  a na kruháč. Za mě k ničemu.

Vloženo

Mam cerstvou zkusrnost s evropskou vyspelou zemi, kde velice casto chybi ukonceni dopravnich omezeni, zkratka 50 a konec se pozna podle toho, ze mistni uz na to slapou. Jsou zvykli. Jak tady si poradi tato generace tempomatu, netusim. 

Vloženo

Nijak.

 

Dogmaticka jizda podle znacek je nebezpecna a vysledek bude jediny. Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Pokud to auto zaslapne na 50km/h kvuli znacce 300 m pred prvnim barakem ve vesnici a jeste 300m za ni pojede 50 km/h (protoze znacka), tak snad prestanu ridit.

 

Napr. v Italii je takovy model nepouzitelny uplne, protoze tam devadesatka na normalni silnici prakticky neni a je tam i mimo obec casto padesatka.

 

Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta. Ve Fabii jsme meli v roce 2005 ESP a pokud to slo, bral jsem vzdycky maximum bezpecnostni vybavy. Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let. Protoze to bude vypinat jenom cast lidi a ostatni tak budou jezdit.

Vloženo (editace)

No určitě tam negativa jsou. Navíc je to (EU směrnice ISA) první krok. Později (10 let, až se to ověří) se fakt plánuje, že trvale to vypnout nepůjde (zrychlit nad limit půjde jen opakovaným šlápnutím na plyn a auto v tomto módu bude pípat jako když nemáte zaplé pásy).

 

ISA bude fungovat (povinně od r. 2022) ne jako tempomat, ale jako omezovač ... tzn na plný plyn vám to v obci pojede 50. Myslím, že plynulosti to pomůže, protože lidi nepojedou 40 (pro jistotu) a nebudou furt koukat na budíky. Navíc pak přestanou vydělávat měřící kamery ... tak pro ty se starším autem bez těchle systémů by to mohlo mít i výhody. Vypnout to půjde podržením tlačítka ... musí se opakovat po každém startu.

 

Komu toto připadne jako sci-fi tak ať si to srovná se start-stopem ... těch rozdílů zas tak moc není.

 

Na druhé straně asi to půjde "hackovat". Když autu zamažete sensory tak vás těžko odmítne svézt.

Editováno: , autor: flek
Vloženo

Ty vyhlídky nad kontrolou vozidel jsou běsné...??buďme rádi za místní "kódovače" kteří si s tím jisto jistě vždy poradí aniž by bylo auto legislativně "nezpůsobilé"??

Vloženo

Aleši vše je mozně, co by ne? Jen by pak asi půlka evropy chcípla hlady, protože ona půlka je závislá na výrobě komponet do automotive a samotných aut. Spíš si myslim že bude plně autonomní řízení a auta jako taková se zmenší rozměrově aby se jich vešlo víc na ulici. Samozřejmě vše bude eletrické a čez si pěkně omastí kapsu, tak kupujte akcie!?

Omlouvám se za OT??

Vloženo
před 9 hodinami, Aleš_BX napsal:

je to prostě děs, že má téměř každá rodina auto ne jedno, ale víc aut... to prostě nemůže ani jinak dopadnout....

 

Pokud bude dál marxismus na pochodu a tupé hlavy plácat podobné hlouposti, tak to dopadne mnohem hůř.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo
V 14. 7. 2019 na 9:54, bojler napsal:

..Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta.  Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let.

Pod to bych se s dovolením podepsal :) Kromě BMW podporuje toleranci některá další značka?

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Funguje predikcia u ACC iba pri aktivnej navigacii,alebo aj bez?Cez vikend som odjazdil nejake km na inom,koncernovom aute,ale zdalo sa mi,ze bez aktivnej navi a zadanom ciely to nefungovalo.Osobne sa  mi to paci,vedel by som si to realne predstavit aj u seba,Aj to strikne dodrziavanie limitov je mozne kliknutim do plusu uplne vpoho zvysit.Trochu smelo sa mi zdalo prejdenie niektorych kruhacov a zakrut,ale nic,co by bolo nejako kriticke a nebezpecne,skor pre spolusediacich nekomfortne.

 

Editováno: , autor: Patrik1971
Vloženo

Funguje i v součinností s navigací - např. odbočky apod., ale zdá se mi, že někdy i doporučení ohledně rychlosti v zatáčce s aktivní navigací doporučuje "lépe". Musel bych to vypozorovat. Vesnice, značky rychlosti apod. fungují samozřejmě bez.

Vloženo

Ideální funkce pACC dle zkušeností je jen s Columbusem. Ten je opravdu mnohem přesnější, jak z hlediska polohy i z hlediska chyb ohledně dopravních značek oproti Amundsenovi. Můžete u Amundsena kalibrovat polohu jak chcete a stejně ideální stav není dosažitelný, max. přesnost je cca 5 metrů.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Dnes mi @ferda25 dodělal pACC a první dojmy jsou vesměs pozitivní. Auto si efektivně ubírá do zatáček kde bych sám sundal nohu z plynu, nebo přibrzdil, pozná kruháče a křižovatky, ke kterým dojíždí velmi zvolna. Snižování/zvyšování rychlosti podle značek je plynulé bez nějakých zásadních obtíží. Je to samozřejmě změna oproti běžnému ACC, ale myslím, že se na to dá rychle zvyknout. Hodím sem po více km nějaké další poznatky.....

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...